[O2] Szarpanie w BXE - pomocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bl
    Rider
    • 2009
    • 389
    • BMW
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    [O2] Szarpanie w BXE - pomocy

    masz szanse ujechać na pełnym akumulatorze ok 100 km miałem podobnie ostatnie 30 km bez świateł.W trasę bym się nie wybierał z tym. Ostatnio też mi miga na 4 biegu kontrolka jednak przed trasą udam się do mechanika
  • jarkub
    Classic
    • 2007
    • 12

    #2
    [O2] Szarpanie w BXE - pomocy

    Witam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc - jeśli to w ogóle możliwe w tej formie...
    Czytam i szukam już od 2 tygodni i nie jestem w stanie stwierdzić co się dzieje u mnie w octavce - w zasadzie to od samego początku jej posiadania (od wyjazdu z salonu) a było to 124 tys km temu, uderzyło mnie działanie sprzęgła jak na takie auto - twarde i niezbyt płynne. No ale coż widocznie tak powinno być pomyślałem i jeżdżę od tamtej pory aż do dzisiaj. Żonę to nieco denerwuje bo w jej fabii ATD aż miło się sprzęgła używa (nomen omen 190 tys - sprzęgło fabryczne). No i pytanie - jak sprawdzić co powoduje lekkie szarpanie a raczej brak płynnego ruszania na 1 biegu?? Czytam i czytam i jedni - dwumas na 100%, inni że BXE tak mają, jeszcze inni o pompowtryskach piszą itd. Mam virusa na ok 142 KM (Ali) od ponad 2 lat - auto miało ok 60 tys. km. Połowę więc czasu jeździłem na serii drugą połowę po podniesieniu mocy. Raczej nie startuję ze świateł, doświadczenie w płynnym puszczaniu sprzęgła raczej też mam ale w korkach i np. pod górkę wymiękam. Wymiana dwumasy i sprzęgła trochę kosztuje i jakby nie miała nic dać to troche mi szkoda kasy, ale z drugiej strony czeka mnie wakacyjny wyjazd ok 4000 km i nie chciałbym jakiegoś zaskoczenia za granicą...
    Aha, dodam jeszcze że nic mi się nie tłucze jak na youtubie - tam już słyszałem jak wali uszkodzona dwumasa. sprzęgło jest nawet ciche choć w momencie częściowego wciśnięcia coś lekko chrobocze/szumi (nie wiem jak to opisać - pewnie niektórzy nawet by tego nie usłyszeli - ja słyszę) po pełnym wciśnięciu znowu cisza...
    Help...
    OII Elegance 1,9 TDI Beż Cappucino + Fabia 1,9TDI Sportline Czerń Magic

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      możesz spróbować wymienić na początek płyn hamulcowy i odpowietrzyć
      jest jeszcze szansa że to jakiś czujnik np ten od momentu obrotowego czy jakoś tak
      na koniec wymiana sprzęgła i dwumasy

      u mnie działa płynnie, lekko nic nie szarpie
      czasami na zimnym jak się pośpieszę to gdzieś tam szarpnie albo przydusi się bardziej a tak to nic
      mogłeś zgłaszać jak gwarancja była :idea:
      siąść do innego bxe i pokazać panom z serwisu różnicę

      Komentarz

      • jarkub
        Classic
        • 2007
        • 12

        #4
        Czujnik chyba wywaliłby błąd jakiś a VAG czysty... Porównywałem z innym BXE gdy moja już miała 60 tys nakulane i była różnica ale tłumaczyłem to sobie przebiegiem, tym bardziej że nawet ten nowy w porównaniu z fabią się nie mógł równać
        OII Elegance 1,9 TDI Beż Cappucino + Fabia 1,9TDI Sportline Czerń Magic

        Komentarz

        • TomekRs
          RS
          • 2011
          • 1670

          #5
          masz metaliczny odglos przy wciskaniu sprzegla na luzie? zapnij 2 bieg, zaciagnij reczny i sproboj ruszyc

          Komentarz

          • adaś
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2006
            • 876
            • Volkswagen

            #6
            jarkub,
            Ja bym na Twoim miejscu umówił się na diagnostykę do Aliego - to chyba lepsze niż szukanie przyczyny poprzez wymienianie wszystkich podzespołów po kolei.
            Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
            a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
            Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
            O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

            Komentarz

            • jarkub
              Classic
              • 2007
              • 12

              #7
              żadnych metalicznych dźwięków nie ma, po prostu przy półsprzęgle coś głośniej szumi/chrobocze, a po całkowitym wciśnięciu przestaje. A z tym 2-gim biegiem to co ma byc??
              OII Elegance 1,9 TDI Beż Cappucino + Fabia 1,9TDI Sportline Czerń Magic

              Komentarz

              • natash
                RS
                • 2011
                • 2599

                #8
                Obstawiam, że sprawdzenie, czy sprzęgło się ślizga????

                Komentarz

                • McGan
                  RS
                  • 2010
                  • 3573
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  Jeśli przy półsprzęgle Ci chrobocze, to jest to zużyte łożysko oporowe. Natomiast co może być przyczyną szarpania? Obstawiam wysprzęglik (najpierw jak koledzy mówią, wymień płyn hamulcowy i porządnie odpowietrz wysprzęglik i hamulce), skoro mówisz, że nic Ci nie wali jak dwumas. Pompowtryski to zostaw w spokoju
                  Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                  Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                  Komentarz

                  • Kinzi
                    L&K
                    • 2005
                    • 1275
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    Też miałem takie poszarpywanie. Teraz jeszcze "zapadło" mi się sprzęgło. Tzn. po dłuższej jeździe po autostradzie pedał jest prawie w podłodze. Jak kilka razy podpompuję, prawie wraca do normy. W mieście, gdzie często zmieniasz biegi/wciskasz sprzęgło nie mam tego efektu. Jutro mają właśnie zacząć od wymiany wysprzęgnika w serwisie. Na półsprzęgle niestety też chrobocze i tak jak piszecie wyżej to łożysko. Przebieg u mnie to 146kkm, a rocznik 2010.

                    [ Dodano: Wto 26 Mar, 13 21:44 ]
                    Wysprzęglik wymieniony i na razie wszystko gra. Jutro na trasie zobaczę, czy to na pewno on był powodem "zapadniętego" sprzęgła.
                    Octavia TDI

                    Komentarz

                    • robert-szkiladz
                      Classic
                      • 2013
                      • 2

                      #11
                      mam problem. A mianowicie moja O II czasami szarpie jadąc spokojnie powiedzmy 60 km/h na czwartym biegu. Gdy dodam gazu szarpanie mija. nie dzieje się to zawsze lecz czasami. Nie wiem czy słuszne spostrzeżenie , ale wydaje mi się że jest tak w deszczowe i mokre dni. Proszę o pomoc ,może ktoś już miał taką zagwozdkę ( przebieg 230000 2007rok 2.0 tdi 170km 4x4)

                      Komentarz

                      • TomekRs
                        RS
                        • 2011
                        • 1670

                        #12
                        Nie za niskie obroty?

                        Komentarz

                        • spc
                          Elegance
                          • 2012
                          • 825
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez octaviars1
                          Nie za niskie obroty?
                          Przy 4x4 skrzynia jest na tyle krótka, że na 4 przy tej prędkości nie szarpie (zaczyna na 5), więc to raczej nie obroty. Nie pamiętam, jakie na tych biegach przy 60 są prędkości obrotowe. Sprawdzę jutro
                          Edit: na 4 przy 60km/h jest ok. 1850 obrotów, na 5 - 1500 i nic nie szarpie.
                          Piter
                          tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                          KM i Nm dołożył gregor10

                          Komentarz

                          • gorzu
                            Drive
                            • 2012
                            • 87

                            #14
                            No i pytanie - jak sprawdzić co powoduje lekkie szarpanie a raczej brak płynnego ruszania na 1 biegu??
                            pomijając sprawdzenie dwumasy, ja na Twoim miejscu sprawdził bym jeszcze filtr paliwa, sam miałem taką sytuację, że autem szarpało przy ruszaniu, i okazało się że filtr był mega zawalony syfem. Wszystko zależy kiedy go wymieniałeś. powodzenia

                            Komentarz

                            • GregorX
                              Classic
                              • 2013
                              • 13

                              #15
                              Witam

                              Podepnę się pod temat bo w części mnie również dotyczy. W mojej OII również BXE (poprzedni właściciel włożył jakiegoś chipsa na 135KM - ale nie sądzę, żeby tyle w niej było) - octavka bardzo lubi sobie szarpnąć na wolnych obrotach. Takie jakby pojedyncze szarpnięcie. I tak kilka razy w ostępach kilku-sekundowych podczas postoju np. na światłach. Dzieje się tak przy ciepłym silniku. Mechanik zapewnia mnie, że one tak mają - ale chciałbym poznać przyczynę Ma ktoś jakiś pomysł? Dodam, że wszystkie parametry są OK, brak błędów, wtryski mają dobre dawki. Coś się naczytałem o zmianie softa - ktoś też tak ma lub miał? Jakie przyczyny? Dodam jeszcze, że jeżdżę tak już 1,5 roku i nic się nie dzieje więcej.
                              Pozdrawiam

                              Komentarz

                              • AdamB
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 8030
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                GregorX, one tak mają, może przyczyną jest praca przerywana sprężarki od klimatyzacji. Ogólnie to dawno tego zjawiska nie zaobserwowałem u siebie.
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz

                                • gomar
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 480

                                  #17
                                  GregorX, u siebie też to niedawno zauważyłem, nie umiem znaleźć jakiegokolwiek związku z czymkolwiek, chociaż mam wrażenie, że niedawno się to pojawiło. Do tego jak wcisnę hamulec to silnik też inaczej chodzi. Nie mam chipa, silnik z 2010 roku dość świeży, obawiam się czy te szarpanie nie ma czegoś wspólnego z panewkami...
                                  SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                                  Komentarz

                                  • GregorX
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 13

                                    #18
                                    AdamB i gomar - pocieszyliście mnie. Jak się człowiek nasłucha pseudo-fachowców to naopowiadają co im ślina na język przyniosła, że to i tamto pada albo mapa silnika do wymiany. Dzięki panowie

                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • AdamB
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 8030
                                      • Octavia IV (NX3)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      #19
                                      GregorX, spokojnie , trzeba się przyzwyczaić do kultury pracy tego silnika
                                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                      Komentarz

                                      • GregorX
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 13

                                        #20
                                        Haha - trudno tu mówić o kulturze w tym silniku Po Golfie 5 2.0 TDi (mimo tego, że najgorszy - bo BKD) - to chyba nie znajdę dieselka z grupy VW, który będzie miał jakąkolwiek kulturę pracy Tamten wysoko podniósł poprzeczkę

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          Zamieszczone przez GregorX
                                          ktoś też tak ma lub miał
                                          prawdopodobnie wszyscy tak mają i nie ma najmniejszego znaczenia, czy jest tam jakiś program, czy nie

                                          Zamieszczone przez jarkub
                                          Raczej nie startuję ze świateł, doświadczenie w płynnym puszczaniu sprzęgła raczej też mam ale w korkach i np. pod górkę wymiękam. Wymiana dwumasy i sprzęgła trochę kosztuje i jakby nie miała nic dać to troche mi szkoda kasy, ale z drugiej strony czeka mnie wakacyjny wyjazd ok 4000 km i nie chciałbym jakiegoś zaskoczenia za granicą...
                                          jak dla mnie to jest normalna praca tego sprzęgła :lol:
                                          zaznaczam, że "jak dla mnie", bo normalna to ona nie jest, ja się po prostu nauczyłem ruszać z wyższych obrotów albo "na raty", ale fakt, że w korku a zwłaszcza w korku pod górę szlag człowieka może trafić, straszne gówno.

                                          nie wiem o co chodzi, krzywy docisk czy co, dzisiaj wyciągniemy stare sprzęgło to może coś będzie widac, zobaczę też przy okazji jak będzie po wymianie.
                                          tego, że Ci to jakoś padnie to bym się nie obawiał, ja miałem to od nowości i wiem, że występuje to szarpanie w wielu samochodach, chociaż zdarzyło mi się jechac i takim, wktórym było płynnie.

                                          Zamieszczone przez GregorX
                                          Po Golfie 5 2.0 TDi
                                          Wiadomo, VW najlepszy, ja tam jakiejś SPECJALNEJ róznicy w O2 BKD vs. BXE nie odnotowałem, i tu i tu jest głośno, tylko, że inaczej
                                          Fakt, że mam zrobiony downpipe, więc może jest jeszcze głośniej, ale też dźwięk przyjemniejszy niż to seryjne pierdzenio-rzężenie BKD i BXE
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            ok, u mnie wymiana sprzęgła rozwiązała wszystkie problemy o których była mowa :szeroki_usmiech
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • Dejwid
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 416
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                              #23
                                              szkoda, na jakie sprzęgło wymieniłeś?
                                              Ja przeszedłem z 2-masy na jednomas + kit4P i dalej mam to samo,
                                              tzn. nie można płynnie ruszyć, trzeba startować z wyższych obr. :evil:
                                              no i na nie wciśniętym sprzęgle na wolnych obr. słychać chrobotanie.
                                              Fabia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 2.0 TSI V/RS

                                              Komentarz

                                              Pracuję...