3000 obr/min i zero mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marecki00
    Classic
    • 2011
    • 2

    3000 obr/min i zero mocy

    Zamieszczone przez Big
    Własnie skończyłem detailing swojej Univegi, czyli roweru
    Ja się po sezonie do nart z polerką będę przymierzał :diabelski_usmiech
  • bono111
    Classic
    • 2010
    • 12

    #2
    3000 obr/min i zero mocy

    witam , mam pytanie mimo ze o turbinach wiele już napisano w mojej 1.9 tdi BXE turbo odcina po 3000 obr bo zacina sie zawór w turbo , próbowałem go rozruszać ale starczyło na 30 min jazdy z rożną prędkością a po zgaszeniu i ponownym odpaleniu turbo ładuje cały czas moje pytanie to czy nic nie stanie się jeśli auto z takim defektem zrobi z 400km bo muszę dojechać do miejsca zam ? jeden gość powiedział ze jesli turbo jest otwarte i ładuje do 3000obr cały czas to mogę silnik rozwalić, proszę o opinie pozdro..

    Komentarz

    • Karql
      L&K
      • 2010
      • 1124

      #3
      Zamieszczone przez bono111
      próbowałem go rozruszać ale starczyło na 30 min jazdy z rożną prędkością a po zgaszeniu i ponownym odpaleniu turbo ładuje cały czas
      Tu nie rozumiem o co ci chodzi :twisted:

      Zamieszczone przez bono111
      jeden gość powiedział ze jesli turbo jest otwarte i ładuje do 3000obr cały czas to mogę silnik rozwalić, proszę o opinie pozdro..
      Co za magik Ci takie rzeczy naopowiadał. Po pierwsze turbo przy niskich obrotach ma skierowany jak największy strumień gazów wylotowych na łopatki. Przy wyższych prędkościach obrotowych gdzie jest więcej gazów łopatki przestawiają się tak, że tych gazów idzie mniej, żeby turbina się za bardzo nie rozkręciła i nie podawała za wysokiego ciśnienia.

      Ilość gazów zależy też od tego jak operujesz pedałem gazu.

      Jeśli pojedziesz spokojnie bez gwałtownego przyśpieszania to nic się nie stanie
      Było: 117,5KM / 238,9 Nm
      Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

      -> MOJA SKODA <-

      Komentarz

      • bono111
        Classic
        • 2010
        • 12

        #4
        moc

        z tym rozruszaniem to chodziło o to ze od spodu turbiny zdjąłem cięgno gruszki i rozruszałem ten zawór bo ma taki ciężki przeskok a podobno powinien chodzić lekko. więc jazda do 2.5 tys obr i będzie dobrze. dzieki

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Delikatnie z gazem i spokojnie mozesz wracac do domu.
          Po to jest własnie tryb awaryjny zeby nie rozwalic silnika i dba o to ECU.
          Prawdopodobnie bedziesz mial sprezarke do czyszczenia.
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • Karql
            L&K
            • 2010
            • 1124

            #6
            Odnośnie mojego posta to jak wsiadłem do auta to mnie natchnęło, że źle zrozumiałem tę wypowiedź:

            Zamieszczone przez bono111
            jeden gość powiedział ze jesli turbo jest otwarte i ładuje do 3000obr cały czas to mogę silnik rozwalić
            Otwarte w sensie łopatki na największy strumień to się zgodzę. Reszta mojej wypowiedzi jest prawidłowa. Chciałem się tylko zrehabilitować, że niesłusznie nazwałem kogoś magikiem

            Zamieszczone przez bono111
            z tym rozruszaniem to chodziło o to ze od spodu turbiny zdjąłem cięgno gruszki i rozruszałem ten zawór bo ma taki ciężki przeskok a podobno powinien chodzić lekko
            Jak rozruszałeś to wiem, ale

            Zamieszczone przez bono111
            ale starczyło na 30 min jazdy z rożną prędkością a po zgaszeniu i ponownym odpaleniu turbo ładuje cały czas
            Czyli jak wystarczyło na 30 min jazdy? Że działało dobrze, a później przestało?

            Jak ruszałeś tą kierowniczką to jak chodziła ciężko? Co znaczy ciężki przeskok? Ona jakiś opór ma, ale kciukiem powinieneś dać radę nią ruszać.

            Stało się to nagle? W sensie miałeś wcześnie jakieś objawy. Auto łapało Ci notlaufy przy przyśpieszaniu na wysokich biegach? Jak teraz jest za każdym razem tak masz, czy po zgaszeniu i zapaleniu jeździ przez jakiś czas normalnie. Te ostatnie piszę, bo u mnie było tak, że nagle auto przestało jeździć zero mocy itp. wyłączanie i włączanie nic nie dawało. Padła przepływka.

            Jednak żadna z tych rzeczy nie zmienia faktu, delikatnie możesz śmiało jechać.
            Było: 117,5KM / 238,9 Nm
            Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

            -> MOJA SKODA <-

            Komentarz

            • bono111
              Classic
              • 2010
              • 12

              #7
              moc

              po podłączeniu do kompa pokazał cos w temacie górne przeładowanie cisnienia. szykujesie na czyszczenie lub wymianę sprężarki . poza tym DZIĘKI

              Komentarz

              • wow
                Ambiente
                • 2011
                • 227

                #8
                ja mialem podonie ,tylko u mnie pomogło wymiana czujnika cisnienia doładowania
                wow wr............

                Komentarz

                • mirek_p11
                  RS
                  • 2010
                  • 6630
                  • Volkswagen
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Od dzisiejszego dnia mam podobny problem co kolega tyle, że obroty maksymalne dochodzą do 4000 obr/min i turbina odcina. Mam silnik 1,8 TSI. Żadna kontrolka na blacie się nie zapaliła. Jakieś sugestie co mogło się stać i na co zwrócić uwagę?

                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                  Fotki
                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                  Fotki

                  Komentarz

                  • Dafik88
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 177
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Za każdym razem przy 4000 obr/min Ci się turbo wyłącza? Na początku podłącz pod kompa i sprawdź błędy. Zrób też logi dynamiczne, żeby było wiadomo jakie ciśnienie masz w turbince.

                    Zamieszczone przez mirek_p11
                    Żadna kontrolka na blacie się nie zapaliła.
                    Żadna kontrolka Ci się nie zapali gdy masz turbinę zasyfioną. No chyba że Ci odleci :diabelski_usmiech
                    Życie to nie je bajka, to je bitwa!

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #11
                      Zasyfienie turbiny w TFSI... chyba nie moze miec miejsca.
                      Diagnostyka dynamiczna wskazana.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      Pracuję...