[O2] Badanie diagnostyczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • manialoki
    Classic
    • 2013
    • 12

    [O2] Badanie diagnostyczne

    Ja też mam z 2011 (z Superby, te wymagające ramki z Columbusa), nie wiem z której połowy (jak to sprawdzić jak już jest zamontowane?).
    Karte 4GB klasy 4 czyta 18 sekund, a karte 4GB klasy 10 czyta 15sekund, dla mnie tragedia :/
  • gstawiak
    Classic
    • 2012
    • 27

    #2
    [O2] Badanie diagnostyczne

    Witam serdecznie

    W dniu dzisiejszym pojechałem na pierwszy przegląd diagnostyczny na stację kontroli pojazdów. Z racji że mam instalację gazową musiałem to zrobić własnie po roku eksploatacji auta - normalnie nowe auto ma przegląd ważny chyba 3 lata. Ale nie o tym...

    Jakie było moje zaskoczenie jak pan diagnosta mi powiedział ze mam nie sprawny do końca hamulec roboczy - mówię Panu że auto ma przejechane dopiero 23 tys. km od nowości więc to nie możliwe. Druga próba i wynik podobny - WYNIK POMIARU SPRAWNOŚCI HAMULCA OSI PRZEDNIEJ 47% - norma jest od 50% dla pojazdów poniżej 2009 roku a dla mojego pojazdu (2011 rok) norma to 58% jeśli chodzi o oś przednią, czyli to jest sporo za mało.

    Badanie hamulca ręcznego podobnie sprawność 17% a minimum to 16% więc przeszedł ;-) ale za rok może nie być już tak różowo...

    Pytanie moje czy tylko ja mam taki egzemplarz samochodu czy spotkaliście się już z tym że nowe auta nie są już tak sprawne jak kiedyś ?? Drugie pytanie co na to ASO w końcu auto jest na gwarancji, chociaż z tą gwarancją to wiadomo jak jest. Miałem okazję się przekonać jak wymieniałem sprężyny z tyłu.

    Komentarz

    • se@l
      Ambiente
      • 2009
      • 169

      #3
      jedź z tym wynikiem do ASO. Albo do innej stacji, gdzie tam masz bliżej. I ja bym się nie bał o przegląd tylko o własne bezpieczeństwo!
      pozdrawiam Krzysztof

      Komentarz

      • slawko80rr
        Rider
        • 2010
        • 600
        • Superb II (3T4)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Zamieszczone przez se@l
        jedź z tym wynikiem do ASO. Albo do innej stacji, gdzie tam masz bliżej. I ja bym się nie bał o przegląd tylko o własne bezpieczeństwo!

        dokładnie jak wyżej, ja od swojego samochodu zawsze wymagam sprawności technicznej grubo powyżej minimum a już o hamulcach nie wspomnę, trzeba szukać przyczyny i to natychmiast. Dla mnie może skrzypiec i kichać itp ale hamulce i zwieszenie to podstawa !
        Sławka wozi Superb 2 FL
        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

        Komentarz

        • gstawiak
          Classic
          • 2012
          • 27

          #5
          Zamieszczone przez se@l
          jedź z tym wynikiem do ASO. Albo do innej stacji, gdzie tam masz bliżej. I ja bym się nie bał o przegląd tylko o własne bezpieczeństwo!
          Tak oczywiście zrobię ale chciałem zapytać czy mogę coś od nich uzyskać tylko dlatego ze auto jest na gwarancji ? czy to ze auto nie spełnia wymogów bezpieczeństwa mogę egzekwować poprzez gwarancję ?

          jak rozumiem nie spotkaliście się w swoich O2 z podobnym problemem podczas badania technicznego ?

          Komentarz

          • baca10
            RS
            • 2009
            • 6225

            #6
            Zamieszczone przez gstawiak

            Tak oczywiście zrobię ale chciałem zapytać czy mogę coś od nich uzyskać tylko dlatego ze auto jest na gwarancji ?
            tak, możesz, walcz o swoje

            Komentarz

            • kecaj
              RS
              • 2009
              • 1511
              • Superb II (3T4)

              #7
              gstawiak, nie wiem jaki masz styl jazdy, ale być może Twoje klocki nadają się już do wymiany?.
              Masz butle od gazu w bagażniku, korektor siły hamowania powoduje, że tylne okładziny szybciej się zużywają (ze względu na ciężar w bagażniku).
              To tylko moje przypuszczenia.
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz

              • Rosomak
                L&K
                • 2011
                • 1365
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez kecaj
                korektor siły hamowania powoduje, że tylne okładziny szybciej się zużywają (ze względu na ciężar w bagażniku).
                tyle ona waży z gazem co dorosły człowiek, więc nie sądzę
                Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                Komentarz

                • Zieniewicz
                  Classic
                  • 2012
                  • 8

                  #9
                  Witam,
                  Warto to kupić dla siebie?

                  Komentarz

                  • kecaj
                    RS
                    • 2009
                    • 1511
                    • Superb II (3T4)

                    #10
                    Zamieszczone przez mkania777
                    Zamieszczone przez kecaj
                    korektor siły hamowania powoduje, że tylne okładziny szybciej się zużywają (ze względu na ciężar w bagażniku).
                    tyle ona waży z gazem co dorosły człowiek, więc nie sądzę
                    Dorosły człowiek czyli +około 75 kg- w bagażniku; za tylną osią samochodu. Praw fizyki się nie przeskoczy.
                    Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                    Komentarz

                    • marekzu
                      L&K
                      • 2007
                      • 1412
                      • Superb II combi (3V5)

                      #11
                      a gdzie w aucie z ABS korektor??

                      Komentarz

                      • kecaj
                        RS
                        • 2009
                        • 1511
                        • Superb II (3T4)

                        #12
                        Zamieszczone przez Zieniewicz
                        Oryginał kosztuje około 4000 PLN (999 Euro)
                        Jest to jakiś klon.

                        [ Dodano: Nie 20 Sty, 13 21:29 ]
                        Zamieszczone przez marekzu
                        a gdzie w aucie z ABS korektor??
                        EBV (z niemieckiego Elektronische Bremskraftver-teilung) to elektroniczny korektor siły hamowania. System ten rejestruje obciążenie osi pojazdu i zmienia siłę hamowania poszczególnych kół tak, aby auto nie straciło przyczepności.

                        Z cennika SOKDY

                        ESP z ABS + ASR + MSR + HBA + EBV + EDS + DSR
                        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                        Komentarz

                        • raventes
                          Rider
                          • 2013
                          • 343

                          #13
                          Kolega niech sprawdzi stan klocków i wszystko będzie jasne.

                          Komentarz

                          • gstawiak
                            Classic
                            • 2012
                            • 27

                            #14
                            czesć:-)
                            W sumie o najbardziej oczywistej rzeczy od razu nie pomyślałem :-) ale faktycznie wydaje mi się że to trochę za wcześnie na klocki ale sprawdzę to w pierwszej kolejności
                            Nigdy nie jeździłem autem z gazem więc nie wiem jak zużywają się klocki z tyłu, w mojej poprzedniej ASTRZE 2 dużo dłużej wytrzymały.

                            ...jak to nie będą klocki to od razu jadę na drugą stację diagnostyczną żeby potwierdzić wynik pomiaru i wtedy dopiero do ASO zobaczymy co oni na to...Najlepsze jest to że ja nie odczuwam że mam słabe hamulce w porównaniu do mojego poprzedniego auta tutaj hamulce są super no ale wg pomiaru nie spełnia normy i tyle.

                            Komentarz

                            • AdamB
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 8033
                              • Octavia IV (NX3)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #15
                              gstawiak, jedź na inną stację diagnostyczną, Ci może mieli zwalony sprzęt albo gość za słabo hamulec naciskał. A najlepiej do ASO które robi przeglądy okresowe.
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz

                              • pacocases
                                Rider
                                • 2011
                                • 576
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                gstawiak, klocki są materiałem eksploatacyjnym więc obciążają Ciebie. Nie daj się jednak wrobić w wymianę tarcz hamulcowych na Twój koszt. One nie mają prawa być wyjechane po tak małym przebiegu. Takie numery robili w Nissanie Micra po 10kkm :szeroki_usmiech

                                [ Dodano: Pon 21 Sty, 13 15:50 ]
                                Zieniewicz, Coś więcej o tym urządzeniu.
                                Pracowałeś już na nim :?:
                                pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                Komentarz

                                • pandzik
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2254
                                  • Seat

                                  #17
                                  Zamieszczone przez raventes
                                  Kolega niech sprawdzi stan klocków i wszystko będzie jasne.
                                  Na przeglądzie jest sprawdzane podwozie jak i stan okładzin i tarcz,,,

                                  Komentarz

                                  • wesol
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 689

                                    #18
                                    wezcie mi wytlumaczcie o jakie procenty tu sie rozchodzi Bo jakos nie moge sie doszucac zeby gdzie sna osi przendeiej bylo czy to 50% czy to 58% czegos tam. róznica miedzy kołami na tej samej osi nie moz ebyc za duza i sa odpowiednie normy i nie jest to 50% napewno Jesli mowa jest o roznicy miedzy przednią osią a tylna to te znie jest to 58% tylko jak dobrz epamietam 70% P do 30% T.
                                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                    Komentarz

                                    • raventes
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 343

                                      #19
                                      wesol Nie chodzi o różnicę między kołami ani o rozkład sił hamowania między osiami, tylko o skuteczność hamulców. Czyli aby auto przeszło przegląd skuteczność hamulców musi wynosić co najmniej 50% - im mniej tym słabiej hamuje przez co nie podbiją przeglądu.

                                      pandzik, przyjdzie marzec będzie wiosna Mogę rzucać przykładami stacji które na przeglądzie nie sprawdzają stanu hamulców wzrokowo.

                                      Komentarz

                                      • wesol
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 689

                                        #20
                                        ale jak to niby stwierdza ta skutecznosc?? JAk wyglada dokladnie ta procedura. Mozesz opisac co robi diagnosta.
                                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                        Komentarz

                                        • kecaj
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1511
                                          • Superb II (3T4)

                                          #21
                                          Zamieszczone przez wesol
                                          ale jak to niby stwierdza ta skutecznosc?? JAk wyglada dokladnie ta procedura. Mozesz opisac co robi diagnosta.
                                          na rolkach - odczyt na zegarach od rolek.
                                          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                          Komentarz

                                          • Zieniewicz
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 8

                                            #22
                                            Zamieszczone przez kecaj
                                            Zamieszczone przez Zieniewicz
                                            Oryginał kosztuje około 4000 PLN (999 Euro)
                                            Jest to jakiś klon.
                                            Co to znaczy ze klon? może być niepełnowartościowy?

                                            Komentarz

                                            • wesol
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 689

                                              #23
                                              na rolkach to sprawdzisz sile hamowania kol ale tu liczy sie roznica miedzy kolami.

                                              Zakladal gosc taki czujnika na pedał hamulca przed pomiarem??
                                              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                              Komentarz

                                              • kecaj
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1511
                                                • Superb II (3T4)

                                                #24
                                                Zieniewicz, To znaczy, że produkt podrobiony. Czy niepełnowartościowy to trudno mi określić, ale może mieć jakieś mankamenty.
                                                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                                Komentarz

                                                • gstawiak
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 27

                                                  #25
                                                  Zakladal gosc taki czujnika na pedał hamulca przed pomiarem??
                                                  mi nic takiego nie zakładał tylko sprawdził na rolkach skoteczność hamulców, w tym samym czasie widoczny jest także procent różnicy w zablokowaniu koła prawego do lewego. Wiadomo że najlepiej jest jak nie ma różnicy ale jak masz kilka procent też nie ma tragedii.

                                                  Jak chcesz sobie poczytać jak to jest liczone i jak powinien wyglądać cały przegląd polecam lekturę:
                                                  Zakres i sposób przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzory dokumentów stosowanych przy tych badaniach. - Akty Prawne


                                                  Tylko że fakt jest faktem że nie znalazłem w tym dzienniku słowa o skuteczności 58%, co wg Pana diagnosty dotyczy mojego samochodu. :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...