Troszkę się wczoraj zszokowałem jak po jednym dniu nie używania auta i temperaturach w nocy -5 st. wsiadłem do auta i chciałem wrzycić wsteczny i poprostu go nie było. Zamiast niego wchodziła mi jedynka :shock: Na szczęście po rozgrzaniu auta wsteczny wrócił. Miał ktoś może podobny przypadek? Tak sie zastanawiam co z tym zrobić, chodzi mi po głowie wymianan oleju w skrzyni?
Ale po co się pchać w oryginalny olej skoro kupując olej 80W 90 Mobil1 lub Liqui Moly masz świetną jakość za dobre pieniądze? :roll: Według mnie to takie trochę zboczenie jak to że jeśli płyn chłodniczy to tylko oryginał G12, G13 itp gdzie np u mnie Borygo sprawuje się bardzo dobrze od wielu lat... Hmmm czyżby snobizm? :diabelski_usmiech
Nie twierdzę, że oleje które podałeś są złe. Ale oryginalny olej VW kosztuje 46 zł za litr wiec za dwa litry zaoszczędziłbym może 40 zł, wiec za takie pieniądze nie będę eksperymentował, gdzie VW ma 4 rodzaje olejów do skrzyni 5 biegowej w zależności od jej rodzaju.
Szczerze mówiąc nie ma to żadnego znaczenia. Do przekładni ręcznych możesz bez problemu lać oleje które podałem, bez obaw o trwałość skrzyni i jej pracę.
a ja czytałem, że w skzryniach olej jest dożywotnio :cry:
W swoim poprzednim autku - Lagunie II - miałem do wymiany czujnik wstecznego. Umieszczony był od spodu skrzyni, więc zakupiłem olej do zalania skrzyni i pojechałem do serwisu Renault. Tam mechanior zdziwił się, gdy zobaczył ten olej - stwierdził podobnie, jak Ty, że oleju w skrzyni nie trzeba wymieniać :shock: Jednak, gdy odkręcił uszkodzony czujnik i chlusnęło mu czarnym olejem na kombinezon, to po serii "mięsnych" wypowiedzi stwierdził, że właściwie dobrze jest wymienić olejum w skrzyni, gdyż ten olej - jak każdy - z czasem traci swoje właściwości. Odkrył więc - jako "fachowiec" - coś, co ja - jako laik - już wiedziałem... :szeroki_usmiech
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Komentarz