Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zawów EGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zawów EGR

    Zamieszczone przez oskar12345
    Dzidekkraków - fura ekstra wyglada - fele rzeczywiscie robia wrazenie...

    Jesli chodzi o silniki to chyba 1.2 105KM 6M do Octavi to wystarczajacy silnik jesli chce ktos cos ekonomicznego... jedzilem ostatnio kilkoma 1.2 TSI i 1.4 TSI Skody. 1.4 140KM w Octavi super - fajne wrazenia... na jezdzie testowej zrobilem jakies 20km i srednie spalanie wyszlo prawie 7 - miasto + trochu obwodnicy.
    Jak testowalem Rapida z 1.2 105KM 6M to tez sie fajnie jechalo - dynamika calkiem ok i bardzo komfortowo reagowal na gaz - spalil srednio 6.5 l na odcinku 30km. Sprobowalem tez 1.2 TSI 85KM w Fabii i tu juz nie bylo tak super... jechalo sie bez problemu na klimie z 3 osobami dlatego Octavia tez by pojechala - tylko ten 1.2 tsi w fabii to trochu inna konstrukcja niz w O3.
    Tak czy inaczej kupilem w tym tygodniu O3 1.2 105KM 6M i powinna byc spoko - teraz trzeba czekac 2-3m na odbior... trochu dlugo przez to szalenstwo z odliczaniem VAT - indywidualni klienci musza poczekac trochu dluzej bo priorytetem sa firmowe auta...
    Dobry wybór, ja też długo zastanawiałem się czy 1.2 TSI da rady! Teraz nie mam żądnych wątpliwości, zrobiłem już 1500km i coraz bardziej lubię to autko. Auto jest dynamiczne, na autostradzie prędkości rzędu 160-180 nie robią na nim żadnego wrażenia a i w mieście dynamika na odpowiednim poziomie, turbo robi dobrą robotę !!!!

    Według wskazań producenta do 1000km jeździłem do 3000 obr/min teraz kręcę do 4500-5000 i autko lata jak powinno a wiem o czym mówię bo przed OIII miałem TT 2.0TFSI 270KM!

  • #2
    Zawów EGR

    Witam.
    Chciałbym wyczyścić zawór EGR, ponieważ wyświetlił mi się komunikat: emissions workshop.
    Proszę o podpowiedź lub manual jak go zdemontować.
    Czy są tam jakieś uszczelki które należy wymienić?

    Próbowałem użyć szukajki niestety z mizernym skutkiem...
    Stąd nowy temat.

    [ Dodano: Sob 13 Kwi, 13 07:26 ]
    Na prawde nikt nie wie jak zdemontowac ten zawor?
    Pozdrawiam Tomek.

    Komentarz


    • #3
      vtaxi, a skąd wiesz, że to EGR ( podpinałeś VCDS-a, czy tylko z komunikatu z MaxiDot-a )?
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz


      • #4
        Tak jak mówi kowal 2002, najlepiej podepnij pod kompa, o ile tego jeszcze nie zrobiłeś, bo niekoniecznie może to być egr, a szkoda Twojej roboty...
        Życie to nie je bajka, to je bitwa!

        Komentarz


        • #5
          Kurcze, no nie podpinalem pod kompa.
          Z tego tylko co wyczytalem to wiekszosc mowi, ze to EGR :/
          Postaram sie mozliwie szybko znalezc kogos kto moze zczytac kod bledu.
          Pozdrawiam Tomek.

          Komentarz


          • #6
            vtaxi, na początek możesz zdjąć rurę idącą od EGR-a i klapki gaszącej ( wystarczy zdjąć taki drut blokujący rurę przy klapce i ją wyciągnąć z obsady ) i zajrzeć do środka jak to wygląda z ilością syfu. Zdjęcie klapki też nie jest trudne - jedna wtyczka i chyba 3 szt. śrub ampulowych i moduł klapki wyjdzie na zewnątrz ( uwaga między modułem klapki a EGR-em jest gumowy oring ) - będziesz wtedy widział jak wygląda EGR i czy warto go wyciągać do czyszczenia.
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz


            • #7
              probowalem odkrecic ta klapke ale nie moglem znalezc trzeciej sroby :/
              Dlatego tez postanowilem zalozyc ten temat.
              Pozdrawiam Tomek.

              Komentarz


              • #8
                Na focie masz widok EGR-a po zdjęciu modułu klapki ( widać umiejscowienie 3 odkręconych śrub ).
                Załączone pliki
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz


                • #9
                  dzieki wielkie.
                  Sprobuje to dzisiaj ogarnac.

                  [ Dodano: Pon 15 Kwi, 13 19:59 ]
                  Zamieszczone przez kowal 2002
                  vtaxi, a podpinałeś VCDS-a?
                  A jest możliwość samemu to zrobić?
                  Ściągnąć ten program i kupić kabel. To chyba nie jest jakoś bardzo skomplikowane co?

                  [ Dodano: Pon 15 Kwi, 13 20:27 ]
                  Znalazłem takie coś:
                  Error page | eBay

                  Jest sens wydawać tyle pieniędzy? Czy może jest gdzieś do pobrania program a kabel sam kupić?

                  [ Dodano: Wto 16 Kwi, 13 21:20 ]
                  Kod błędu to P 0401
                  Chłop podłączył mnie najpierw pod kompa, powiedział, że są błędy EGR'U, świec na 1,3 i 4 cylindrze i ciśnienia doładowania.
                  Skasował wszystkie i kazał przejechać ok. 15km i wrócić.
                  Po ponownym podłączeniu (nie zapaliła mi się kontrolka) wyszedł tylko błąd EGR (P 0401)
                  Pozdrawiam Tomek.

                  Komentarz


                  • #10
                    mnie dopadlo cos takiego czyszczenie czy wymiana egr?
                    1 Fault Found:
                    16785 - EGR System
                    P0401 - 000 - Insufficient Flow - Intermittent
                    Freeze Frame:
                    RPM: 1533 /min
                    Torque: 24.0 Nm
                    Speed: 24.0 km/h
                    Load: 11.0 %
                    Duty Cycle: 14.7 %
                    Bin. Bits: 00001000
                    Mass Air / Rev.: 295.0 mg/str
                    Mass Air / Rev.: 595.0 mg/str

                    Readiness: 1 1 0 0 0

                    Komentarz


                    • #11
                      Sporo tych błedów na forum.... efekt zimowego paliwa i zimowego jezdzenia.... mozna sprobowac wyczyscic EGR i zobaczyc czy pomoze na błąd... jesli nie... raczej tylko wymiana.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz


                      • #12
                        wyczyscilem egr'a niestety po 15km znowu sie kontrolka zapalila. czy jest opcja, ze to prze zly olej zalany do silnika?
                        Pozdrawiam Tomek.

                        Komentarz


                        • #13
                          Nie ma...
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz


                          • #14
                            A skąd w egr'ze bierze się olej? Wina turo?
                            Pozdrawiam Tomek.

                            Komentarz


                            • #15
                              do wywalonego bledu egr doszedł mi problem z hamulcem,
                              na zimno robi się twardy pedal i nie ma hamulca,
                              jak się rozgrzeje to ok,
                              gdzies na forum wyczytałem ze egr i hamulce sa powiazane,
                              nie kumam jak wygląda ta zaleznosc

                              Komentarz


                              • #16
                                Panowie, jak macie problem z egerem to go wywalcie, jeden problem w klekocie mniej :wink:
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz


                                • #17
                                  EGR

                                  Hej,
                                  mi też takie coś wyskakiwało. Już zabierałem się do rozkręcania tak jak mi radzono i nie wiem jakim cudem ale zobaczyłem że wężyk od podcisnienia mam rozcięty. Jak ktoś niwie gdzie to jest to wężyk który idzie do egr od góry. najbardziej widoczna część bez ściągania osłony silnika. Błędy miałem takie same.
                                  Pooglądajcie może najpierw to.
                                  U mnie pomogło.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    A miales jakies problemy z moca silnika albo inne czy tylko wyskoczyl Ci blad?
                                    Pozdrawiam Tomek.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Wyskoczył błąd i silnik był jakby zamulony, nie działał tak jak powinien. czuć było różnicę w przyspieszaniu.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ja także mam proble z EGRem i taki błąd jak u Was P0401. Dzisiaj go wymontowałem i próbowałem zassać ustami ten dziubek od sterowania membraną i raczej membrana jest pęknięta bo mogę sobie ssać i ssać i tak bez końca, jest po prostu przejście. Także EGR bedzie do wymiany.
                                        Mam pytanie odnośnie sterowania, czyli rurki podciśnienia która wchodzi do grzybka EGRa tej sterującej membraną. U mnie jest tak ze jak silnik pracuje na niskich obrotach to dosyć ładnie ten wężyk przykleja się do palca. Im bardziej dodaję gazu to siła przyklejania się do palucha jest coraz mniejsza. Aż do 3500 obr praktycznie w ogóle nie było zasysania. Czy to poprawne sterowanie podciśnieniem? Chcę wiedzieć zanim kupię EGRa. SIlnik BXE 237tyś

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Podłącze sie do tematu. Czy może być problem z mocą przez popsuty ERG. Wycieka mi olej z tych otworów pod grzybkiem ale kontrolka mi sie żadna nie pali i na vag-u błędów brak. A mam odczucie jak by koniki uciekły z pod maski;-(
                                          Mowa dana nam jest po to, żeby wyrażać myśli

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            janko30 oczywiście że może być tak że stracisz trochę mocy przez zasyfiony zawór EGR (nie ERG). Skoro masz tam olej, może warto zobaczyć w jakim jest stanie? Podejrzewam że jest tam trochę nagaru, więc jak wyczyścisz to odzyskasz utraconą moc
                                            Życie to nie je bajka, to je bitwa!

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Dafik88
                                              janko30 oczywiście że może być tak że stracisz trochę mocy przez zasyfiony zawór EGR (nie ERG). Skoro masz tam olej, może warto zobaczyć w jakim jest stanie? Podejrzewam że jest tam trochę nagaru, więc jak wyczyścisz to odzyskasz utraconą moc
                                              kolego mi nie chodzi o zasyfiony ERG tylko o to ze cos z nim jest nie tak poniewaz to nie naturalne ze przez otworki ucieka olej, ale dzieki za sugestie.
                                              Mowa dana nam jest po to, żeby wyrażać myśli

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Witam, koledzy, czy moglibyście opisać jak i co odkręcaliście, żeby dostać się do EGR ? już ogarnąłem zdjęcie modułu klapki gaszącej.. ale dalej za nic nie mogę swoimi kluczami dojść .. Czy elastyczna przedłużka da radę ?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Po długich walkach z wykrecaniem, czyszczeniem i sprawdzaniem wężyków od podciśnienia w końcu kupiłem nowego EGR'a (Wahler jak dobrze pamiętam) po 20km błąd sam zniknął, nie trzeba było na komputer jechać
                                                  Pozdrawiam Tomek.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X