Dzidekkraków - fura ekstra wyglada - fele rzeczywiscie robia wrazenie...
Jesli chodzi o silniki to chyba 1.2 105KM 6M do Octavi to wystarczajacy silnik jesli chce ktos cos ekonomicznego... jedzilem ostatnio kilkoma 1.2 TSI i 1.4 TSI Skody. 1.4 140KM w Octavi super - fajne wrazenia... na jezdzie testowej zrobilem jakies 20km i srednie spalanie wyszlo prawie 7 - miasto + trochu obwodnicy.
Jak testowalem Rapida z 1.2 105KM 6M to tez sie fajnie jechalo - dynamika calkiem ok i bardzo komfortowo reagowal na gaz - spalil srednio 6.5 l na odcinku 30km. Sprobowalem tez 1.2 TSI 85KM w Fabii i tu juz nie bylo tak super... jechalo sie bez problemu na klimie z 3 osobami dlatego Octavia tez by pojechala - tylko ten 1.2 tsi w fabii to trochu inna konstrukcja niz w O3.
Tak czy inaczej kupilem w tym tygodniu O3 1.2 105KM 6M i powinna byc spoko - teraz trzeba czekac 2-3m na odbior... trochu dlugo przez to szalenstwo z odliczaniem VAT - indywidualni klienci musza poczekac trochu dluzej bo priorytetem sa firmowe auta...
Dobry wybór, ja też długo zastanawiałem się czy 1.2 TSI da rady! Teraz nie mam żądnych wątpliwości, zrobiłem już 1500km i coraz bardziej lubię to autko. Auto jest dynamiczne, na autostradzie prędkości rzędu 160-180 nie robią na nim żadnego wrażenia a i w mieście dynamika na odpowiednim poziomie, turbo robi dobrą robotę !!!!
Według wskazań producenta do 1000km jeździłem do 3000 obr/min teraz kręcę do 4500-5000 i autko lata jak powinno a wiem o czym mówię bo przed OIII miałem TT 2.0TFSI 270KM!
Witam.
Chciałbym wyczyścić zawór EGR, ponieważ wyświetlił mi się komunikat: emissions workshop.
Proszę o podpowiedź lub manual jak go zdemontować.
Czy są tam jakieś uszczelki które należy wymienić?
Próbowałem użyć szukajki niestety z mizernym skutkiem...
Stąd nowy temat.
[ Dodano: Sob 13 Kwi, 13 07:26 ]
Na prawde nikt nie wie jak zdemontowac ten zawor?
Kurcze, no nie podpinalem pod kompa.
Z tego tylko co wyczytalem to wiekszosc mowi, ze to EGR :/
Postaram sie mozliwie szybko znalezc kogos kto moze zczytac kod bledu.
vtaxi, na początek możesz zdjąć rurę idącą od EGR-a i klapki gaszącej ( wystarczy zdjąć taki drut blokujący rurę przy klapce i ją wyciągnąć z obsady ) i zajrzeć do środka jak to wygląda z ilością syfu. Zdjęcie klapki też nie jest trudne - jedna wtyczka i chyba 3 szt. śrub ampulowych i moduł klapki wyjdzie na zewnątrz ( uwaga między modułem klapki a EGR-em jest gumowy oring ) - będziesz wtedy widział jak wygląda EGR i czy warto go wyciągać do czyszczenia.
Jest sens wydawać tyle pieniędzy? Czy może jest gdzieś do pobrania program a kabel sam kupić?
[ Dodano: Wto 16 Kwi, 13 21:20 ]
Kod błędu to P 0401
Chłop podłączył mnie najpierw pod kompa, powiedział, że są błędy EGR'U, świec na 1,3 i 4 cylindrze i ciśnienia doładowania.
Skasował wszystkie i kazał przejechać ok. 15km i wrócić.
Po ponownym podłączeniu (nie zapaliła mi się kontrolka) wyszedł tylko błąd EGR (P 0401)
Sporo tych błedów na forum.... efekt zimowego paliwa i zimowego jezdzenia.... mozna sprobowac wyczyscic EGR i zobaczyc czy pomoze na błąd... jesli nie... raczej tylko wymiana.
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
do wywalonego bledu egr doszedł mi problem z hamulcem,
na zimno robi się twardy pedal i nie ma hamulca,
jak się rozgrzeje to ok,
gdzies na forum wyczytałem ze egr i hamulce sa powiazane,
nie kumam jak wygląda ta zaleznosc
Hej,
mi też takie coś wyskakiwało. Już zabierałem się do rozkręcania tak jak mi radzono i nie wiem jakim cudem ale zobaczyłem że wężyk od podcisnienia mam rozcięty. Jak ktoś niwie gdzie to jest to wężyk który idzie do egr od góry. najbardziej widoczna część bez ściągania osłony silnika. Błędy miałem takie same.
Pooglądajcie może najpierw to.
U mnie pomogło.
Ja także mam proble z EGRem i taki błąd jak u Was P0401. Dzisiaj go wymontowałem i próbowałem zassać ustami ten dziubek od sterowania membraną i raczej membrana jest pęknięta bo mogę sobie ssać i ssać i tak bez końca, jest po prostu przejście. Także EGR bedzie do wymiany.
Mam pytanie odnośnie sterowania, czyli rurki podciśnienia która wchodzi do grzybka EGRa tej sterującej membraną. U mnie jest tak ze jak silnik pracuje na niskich obrotach to dosyć ładnie ten wężyk przykleja się do palca. Im bardziej dodaję gazu to siła przyklejania się do palucha jest coraz mniejsza. Aż do 3500 obr praktycznie w ogóle nie było zasysania. Czy to poprawne sterowanie podciśnieniem? Chcę wiedzieć zanim kupię EGRa. SIlnik BXE 237tyś
Podłącze sie do tematu. Czy może być problem z mocą przez popsuty ERG. Wycieka mi olej z tych otworów pod grzybkiem ale kontrolka mi sie żadna nie pali i na vag-u błędów brak. A mam odczucie jak by koniki uciekły z pod maski;-(
janko30 oczywiście że może być tak że stracisz trochę mocy przez zasyfiony zawór EGR (nie ERG). Skoro masz tam olej, może warto zobaczyć w jakim jest stanie? Podejrzewam że jest tam trochę nagaru, więc jak wyczyścisz to odzyskasz utraconą moc
janko30 oczywiście że może być tak że stracisz trochę mocy przez zasyfiony zawór EGR (nie ERG). Skoro masz tam olej, może warto zobaczyć w jakim jest stanie? Podejrzewam że jest tam trochę nagaru, więc jak wyczyścisz to odzyskasz utraconą moc
kolego mi nie chodzi o zasyfiony ERG tylko o to ze cos z nim jest nie tak poniewaz to nie naturalne ze przez otworki ucieka olej, ale dzieki za sugestie.
Witam, koledzy, czy moglibyście opisać jak i co odkręcaliście, żeby dostać się do EGR ? już ogarnąłem zdjęcie modułu klapki gaszącej.. ale dalej za nic nie mogę swoimi kluczami dojść .. Czy elastyczna przedłużka da radę ?
Po długich walkach z wykrecaniem, czyszczeniem i sprawdzaniem wężyków od podciśnienia w końcu kupiłem nowego EGR'a (Wahler jak dobrze pamiętam) po 20km błąd sam zniknął, nie trzeba było na komputer jechać
Komentarz