szarpanie podczas jazdy...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wieho
    Classic
    • 2012
    • 8

    szarpanie podczas jazdy...

    Chciałbym przedstawić swoją Skodę, zakupioną pod koniec września od znajomego (pewna historia i przebieg) jednak wymagała kilku napraw.
    Kupiona w Polsce, w salonie Elcar przy Grunwaldzkiej we Wrocławiu. Do tej pory obstawiałem, aby poprawić stan techniczny i bezpieczeństwo, teraz będę skupiać się na kosmetyce. Auto jako kolejne w rodzinie przejechało u mnie ok. 6tkm.

    A tu przedstawiam charakterystykę:

    MODEL: 2005, liftback,
    SILNIK: 1.9TDi ASV ori, 202 tkm
    UKŁAD DOLOTOWY: seria, nowy intercooler
    UKŁAD WYDECHOWY: seria
    ELEKTRONIKA: seria
    UKŁAD NAPĘDOWY: skrzynia seria sprzegło SACHS + koło dwumasowe SACHS (nowe z 21 stycznia 2014 r.)
    ZAWIESZENIE: amortyzatory SACHS, reszta seria
    UKŁAD HAMULCOWY: tarcze, klocki seria
    BODY-KIT: oryginał
    ŚRODEK: oryginał
    CAR-AUDIO: Radioodtwarzacz CD JVC (salonowy + 4 głośniki)
    INNE:
    ZDJĘCIA:
    MOC: seria
    Status: Zrobione: kompletne zawieszenie przód (oprócz sprężyn), amortyzatory SACHS, nowy intercooler, koło dwumasowe ze sprzęgłem SACHS. olej, wszystkie filtry/W trakcie: wymiany odtwarzacza/Plany: dokupienie alu, poprawa kosmetyki, wymiana lub naprawa zderzaka przedniego.
    wiesiek
  • damianogliwice
    Classic
    • 2011
    • 21

    #2
    szarpanie podczas jazdy...

    Podczas jazdy z predkoscia obrotowa silnika okolo 1500obr/min lekko naciskając pedał przyspieszacza szarpie,narywa motorem...efekt podobny do konczacego sie paliwa i jezdy na oparach ;-) przy innych predkosciach obrotowych silnik normalnie wkreca sie i przyspiesza... jak to ugryść ?

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Zacznij od odczytania błędów.
      Filtr paliwa ile ma ?
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • damianogliwice
        Classic
        • 2011
        • 21

        #4
        w zeszłym roku wymieniałem cały silnik ale czy wymieniono filtr paliwa to nie wiem... zrobiłem juz na ni okolo 8tys w pół roku iwszystko było ok. teraz od trzych dni mam takie jaja...

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Logi statyczne by sie przydaly...
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • damianogliwice
            Classic
            • 2011
            • 21

            #6
            Sorry że tak zapytam...:-) co to jest logi statyczne..?

            Komentarz

            • krzygaj
              Rider
              • 2008
              • 627
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              damianogliwice, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=67659
              Moja Skodzina

              Skoda Octavia II -
              Opel Astra III -

              Komentarz

              • damianogliwice
                Classic
                • 2011
                • 21

                #8
                Dziekuje bardzo za linka... No dla mnie kosmos:-) Jak dla mnie konieczna wizyta u mechanika z Vagiem....

                Komentarz

                • Salt
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 178

                  #9
                  U mnie podobny objaw po raz pierwszy był wywołany padniętym kolektorem dolotowym, potem okazało się, że 1/3 kompresji idzie w powiertrze z powodu mikropęknięć tłoków i skończyło się wymianą silnika. Niestety na mój koszt bo byłem po gwarancji... Tyle że ja mam 1.8 TSI, więc analogii ciężko chyba szukać.
                  andrzejwojnar.pl
                  alchemiaswiatla.blogspot.com

                  Komentarz

                  • greg44
                    L&K
                    • 2011
                    • 1198
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    W jakich warunkach są te szrpnięcia, na ciepłym, zimnym silniku, przy dużym obciążeniu, przy jakiś konkretnych prędkościach, na niższych wyższych biegach? Ja bym obstawiał układ paliwowy, łącznie z pompwtryskiwaczami.

                    Komentarz

                    • Kicer
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 217

                      #11
                      Obstawiam że umiera jeden z pompowtryskiwaczy. Miałem podobnie, prędkość ok 80 km/h obroty ok 1500 obr/min jazda ze stałą prędkością i czuć bylo szarpanie. Umierał wtedy wtryskiwacz nr 3. Został zregenerowany za 900 zł (na szczęście nie ja płaciłem ) i po 30000km znów ma dość...
                      Proponje najpierw odczyt grup wartości mierzonych 13, 18, 23 na biegu jałowym i przy obciążeniu .

                      Pozdrawiam MArcin
                      Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                      Komentarz

                      • greg44
                        L&K
                        • 2011
                        • 1198
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Kicer
                        prędkość ok 80 km/h obroty ok 1500 obr/min jazda ze stałą prędkością i czuć bylo szarpanie. Umierał wtedy wtryskiwacz
                        No to samo chciałem zasugerować, jazda ze stałą prędkością lub przy przyśpieszaniu.

                        Komentarz

                        • zbynio007
                          Drive
                          • 2013
                          • 94
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          Mam podobny problem, od kilku dni a wlasciwie po wymianie EGR zaczelo lekko szarpac i falowanie obrotow w zakresie 900-700, szarpie przy niskich obrotach, jak sie wkreci to jest ok. EGR nie byl bardzo zabity ale byla peknieta membrana i od tamtego czasu szarpie. Dodam jeszcze ze np jesli przy EGR zatkam ten gumowy werzyk co odsysa powietrze to jest ok i silnik chodzi rowno i nie szarpie.

                          Daj znac jak rozwizales swoj problem.

                          Komentarz

                          • matma
                            Classic
                            • 2013
                            • 4

                            #14
                            Witam Kolegów.Mam ten podobny problem.W czasie jazdy,nie zawsze przy obrotach 1900,2000 lekko szarpie.Dochodzi do 120 km/h robi się muł.Po zatrzymaniu,gaszę odpalam jest idealnie,idzie jak pocisk.Czasami jeżdżę kilka dni i nic wszystko ok.Komputer pokazuje błąd w układzie podciśnienia.Wymieniono;zaworek N75,część wężyków dalej to samo.Obojętnie czy silnik ciepły czy zimny.Silnik 1.9 TDI 110 koni.Proszę o pomoc.

                            Komentarz

                            • Kicer
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 217

                              #15
                              matma piszesz w dziale Octavia II a piszeszo octavii I
                              Jak n75 wymieniony i przewody podciśnienia też to albo umarła pompa podciśnienia lub serwo hamulcowe - co się właściwie nie zdarza. Najbardziej prawdopodobne jest że do czyszczenia jest turbo. Podjedź do mechanika niech podłączy kompa i sprawdzi turbo i wartość podciśnienia.

                              Pozdrawiam MArcin
                              Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                              Komentarz

                              • matma
                                Classic
                                • 2013
                                • 4

                                #16
                                Witam.Przepraszam że nie w tym dziale,ale to chyba z nerwów,walczę z tym już jakiś czas.Dziękuję za odpowiedz.Zrobiłem podobnie jak Kolega Zbynio 007,zaślepiłem egr.Od rana jeżdżę,jak na razie przestało szarpać,ale raz po 110 km/h spadł z obrotów i muł.Po ponownym odpaleniu było znów ok.Pojechałem do mechanika który wymieniał n75,sugeruje teraz wymienić ten drugi zaworek co steruje egr,przeczyścić egr i kolektor.Co Koledzy o tym sądzą?

                                Komentarz

                                • przemik
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 1610

                                  #17
                                  Zamieszczone przez matma
                                  Witam.Przepraszam że nie w tym dziale,ale to chyba z nerwów,walczę z tym już jakiś czas.Dziękuję za odpowiedz.Zrobiłem podobnie jak Kolega Zbynio 007,zaślepiłem egr.Od rana jeżdżę,jak na razie przestało szarpać,ale raz po 110 km/h spadł z obrotów i muł.Po ponownym odpaleniu było znów ok.Pojechałem do mechanika który wymieniał n75,sugeruje teraz wymienić ten drugi zaworek co steruje egr,przeczyścić egr i kolektor.Co Koledzy o tym sądzą?
                                  Zrob diagnostyke(logi) bo zarówno Ty jak i Twoj mechanik bładzicie po omacku... :wink:
                                  Przemek
                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                  Komentarz

                                  • zbynio007
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 94
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #18
                                    Ja zaslepilem egr i jezdzilem tak z tydzien wszystko bylo okey ale wiadomo check sie zapalil, dzisiaj rano zaprowadzilem do mechanika bo tez mam klape gaszenia do wymiany i mowi ze spr ustawic ten egr jakos bo skoro jest zalozony nowy to bez sensu zeby sie marnowal niech robi swoja robote jak juz wydalem te 300zl

                                    Komentarz

                                    • matma
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 4

                                      #19
                                      Witam.Byłem u innego mechanika,też znajomego zrobił badania VAG.Tu wyszło co innego.Awaria czujnika temperatury silnika.Wymiana w poniedziałek,zobaczymy.

                                      Komentarz

                                      • zbynio007
                                        Drive
                                        • 2013
                                        • 94
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        co do moich problemow to wymienilem klape gaszenia ktora kosztowala mnie 320zl i jest duzo lepiej ale nie tak jak powinno a mianowicie na zimnym silniku auto chodzi wysmienicie, na gorącym tak samo a problem zaczyna sie przy temp 38-68 stopni wtedy obroty faluja i podobnie niepotrzenie otwiera sie egr. Mechanik rozwazal tez czujnik temp ale mowi ze go sprawdzil i wedlug niego jest okey, takze kolejne 300zl a problem nie zupelnie rozwiazany co dalej? Zmienic mechanika? Najlepiej sprzedac auto, jezdzic busem i wyszloby duzo taniej...

                                        Komentarz

                                        • matma
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 4

                                          #21
                                          Zobaczymy co będzie u mnie.Z tym czujnikiem to różnie,wskazania są dobre,niby padła jedna sekcja czy coś tam.W poniedziałek ,wtorek dam znać.W Zafirze miałem podobnie,co tam się nie robiło,cyrk,sprzedałem za marne grosze uszkodzoną.

                                          Komentarz

                                          • greg44
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1198
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            zbynio007, założyłeś kalpę nową, czy używaną?

                                            Komentarz

                                            • zbynio007
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 94
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez greg44
                                              zbynio007, założyłeś kalpę nową, czy używaną?
                                              Nowa kupilem za 320zl, uzywana kosztowala 250 takze stwierdzilem ze juz doloze te pare zl i niech bedzie nowe ale co za roznica czy nowa czy uzywana skoro jest sprawna i sie otwiera to kij mi chodzilo glownie o to ze na uzywana musialbym czekac jeszcze ze 2 dni a tu pojechalem do sklepu i kupilem

                                              Komentarz

                                              • greg44
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1198
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #24
                                                zbynio007, W sklepie zakupiłeś, jakaś sieciówka? Klapa jest tej samej firmy co poprzednia, czy jakaś podróba? Jak ja szukałem to oryginalną nie można było znaleźć mniej niż 700 PLN.

                                                Komentarz

                                                • zbynio007
                                                  Drive
                                                  • 2013
                                                  • 94
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                  #25
                                                  tzn jakas podrobe chyba ojj nie pamietam firmy musialbym pojsc poszukac w kontenerze 320zl na czysto zaplacilem z tym ze mialem jeszcze do wykorzystania rabat chyba 25%. W sklepie mi koles powiedzial ze to oryginalna podroba siemensa

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...