Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.4 tsi po odpaleniu trzesie spalanie 5l

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.4 tsi po odpaleniu trzesie spalanie 5l

    AdamB, nie wierzysz w możliwości i zdolności naszych inżynierów :diabelski_usmiech

  • #2
    1.4 tsi po odpaleniu trzesie spalanie 5l

    Odpalam samochód
    -wskakuje na 1,5k obrotow
    -spalanie 5,5 l
    -trzesie samochodem (tak jakby nie palil na wszystkie cylindry?!)
    -pozniej obroty spadaja do 1,1k
    -spalanie ok 5 l
    -nadal trzesie
    dopiero po jakim czasie obroty spadaja do 900 i spalanie spada skokowo az do uzyskania poziomu ok 1 l

    nie przy kazdym odpalaniu sie tak dzieje. Dzieje sie tak przy odpaleniu zimnego silnika,nie sprawdzalem czy wystepuje to rowniez przy cieplym silniku.

    gdy sie tak dzieje i zgasze samochod to po ponownym uruchomieniu wszystko jest ok

    Co to moze być?

    Komentarz


    • #3
      Wygląda na procedurę dogrzewania katalizatora, poprzez "zalewanie" silnika paliwem, powodujące jego częściowe dopalenie w katalizatorze.
      Pozdrawiam,
      Andys

      Komentarz


      • #4
        w takim razie czy to jest normalne?

        Komentarz


        • #5
          Istnieje taka procedura w sterowniku tego silnika i nic na to nie poradzisz. Temat opisywany na forum. Nie jest to za zdrowe dla silnika (film olejowy jest spłukiwany do miski), ale ekolodzy są zadowoleni.
          Pozdrawiam,
          Andys

          Komentarz


          • #6
            Ja kiedyś tak miałem. Okazało sie że po wymianie świec jedna cewka nie łączyła. Wystarczyło poprawić cewki na świecach.
            Mój Szkodnik :-)
            Pozdrawiam
            Rafał

            Komentarz


            • #7
              To normalne, gdy samochód przez kilka godzin stoi oraz temperatura zewnętrzna powietrza wynosi powyżej 17 stopni. Mam tak od nowości czyli ponad 3 lat. Gdy temp na zewnątrz poniżej 17 startuje normalnie. Tak jak kolega piał to jest jakieś tam dogrzewanie katalizatora. Nie rozumiem tego zjawiska ale tak jest.
              Toma

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez tomkr82
                To normalne, gdy samochód przez kilka godzin stoi oraz temperatura zewnętrzna powietrza wynosi powyżej 17 stopni. Mam tak od nowości czyli ponad 3 lat. Gdy temp na zewnątrz poniżej 17 startuje normalnie. Tak jak kolega piał to jest jakieś tam dogrzewanie katalizatora. Nie rozumiem tego zjawiska ale tak jest.
                Też tak mam ale obroty aż tak do 1,5 k nie skaczą i budą raczej nie trzęsie. Jest głośniej i spalanie około 5,5 też ale szybko schodzi do około 1 litra.



                CB Harry II ASC + Triflex

                Pozdrawiam Mirek!!

                Komentarz


                • #9
                  jedna cewke (nr 4) Link na skrzyzowaniu sie zatrzymalem i obroty spadly do 500 rpm i zapalila sie kontrolka od katalizatora.po podlaczeniu komputera okazalo sie ze cewka jest uszkodzona.

                  Poprawie wszystkie cewki i zobacze czy cos pomoze. Mam kabelek do vcds-a (przyszedl w tym tygodniu ) podlacze i zobacze czy nie ma bledow jesli nie bedzie to nic nie bede grzebal i uznam ze tak juz ma byc:/

                  Komentarz


                  • #10
                    maciej10 , jak będziesz się podłączał z kabelkiem to zobacz w vcds, w blokach pomiarowych grupy 15 i 16. Tam są liczniki wypadnięć zapłonów na poszczególnych cylindrach. Jak coś będzie się działo to zobaczysz na którym cylindrze.
                    Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                    Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                    Komentarz


                    • #11
                      Zrobilem autoscan:

                      Friday,26,April,2013,12:53:05:59305
                      VCDS Version: Beta 12.10.3
                      Data version: 20130228



                      --------------------------------------------------------------------------------
                      --------------------------------------------------------------------------------


                      Chassis Type: 7N0
                      Scan: 01 03 08 09 10 15 16 17 19 25 42 44 46 52 56 62 72

                      VIN: TMBBJ61Z3B2032678

                      01-Engine -- Status: OK 0000
                      03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
                      04-Steering Angle -- Status: OK 0000
                      08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
                      09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
                      10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
                      15-Airbags -- Status: OK 0000
                      16-Steering wheel -- Status: OK 0000
                      17-Instruments -- Status: OK 0000
                      19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
                      25-Immobilizer -- Status: OK 0000
                      42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
                      44-Steering Assist -- Status: OK 0000
                      46-Central Conv. -- Status: OK 0000
                      52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
                      56-Radio -- Status: OK 0000
                      62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
                      72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

                      -------------------------------------------------------------------------------
                      Address 01: Engine (CAX) Labels: 03C-906-016-CAX.clb
                      Part No SW: 03C 906 016 AK HW: 03C 906 016 C
                      Component: MED17.5.5 G 5295
                      Revision: LCH09--- Serial number:
                      Coding: 0000072
                      Shop #: WSC 73430 790 00999
                      VCID: 68DF7E5D5B94722CF10564

                      No fault code found.
                      Readiness: 0000 0000

                      -------------------------------------------------------------------------------
                      Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
                      Part No SW: 1K0 907 379 AS HW: 1K0 907 379 AS
                      Component: ESP MK60EC1 H30 0105
                      Revision: 00H30001
                      Coding: 113B201C092500FC881104EB90210040300000
                      Shop #: WSC 73430 790 00999
                      VCID: 8305C9F102F23174C437BB

                      No fault code found.

                      -------------------------------------------------------------------------------
                      Address 08: Auto HVAC (J255) Labels: 5K0-907-044.clb
                      Part No SW: 3T0 907 044 AR HW: 3T0 907 044 AR
                      Component: Climatronic H15 0401
                      Revision: 00005001
                      Coding: 0000000002
                      Shop #: WSC 73430 790 00999
                      ASAM Dataset: EV_Climatronic A01006
                      ROD: EV_ClimaAutoBasis_SK35.rod
                      VCID: 820BCCF515E8387CCF0186

                      No fault code found.

                      Czyli nic nie wykryło,widocznie tak musi być z tym katalizatorem-odpuszczam temat.


                      tom007,gdzie dokladnie musze kliknac zeby to sprawdzic;przepraszam ale dopiero zaczynam z vcds i "blokach pomiarowych grupy 15 i 16." nic mi to nie mowi

                      Tak przy okazji,co oznacza ponizszy wpis z autoscan?
                      42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
                      52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez maciej10
                        tom007,gdzie dokladnie musze kliknac zeby to sprawdzic;przepraszam ale dopiero zaczynam z vcds
                        Bloki pomiarowe pozwalają podejrzeć parametry pracy silnika - to co widzi sterownik. Żeby je włączyć to po kolei trzeba :
                        - w głównym oknie klikasz Select (wybór)
                        - potem wybierasz co cię interesuje - w tym przypadku Engine (silnik)
                        - łączysz się w ten sposób ze sterownikiem silnika - otworzy się nowe okno
                        - na dole masz przyciski - generalnie po lewej do monitorowania, a poprawej do zmiany nastaw (jak dopiero zaczynasz z vcds to tam lepiej nie majstruj :wink: )
                        - wybierasz Meas. Block (bloki pomiarowe)
                        - po lewej w okienkach wpisujesz numery grup które chcesz podejrzeć

                        W ten sposób mozesz sobie podejrzeć m.in. pomiary przepływów, temperatury, działanie lambdy i wiele innych.
                        W grupach 15 i 16 powinny być liczniki wypadających zapłonów na poszczególnych cylindrach. Jeżeli ich tam nie będzie to zobacz pod innymi numerami, bo nigdy nie sprawdzałem tego w 1.4 tsi, a zależności od silnika parametry mogą być inaczej poukładane.
                        Najlepiej przejrzyj sobie od 1 w górę to sobie zobaczysz co tam ciekawego można odczytać.

                        A tu na szybko instrukcja od jakiejś starej wersji vcdsa :
                        Link

                        Jeżeli chodzi o :
                        Tak przy okazji,co oznacza ponizszy wpis z autoscan?
                        42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
                        52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
                        to są jakieś błedy dotyczące elektryki w drzwiach kierowcy i pasażera.
                        Nie wyświetlił ci opisu błędu przy auto scanie ? powinno być takie coś jak wkleiłeś dla silnika, abs i klimy tyle że na końcu z kodem błędu
                        Możesz spróbować połoczyć się z tymi sterownikami tak jak opisałem wyżej dla silnika i potem wybrać Fault Codes zamiast Meas. block. Będziesz miał opis błędu. Możesz go skasować klikając Clear Codes.
                        Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                        Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                        Komentarz


                        • #13
                          tom007, ok,bede miał chwile to sprawdze wg Twojej instrukcji;co do 42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
                          52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
                          to wkleilem caly autoscan jaki dostalem.Nic poza tym nie widzialem:/ musze sie pobawic vcdsem i zobaczyc co gdzie i jak...

                          [ Dodano: Nie 28 Kwi, 13 20:55 ]
                          Dzisiaj miałem chwile i odpaliłem vcds-a,wiec jesli chodzi o bloki pomiarowe to dojechalem tylko do grupy 6-bo dalej "nic nie było"-bede musial sprawdzic wszystkie. Bledow odnosnie dopalania katalizatora brak.

                          Co do:
                          42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
                          52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
                          ponizej skan ze sterownika:

                          unday,28,April,2013,17:41:17:59305
                          VCDS Version: Beta 12.10.3

                          Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MAX3.lbl
                          Control Module Part Number: 1T0 959 701 AA HW: 1T0 959 701 AA
                          Component and/or Version: Tuer-SG 009 2119
                          Software Coding: 0004342
                          Work Shop Code: WSC 73430 790 00999
                          VCID: 76E32025012094DC73890A
                          2 Faults Found:

                          ponizsz blad wskazuje na silniczek od szyb elektrycznych po stronie kierowcy-ale co mam z tym zrobic-szyby dzialaja prawidlowo...?
                          00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
                          005 -- No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent


                          Ponizszy blad mogl byc spowodowany tym ze wynienialem zarowki po obu stronach w lusterkach-do zignorowania
                          00132 - Outside Door Handle Illumination/mirror Light Passenger Side
                          012 -- Electrical Fault in Circuit - Intermittent


                          Bledy usunalem,zobaczymy czy powroci ten pierwszy

                          Komentarz


                          • #14
                            Witam wszystkich po raz pierwszy.
                            Od dwóch tygodni jestem szczęsliwym właścicielem Octavi 1,4 benzyna 122KM 2010. Właśnie ten temat mnie mocno zaniepokoił. Dziwne drganie po odpaleniu . Nie zawsze najczęściej po długim postoju. Obroty około1300 i tak przez jakieś 10 sekund po czym opadaja do 800 i wszystko się uspokaja. Patrzyłem na silnik podczas takeigo uruchamiania i wyglądało jakby chciał wyskoczyć. jak próbowałem ruszyć podczas tego procesu to ewidentnie przerywał taka jakby nie dostawał co jakiś czas paliwa albo jechał na oparach.
                            Podsumowując Wasze wypowiedzi dochodzę do wniosku, że "ten typ tak ma" i nie mam się czym przejmować? Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
                            Spalnie OK i dalsza praca silnika również.
                            pozdrawiam

                            Komentarz


                            • #15
                              No nie wierzę. Pierwszy człowiek na planecie, który kupił użuwaną Skodę Octavię z silnikiem 1,4 TSI. Przecież jest to niezprzedawalny samochód z tym silnikiem. Coś tu nie gra.

                              [ Dodano: Wto 09 Lip, 13 12:42 ]
                              niesprzedawalny

                              Komentarz


                              • #16
                                Witam,
                                ja tez jestem drugim wlascicielem 1.4 TSI. Chyba to nie jest takie rzadkie zjawisko.

                                Co do procedury rozgrzewania to od czasu do czasu zdarza mi sie to samo, ale sie tym nie przejmuje. To zalezy od temperatury, a ruszanie z miejsca jest nawet latwiejsze poniewaz silnik sie obraca szybciej (jakby na ssaniu) i wystarczy operowac sprzeglem zeby auto samo jechalo. W moim przypadku oznacza to wycofanie z miejsca postojowego i ruszenie do przodu. Potem juz wszystko przebiega normalnie.

                                Pozdrawiam,
                                Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez pitek5
                                  atrzyłem na silnik podczas takeigo uruchamiania i wyglądało jakby chciał wyskoczyć
                                  Zamieszczone przez pitek5
                                  Podsumowując Wasze wypowiedzi dochodzę do wniosku, że "ten typ tak ma" i nie mam się czym przejmować? Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
                                  Moze ten typ tak ma ale to nie jest normalne i nie jest obojetne.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    przecież to już gdzieś było...
                                    Po ~6h przerwy, przez pierwsze 15sekund następuje ogólnie rzecz biorąc proces przyśpieszonego rozgrzewania katalizatora

                                    gziip - Nie 08 Lip, 12 15:50
                                    Nie należy mylić pracy silnika na "ssaniu" i fazy podgrzewania katalizatora. To dwie, zupełnie różne strategie mające zupełnie inne cele do osiągnięcia.

                                    A przy okazji. W silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa, osławionych FSI czy TFSI (fuel stratified injection) gorące spaliny nagrzewające katalizator uzyskiwane są nieco inaczej. Otóż, tam jednorazowa dawka paliwa podzielona jest na dwie części. Pierwsza, wtryskiwana jest normalnie a druga opóźniona, tuż przed otwarciem zaworu wydechowego. Ta druga spalając się bardzo późno sprawia, że spaliny są dużo gorętsze.
                                    ...
                                    to samo jest w Fordach eco boot...

                                    inna sprawa to trzepanie silnikiem, autem u mnie to są delikatne drgania...
                                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Witam. Odgrzeję trochę ten temat.

                                      Jestem posiadaczem Octavii 1.4 tsi 122 KM z DSG od trzech miesięcy, ale przez pierwsze 2 miesiące nie byłem nawet świadom, że jest takie coś jak dogrzewanie kata. Od miesiąca trzęsie budą i obroty falują między 1200 a 1400 RPM by po około 10 sek. opaść na 800 i wtedy jest spokój. Zaznaczę iż autem nie idzie jechać podczas dogrzewania bo bardzo szarpie.

                                      Czy ktoś się z tym uporał?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        krzysiek_176, standard, przyzwyczaj się, u mnie w manualu to samo, może tylko bez falowania, chwilę odczekać i można jechać.
                                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...a-by-aryziomex

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez krzysiek_176
                                          Witam. Odgrzeję trochę ten temat.

                                          Jestem posiadaczem Octavii 1.4 tsi 122 KM z DSG od trzech miesięcy, ale przez pierwsze 2 miesiące nie byłem nawet świadom, że jest takie coś jak dogrzewanie kata. Od miesiąca trzęsie budą i obroty falują między 1200 a 1400 RPM by po około 10 sek. opaść na 800 i wtedy jest spokój. Zaznaczę iż autem nie idzie jechać podczas dogrzewania bo bardzo szarpie.

                                          Czy ktoś się z tym uporał?
                                          Też mam 1.4 TSI z DSG. Jeśli samochód odpali na wysokich obrotach, to normalnie mogę jechać. Nic nie szarpie i nie trzęsie. Jest tylko głośniej do czasu, aż skończy się procedura dogrzewania katalizatora.

                                          Kiedyś mnie to wkurzało, i jeśli samochód odpalił na wysokich obrotach to go gasiłem. Przy drugim odpaleniu wskakiwał już na normalne obroty. Teraz to ignoruję, jak ma ochotę pochodzić na wysokich obrotach, to niech sobie pochodzi.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Również mam 1.4tsi z dsg i podobnie jak u krzyska auto szarpie jeśli ruszę podczas dogrzewania katalizatora. Wystarczy chwilkę poczekać aż obroty spadną i jest ok. Auto od nowości u mnie i zawsze tak było.

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X