AdamB, nie wierzysz w możliwości i zdolności naszych inżynierów :diabelski_usmiech
1.4 tsi po odpaleniu trzesie spalanie 5l
Zwiń
X
-
1.4 tsi po odpaleniu trzesie spalanie 5l
Odpalam samochód
-wskakuje na 1,5k obrotow
-spalanie 5,5 l
-trzesie samochodem (tak jakby nie palil na wszystkie cylindry?!)
-pozniej obroty spadaja do 1,1k
-spalanie ok 5 l
-nadal trzesie
dopiero po jakim czasie obroty spadaja do 900 i spalanie spada skokowo az do uzyskania poziomu ok 1 l
nie przy kazdym odpalaniu sie tak dzieje. Dzieje sie tak przy odpaleniu zimnego silnika,nie sprawdzalem czy wystepuje to rowniez przy cieplym silniku.
gdy sie tak dzieje i zgasze samochod to po ponownym uruchomieniu wszystko jest ok
Co to moze być?
-
-
To normalne, gdy samochód przez kilka godzin stoi oraz temperatura zewnętrzna powietrza wynosi powyżej 17 stopni. Mam tak od nowości czyli ponad 3 lat. Gdy temp na zewnątrz poniżej 17 startuje normalnie. Tak jak kolega piał to jest jakieś tam dogrzewanie katalizatora. Nie rozumiem tego zjawiska ale tak jest.Toma
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomkr82To normalne, gdy samochód przez kilka godzin stoi oraz temperatura zewnętrzna powietrza wynosi powyżej 17 stopni. Mam tak od nowości czyli ponad 3 lat. Gdy temp na zewnątrz poniżej 17 startuje normalnie. Tak jak kolega piał to jest jakieś tam dogrzewanie katalizatora. Nie rozumiem tego zjawiska ale tak jest.
Komentarz
-
-
jedna cewke (nr 4) wymienialem.Kiedys na skrzyzowaniu sie zatrzymalem i obroty spadly do 500 rpm i zapalila sie kontrolka od katalizatora.po podlaczeniu komputera okazalo sie ze cewka jest uszkodzona.
Poprawie wszystkie cewki i zobacze czy cos pomoze. Mam kabelek do vcds-a (przyszedl w tym tygodniu ) podlacze i zobacze czy nie ma bledow jesli nie bedzie to nic nie bede grzebal i uznam ze tak juz ma byc:/
Komentarz
-
-
Zrobilem autoscan:
Friday,26,April,2013,12:53:05:59305
VCDS Version: Beta 12.10.3
Data version: 20130228
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis Type: 7N0
Scan: 01 03 08 09 10 15 16 17 19 25 42 44 46 52 56 62 72
VIN: TMBBJ61Z3B2032678
01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (CAX) Labels: 03C-906-016-CAX.clb
Part No SW: 03C 906 016 AK HW: 03C 906 016 C
Component: MED17.5.5 G 5295
Revision: LCH09--- Serial number:
Coding: 0000072
Shop #: WSC 73430 790 00999
VCID: 68DF7E5D5B94722CF10564
No fault code found.
Readiness: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Part No SW: 1K0 907 379 AS HW: 1K0 907 379 AS
Component: ESP MK60EC1 H30 0105
Revision: 00H30001
Coding: 113B201C092500FC881104EB90210040300000
Shop #: WSC 73430 790 00999
VCID: 8305C9F102F23174C437BB
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC (J255) Labels: 5K0-907-044.clb
Part No SW: 3T0 907 044 AR HW: 3T0 907 044 AR
Component: Climatronic H15 0401
Revision: 00005001
Coding: 0000000002
Shop #: WSC 73430 790 00999
ASAM Dataset: EV_Climatronic A01006
ROD: EV_ClimaAutoBasis_SK35.rod
VCID: 820BCCF515E8387CCF0186
No fault code found.
Czyli nic nie wykryło,widocznie tak musi być z tym katalizatorem-odpuszczam temat.
tom007,gdzie dokladnie musze kliknac zeby to sprawdzic;przepraszam ale dopiero zaczynam z vcds i "blokach pomiarowych grupy 15 i 16." nic mi to nie mowi
Tak przy okazji,co oznacza ponizszy wpis z autoscan?
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maciej10tom007,gdzie dokladnie musze kliknac zeby to sprawdzic;przepraszam ale dopiero zaczynam z vcds
- w głównym oknie klikasz Select (wybór)
- potem wybierasz co cię interesuje - w tym przypadku Engine (silnik)
- łączysz się w ten sposób ze sterownikiem silnika - otworzy się nowe okno
- na dole masz przyciski - generalnie po lewej do monitorowania, a poprawej do zmiany nastaw (jak dopiero zaczynasz z vcds to tam lepiej nie majstruj :wink: )
- wybierasz Meas. Block (bloki pomiarowe)
- po lewej w okienkach wpisujesz numery grup które chcesz podejrzeć
W ten sposób mozesz sobie podejrzeć m.in. pomiary przepływów, temperatury, działanie lambdy i wiele innych.
W grupach 15 i 16 powinny być liczniki wypadających zapłonów na poszczególnych cylindrach. Jeżeli ich tam nie będzie to zobacz pod innymi numerami, bo nigdy nie sprawdzałem tego w 1.4 tsi, a zależności od silnika parametry mogą być inaczej poukładane.
Najlepiej przejrzyj sobie od 1 w górę to sobie zobaczysz co tam ciekawego można odczytać.
A tu na szybko instrukcja od jakiejś starej wersji vcdsa :
Jeżeli chodzi o :
Tak przy okazji,co oznacza ponizszy wpis z autoscan?
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
Nie wyświetlił ci opisu błędu przy auto scanie ? powinno być takie coś jak wkleiłeś dla silnika, abs i klimy tyle że na końcu z kodem błędu
Możesz spróbować połoczyć się z tymi sterownikami tak jak opisałem wyżej dla silnika i potem wybrać Fault Codes zamiast Meas. block. Będziesz miał opis błędu. Możesz go skasować klikając Clear Codes.
Komentarz
-
-
tom007, ok,bede miał chwile to sprawdze wg Twojej instrukcji;co do 42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010 to wkleilem caly autoscan jaki dostalem.Nic poza tym nie widzialem:/ musze sie pobawic vcdsem i zobaczyc co gdzie i jak...
[ Dodano: Nie 28 Kwi, 13 20:55 ]
Dzisiaj miałem chwile i odpaliłem vcds-a,wiec jesli chodzi o bloki pomiarowe to dojechalem tylko do grupy 6-bo dalej "nic nie było"-bede musial sprawdzic wszystkie. Bledow odnosnie dopalania katalizatora brak.
Co do:
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010 ponizej skan ze sterownika:
unday,28,April,2013,17:41:17:59305
VCDS Version: Beta 12.10.3
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MAX3.lbl
Control Module Part Number: 1T0 959 701 AA HW: 1T0 959 701 AA
Component and/or Version: Tuer-SG 009 2119
Software Coding: 0004342
Work Shop Code: WSC 73430 790 00999
VCID: 76E32025012094DC73890A
2 Faults Found:
ponizsz blad wskazuje na silniczek od szyb elektrycznych po stronie kierowcy-ale co mam z tym zrobic-szyby dzialaja prawidlowo...?
00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
005 -- No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent
Ponizszy blad mogl byc spowodowany tym ze wynienialem zarowki po obu stronach w lusterkach-do zignorowania
00132 - Outside Door Handle Illumination/mirror Light Passenger Side
012 -- Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Bledy usunalem,zobaczymy czy powroci ten pierwszy
Komentarz
-
-
Witam wszystkich po raz pierwszy.
Od dwóch tygodni jestem szczęsliwym właścicielem Octavi 1,4 benzyna 122KM 2010. Właśnie ten temat mnie mocno zaniepokoił. Dziwne drganie po odpaleniu . Nie zawsze najczęściej po długim postoju. Obroty około1300 i tak przez jakieś 10 sekund po czym opadaja do 800 i wszystko się uspokaja. Patrzyłem na silnik podczas takeigo uruchamiania i wyglądało jakby chciał wyskoczyć. jak próbowałem ruszyć podczas tego procesu to ewidentnie przerywał taka jakby nie dostawał co jakiś czas paliwa albo jechał na oparach.
Podsumowując Wasze wypowiedzi dochodzę do wniosku, że "ten typ tak ma" i nie mam się czym przejmować? Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
Spalnie OK i dalsza praca silnika również.
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Witam,
ja tez jestem drugim wlascicielem 1.4 TSI. Chyba to nie jest takie rzadkie zjawisko.
Co do procedury rozgrzewania to od czasu do czasu zdarza mi sie to samo, ale sie tym nie przejmuje. To zalezy od temperatury, a ruszanie z miejsca jest nawet latwiejsze poniewaz silnik sie obraca szybciej (jakby na ssaniu) i wystarczy operowac sprzeglem zeby auto samo jechalo. W moim przypadku oznacza to wycofanie z miejsca postojowego i ruszenie do przodu. Potem juz wszystko przebiega normalnie.
Pozdrawiam,Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pitek5atrzyłem na silnik podczas takeigo uruchamiania i wyglądało jakby chciał wyskoczyćZamieszczone przez pitek5Podsumowując Wasze wypowiedzi dochodzę do wniosku, że "ten typ tak ma" i nie mam się czym przejmować? Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
Komentarz
-
-
przecież to już gdzieś było...
Po ~6h przerwy, przez pierwsze 15sekund następuje ogólnie rzecz biorąc proces przyśpieszonego rozgrzewania katalizatora
gziip - Nie 08 Lip, 12 15:50
Nie należy mylić pracy silnika na "ssaniu" i fazy podgrzewania katalizatora. To dwie, zupełnie różne strategie mające zupełnie inne cele do osiągnięcia.
A przy okazji. W silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa, osławionych FSI czy TFSI (fuel stratified injection) gorące spaliny nagrzewające katalizator uzyskiwane są nieco inaczej. Otóż, tam jednorazowa dawka paliwa podzielona jest na dwie części. Pierwsza, wtryskiwana jest normalnie a druga opóźniona, tuż przed otwarciem zaworu wydechowego. Ta druga spalając się bardzo późno sprawia, że spaliny są dużo gorętsze.
...
inna sprawa to trzepanie silnikiem, autem u mnie to są delikatne drgania...Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Witam. Odgrzeję trochę ten temat.
Jestem posiadaczem Octavii 1.4 tsi 122 KM z DSG od trzech miesięcy, ale przez pierwsze 2 miesiące nie byłem nawet świadom, że jest takie coś jak dogrzewanie kata. Od miesiąca trzęsie budą i obroty falują między 1200 a 1400 RPM by po około 10 sek. opaść na 800 i wtedy jest spokój. Zaznaczę iż autem nie idzie jechać podczas dogrzewania bo bardzo szarpie.
Czy ktoś się z tym uporał?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek_176Witam. Odgrzeję trochę ten temat.
Jestem posiadaczem Octavii 1.4 tsi 122 KM z DSG od trzech miesięcy, ale przez pierwsze 2 miesiące nie byłem nawet świadom, że jest takie coś jak dogrzewanie kata. Od miesiąca trzęsie budą i obroty falują między 1200 a 1400 RPM by po około 10 sek. opaść na 800 i wtedy jest spokój. Zaznaczę iż autem nie idzie jechać podczas dogrzewania bo bardzo szarpie.
Czy ktoś się z tym uporał?
Kiedyś mnie to wkurzało, i jeśli samochód odpalił na wysokich obrotach to go gasiłem. Przy drugim odpaleniu wskakiwał już na normalne obroty. Teraz to ignoruję, jak ma ochotę pochodzić na wysokich obrotach, to niech sobie pochodzi.
Komentarz
-
Komentarz