Witam ! Jest to moj pierwszy post , z racji ze na forum nie ma dzialu przedstaw sie zrobie to tu . 3 dni temu stalem sie posiadaczem Skody Octavi 2 2009 1.9 Tdi wczsniej jezdzilem praktycznie tylko bmw i bylo to kolejno e32 e38 i e65 zawsze w benzynie .
Narazie jestem bardzo zadowolony ze skody ale wlasnie odkrylem ze strasznie kopci na czarno przy mocnym przyspieszaniu . Przebieg auta to 170 tys wszystkie servisy w ksiazce sie zgadzaja . Zanim zaczne dochodzic co to wolalem sie zapytac tu na forum moze jest jakas standardowa usterka silnika 1.9 ktora powoduje takie kopcenie ? Dodam tylko ze auto stalo w komisie kilka miesiecy .
Witam ! Jest to moj pierwszy post , z racji ze na forum nie ma dzialu przedstaw sie zrobie to tu . 3 dni temu stalem sie posiadaczem Skody Octavi 2 2009 1.9 Tdi wczsniej jezdzilem praktycznie tylko bmw i bylo to kolejno e32 e38 i e65 zawsze w benzynie .
Narazie jestem bardzo zadowolony ze skody ale wlasnie odkrylem ze strasznie kopci na czarno przy mocnym przyspieszaniu . Przebieg auta to 170 tys wszystkie servisy w ksiazce sie zgadzaja . Zanim zaczne dochodzic co to wolalem sie zapytac tu na forum moze jest jakas standardowa usterka silnika 1.9 ktora powoduje takie kopcenie ? Dodam tylko ze auto stalo w komisie kilka miesiecy .
Standardowo to nie powinien kopcić przynajmniej mocno. Całkiem możliwe, że od stania w komisie i wielu krótkich uruchomień w układzie wydechowym nazbierało się sadzy i gdy przegonisz samochód na dłuższym dystansie objawy znikną. Możliwe też, że masz partacko zrobiony soft lub wpięty jakiś ,,magiczny'' box z allegro, zdiagnozowanie tego będzie trudniejsze.
Dla spokoju przydało by się przeczyścić zawór EGR, wlać jakiegoś ,,czyścika'' do paliwa by wtryski trochę odetka.
Dobrze też przyjrzyj się układowi dolotowemu naciskiem na przewody od turbiny poprzez intercooler do kolektora dolotowego, jakiekolwiek nieszczelności w tej okolicy będą powodowały zwiększone dymienie i spadek mocy silnika.
Octavia II FL 1.2 TSI Elegance
,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''
Czyscik dolalem jakis najlepszy stp . Od dzis zaczalem jezdzic do pracy po 50km w jedna strone to bede mial okazje ja przegonic . O mocy sie nie wypowiadam bo wczesniej mialem 333 KM to jak by nie bylo octavia to przy tym stary kapec . Ale musze przyznac ze jezdzi sie fajnie .
A ten dolot to jak sprawdzic robi sie tak jak w benzyniakach ze sie psika starterem i slychac jak obroty sie zmieniaja czy trzeba patrzec na rury samemu wszedzie ?
Pojezdzilem 300 km i juz przestala kopcic teraz to juz jestem super zadowolony . Interfejs VCDS tez kupilem bledow niemia oprocz przeplywki , dzis ja skasowalem zobzace za jakis czas czy pojawia sie czy to byl tylko jednorazowy blad . Pozdrawiam i dzieki za pomoc !
Komentarz