sazad, skoro 2 grosze miał, to wniosek, że nie wszystkie zostawił na poczcie :lol: :diabelski_usmiech
Awaria skrzyni biegów skoda II 1,6 mpi...
Zwiń
X
-
Awaria skrzyni biegów skoda II 1,6 mpi...
Witajcie, od miesiąca jestem "szczęśliwym" posiadaczem dwójki MPI 2008. Kupiony, zagazowany i sprowadzony od Niemców. No i właśnie po przejechaniu ok 1000 km. padła mi skrzynia biegów. Przed zakupem sprawdzany w ASO. Zaczęło się szuraniem pod obciążeniem na niższych biegach. Na wysokich szuranie/ obcieranie ustawało. Potem szuranie było już cały czas ustawało tylko przy wciśniętym sprzęgle. Koszt nowej skrzyni w ASO mnie rozwalił - 8kzł... Wg. mojego mechanika najlepszym rozwiązaniem jest używka, jednaj już widzę, że marne szanse. Może któryś z Was wie coś o używce? No i nie mogę znaleźć wątku o regeneracji - generalnie czy jest sens? Jak ocenić czy skrzynia po regeneracji jeszcze pojeździ? Autko (poz skrzynią biegów) super,więc chciałbym zrobić tak, żeby jeszcze kilka lat pojeździć.
-
-
na wlepce w bagażniku masz rózne kody - tam też znajdziesz oznaczenie skrzyni jaka jest w Twoim aucie.
szukałbym używki lub jakiejś sześciobiegowej. ( inny kod)
tematów o skrzyniach było kilka - poszukaj na forum.
a regeneracja - wtedy jesteś pewien ( przynajmniej teoretycznie) co masz zrobione i kto to robił.
ASO w zakupach takich części to lekka przesada. rynek części jest bardzo duży i nie zapominaj że za skodą stoi cała grupa VAG ( audi, seat, vw).
powodzenia.
Komentarz
-
-
Miałem niezłe przejścia ze skrzynią w Audi A3, też 1.6. Poleciał jakiś nit w skrzyni i przestrzelił obudowę na wylot... Zmielona lekko skrzynia, cały olej poszedł w sprzęgło.
Jak to zobaczyłem to myślałem, że się "rozpłaczę". Miałem go sprzedać i taka super niespodzianka na koniec. Dodam tylko, że zero objawów, że coś ma się stać.
Finał był taki, że oddałem skrzynie do regeneracji. Koszt 1400zł i gwarancja na 6 miesięcy.
Natomiast w 100% nie byłem zadowolony. Po jakimś czasie coś ewidentnie w skrzyni szumiało gdy auto jechało. Pewnie jakieś łożysko... Dodatkowo tajemniczo padł czujnik wstecznego biegu i po odebraniu skrzyni musiałem go wymieniać. Finał był taki, że miałem wrażenie, iż moja skrzynia poszła na części a dostałem inną, zregenerowaną...
Tak czy inaczej wydała mi się to jedyna rozsądna alternatywa. Zakup nowej skrzyni przewyższał by kosztami wartość samochodu
Komentarz
-
-
Dejgun, Zalezy co się rozsypało w skrzyni. Jak obudowa skrzyni została przetarta przez mechanizm różnicowy (często dość się zdarzało) albo inne uszkodzenie obudowy to tylko wymiana, bo koszty obudów są astronomiczne.
Jak wysypało się cos w skrzyni, łożyska biegi albo co to tylko naprawa, koszt wiadomo spory bo nawet do 3-4 tyś zł (w ASO), ale potem wiesz co masz i obowiązuje normalna duletnia gwarancja na naprawę. Kupisz używaną to zależy czy masz szczęście, no chyba że masz sprawdzonego sprzedawcę używek (ale sam piszesz że z używką jest problem...
Pozdrawiam MArcinSkoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Komentarz
-
-
Dzięki za rady i sugestie. Obudowa skrzyni cała - bez usterek. Niestety w Giżycku nikt nie chce się podjąć diagnozy i ryzykować naprawy. Niestety w okolicznych szrotach takiej skrzyni nie ma. Właściwie wszyscy sugerują używkę jednak takiej na razie nie ma więc myślę o regeneracji - naprawie. Na razie się nie poddaje - szukam na obrzeżach Giżycka (Olsztyn, Ełk, Białystok)...
Komentarz
-
-
Co to za ASO co nie potrafi skrzyni biegów naprawić....? Przecież ta skrzynia prosta jak cep jest. Używkę to każdy idiota potrafi zamontować i zwalić ewentualne problemy z jej działaniem na Ciebie. A naprawić się nie podejmą. Zmień lepiej serwis.Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Komentarz
-
-
Wojtenio skąd wziąłeś taki kod: OAF? Czy OT2 to samo co JHT. Tu http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-...oda.html?sl=PL nie widnieje typ JHT tylko OT2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DejgunWojtenio skąd wziąłeś taki kod: OAF?
Tego oznaczenia JHT szukaj na obudowie sprzęgła na skrzyni od góry a 0AF przy wybieraku , może być nabite albo zrobione laserowo i przy nazwie powinna być też data produkcji dzień miesiąc i rok .
Zamiennikami dla twojej skrzyni ale nowszymi są skrzynie LVN , NVT , no chyba że z dłuższym 5 biegiem to JHW ( z twojego rocznika ).
A według twojej dedukcji to faktycznie O2T ale o tym ELSA nic nie wspomina .
Ja osobiście u siebie mam skrzynie NVT i jest jeszcze nadlew O2T ale w innym miejscu niż oznaczenie .
Komentarz
-
-
Znalazłem takie ogłoszenie: http://allegro.pl/skrzynia-biegow-au...410437430.html
Symbol skrzyni się zgadza (jht) ale ja mam mpi a ta jest od fsi... A może są takie same?
Komentarz
-
-
Przy szukaniu skrzyni pamiętaj że muszą spełniać dwa parametry 0AF i ten drugi czyli JHT ( taka jaką masz w oryginale ) , jeżeli ten pierwszy by był spełniony a jest to skrzynia od FSI to powinna mieć oznaczenie JHW czyli z dłuższym piątym biegiem .
A nie myślałeś o naprawie swojej skrzyni , ktoś już ją zdiagnozował , może nie jest aż tak tragicznie ?.
Komentarz
-
-
Dzięki. Czyli wiem co chcem:-))
Diagnoza będzie niestety dopiero po 1 sierpnia. Może się okazać, że naprawa będzie droższa od używki a mechanicy na skrzynię po regeneracji robią krzywe minki.
No cóż... Szukać, szukania mi trzeba...
[ Dodano: Wto 13 Sie, 13 21:35 ]
No i udało się, przynajmniej ze skrzynią. Części do regeneracji + robocizna (skrzynia, wyjecie i włożenie) ok. 1500. Ale niestety po odłączeniu akumulatora (prawdopodobnie) kompletnie padło radio - nic nie wyświetla się na wyświetlaczu. Podobno trzeba wymontować radio, włączyć zapłon, wypiąć wtyczkę zasilającą radio i ponownie podłączyć. Może spotkaliście się z czymś podobnym?
Komentarz
-
-
Odgrzeję kotleta - jedynie w celach informacyjnych
Moja O2 jest również po reanimacji skrzyni biegów. Podobnie jak u kolegi - oznaczenie JHT.
Jakoś przy przebiegu 77 tys. km zaczęło się chrobotanie i huczenie - na próbę zmiana oleju (1% szans, że to coś pomoże) - brak poprawy. Z uwalonymi łożyskami dokulałem do 78600 i auto wylądowało u mechanika. Odgłosy ze skrzyni były już dość dobrze słyszalne i miałem dość takiego stanu rzeczy.
Dzisiaj odebrałem - błoga cisza - póki co przez 12km
Takie lekkie szuranie na zimnym silniku pojawiło się zeszłej jesieni lub zimy - wziąłem to za odgłos ze sprzęgła (w moim drugim aucie - Favorit - takie coś ma miejsce podczas chłodów - sprężynki na tarczy sprzęgła grzechoczą). A to jednak okazał się problem oznaczony kodem 2007135/9Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Wlasnie odezwala sie moja skrzynka. Na razie slychac ja na 3 i 4 biegu w przedziale 1500-2200 obrotow. Wczoraj wlalem xado do skrzyn biegow ale juz wstepnie ogladalem ceny lozysk. Na allegro sa zestawy po 330zl. W zestawie sa dwa lozyska na walek atakujacy i dwa na roznicowke. Ktos to jeszcze robil i moze okreslic koszty oraz co bylo wymienione?
Komentarz
-
-
Robiłem regeneracje skrzyni plus wymiana wieńca od 5 biegu. Cena 1800 ale niestety robota spartolona bo mam problem z jazdą na 2 biegu. Po 3 wymianach problem nie ustąpił i jedyna część nie wymieniona to wspornik łączący skrzynie z silnikiem ( obudowa sprzęgła).
Jak będziesz regenerował to trzeba to zrobić w całej skrzyni - również w obu elementach aluminowych ( obudowa skrzyni biegów i obudowa sprzęgła).
Komentarz
-
-
Po wrzuceniu dwójki auto nie chce jechać i przyspieszać, tak jakbym ciągnął coś bardzo ciężkiego. Obroty rosną a samochód nie przyspiesza. Pomaga jak wrzucę 3 i z powrotem na dwójkę to problem zanika.
Jest to losowa przypadłość pojawiająca się najczęściej rano po pierwszym uruchomieniu auta i także w czasie miejskiej jazdy gdzie jeździ się powoli i często zmienia biegi.
Podejrzewam ze to są zużyte gniazda wałków w obudowie sprzęgła które powodują nie zazębianie się kół zębatych akurat drugiego biegu.
Komentarz
-
Komentarz