Dziwny problem z układem chłodzenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Trudzia
    Classic
    • 2016
    • 2

    Dziwny problem z układem chłodzenia

    Zamieszczone przez Texas
    Wzoraj na działce udane wędkowanie i pierwsze ognisko
    W baseniku ogrodowym te rybki łowiłeś czy masz takie duże akwarium na działeczce :?: :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
    Trudzia
  • cega
    Classic
    • 2013
    • 6

    #2
    Dziwny problem z układem chłodzenia

    Panowie mam dziwną przypadłość.
    Od jakiegoś czasu zauważyłem że na zimnym silniku mam poziom płynu w okolicach MIN na zbiorniczku.
    Kupiłem G13 w aso i chciałem dolać.
    Odkręciłem na zimnym korek a tu pssst i płyn podszedł do góry prawie do poziomu MAX. Zakręciłem więc bez dolewki i pojeździłem.
    Sprawdzam znowu na zimnym silniku i to samo - płyn na MIN - odkręcam korek - pssst i płyn w górę na prawie na MAX. I tak jest cały czas.
    Patrzyłem na gorącym silniku i jest w połowie między min i max - tak 1cm poniżej zgrzewu ale nie odkręcałem zbiorniczka.
    W poprzednich autach nigdy nie musiałem odkręcać zbiorniczka płynu - zawsze był ok dlatego tutaj jestem zdziwiony czy takie zachowanie płynu jest normalne???

    Dodam jeszcze że po odkręceniu korka zauważyłem że wnętrze zbiorniczka ( ponad zgrzewem całe jest zroszone kropelkami jakby wody? tak samo korek od wewnątrz cały był mokry w przezroczystej cieczy.

    Czy mam po prostu dolać na zimnym ponad zgrzew tak żeby po jeździe i ostygnięciu płyn nie był na MIN tylko w połowie zbiorniczka bo boję się że po nocnym staniu w zimie będzie mi zapalała się kontrolka jak płyn się skurczy od temp.

    Komentarz

    • sziaba
      Rider
      • 2009
      • 358

      #3
      cega, TTTM
      Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

      Komentarz

      • jimw
        Ambiente
        • 2009
        • 228

        #4
        Hej!

        U mnie działo się podobnie tylko znacznie gorzej - potrafiła mi się zapalić kontrolka od płynu podczas jazdy, a po odkręceniu zbiorniczka psssst i płyn wracał.

        Okazało się, że do roboty była uszczelka pod głowicą... Na Twoim miejscu obserwowałbym czy przy dużych prędkościach (pod 200km/h) nie wpycha Ci płynu w układ. Jeśli nie to raczej nie ma się czym martwić, jeśli zaś wpycha lub wybija przez korek to prawdopodobnie UPG.

        Pzdr,
        Jest:
        O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
        Była:
        O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
        O1 1998, 1.6 AEE + LPG

        Komentarz

        • cega
          Classic
          • 2013
          • 6

          #5
          Dzięki za odpowiedzi
          Jechałem ostatnio jakieś 10km z prędkością 180km/h i nie zaświeciła się kontrolka płynu no ale fakt, że nie patrzyłem jaki jest poziom.
          A w przypadku gdyby to była uszczelka płyn by znikał czy objaw by był tylko taki, że płyn się chowa i podnosi po odkręceniu korka do poprzedniego stanu?
          bo u mnie fizycznego ubytku nie nie zauważyłem -odkąd zwróciłem na to uwagę przejechałem ok 5tys. km i zmienia się tylko poziom płynu przed i po odkręceniu korka tak jak pisałem w 1 poście.

          Komentarz

          • jimw
            Ambiente
            • 2009
            • 228

            #6
            Hej,

            U mnie sytuacja była taka:
            jechaliśmy zimą w Alpy. Ogólnie nie piratowaliśmy ale w Niemczech leciałem trochę z prędkością 200km/h. We Włoszech zapaliła się kontrolka. Zaglądam pod maskę - płynu w zbiorniczku brak. Odkręciłem korek - zrobiło pssssyyt i płyn wrócił mniej więcej do poziomu sprzed wyjazdu. Na wszelki wypadek zakupiłem dodatkowy litr płynu, dolałem, że było 3/4 zbiorniczka i jazda dalej. Po kilkudziesięciu km to samo - kontrolka, odkręcam korek, płyn wraca, tyle ile było...

            W czasie powrotu do Polski bez szarżowania, przy prędkościach do 140km/h sytuacja się nie powtórzyła i przez pewien czas miałem spokój. Ale jadąc jakiś czas później (2 m-ce później) i przeganiając RSa pod 200 km/h - znowu to samo.

            Potem zaczęło mi wybijać płyn przez korek i to był praktycznie dowód, że to wina uszczelki.

            Ja nie mówię, że u Ciebie to UPG. Mówię, że warto poobserwować. Jak masz wahnięcie o centymetry to raczej nic nie jest. U mnie zbiorniczek był suchy.

            Pzdr,
            Jest:
            O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
            Była:
            O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
            O1 1998, 1.6 AEE + LPG

            Komentarz

            • cega
              Classic
              • 2013
              • 6

              #7
              Zamieszczone przez jimw
              Hej,

              U mnie sytuacja była taka:
              jechaliśmy zimą w Alpy. Ogólnie nie piratowaliśmy ale w Niemczech leciałem trochę z prędkością 200km/h. We Włoszech zapaliła się kontrolka. Zaglądam pod maskę - płynu w zbiorniczku brak. Odkręciłem korek - zrobiło pssssyyt i płyn wrócił mniej więcej do poziomu sprzed wyjazdu. Na wszelki wypadek zakupiłem dodatkowy litr płynu, dolałem, że było 3/4 zbiorniczka i jazda dalej. Po kilkudziesięciu km to samo - kontrolka, odkręcam korek, płyn wraca, tyle ile było...

              W czasie powrotu do Polski bez szarżowania, przy prędkościach do 140km/h sytuacja się nie powtórzyła i przez pewien czas miałem spokój. Ale jadąc jakiś czas później (2 m-ce później) i przeganiając RSa pod 200 km/h - znowu to samo.

              Potem zaczęło mi wybijać płyn przez korek i to był praktycznie dowód, że to wina uszczelki.

              Ja nie mówię, że u Ciebie to UPG. Mówię, że warto poobserwować. Jak masz wahnięcie o centymetry to raczej nic nie jest. U mnie zbiorniczek był suchy.

              Pzdr,
              Ok w takim razie obserwuję dalej. Aż dziw bierze, że w takich nowych silnikach taka lipa. a możesz powiedzieć przy jakim przebiegu to się stało i ile wyniosła cię wymiana uszczelki?

              Komentarz

              • kecaj
                RS
                • 2009
                • 1511
                • Superb II (3T4)

                #8
                cega, "praw fizyki Pan nie zmienisz"
                Podczas pracy układu chłodzenia w obiegu wytwarza się podciśnienie w zbiorniczku. Podciśnienie powoduje zasysanie powietrza poprzez mały otwór (zawór) w korku od zbiorniczka z płynem.
                Tak wytworzone ciśnienie w układzie powoduje, że zmienia się temperatura wrzenia wody zawartej w płynie chłodzącym. Tak więc przy ściankach w silniku nie "wytwarzają się bąbelki" powodujące wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia.
                Zobacz do instrukcji obsługi.
                Przy temperaturze zewnętrznej około 20 stopni powinieneś mieć nalane płynu około 1 cm poniżej MAX.
                Na gorącym silniku w wyniku zwiększenia ciśnienia w obwodzie i zwiększenia objętości płynu ilość w zbiorniczku nie powinna być poniżej MIN.

                Jak dla mnie Twój płyn zachowuje się normalnie i zgodnie z prawami fizyki.
                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                Komentarz

                • wini77
                  Classic
                  • 2012
                  • 18

                  #9
                  Witam

                  u mnie są takie same objawy z płynem, tzn. jak jeżdżę do 120km/h to jest w miarę ok. Natomiast jak ostatnio jechałem 160 autostradą to wywaliło płyn przez korek i zaświeciła się kontrolka od poziomu płynu. Jak otworzyłem maskę to nawet nie było widać płynu w zbiorniczku. Po odkręceniu korka było "psyk" i płyn podszedł ale tylko do poziomu poniżej minimum, więc dolałem.
                  Ile może kosztować wymiana UPG i czy da radę to zrobić samemu.

                  pozdrawiam

                  Komentarz

                  • djp
                    Classic
                    • 2012
                    • 11

                    #10
                    Panowie, ale coś tu jest nie tak.
                    Z waszych opisów wynika, że poziom płynu jest niski w momencie, gdy silnik jest zimny (tak wnioskuję bo odkręcanie korka zbiorniczka na gorącym silnik grozi gwałtownym wrzeniem płynu). Wtedy, jak opisujecie, jest ten "psyk". To znaczy, że w układzie jest ciśnienie i jest on szczelny. Biorąc po uwagę prawa fizyki poziom płynu powinien być wyższy na gorącym silniku, niż na zimnym. Ciecz nagrzewając się powiększa swoją objętość (co prawda niewiele, bo około 1%), więc wskazania poziomu na zbiorniczku powinny być wyższe, a jest odwrotnie. Czyli coś powoduje zwiększenie pojemności układu. Moim zdaniem problem polega na tym, że wraz ze wzrostem temperatury rośnie również ciśnienie w układzie chłodzenia. Ono powoduje rozdęcie gumowych połączeń między elementami układu. To ciśnienie, a więc i rozdęcie, utrzymuje się nawet po ostygnięciu silnika. Tak sobie myślę, że wyjściem byłoby dolanie płynu do zbiorniczka bez zmniejszania ciśnienia (odkręcania korka) albo zastosowanie bardziej odpornych na ciśnienie połączeń . Coś mi się wydaje, że ktoś zaoszczędził na rurkach połączeniowych :diabelski_usmiech
                    Konsekwencje takiej przypadłości IMO mogą być kosztowne. Przy niskim poziomie cieczy górna część silnika (głowica) jest słabiej chłodzona. Problemy z UPG gotowe.

                    Komentarz

                    • cys
                      Classic
                      • 2013
                      • 8

                      #11
                      Witam,

                      a ja mam taką sytuacje z płynem, jak samochód postoi na zimnym to rano mi się zapala kontrolka chłodzenia. Samochód przejedzie 500m, troszkę się rozgrzeje wtedy gaszę i odpalam ponownie i już kontrolka gaśnie, płynu mam pomiędzy tymi kreskami czyli ponad minimum.

                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • wini77
                        Classic
                        • 2012
                        • 18

                        #12
                        Witam,

                        tak się zastanawiam, jeżeli UPG jest walnięta to również ciśnienie sprężania powinno być dużo niższe, czy to nie ma wpływu ?

                        Ile kosztuje orientacyjnie wymiana UPG?

                        pozdrawiam

                        Komentarz

                        • witachu
                          L&K
                          • 2011
                          • 1319

                          #13
                          spokojnie z tą uszczelką. lepiej to dobrze sprawdzic, ja swoją sprawdzałem pól roku na róznych obserwacjach itp za nim podniosłem do góry głowice
                          OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                          Auto Detailing: Dream Car Studio
                          (znajdź również na fb)

                          Komentarz

                          • wini77
                            Classic
                            • 2012
                            • 18

                            #14
                            Witam,

                            No i UPG wymieniona, w praniu wyjdzie czy to było to.
                            Za robociznę zapłaciłem 650PLN + 120PLN za planowanie.
                            Jak oceniacie dużo to czy mało ?

                            Komentarz

                            • hyp
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 146
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Re: Dziwny problem z układem chłodzenia

                              Zamieszczone przez cega
                              Odkręciłem na zimnym korek a tu pssst i płyn podszedł do góry prawie do poziomu MAX. Zakręciłem więc bez dolewki i pojeździłem.
                              Nie jest to normalne zachowanie


                              Zamieszczone przez sziaba
                              cega, TTTM
                              Sorry Sziaba ale to jest idiotyczne stwierdzenie w tym miejscu, zaraz jak odpadnie Ci kółko od auto to powiesz TTTM i z usmiechem na twarzy pojedizesz dalej :lol:

                              Przykro mi cega ale masz problem z uszczelką, u mnie TTTnM "pssst" robi tylko na gorącym silnku a poziom płynu wzrasta o 1-2 cm. Na zimnym silniku płyn stoi w miejscu i po odkreceniu korka nic sie nie dzieje.

                              [ Dodano: Pon 30 Cze, 14 13:56 ]
                              Hej cega i problem rozwiązany ? co było przyczyną ?
                              ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                              Komentarz

                              Pracuję...