No i po silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • HansHawk
    Drive
    • 2014
    • 47
    • Octavia III (5E3)
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    No i po silniku

    ahmed799, współczuje
  • djp
    Classic
    • 2012
    • 11

    #2
    No i po silniku

    Ciągnął, ciągnął, aż zdechł. I to paskudnie. Korbowód wylazł bokiem. Silnik 1,9 TDI (BXE). Jakieś podpowiedzi? Wsadzić inny (jaki)?

    Komentarz

    • Wally
      RS
      • 2012
      • 3790
      • Volkswagen

      #3
      Re: No i po silniku

      Zamieszczone przez djp
      Ciągnął, ciągnął, aż zdechł. I to paskudnie. Korbowód wylazł bokiem. Silnik 1,9 TDI (BXE). Jakieś podpowiedzi? Wsadzić inny (jaki)?
      Przykro... :cry: i trochę po fakcie ale przyczyna pewnie tkwi tutaj LINK
      Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

      => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
      => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
      => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
      "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3773
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Przykra sprawa Kolejny BXE. Jaki rocznik auta, przebieg i w jakim systemie wymiana oleju :?:
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • djp
          Classic
          • 2012
          • 11

          #5
          2008 rok. 220 kkm. Ja zrobiłem 30kkm. Nie pamiętam jak były robione wymiany.

          Miał ktoś jakieś doświadczenia z tymi silnikami?

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Brałem od nich kilka używanych silników. Póki co jeżdżą.
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #7
              djp, 5.5 za słupek ? nawet po remoncie to chyba sporo..
              jak będziesz chciał to zadzwoń do mnie w poniedziałek - popytam u dwóch znajomych co mają teraz na stanie. tel 601923053. lublin i okolice więc stosunkowo blisko.
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8160
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez leszekmw
                djp, 5.5 za słupek ?
                słupek mozna kupić za ok 2 tys. A kpl silnik za 4 tyś.
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • navigator
                  Rider
                  • 2009
                  • 583
                  • Volkswagen

                  #9
                  Re: No i po silniku

                  Zamieszczone przez djp
                  Ciągnął, ciągnął, aż zdechł. I to paskudnie. Korbowód wylazł bokiem. Silnik 1,9 TDI (BXE). Jakieś podpowiedzi? Wsadzić inny (jaki)?
                  hmm, a może.......BMM
                  >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                  Komentarz

                  • mrfazi
                    • 2010
                    • 3103
                    • Superb III (3V3)
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    navigator, no i to miało by sens

                    Komentarz

                    • djp
                      Classic
                      • 2012
                      • 11

                      #11
                      No myślałem o tym, ale konieczna będzie wymiana części osprzętu. To może znacznie podnieć koszt. Z tego co pamiętam z 2.0 też jest coś niehalo.

                      Komentarz

                      • navigator
                        Rider
                        • 2009
                        • 583
                        • Volkswagen

                        #12
                        Zamieszczone przez djp
                        No myślałem o tym, ale konieczna będzie wymiana części osprzętu. To może znacznie podnieć koszt. Z tego co pamiętam z 2.0 też jest coś niehalo.
                        ...dopytaj, pokalkuluj, zdecyduj...

                        fakapy z 2.0 były w pastuchach (nie pamiętam juz dokładnie oznaczeń BPY?) i we wczesnych BKD.....BMM jest ośmiozaworowy nieczem beksa ale ma mocniejszy "dół"... :szeroki_usmiech
                        >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                        Komentarz

                        • looker
                          RS
                          • 2008
                          • 1886
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                          #13
                          ...a DPF-a można łatwo pożegnać, np. przy okazji robienia nowego softu :diabelski_usmiech
                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                          Komentarz

                          • djp
                            Classic
                            • 2012
                            • 11

                            #14
                            Silnik wymieniony na taki sam (BXE). Przy okazji konieczna była naprawa turbiny. W nowym silniku wymieniłem panewki na sputtery.
                            Co ciekawe, mój stary silnik miał założone sputtery. Nie mam pojęcia kiedy i kto to zrobił (może fabryka?) ale panewka wyciągnięta z innego korbowodu była zatarta (głębokie wżery). Uszkodzony korbowód pękł w spodziewanym miejscu, czyli w dolnej części tak na godzinie 2. Urwało także śruby korbowodu. Dziura w bloku silnika miała jakieś 7x7 cm. Panewki tego korbowodu zostały zmięte jak kartka papieru w kieszeni. W najbliższym czasie zrobię zdjęcia panewek i uszkodzonego korbowodu.
                            Przy okazji dowiedziałem się, że korbowód jest wykonany jako pojedynczy odlew. Mocowanie korbowodu do wału korbowego wykonuje się przez jego złamanie. Kiedyś elementy te były szlifowane ale to było pewnie za drogie :evil: Ułamane elementy korbowodu przy montażu wymagają precyzji i absolutnej czystości. Wypadało by komuś za takie pomysły nakopać do dupy.

                            Komentarz

                            • robreg
                              L&K
                              • 2010
                              • 1195
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXP 1.4 MPI 75 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez djp
                              Przy okazji dowiedziałem się, że korbowód jest wykonany jako pojedynczy odlew. Mocowanie korbowodu do wału korbowego wykonuje się przez jego złamanie. Kiedyś elementy te były szlifowane ale to było pewnie za drogie :evil: Ułamane elementy korbowodu przy montażu wymagają precyzji i absolutnej czystości. Wypadało by komuś za takie pomysły nakopać do dupy.
                              To żadna tajemnica - jest o tym napisane w książce do Skody. Takie rozwiązanie ma zapewnić bardziej precyzyjne pasowanie połówek stopy i pokrywy korbowodu.
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz

                              • Jamilko
                                Drive
                                • 2012
                                • 90

                                #16
                                Czyli teoria wadliwych panewek jest bzdurą, skoro założone były sputtery a i tak padło?
                                O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
                                Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/

                                Komentarz

                                • andrzej1962
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1306
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Jamilko
                                  Czyli teoria wadliwych panewek jest bzdurą, skoro założone były sputtery a i tak padło?
                                  to może te śruby? Kto to wie?

                                  Komentarz

                                  • abstinent
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4842
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    no ja mam info od byłego kierownika serwisu że to ponoć właśnie wina śrub
                                    niby ok zgadza się, ale
                                    stan panewek po wyciągnięciu mówi zupełnie co innego :idea: :?

                                    Komentarz

                                    • andrzej111
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1391

                                      #19
                                      Zamieszczone przez abstinent
                                      no ja mam info od byłego kierownika serwisu że to ponoć właśnie wina śrub
                                      niby ok zgadza się, ale
                                      stan panewek po wyciągnięciu mówi zupełnie co innego
                                      Przypomina mi się ktoś kto się spuszczał nad wiecznością 1.9 TDI
                                      Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                      Komentarz

                                      • boogoo
                                        Ambiente
                                        • 2012
                                        • 239

                                        #20
                                        Ha,Ha... :lol: Rok temu zostałem nazwany ,,obrońca panewek'',a moje posty zostały wywalone do offtopu... djp nie będę przypominać jaka jest bezpośrednia przyczyna padaczki bxe,ale nie ma co się zagłębiać w topic bo i ciebie wywalą na offa... 8)
                                        Następna będzie panamera....????
                                        Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                                        Komentarz

                                        • abstinent
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4842
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          boogoo, to jak wytłumaczysz niektóre zdjęcia panewek które jeszcze "żyły" :?:
                                          bo jak pokazałem zdjęcia panewek owemu znajomemu, to oczy miał trochę dziwne :lol:

                                          Komentarz

                                          • Agamek12
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 9935
                                            • Ford

                                            #22
                                            Zamieszczone przez djp
                                            Mocowanie korbowodu do wału korbowego wykonuje się przez jego złamanie. (...) Ułamane elementy korbowodu przy montażu wymagają precyzji i absolutnej czystości. (...)
                                            Tak z ciekawości: o co tu chodzi?
                                            Adam... Używam:
                                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                            Passek: B6 175KM/366Nm

                                            Komentarz

                                            • robreg
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1195
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Agamek12
                                              Zamieszczone przez djp
                                              Mocowanie korbowodu do wału korbowego wykonuje się przez jego złamanie. (...) Ułamane elementy korbowodu przy montażu wymagają precyzji i absolutnej czystości. (...)
                                              Tak z ciekawości: o co tu chodzi?
                                              a o co dokładnie pytasz? o czystość czy o łamanie korbowodu?
                                              Pozdrawiam, Robreg.
                                              ----
                                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                              Komentarz

                                              • Agamek12
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 9935
                                                • Ford

                                                #24
                                                robreg, o łamanie
                                                Adam... Używam:
                                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                                Komentarz

                                                • robreg
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1195
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                                  #25
                                                  dawno temu stopa i pokrywa w miejscu swojego wzajemnego styku były obrabiane na gładko i ściskane były śrubami podczas skręcania obudowy panewki (czy to głównej czy korbowej) w całość. By uniknąć efektu niesymetrycznego złożenia łożyska ślizgowego, lub zakleszczenia go podczas dokręcania pokryw, pamiętam że mój ojciec przy składaniu silników zawsze co jakąś część obrotu śruby obracał także wałem, by sprawdzić, czy otwór w korbowodzie i ułożenie panewek wewnątrz korbowodu nie spowodowałyby zakleszczenia wału w panewce (czy to głównej czy korbowej).

                                                  Obecnie jest tak, że korbowód odlewany jest jako całość (stopa z pokrywą), obrabiany jest w nim otwór na czop wału i panewki i w takim stanie dostarczany jest jako część zamienna. W procesie przygotowywania korby wkręca się ją w imadło i uderzeniem w bok, doprowadza się do pęknięcia odlewu w miejscu przeznaczonym na podział elementu na pokrywę i stopę. Powstaje unikatowa struktura ukruszenia materiału odlewu, która powoduje, że z powrotem złożyć możesz te dwa elementy tylko w jeden pasujący sposób, zapewniający możliwość odtworzenia oryginalnego kształtu otworu na czop wału korbowego - odpadają problemy, że pokrywa jest odwrotnie założona, lub jest dokręcona w sposób zakleszczający czop w panewkach.

                                                  (jak coś pokręciłem, prośba o poprawę)
                                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                                  ----
                                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...