ahmed799, współczuje
No i po silniku
Zwiń
X
-
Re: No i po silniku
Zamieszczone przez djpCiągnął, ciągnął, aż zdechł. I to paskudnie. Korbowód wylazł bokiem. Silnik 1,9 TDI (BXE). Jakieś podpowiedzi? Wsadzić inny (jaki)?Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
"Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Komentarz
-
-
djp, 5.5 za słupek ? nawet po remoncie to chyba sporo..
jak będziesz chciał to zadzwoń do mnie w poniedziałek - popytam u dwóch znajomych co mają teraz na stanie. tel 601923053. lublin i okolice więc stosunkowo blisko.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djpNo myślałem o tym, ale konieczna będzie wymiana części osprzętu. To może znacznie podnieć koszt. Z tego co pamiętam z 2.0 też jest coś niehalo.
fakapy z 2.0 były w pastuchach (nie pamiętam juz dokładnie oznaczeń BPY?) i we wczesnych BKD.....BMM jest ośmiozaworowy nieczem beksa ale ma mocniejszy "dół"... :szeroki_usmiech>>E<< by Ali, defibrylator by DGW
Komentarz
-
-
...a DPF-a można łatwo pożegnać, np. przy okazji robienia nowego softu :diabelski_usmiechOII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Silnik wymieniony na taki sam (BXE). Przy okazji konieczna była naprawa turbiny. W nowym silniku wymieniłem panewki na sputtery.
Co ciekawe, mój stary silnik miał założone sputtery. Nie mam pojęcia kiedy i kto to zrobił (może fabryka?) ale panewka wyciągnięta z innego korbowodu była zatarta (głębokie wżery). Uszkodzony korbowód pękł w spodziewanym miejscu, czyli w dolnej części tak na godzinie 2. Urwało także śruby korbowodu. Dziura w bloku silnika miała jakieś 7x7 cm. Panewki tego korbowodu zostały zmięte jak kartka papieru w kieszeni. W najbliższym czasie zrobię zdjęcia panewek i uszkodzonego korbowodu.
Przy okazji dowiedziałem się, że korbowód jest wykonany jako pojedynczy odlew. Mocowanie korbowodu do wału korbowego wykonuje się przez jego złamanie. Kiedyś elementy te były szlifowane ale to było pewnie za drogie :evil: Ułamane elementy korbowodu przy montażu wymagają precyzji i absolutnej czystości. Wypadało by komuś za takie pomysły nakopać do dupy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djpPrzy okazji dowiedziałem się, że korbowód jest wykonany jako pojedynczy odlew. Mocowanie korbowodu do wału korbowego wykonuje się przez jego złamanie. Kiedyś elementy te były szlifowane ale to było pewnie za drogie :evil: Ułamane elementy korbowodu przy montażu wymagają precyzji i absolutnej czystości. Wypadało by komuś za takie pomysły nakopać do dupy.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Czyli teoria wadliwych panewek jest bzdurą, skoro założone były sputtery a i tak padło?O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinentno ja mam info od byłego kierownika serwisu że to ponoć właśnie wina śrub
niby ok zgadza się, ale
stan panewek po wyciągnięciu mówi zupełnie co innegoSprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Komentarz
-
-
Ha,Ha... :lol: Rok temu zostałem nazwany ,,obrońca panewek'',a moje posty zostały wywalone do offtopu... djp nie będę przypominać jaka jest bezpośrednia przyczyna padaczki bxe,ale nie ma co się zagłębiać w topic bo i ciebie wywalą na offa... 8)Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Zamieszczone przez djpMocowanie korbowodu do wału korbowego wykonuje się przez jego złamanie. (...) Ułamane elementy korbowodu przy montażu wymagają precyzji i absolutnej czystości. (...)Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
dawno temu stopa i pokrywa w miejscu swojego wzajemnego styku były obrabiane na gładko i ściskane były śrubami podczas skręcania obudowy panewki (czy to głównej czy korbowej) w całość. By uniknąć efektu niesymetrycznego złożenia łożyska ślizgowego, lub zakleszczenia go podczas dokręcania pokryw, pamiętam że mój ojciec przy składaniu silników zawsze co jakąś część obrotu śruby obracał także wałem, by sprawdzić, czy otwór w korbowodzie i ułożenie panewek wewnątrz korbowodu nie spowodowałyby zakleszczenia wału w panewce (czy to głównej czy korbowej).
Obecnie jest tak, że korbowód odlewany jest jako całość (stopa z pokrywą), obrabiany jest w nim otwór na czop wału i panewki i w takim stanie dostarczany jest jako część zamienna. W procesie przygotowywania korby wkręca się ją w imadło i uderzeniem w bok, doprowadza się do pęknięcia odlewu w miejscu przeznaczonym na podział elementu na pokrywę i stopę. Powstaje unikatowa struktura ukruszenia materiału odlewu, która powoduje, że z powrotem złożyć możesz te dwa elementy tylko w jeden pasujący sposób, zapewniający możliwość odtworzenia oryginalnego kształtu otworu na czop wału korbowego - odpadają problemy, że pokrywa jest odwrotnie założona, lub jest dokręcona w sposób zakleszczający czop w panewkach.
(jak coś pokręciłem, prośba o poprawę)Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
Komentarz