[O2FL] 1.6 tdi cr dziwna praca silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fasol
    Classic
    • 2015
    • 2

    [O2FL] 1.6 tdi cr dziwna praca silnika

    Z telefonu robisz router i przykładowo w orange za 6zł 6GB na dwa miesiące.
  • miroli
    Classic
    • 2013
    • 10

    #2
    [O2FL] 1.6 tdi cr dziwna praca silnika

    Cześć.
    Jako że jest to mój pierwszy post chciałbym się przywitać.
    Od kwietnia jeżdżę OII FL z silnikiem 1.6 TDI CR CAYC z 2009 roku, kupiłem ją z przebiegiem 101 tyś od znajomego więc mam gwarancję że przebieg jest realny.
    Od jakiegoś czasu mam problem, a mianowicie po rozgrzaniu się silnika w momencie zatrzymania auta silnik wpada w nierówną pracę na wolnych obrotach. Przegazowanie nie odnosi skutku, pomaga wyłączenie i załączenie silnika - wtedy silnik pracuje już normalnie w danym momencie. Po przejechaniu kilku kilometrów problem powraca.
    Czy ktoś z Was spotkał się już z podobnym objawem??
    Poniżej wklejam link do filmiku który nagrałem w momencie wystąpienia objawu.
    Pozdrawiam serdecznie.

    miroli

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Ile trzyma obrotow na zagrzanym silniku??
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • miroli
        Classic
        • 2013
        • 10

        #4
        Wydaje się że normalnie, niecały 1000 na zegarze
        miroli

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          No to nie jest normalne. Normalne to jest 700, a podniesione do 1000 i dziwne odglosy z silnika to najczesciej przygotowanie albo juz samo wypalanie filtra DPF przy cieplym silniku, lub podbicie obrotow przy ladowaniu akumulatora na zimno.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • miroli
            Classic
            • 2013
            • 10

            #6
            Obroty oscylują w granicy 750 na cieplutkim silniku, dzisiaj przyjrzałem się dokładniej, natomiast dzisiaj znowu nie było tych objawów od rana.
            miroli

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              No to zaobserwuj przy jakich obrotach na cieplym silniku pojawiaja sie te "dziwne" dzwieki.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • miroli
                Classic
                • 2013
                • 10

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                No to zaobserwuj przy jakich obrotach na cieplym silniku pojawiaja sie te "dziwne" dzwieki.
                Wiesz co, ja nic nie pisałem o dziwnych dźwiękach, jedynym objawem to nierówna praca i zawsze jest to zauważalne po rozgrzaniu silnika do wartości optymalnej, a obroty tak jak pisałem w granicach 750
                miroli

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  No on chodzi nie rowno, to slychac na filmie. Pytanie czy w trakcie jazdy przy schodzeniu z obrotow nie chodzi jakos inaczej, albo jak sie dogrzewa to czy nie chodzi tak basowo. Te nierowne obroty to wszystko moze byc ze soba powiazane.

                  No i czy nie rowno chodzi jak ma 750 czy 1000 obr/min
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • miroli
                    Classic
                    • 2013
                    • 10

                    #10
                    Dziwnych odgłosów brak, a chodzi nierówno dopiero po osiągnięciu optymalnej temperatury czyli kiedy wskazówka jest w pionie. W całym zakresie obrotów jest ok, objawia się to jedynie na wolnych obrotach. Działo się tak przed i teraz po wymianie filtra paliwa, pomyślałem że przyczyną może być paliwo, jednak nie to widać było przyczyną.
                    miroli

                    Komentarz

                    • Tomek000
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 143
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                      #11
                      miroli, zawsze jak się rozgrzeje chodzi tak nie równo?
                      normalne to na pewno nie jest, pierwsze co przychodzi mi na myśl to dopalanie DPF, to można sprawdzić i ewentualnie wyeliminować po podłączeniu pod kompa.

                      u mnie dopalanie też ma różne objawy, czasem telepie (na jałowych obrotach) silnikiem czasem nie, ale zawsze są wyższe obroty

                      jeździsz trasy czy krótkie odcinki? może być np tak że jeździsz krótkie odcinki i ciągle przerywasz dopalanie i stąd ciągłe wyższe obroty i nie równa praca bo sterownik za każdym razem próbuje dopalić filtr, później w końcu się wypali i na jakiś czas problem z głowy
                      Kodiaq 1.5 DSG Style

                      Komentarz

                      • miroli
                        Classic
                        • 2013
                        • 10

                        #12
                        Tomek000 , nie jest tak zawsze. Ale chyba znalazłem wczoraj przyczynę.... na razie nie zdradzam, zdam relacje jak pojeżdżę kilka dni
                        miroli

                        Komentarz

                        • xtremesystems
                          RS
                          • 2010
                          • 2254
                          • Hyundai

                          #13
                          wypalanie dpf. tez tak mam


                          a jak dzieje sie tak czesto znaczy ze masz zajebany dpf i przy kazdym nagrzaniu do odp temp , ecu probuje wypalic dpf

                          tez tak mam . silnik telepie. jak przylozysz lape do rury wydechowej bedzie takie pierdzenie i spaliny lecą gorące.

                          mam jednego kolege co ponoc mu wgrali nowy soft ito ustalo ale nie jestem w stanie tego potwierdzic i jest to jednostkowa sprawa

                          [ Dodano: Czw 14 Lis, 13 10:27 ]
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          No to nie jest normalne. Normalne to jest 700, a podniesione do 1000 i dziwne odglosy z silnika to najczesciej przygotowanie albo juz samo wypalanie filtra DPF przy cieplym silniku, lub podbicie obrotow przy ladowaniu akumulatora na zimno.
                          przy takiej pracy obrotomierz pokazuje 1000 i nie skacze. wiec to jednak chyba rowno pracuje

                          Komentarz

                          • miroli
                            Classic
                            • 2013
                            • 10

                            #14
                            xtremesystems, trochę mnie wystraszyłeś z opisem dotyczącym awarii DPF, ale mam nadzieje że ten problem nie jest powodem, a raczej nie był powodem tych objawów. Jak pisałem w poprzednim poście chyba znalazłem rozwiązanie problemu... mianowicie, nie wiem do czego służy, ale zauważyłem że rurka w miejscu zaznaczonym czerwoną strzałką była przegryziona chyba przez jakiegoś szczura lub tym podobnego. Po skróceniu rurki w miejscu przegryzienia silnik chodzi bez zarzutu. Od tamtej chwili objawy ustąpiły!! Może ktoś wie do czego ta rurka i (chyba) zawór na niej i do czego służy??
                            Mam nadzieję że to było przyczyną moich problemów.
                            Załączone pliki
                            miroli

                            Komentarz

                            • xtremesystems
                              RS
                              • 2010
                              • 2254
                              • Hyundai

                              #15
                              to zadne uszkodzenie dpf. zobacze co to za rurka u siebie
                              ale to telepanie to wypalanie filtra

                              [ Dodano: Sob 16 Lis, 13 18:02 ]
                              zrob jeszcze troche bardziej z oddali zdjecie zebym mogl u siebie te rurke zlokalizowac

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                U mnie to lezy po drugiej stronie przy filtrze powietrza. Tu jest spiete po lewej stronie rury od filtra powietrza
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • robi1
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 30
                                  • Seat
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  #17
                                  U mnie było to samo. Samochód 3 lata a ta rurka jakby przegryziona. Ta rurka idzie do zaworu sterującego zmienna geometria turbiny tzw. N75

                                  Komentarz

                                  • xtremesystems
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2254
                                    • Hyundai

                                    #18
                                    u mnie w fabii nie ma tego kabelka. przeszukalem co tylko sie dalo jest czujnik zaraz za f powietrza a potem ta rurka co idzie od przewodu powietrza pod korek wlewu oleju i potem turbo jest

                                    Komentarz

                                    • miroli
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 10

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      U mnie to lezy po drugiej stronie przy filtrze powietrza. Tu jest spiete po lewej stronie rury od filtra powietrza
                                      U mnie też było bardziej z prawej, ale kiedy skróciłem rurkę to musiałem to przełożyć bliżej osłony.
                                      miroli

                                      Komentarz

                                      Pracuję...