Fakt jest faktem, że wycieki na łączeniach LPG się zdarzają. Nie jest to jakaś domena skody i dotyczy to wszystkich aut z LPG i wynika to chociażby z faktu, że jest więcej połączeń niż w aucie bez LPG. Mechanik u którego serwisuję auto a który zajmuje się mechaniką ogólną różnych rodzajów marek powiedział mi, że jak ktoś się do niego zgłasza że ubywa mu płynu chłodniczego to pierwsze o co pyta, czy delikwent ma instalację LPG.
[O2] Wycieki płynu przy LPG
Zwiń
X
-
Również miałem problem z cieknącym jednym trójnikiem po około 3000 km. ASO za pierwszym razem coś niby zrobiło, ale kapało dalej, za drugim razem oprócz opaski sprężynowej (tej co była) dołożyło przy niej opaskę skręcaną, tydzień było dobrze potem znowu ciekło. Za trzecim razem założyli nowy trójnik (z tworzywa) i tylko opaski sprężynowe i od tej pory 18000 przejechane i żadnych ubytków. Uważam że trójniki są zrobione z dobrego tworzywa, a ich ścianki odpowiedniej grubości ale trafił się jakiś inny feler. Opasek skręcanych nie polecam, są wąskie, mają stałą średnicę przez co przy dokręcaniu (co pół roku) coraz bardziej się wrzynają w węże.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtek402stałą średnicę przez co przy dokręcaniu (co pół roku) coraz bardziej się wrzynają w węże.OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftTrzeba tylko sprawdzic czy do Skody podchodzi 19-16-19 czy jakis inny, bo tego nie wiem. Do Audi takie zakladalem. Do tego waz fi 16 wodny Parkera tez by sie im przydal Mozesz im kupic 2mb.
To sa weze, ktore poleca cale forum LPG, gdzie stosuja to na przemyslowa skale warsztaty nawet
Po Twojej odpowiedzi zadzwoniłem do ASO z pytaniem, jakie mają być te trójniki. Usłyszałem, że ok. 20 mm i już zamówili, a wąż mają Parkera. To odpuściłem to kupowanie samemu.
Dzisiaj patrzę na fakturę i oczom nie wierzę. Oba trójniki 16x16x16. Poszedłem do garażu i się spokojnie przyjrzałem. Oryginalny wąż w układzie chłodzenia ma przekrój 19 lub 20 mm, to widać na oko. Obejmy na nim skręcone na maksa, oryginalny wąż już teraz wygląda jak przecięty w jednym miejscu. Teraz zrozumiałem skąd te wycieki. Zakładają trójniki 16mm w przewód 19mm, potem nie ma jak tego uszczelnić - cieknie bo albo nie dokręcone, albo przecięty wąż. Praktycznie zniszczony. Gdyby włożyli dobry trójnik prawdopodobnie miałbym spokój od początku.
Koledzy, mam dwa pytania:
czy ten mniejszy przekrój w torze oryginalnego chłodzenia nie zaburzy cyrkulacji płynu i czy mogę z tym chociaż jakiś czas jeździć? bo chyba został mi już tylko jakiś normalny gazownik, w ASO nie mają pojęcia jak to zrobić dobrze
jakie oryginalne węże do chłodzenia musiałbym kupić, aby odtworzyć stan 0 (przed instalacją)? wydaje mi się, że oryginalny układ jest przecinany w dwóch miejscach i teraz pytanie, jakie to są numery części, może ktoś wie?
Komentarz
-
-
Dokładnie tak ja pisze Maicroft , wpinają się w układ nagrzewnicy , numery węży z rysunku powyżej to 25 i 30 .
wąż 25 to 1K0121073N
wąż 30 to 1K0122447HS
[ Dodano: Wto 17 Gru, 13 15:49 ]
A tak na marginesie trójniki do naszych instalacji to 20x16x20 .
nobody , ja na twoim miejscu to bym reklamował wykonaną usługę , bo to co teraz masz to na pewno za jakiś czas będzie ciekło .Podstawa do reklamacji to faktura , na której widnieje zastosowany trójnik 16x16x16 , czyli że nie zrobili jak powinno być .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WojtenioDokładnie tak ja pisze Maicroft , wpinają się w układ nagrzewnicy , numery węży z rysunku powyżej to 25 i 30 .
wąż 25 to 1K0121073N
wąż 30 to 1K0122447HS
[ Dodano: Wto 17 Gru, 13 15:49 ]
A tak na marginesie trójniki do naszych instalacji to 20x16x20 .
nobody , ja na twoim miejscu to bym reklamował wykonaną usługę , bo to co teraz masz to na pewno za jakiś czas będzie ciekło .Podstawa do reklamacji to faktura , na której widnieje zastosowany trójnik 16x16x16 , czyli że nie zrobili jak powinno być .
Martwiłem się, że to przewężenie na trójnikach osłabia chłodzenie silnika, z pewnością nie jest to obojętne dla obiegu płynu. Zmiana przekroju z 20 do 16 mm to zmiana pola przepływu o prawie 40%. Ale skoro dzięki Wam wiem, że wpinają się w obieg nagrzewnicy, to wydedukowałem, że chłodzenia samego silnika to chyba nie upośledza, ale będzie działać gorzej nagrzewanie w kabinie (znacznie wolniej). Obieg główny jest jakby niezależnie, w skrajnym wypadku zamknięcie ogrzewania w kabinie powoduje, że ciecz krąży tylko po bloku silnika (jeśli nie nie ma reduktora oczywiście), dobrze myślę?. I mam wrażenie, że tak jest, dzisiaj wracałem późno z roboty i samochód się nie nagrzał tak szybko jak zwykle. To jest dodatkowy (ale tylko dodatkowy) argument, żeby tego nie zostawić.
I tak z prostej rzeczy zrobiła się epopeja.
[ Dodano: Sro 18 Gru, 13 01:42 ]
Zamieszczone przez Maicroftwąż 25 to 1K0121073N - 35zl
wąż 30 to 1K0122447HS - 112zl
Cena tego pierwszego zaskoczyla mnie, bo te weze w oryginale kosztuja zawsze majatek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nobodyco teraz zrobi ASO, liczę (naiwny), że teraz to je wymienią już na własny koszt.
Zamieszczone przez nobodyale będzie działać gorzej nagrzewanie w kabinie (znacznie wolniej)OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez witachuZamieszczone przez nobodyco teraz zrobi ASO, liczę (naiwny), że teraz to je wymienią już na własny koszt.
Zamieszczone przez nobodyale będzie działać gorzej nagrzewanie w kabinie (znacznie wolniej)Zamieszczone przez witachuwątpie zeby to było na tyle duzo zeby to bardzo odczuć. raczej szybko leci temepratura do góry, no chyba ze auto trzymasz pod chmurką, ale to kazde wtedy sie wolniej nagrzewa.
Ten wątek to już prawie blog, ale mam nadzieję, że się komuś ten przypadek przyda; napiszę, jak sprawa się będzie dalej toczyć.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81nobody, moim skromnym zdaniem powinienes zalozyc wszedzie opaski skrecane.
Komentarz
-
Komentarz