[O2] Wycieki płynu przy LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aronus
    Rider
    • 2008
    • 643
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #26
    Fakt jest faktem, że wycieki na łączeniach LPG się zdarzają. Nie jest to jakaś domena skody i dotyczy to wszystkich aut z LPG i wynika to chociażby z faktu, że jest więcej połączeń niż w aucie bez LPG. Mechanik u którego serwisuję auto a który zajmuje się mechaniką ogólną różnych rodzajów marek powiedział mi, że jak ktoś się do niego zgłasza że ubywa mu płynu chłodniczego to pierwsze o co pyta, czy delikwent ma instalację LPG.

    Komentarz

    • wojtek402
      Classic
      • 2012
      • 10
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #27
      Również miałem problem z cieknącym jednym trójnikiem po około 3000 km. ASO za pierwszym razem coś niby zrobiło, ale kapało dalej, za drugim razem oprócz opaski sprężynowej (tej co była) dołożyło przy niej opaskę skręcaną, tydzień było dobrze potem znowu ciekło. Za trzecim razem założyli nowy trójnik (z tworzywa) i tylko opaski sprężynowe i od tej pory 18000 przejechane i żadnych ubytków. Uważam że trójniki są zrobione z dobrego tworzywa, a ich ścianki odpowiedniej grubości ale trafił się jakiś inny feler. Opasek skręcanych nie polecam, są wąskie, mają stałą średnicę przez co przy dokręcaniu (co pół roku) coraz bardziej się wrzynają w węże.

      Komentarz

      • witachu
        L&K
        • 2011
        • 1319

        #28
        Zamieszczone przez wojtek402
        stałą średnicę przez co przy dokręcaniu (co pół roku) coraz bardziej się wrzynają w węże.
        jeszcze się z tym nie spotkałem, aut z LPG miałem w domu dwa, z czego jednym autem na lpg przejechane w 3,5 roku około 60 tys km a drugim około 30 tys. po montazu lpg i przejechaniu pierwszego 1000km kontrola stanu opasek i węzy, ewentualne dokręcenie i do końca eksploatacji nie wymagało to regulacji. w rodzinie tez kilka aut i co niektórzy tez mieli te samo zaciskowe i były problemy, po zmianie problemy ustąpiły.
        OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

        Auto Detailing: Dream Car Studio
        (znajdź również na fb)

        Komentarz

        • nobody
          Ambiente
          • 2011
          • 119

          #29
          Zamieszczone przez Maicroft
          Trzeba tylko sprawdzic czy do Skody podchodzi 19-16-19 czy jakis inny, bo tego nie wiem. Do Audi takie zakladalem. Do tego waz fi 16 wodny Parkera tez by sie im przydal Mozesz im kupic 2mb.

          To sa weze, ktore poleca cale forum LPG, gdzie stosuja to na przemyslowa skale warsztaty nawet
          Jestem dzisiaj po wymianie instalacji wodnej i zostałem w punkcie wyjścia.

          Po Twojej odpowiedzi zadzwoniłem do ASO z pytaniem, jakie mają być te trójniki. Usłyszałem, że ok. 20 mm i już zamówili, a wąż mają Parkera. To odpuściłem to kupowanie samemu.

          Dzisiaj patrzę na fakturę i oczom nie wierzę. Oba trójniki 16x16x16. Poszedłem do garażu i się spokojnie przyjrzałem. Oryginalny wąż w układzie chłodzenia ma przekrój 19 lub 20 mm, to widać na oko. Obejmy na nim skręcone na maksa, oryginalny wąż już teraz wygląda jak przecięty w jednym miejscu. Teraz zrozumiałem skąd te wycieki. Zakładają trójniki 16mm w przewód 19mm, potem nie ma jak tego uszczelnić - cieknie bo albo nie dokręcone, albo przecięty wąż. Praktycznie zniszczony. Gdyby włożyli dobry trójnik prawdopodobnie miałbym spokój od początku.

          Koledzy, mam dwa pytania:

          czy ten mniejszy przekrój w torze oryginalnego chłodzenia nie zaburzy cyrkulacji płynu i czy mogę z tym chociaż jakiś czas jeździć? bo chyba został mi już tylko jakiś normalny gazownik, w ASO nie mają pojęcia jak to zrobić dobrze

          jakie oryginalne węże do chłodzenia musiałbym kupić, aby odtworzyć stan 0 (przed instalacją)? wydaje mi się, że oryginalny układ jest przecinany w dwóch miejscach i teraz pytanie, jakie to są numery części, może ktoś wie?

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Oryginalnie to sa dwa weze z bloku do nagrzewnicy i w nie oni sie wpinaja jak sadze.

            Rysunek ponizej, rozwiewa jak sadze watpliwosci co do srednic trojnikow - mozesz spytac w ASO czy ogarniaja temat :szeroki_usmiech

            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Wojtenio
              L&K
              • 2012
              • 1094
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #31
              Dokładnie tak ja pisze Maicroft , wpinają się w układ nagrzewnicy , numery węży z rysunku powyżej to 25 i 30 .

              wąż 25 to 1K0121073N
              wąż 30 to 1K0122447HS

              [ Dodano: Wto 17 Gru, 13 15:49 ]
              A tak na marginesie trójniki do naszych instalacji to 20x16x20 .
              nobody , ja na twoim miejscu to bym reklamował wykonaną usługę , bo to co teraz masz to na pewno za jakiś czas będzie ciekło .Podstawa do reklamacji to faktura , na której widnieje zastosowany trójnik 16x16x16 , czyli że nie zrobili jak powinno być .

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #32
                wąż 25 to 1K0121073N - 35zl
                wąż 30 to 1K0122447HS - 112zl

                Cena tego pierwszego zaskoczyla mnie, bo te weze w oryginale kosztuja zawsze majatek
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • nobody
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 119

                  #33
                  Zamieszczone przez Wojtenio
                  Dokładnie tak ja pisze Maicroft , wpinają się w układ nagrzewnicy , numery węży z rysunku powyżej to 25 i 30 .

                  wąż 25 to 1K0121073N
                  wąż 30 to 1K0122447HS

                  [ Dodano: Wto 17 Gru, 13 15:49 ]
                  A tak na marginesie trójniki do naszych instalacji to 20x16x20 .
                  nobody , ja na twoim miejscu to bym reklamował wykonaną usługę , bo to co teraz masz to na pewno za jakiś czas będzie ciekło .Podstawa do reklamacji to faktura , na której widnieje zastosowany trójnik 16x16x16 , czyli że nie zrobili jak powinno być .
                  Wojtenio, Maicroft, ozłocę Was Zrobiłem też mały wywiad po niezależnych zakładach, włączając technika z LR, jakie trójniki są montowane i dopuszczalne. Oczywiście takie, jak napisaliście 20x16x20 lub 19x16x19. Wojtenio, tego, że będzie ciekło jestem bardziej niż pewny, bo już to miałem i sądząc po stanie poprzednich opasek (widziałem wcześniej jak już były ,,dopieprzone'' na maxa) też były trójniki 16 tyle, że plastikowe. Węże do nagrzewnicy można kupić, nie wiem, co teraz zrobi ASO, liczę (naiwny), że teraz to je wymienią już na własny koszt.

                  Martwiłem się, że to przewężenie na trójnikach osłabia chłodzenie silnika, z pewnością nie jest to obojętne dla obiegu płynu. Zmiana przekroju z 20 do 16 mm to zmiana pola przepływu o prawie 40%. Ale skoro dzięki Wam wiem, że wpinają się w obieg nagrzewnicy, to wydedukowałem, że chłodzenia samego silnika to chyba nie upośledza, ale będzie działać gorzej nagrzewanie w kabinie (znacznie wolniej). Obieg główny jest jakby niezależnie, w skrajnym wypadku zamknięcie ogrzewania w kabinie powoduje, że ciecz krąży tylko po bloku silnika (jeśli nie nie ma reduktora oczywiście), dobrze myślę?. I mam wrażenie, że tak jest, dzisiaj wracałem późno z roboty i samochód się nie nagrzał tak szybko jak zwykle. To jest dodatkowy (ale tylko dodatkowy) argument, żeby tego nie zostawić.

                  I tak z prostej rzeczy zrobiła się epopeja.

                  [ Dodano: Sro 18 Gru, 13 01:42 ]
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  wąż 25 to 1K0121073N - 35zl
                  wąż 30 to 1K0122447HS - 112zl

                  Cena tego pierwszego zaskoczyla mnie, bo te weze w oryginale kosztuja zawsze majatek
                  Maicroft, pocieszyłeś mnie. Też myślałem, że te węże kosztują kilka stówek (choć w ASO pewnie kosztują), sądziłem, ze to są znacznie bardziej skomplikowane elementy.

                  Komentarz

                  • witachu
                    L&K
                    • 2011
                    • 1319

                    #34
                    Zamieszczone przez nobody
                    co teraz zrobi ASO, liczę (naiwny), że teraz to je wymienią już na własny koszt.
                    też jestem ciekawy. zeby nie było tak ze będą wmawiać ze takie są przewidziane, dobre itd bla bla bla. musisz ich cisnąć. powiedz ze znasz faktyczne rozmiary jakie powinno to wszystko mieć a jakie ci założyli. a jak nie to olał to aso bo po do czego ono w tym przypadku wogole potrzebne? :szeroki_usmiech jedz do normalnego mechanika niech ci to zrobi i masz z głowy. aso pewnie nie zauwazylo by przy przeglądzie

                    Zamieszczone przez nobody
                    ale będzie działać gorzej nagrzewanie w kabinie (znacznie wolniej)
                    wątpie zeby to było na tyle duzo zeby to bardzo odczuć. raczej szybko leci temepratura do góry, no chyba ze auto trzymasz pod chmurką, ale to kazde wtedy sie wolniej nagrzewa.
                    OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                    Auto Detailing: Dream Car Studio
                    (znajdź również na fb)

                    Komentarz

                    • nobody
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 119

                      #35
                      Zamieszczone przez witachu
                      Zamieszczone przez nobody
                      co teraz zrobi ASO, liczę (naiwny), że teraz to je wymienią już na własny koszt.
                      też jestem ciekawy. zeby nie było tak ze będą wmawiać ze takie są przewidziane, dobre itd bla bla bla. musisz ich cisnąć. powiedz ze znasz faktyczne rozmiary jakie powinno to wszystko mieć a jakie ci założyli. a jak nie to olał to aso bo po do czego ono w tym przypadku wogole potrzebne? :szeroki_usmiech jedz do normalnego mechanika niech ci to zrobi i masz z głowy. aso pewnie nie zauwazylo by przy przeglądzie
                      witachu dzięki za komentarz; tak zrobiłem, wygląda, że po dyskusji z ASO przekonałem ich do swoich racji, stanęło, że zmieniamy trójniki na właściwe (zamówiłem niezależnie takie ze stopu alu) i umówiliśmy się, że zmieniamy też ponacinane węże do nagrzewnicy na oryginały (są zamówione przez ASO), mam się pojawić za jakiś czas na operację. Niestety nigdzie nie można na szybko dostać trójników 20x16x20 więc stanęło, że zakładamy 19x16x19 na wężach Parkera. Nie wiem co z opaskami, ale mam nadzieję, że oryginalne sprężynowe na rury oryginalne, a na trójnikach będą skręcane.

                      Zamieszczone przez nobody
                      ale będzie działać gorzej nagrzewanie w kabinie (znacznie wolniej)
                      Zamieszczone przez witachu
                      wątpie zeby to było na tyle duzo zeby to bardzo odczuć. raczej szybko leci temepratura do góry, no chyba ze auto trzymasz pod chmurką, ale to kazde wtedy sie wolniej nagrzewa.
                      Być może się zasugerowałem, poprzyglądam się, choć mam nadzieję to jest nadal tymczasowe rozwiązanie. Na razie płynu nie ubywa.

                      Ten wątek to już prawie blog, ale mam nadzieję, że się komuś ten przypadek przyda; napiszę, jak sprawa się będzie dalej toczyć.

                      Komentarz

                      • yunior81
                        RS
                        • 2010
                        • 1657
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #36
                        nobody, moim skromnym zdaniem powinienes zalozyc wszedzie opaski skrecane.

                        Komentarz

                        • nobody
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 119

                          #37
                          Zamieszczone przez yunior81
                          nobody, moim skromnym zdaniem powinienes zalozyc wszedzie opaski skrecane.
                          yunior81, myślałem o oryginalnych w miejscach gdzie są oryginalne fabrycznie (tam nic nie cieknie, bo wąż ma dobrą średnicę względem przyłącza, opaski leżą lekko). W innych miejscach wolałbym też mieć założone skręcane, bo łatwiej je wyregulować. Przy dobrych trójnikach nie ma prawa być żadnego wycieku. To nie jest jakaś kosmiczna technologia...

                          Komentarz

                          Pracuję...