[O2FL] 1.8 tsi problem z dużym zużyciem oleju silnikowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kufeell
    Classic
    • 2011
    • 10

    [O2FL] 1.8 tsi problem z dużym zużyciem oleju silnikowego

    rafiki, ale pewnie jest Magii kolor ten sam ciut inny smak
  • szkodnik tsi
    Classic
    • 2010
    • 6

    #2
    [O2FL] 1.8 tsi problem z dużym zużyciem oleju silnikowego

    Witam, Octavia z września 2010, przebieg ponad 105 tys. km. Do tej pory wszystko było w miarę ok, brała troszkę oleju tak jedna dolewka na 12 tys. Od pewnego czasu apetyt się zwiększył :diabelski_usmiech i teraz wychodzi tak 0,7 l na 800 km. Silnik nie stracił mocy, zbiera się tak jak wcześniej 8). Zalany olejem Mobil 5W-30 ESP Formula. I teraz pytanie co robić ? Gwarancja się skończyła a jakiś poważniejszy remont silnika nie uśmiecha się. Co czynić koledzy :lol: ?.

    Komentarz

    • witachu
      L&K
      • 2011
      • 1319

      #3
      może jest jakiś wyciek? nie poci sie nigdzie?
      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

      Auto Detailing: Dream Car Studio
      (znajdź również na fb)

      Komentarz

      • szkodnik tsi
        Classic
        • 2010
        • 6

        #4
        Nie nic nie widać :wink:

        Komentarz

        • tom007
          Rider
          • 2011
          • 536
          • Octavia III (5E3)
          • BZB 1.8 TSI 160 KM
          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

          #5
          szkodnik tsi, 1.8 tsi miały problemy z braniem oleju, u jednych występowało od początku u innych pojawiała się przy większych przebiegach. Poszukaj na forum było już kilka tematów, a w jednym z nich był opis płukanki, która pomagała na zapieczone pierścienie.

          Zmieniałeś teraz olej na tego mobila? Znam 2 auta w których po wlaniu tego mobila zużycie oleju wzrosło ponad 2 krotnie. Po zmianie na Motula sytuacja wróciła do normy.
          Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
          Octavia 2 Elegance 1.8TSI

          Komentarz

          • mirek_p11
            RS
            • 2010
            • 6630
            • Volkswagen
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            szkodnik tsi, na początku proponuję przeprowadzenie czyszczenia całego układu olejowego środkami Forte-nwe ( Forté Gas Treatment, Forté Fuel System Cleaner, 2xForté Motor Flush i Forté Top End Treatment ) i wyminę oleju na np. Motul X-cess 5W40 lub Neste 5W50. Jestem właśnie po takiej kuracji i zużycie oleju spadło do ok. 1.5l/15000 km.

            Posiadamy procedury profilaktyczne i naprawcze usuwające usterki wynikające z zanieczyszczeń różnych podzespołów pracujących w pojeździe.


            W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


            W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.




            Jeżeli czyszczenie i zmiana oleju nie pomoże to prawdopodobnie będziesz miał do wymiany pierścienie.

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz

            • szkodnik tsi
              Classic
              • 2010
              • 6

              #7
              Takim olejem zalany był od początku, wymiana robiona była z 5tys. kilometrów temu. Mógłbyś podać pełną nazwę tego oleju?? Takie płukana są praktykowane w serwisach czy raczej pozostaje tylko prywatny warsztat??

              Komentarz

              • mirek_p11
                RS
                • 2010
                • 6630
                • Volkswagen
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                szkodnik tsi, płukankę polecili mi w serwisie Plichta, ale całą procedurę przeprowadziłem u kumpla w warsztacie. Zapłaciłem za środki z olejem,filtrem i wymianą 700 zł a w ASO koszt 1200 zł

                link z olejami




                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                Fotki
                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                Fotki

                Komentarz

                • v0n
                  Classic
                  • 2007
                  • 9

                  #9
                  Jeśli konsumpcja jest wzrastająca z czasem, a nie pojawiła się kiedy auto było nowe, to przypuszczalnie będziesz miał klasyczny problem z kiepskimi tolerancjami fabrycznymi - tłoki i pierścienie tłoka po prostu lecą. Któregoś dnia przy obciążeniu, ciśnienie w cylindrach po prostu strzeli, potoczysz się na pobocze, zapalą się kontrolki i silnik będzie do remontu.

                  Audi w takich przypadkach u siebie stosował odmy (tutaj ładny opis phase 1 i phase 2), niestety Skoda ma u siebie w instrukcji notkę, że auto może pobierać do 1l na 1000km i nawet gdybyś miał gwarancję, to i tak efektywnie ASO poszłoby w zaparte i doprowadziliby auto do autodestrukcji komponentów zanim ktokolwiek otworzyłby szafkę z narzędziami. Prawo konsumenta EU jest po twojej stronie, leć do ASO i idź w zaparte, że pomimo okresu po gwarancyjnego konsument ma prawo oczekiwać, że silnik ma chodzić bez usterek dłużej niż dwa lata. Problem jest doskonale udokumentowany, nie jest nowy, na międzynarodowych forach masz całe listy ludzi którym Skoda wymieniała komponenty, również pogwarancyjnie, jako gest dobre woli. Większość dostaje co najmniej 50% partycypacji w kosztach remontu od producenta. Jak to wygląda, możesz sobie przeczytać w mojej historii (dluaśny post w połowie strony). Koniec końców mam założoną phase 2, nowe tłoki, nowe korobowody, nowe pierścienie, przy okazji upieraj się aby wymienili napinacze łąńcucha jak silnik będzie na wierzchu.

                  Komentarz

                  • szkodnik tsi
                    Classic
                    • 2010
                    • 6

                    #10
                    A więc trochę czasu minęło od rozpoczęcia tematu :diabelski_usmiech. Silnik pobierał coraz więcej oleju.. ( ok 1,5 l/100 ) i zdecydowałem się na remont silnika. Okazało się że tłoki są dobre, nowe pierścienie, szlif głowicy i chyba delikatny szlif tulei z tego co pamiętam i wymiana łańcucha rozrządu. Cenowo wyszło przyzwoicie :wink:. Od tego czasu prawie 2.5 tys km i nic oleju nie ubywa. Mam nadzieję, że motor do 200 tys km się dokula :diabelski_usmiech

                    Komentarz

                    • tokolosz
                      Rider
                      • 2010
                      • 519
                      • Volvo

                      #11
                      U mnie jest ok, jeśli chodzi o branie oleju to tylko jak dymam po 230km/h na non stopie, to coś ubywa, a przy normalniejszej jeździe nic (olej zmieniam co 15 tkm). U mnie jest Valvoline 5w30, a od niedawna orlen 5w50 i jest super. Raz miałem problem jak Motul zalałem to 1, 5 litra musiałem dolać (3 wymiany temu), a jak zmieniłem z powrotem na Valvoline to branie ustało :twisted:
                      Jaki był koszt remontu - tak z ciekawości? ?
                      Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
                      Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
                      Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
                      08' O2 Elegance Combi BKC
                      11' O2 fl Elegance Combi CDAA
                      99' O1 SLX Combi AHF

                      Komentarz

                      • Krzychudab
                        Classic
                        • 2015
                        • 6

                        #12
                        Czołem Panowie,

                        Dorzucę się do starego tematu.
                        W ubiegłym roku, w sierpniu, wszedłem w posiadanie II FL z silnikiem CDAA, krajowe auto od pierwszego właściciela z przebiegiem 102 kkm. Oczywiście mówił że auto nie stroni od oleju ale wszystko w normie producenta i dlatego w Skodzie zawsze "spuszczali na drzewo". Niestety u mnie już nie wyglądało to na "w normie" bo od początku dolewam jakiś litr na 1000 km. Dolewam oczywiście mniej, żeby nie przelać, czyli tak naprawdę po kilkuset kilometrach (400-600, w zależności czy mam jakąś trasę), dolewam 0,5l. Auto jeździło na Helixie Ultra 5W30 (504-507), ja na ostatnim serwisie przeszedłem na AMSOIL 5W40 (wynalazek polecony przez Piotrka ze zmienolej.pl) i miałem nadzieję że pomoże. Niestety po 800 km od serwisu, stan z połowy pomiędzy min-max zszedł do "pomarańczowej kontrolki". Na serwisie obejrzeli silnik i wycieków nie ma nawet pod osłoną. Dodam że płynu chłodniczego też nie ubywa ani nie przybywa, emulsji pod korkiem też nie ma. Trochę mi zeszło na potwierdzenie wielkości zużycia, bo to drugie auto i od sierpnia '14 zrobiłem nim tylko 3500km ale domyślam się, że przy chęci wymiany zwrotnej miałbym nikłe szanse powodzenia, także zastanawiam się nad tym jak to zużycie obniżyć/wyeliminować.

                        Pytanie do Was to co polecacie sprawdzić w aucie i jakie mogą być koszty?

                        Komentarz

                        • navigator
                          Rider
                          • 2009
                          • 583
                          • Volkswagen

                          #13
                          Zamieszczone przez Krzychudab
                          Pytanie do Was to co polecacie sprawdzić w aucie i jakie mogą być koszty?
                          ..na początek to polecam zapoznać się z tym tematem
                          >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                          Komentarz

                          Pracuję...