[O2] Szum, jakby obcieranie nadkola

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zbynio007
    Drive
    • 2013
    • 94
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #26
    Zamieszczone przez boogoo
    zbynio007, nieszczelność na dolocie możesz łatwo zlokalizować,bo przez dziurę wraz z powietrzem pryska olejem....
    jakby mialo sikac olejem to chyba szlak by trafil turbine bez przesady, wiadomo ze troche oleju moze byc ale przewaznie zbiera sie na najnizej polozonym kolanie i splywa sb po nim ale nie "pryska" nie wiadomo jaka ilosc xd

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #27
      Zamieszczone przez zbynio007
      Dzisiaj jechal ze mna ojciec i az mi pojechal po zyciorysie bo mowi ze moja Octavia tlucze sie 5x glosniej niz jego sluzbowa 14 latnie Astra ktora ma na liczniku prawie 500 tys...
      bo bkd , a jeszcze w kombi , to masakra . ja trochę z tym walczę ...
      nie dziwię się tacie.
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • boogoo
        Ambiente
        • 2012
        • 239

        #28
        zbynio007, zdziwiłbyś się...
        Ty myślisz,że olej płynie z turbiny?On jest rozrzucany przez łopatki wraz z powietrzem,a potem opada na dno kolektora....
        Następna będzie panamera....????
        Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

        Komentarz

        • zbynio007
          Drive
          • 2013
          • 94
          • Octavia II (1Z3)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #29
          noo i to na pewno nie wina tej lekko zsuwajacej sie rury bo wczoraj ja uszczelnilem juz sie nie zsuwa a ten dziwny szum jak byl tak jest ;/

          #boogoo
          no czaje czaje ale to nie jest jakas nie wiadomo jak wielka ilosc oleju.

          Komentarz

          • boogoo
            Ambiente
            • 2012
            • 239

            #30
            Zamieszczone przez zbynio007
            no czaje czaje ale to nie jest jakas nie wiadomo jak wielka ilosc oleju.
            ale taka ilość już daje wyraźny ślad o nieszczelności. :wink:
            Następna będzie panamera....????
            Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

            Komentarz

            • zbynio007
              Drive
              • 2013
              • 94
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #31
              oleju to moze bierze kapke, jak kazdy diesel, poza tym gdyby sie calkiem turbina rozlatywala to by kopcil, nie mial sily itd a tu nic takiego sie nie dzieje

              [ Dodano: Sob 15 Lut, 14 11:10 ]
              odswierzam temat, gdyz problemu nie rozwiazalem, moze ktos cos podpowie

              [ Dodano: Czw 06 Mar, 14 18:05 ]
              forum umarlo, nic nikt mi nie odpisuje, szukalem szperalem ale ch.... znalazlem juz nie mam pojecia

              Komentarz

              • szajbinski
                Classic
                • 2014
                • 1

                #32
                podbijam temat, mam ten sam problem

                Komentarz

                • WojtekDM
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 119

                  #33
                  W kwestii turbosprężarki: dość trudne jest sprawdzenie jej "na oko" :wink:
                  Czasem zdarza się, że padnięte turbo nie bierze oleju i nie ma zewnętrznych oznak typu luzy itd.
                  Wycie, piski itp. objawy biorą się z rozważenia, skrzywienia wirnika turbosprężarki (głównie od zbyt wysokiej temperatury spalin lub niedostatecznego smarowania). W niektórych przypadkach dochodzi do uszkodzenia łopatek wirnika, które w wyniku np. lania wtrysku lub uszkodzenia EGR dosłownie upalają się i robią przepiękny bałagan w kierownicy geometrii. Taki wirnik na pierwszy rzut oka wygląda, jakby "coś" wpadło na łopatki. Wczoraj miałem taki przypadek z 2.0 BKD - turbo bez luzów, klient potwierdził wcześniejsze uszkodzenie EGR - wirnik upalony, geometria aż biała od ognia :twisted:
                  Skoda Octavia RS Combi 2006
                  BWA w serii 214KM/303Nm, aktualnie 263KM/384Nm, Black Magic
                  http://www.dynamech.pl
                  Serwis & regeneracja turbosprężarek

                  Komentarz

                  • zbynio007
                    Drive
                    • 2013
                    • 94
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez WojtekDM
                    W kwestii turbosprężarki: dość trudne jest sprawdzenie jej "na oko" :wink:
                    Czasem zdarza się, że padnięte turbo nie bierze oleju i nie ma zewnętrznych oznak typu luzy itd.
                    Wycie, piski itp. objawy biorą się z rozważenia, skrzywienia wirnika turbosprężarki (głównie od zbyt wysokiej temperatury spalin lub niedostatecznego smarowania). W niektórych przypadkach dochodzi do uszkodzenia łopatek wirnika, które w wyniku np. lania wtrysku lub uszkodzenia EGR dosłownie upalają się i robią przepiękny bałagan w kierownicy geometrii. Taki wirnik na pierwszy rzut oka wygląda, jakby "coś" wpadło na łopatki. Wczoraj miałem taki przypadek z 2.0 BKD - turbo bez luzów, klient potwierdził wcześniejsze uszkodzenie EGR - wirnik upalony, geometria aż biała od ognia :twisted:
                    tez mam uszkodzony egr juz od dlugiego czasu chcialem go wymienic ale okazalo sie ze uszkodzeniu ulegl tez caly modul a to jest droga inwestucja i nie widze sensu ladowanie w auto 2-3 tys zlotych kiedy planuje go sprzedac.

                    Czyli kolego radzisz zeby sprawdzic turbo jeszcze raz ale pod dokladnym okiem profesionalisty?

                    Chyba jednak poslucham tej rady. A tak z ciekawości jaki jest koszt regeneracji takiej turbiny?

                    Silnik 2.0 16V BKD Oktawia II 05r przed liftem

                    Komentarz

                    • rufus123
                      Rider
                      • 2012
                      • 476

                      #35
                      Mam chyba podobne objawy - określiłbym ten dźwięk jakby zębatkę turlać po stole i właśnie w momencie, gdy na nierównościach unosi się nadwozie.

                      Komentarz

                      • WojtekDM
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 119

                        #36
                        Zamieszczone przez rufus123
                        Mam chyba podobne objawy - określiłbym ten dźwięk jakby zębatkę turlać po stole i właśnie w momencie, gdy na nierównościach unosi się nadwozie.
                        U mnie na nierównościach zdarza się też, że pojawi się taki szum z okolic prawej półosi. Turbina nie wydaje dźwięków na nierównościach Jak się nasili, to będę szukał i dam znać, co znalazłem
                        Skoda Octavia RS Combi 2006
                        BWA w serii 214KM/303Nm, aktualnie 263KM/384Nm, Black Magic
                        http://www.dynamech.pl
                        Serwis & regeneracja turbosprężarek

                        Komentarz

                        • zbynio007
                          Drive
                          • 2013
                          • 94
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #37
                          ja mam juz dosc czekania musze zaczac robic. na poczatku nie przeszkadzalo a teraz denerwuje

                          Komentarz

                          • Samiec
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4287
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez rufus123
                            Mam chyba podobne objawy - określiłbym ten dźwięk jakby zębatkę turlać po stole i właśnie w momencie, gdy na nierównościach unosi się nadwozie.
                            Ja bym przyjrzał się manszetom na przegubach.
                            Czy nie mają jakiś przetarć, śladów wycieku smaru. Miałem w audi taki objaw, było mało smaru w gumie i jak się przegub wyciągał to smaru brakło.
                            Efekt identyczny jak u Ciebie, turlająca się zębatka.
                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                            Komentarz

                            • WojtekDM
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 119

                              #39
                              Zamieszczone przez Samiec
                              Zamieszczone przez rufus123
                              Mam chyba podobne objawy - określiłbym ten dźwięk jakby zębatkę turlać po stole i właśnie w momencie, gdy na nierównościach unosi się nadwozie.
                              Ja bym przyjrzał się manszetom na przegubach.
                              Czy nie mają jakiś przetarć, śladów wycieku smaru. Miałem w audi taki objaw, było mało smaru w gumie i jak się przegub wyciągał to smaru brakło.
                              Efekt identyczny jak u Ciebie, turlająca się zębatka.
                              I to może być słuszna koncepcja. U mnie ostatnio w ogóle tego nie słyszę
                              Skoda Octavia RS Combi 2006
                              BWA w serii 214KM/303Nm, aktualnie 263KM/384Nm, Black Magic
                              http://www.dynamech.pl
                              Serwis & regeneracja turbosprężarek

                              Komentarz

                              • zenekk
                                Classic
                                • 2011
                                • 12
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #40
                                no to juz chyba tylko na potwierdzenie tych przypuszczen ze to jednak przegub, znalazlem watek na innym forum link

                                Komentarz

                                • zbynio007
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 94
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #41
                                  panowie u mnie problem w koncu sie rozwiazal we wtorek, powodem tego szumu bylo lozysko w prawym tylnim kole... lozysko wymienione i cisza w aucie wreszcie

                                  Komentarz

                                  • OCPtaxi
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 383

                                    #42
                                    U mnie wystepowal taki dzwiek przy uszkodzonym przegubie zewnetrznym. Pierwszy raz spotkalem sie z czyms takim ze przegub dokuczal na prostej drodze, przy skretach nie bylo jeszcze tragedii. Teraz drugi sie konczy i ten halasuje przy skreconych tylko
                                    Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

                                    Komentarz

                                    • WojtekDM
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 119

                                      #43
                                      Zamieszczone przez OCPtaxi
                                      U mnie wystepowal taki dzwiek przy uszkodzonym przegubie zewnetrznym. Pierwszy raz spotkalem sie z czyms takim ze przegub dokuczal na prostej drodze, przy skretach nie bylo jeszcze tragedii. Teraz drugi sie konczy i ten halasuje przy skreconych tylko
                                      U mnie po wymianie półosi również ustąpiły wszystkie objawy. Luz był na przegubie zewnętrznym. Pukało głucho przy skręcie w prawo podczas przyspieszania. Miałem też objaw takiego szurania na nierównościach w momencie, kiedy półoś się wydłużała. Mam wrażenie, że ogólnie ciszej się na prosto też zrobiło. Godzinka roboty i po sprawie
                                      Skoda Octavia RS Combi 2006
                                      BWA w serii 214KM/303Nm, aktualnie 263KM/384Nm, Black Magic
                                      http://www.dynamech.pl
                                      Serwis & regeneracja turbosprężarek

                                      Komentarz

                                      • rasialdo07
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 30

                                        #44
                                        Pisze tu moze ktos mi odpowie bovjuz nie mam pomyslow... te dzwieki szurania, ocierania macie przy dodawaniu gazu z tego co czytam, a czy spotkaliscie sie ze przy mocniejszym wcisnieciu gazu kilku sekundowym po zdjeciu nogi slychac taki szum , podwójne szurniecie kurcze nie mam pojecia jak to opisac. Wdepne pedal i puszcze i szuracos o cos i nikt nie wie gdzie nic nie widac mechanik mi powiedzial zd trzeba jezdzic do momentu gdy cos sie nie uszkodzi... a w sytuacji gdy dodaje gazu dluzej nic nie slychac... silnik 1.9 105km TD nie chodzi o moment niskich obrotow na wysokim biegu i szarpanie z powodu braku mocy jakis inny dziwny problem ktorego nie moge rozwiazac... 124tys przebieg help
                                        Patrz w lusterka motocykle są wszędzie

                                        Komentarz

                                        • zbynio007
                                          Drive
                                          • 2013
                                          • 94
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                          #45
                                          15100900 znowu k.... problem wrocil te same objawy co wczesniej z przodu bez zadnych stukow podczas dodawania gazu i jazdy po np zfalowanym asfalcie (nie po dziurach) gdy auto sie kolysze szum jakby obcierania nadkola, dzwiek turlajacej sie zebatki po stole ... cos w tym stylu i zdaje mi sie ze znowu w tym samym kole


                                          chyba musze zajrzec do przegbow jednak

                                          Komentarz

                                          Pracuję...