Stukanie przedniej wycieraczki w słupek

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • derb2
    Classic
    • 2015
    • 3

    Stukanie przedniej wycieraczki w słupek

    Zamieszczone przez pacocases
    SS, Też uważam że powinno tak być ale w samsungu galaxy s3 niestety nie.
    Praktycznie chodzi mi o nawigację Google Map bo ta od strony rowerowej jest dość precyzyjna i pokazuje nawet ścieżki leśne. Niestety lepiej słuchać niż patrzeć bo włączony ekran szybko zżera baterię. Muszę sprawdzić jeszcze w zapasowej Nokii 5800 8)
    Wlaczyles "wskazowki glosowe"?
    Nie wiem jak google maps sie zachowuje w trybie rowerowym, ale w trybie nawigacji samochodowej bez problemu dzialaja wskazowki po bluetooth (bolero + iphone)
    Janosik nie sprawdzi sie, bo mapy sa mniej dokladne
  • Green1983
    Classic
    • 2013
    • 12

    #2
    Stukanie przedniej wycieraczki w słupek

    Jak w temacie. Przednia wycieraczka stuka w lewy słupek (pióro zachodzi na słupek). Nie dzieje się tak zawsze, ale mniej więcej 1 na 5 ruchów i jest to irytujące.

    Może to ma znaczenie - mam też wrażenie jakby po wyłączeniu zapłonu wycieraczki nie zawsze zatrzymywały się w tym samym miejscu. Czasami jest po przekręceniu kluczyka wycieraczki wykonują delikatny ruch w dół, a czasami nie...

    Miała ktoś podobny przypadek?

    Wycieraczki nieruszane, nie wymieniałem nawet pióra od nowości. Auto przejechało 50k.

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      #3
      Green1983, sprawdź mechanizm. Jeżeli czasem ruszają się w dół po kluczyku a czasem nie to może silniczek coś niedomaga. Coś może nie łączyć np.
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • djtomi2
        Rider
        • 2010
        • 252
        • Octavia II (1Z3)
        • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #4
        To , że ci się nie zatrzymują w tym samym miejscu to normalna sprawa. Tak ma być. Inna sprawa z tym zachodzeniem na słupek. Jakby to było za każdym razem to może być ramię źle założone na wielowpust lub za długie pióro. A jak się to dzieje nie za każdym razem to może być wielowpust wyrobiony lub pióro nie wystarczająco dokręcone.
        Pozdrawiam.

        Komentarz

        • greg44
          L&K
          • 2011
          • 1198
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          W OII wycieraczka nie zawsze zatrzymuję się w tym samym miejscu, a czasami sama się przesuwa. Jest to zabezpieczenie przed zagniataniu pióra, w instrukcji jest opisane. Jeżeli wycieraczka uderza o słupek, można odkręcić ramię i ponownie ustawić na oście wycieraczki, nic trudnego, no może oprócz poluzowania z wielowypusty ramienia.

          Komentarz

          • Green1983
            Classic
            • 2013
            • 12

            #6
            Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

            Na oko laika to mechanizm wygląda na sprawny, nie ma luzów, a pióro wygląda na dobrze dopasowane (to od strony kierowcy ma 61 cm). Nie jestem w stanie teraz powiedzieć czy tak było od początku czy od niedawna. Pojawiły się za to na słupku już drobne ryski.

            Czy dobre rozumiem, że można wykręcić ramie i założyć je ponownie w niższej pozycji aby wycieraczka kończyła ruch przed słupkiem? Co w takiej sytuacji z drugim ramieniem.? Czy nie ma ryzyka, że jak źle ustawię to może dojść do kolizji?

            Czy jest na forum jakiś manual jak to zrobić (nie znalazłem)?

            Komentarz

            • zadariusz1
              Rider
              • 2011
              • 543
              • Octavia III (5E3)
              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

              #7
              Ściągasz zaślepkę zw śruby, odkręcasz śrubę i ściągaczem ściągasz całe ramię i przestawiasz na wieloklinie o tyle ile potrzeba i zakładasz dokręcasz i śmigasz

              Komentarz

              • Green1983
                Classic
                • 2013
                • 12

                #8
                Dzięki. A co oznacza - "ściągasz ściągaczem"? Co to jest "ściągacz"?

                Komentarz

                • LUKI
                  RS
                  • 2005
                  • 5776

                  #9
                  Zamieszczone przez Green1983
                  A co oznacza - "ściągasz ściągaczem"? Co to jest "ściągacz"?
                  nie potrzebujesz ściągacza

                  ściągasz plastikową zaślepkę nakrętki
                  odkręcasz nakrętkę
                  i delikatnie ruszasz ramieniem wycieraczki i bez problemu zejdzie z trzpienia

                  obstawiasz ramię niżej, przykręcasz nakrętkę, zakładasz zaślepkę i po robocie


                  oczywiście nie zapomnij o otwarciu maski


                  btw
                  a tak wygląda ściągacz

                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                  Komentarz

                  • koleś
                    RS
                    • 2009
                    • 2832
                    • Fabia combi (6Y5)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Green1983
                    Co to jest "ściągacz"?
                    Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                    Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                    Komentarz

                    • Hiszp4n
                      Drive
                      • 2011
                      • 40

                      #11
                      u mnie było to samo i jak przskakiwałem o jeden ząbek niżej to zaczepiało o podszybie. Zaczepiało mi lekko górną częścią pióra wiec wygiełem lekko na imadle ramie i jest git.

                      Komentarz

                      • Green1983
                        Classic
                        • 2013
                        • 12

                        #12
                        Dziękuję jeszcze raz wszystkim za rady.

                        Cała operacja zakończyła się sukcesem. Wystarczy rzeczywiście wyjąć i ponownie założyć nieco niżej i po temacie (nie widzę sensu wyginania ramienia).

                        Jest jednak duży problem ze ściągnięciem za pierwszym razem ramienia. Po odkręceniu śruby za nic ramie nie chciało zejść mimo ruszania, stukania młotkiem i szarpania. Niezbędne okazało się spryskanie WD40 i to zarówno z góry jak i z dołu oraz użycie ściągacza (bez tego moim zdaniem by się nie udało).

                        Przy okazji minus dla fabryki. Ramię było wciśnięte zbyt mocno i nie chodzi tylko o to, że bardzo ciężko było je ściągnąć, ale też o to, że obtarta była dość mocno obudowa (na skutek ruchu wycieraczki). Nie mówiąc już o tym, że je źle założyli, bo stukało w słupek.

                        Komentarz

                        Pracuję...