Skonfigurowałem sobie passata 2.0 tdi 150 takiego jakim mógłbym śmigać (gdybym lubił diesle :lol: ) i wyszło mi prawie 120 tys. Wersja trendline z wieloma dodatkami (pakiet z ledami, alu 16, navi, komfortowe grzane fotele, tempomat, kierownica wielofunkcyjna skórzana itp).
ej...za ~115 wyjeżdżasz superbem platyną a za ~122 platyną z DSG lub 4x4. podejrzewam że trendlinowi do platyny baaaaaardzo dużo brakuje.. :diabelski_usmiech .
Byle Pastuch Trendline ma w standardzie 3. strefową klimę i front assist...
Co na to Platyna?
Witam mam następujący problem. Auto samo zgasło popdczas jazdy, po tym fakcie nie mogę już go odpalić. Kod silnika BKD.
Przy ujemnych temperaturach miałem problemy z odpaleniem, musiałem go kręcić około 10s aby odpalił i często odpalał pracując chwile na nierównych obrotach. W skodzie wymieniłem wszystkie filtry dwa tygodnie temu, rozrząd około 5 tys. km temu. Akumulator w aucie nowy kręci idealnie.
Nadmienić muszę iż gdy kręcę go dłużej około 10s to zapala mi się kontrolka czerwona oleju. Dziś auto dałem mechanikowi i po próbie odpalenia auta stwierdził iż do naprawy jest pompa oleju. Twierdzi też iż komputer sam blokuje silnik ponieważ jest owa pompa uszkodzona. Gdy podpinałem skodę do vcds to żaden błąd nie był zgłaszany.
Czy diagnoza mechanika jest poprawna? Pytam bo nie chcę byc narażony na zbędne koszta oraz chce mieć dobrze zrobiony i sprawny samochód.
Pozdrawiam
jesli problem pojawił sie przy ujemnej temperaturze to problemem może być kiepskie paliwo. i isc dalej tym tokiem, czy nie zamarzło w przewodach paliwowych, czy pompa paliwowa pracuje, czy w filtrze paliwa nie zamarzło. jesli nie to warto sprawdzić swiece i wtryskiwacze.
Zamieszczone przez oizo64
rozrząd około 5 tys. km temu
przed rozrządem tez były takie problemy?
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Filtr paliwa rozkręcałem i paliwo tam nie zamarzło, po wymianie rozrządu nie miałem takich objawów. Intuicja mi podpowiada iz to może być zamarznięte paliwo gdzieś w przewodach. Niesprawną pompe paliwa raczej powinno się wykluczyć poniewaz zbiornik z filtrem był cały zalany paliwem zatem paliwo jest tam "tłoczone".
komputer sam blokuje silnik ponieważ jest owa pompa uszkodzona.
Jakoś jak ludzie jeżdżą z uszkodzoną pompą oleju po autostradach i zapaloną kontrolka od oleju to sterownik nic im nie blokuje. Głupie tłumaczenie. Ja prędzej bym obstawiał na uszkodzenie pompowtryskiwacza, tylko zapisał by się błąd. Może po tym samochód miał odłączany akumulator? A pompa w zbiorniku działa, po przekręceniu kluczyka słychać ją i do filtra paliwa leci ropa?
Właśnie problem w tym że pompę słychać po przekręceniu kluczykiem, akumulator cały czas wpięty więc nie ma mowy o wykasowaniu błęcu. Dziś mi mechanik stawi diagnozę ale dzięki waszym odpowiedziom bardziej się upewniłem w tym co sam sądzę. Napewno napiszę na forum co było przyczyną. Pozdrawiam i dziękuję za zaangażowanie.
Rozrząd do sprawdzenia, potem BIPy na wtryskach. Jak mechanior nie wie jak sprawdzić na nieodpalającym silniku - zabieraj auto i oddaj do dobrego / prawdziwego mechanika.
Okazało się że winowajcą było paliwo niestety mam zalany cały zbiornik , mechanik mówił też że mam żle ustawiony rozrząd. Mówił coś o synchronizacji rozrządu i wartościach -3 i 8. Dodać muszę iż spalanie mam w normie a wiem że gdyby był żle ustawiony rozrząd to spalanie wzrosło by o 0,5 lub 1 litra. Czy te wskazania mają znaczny wpływ na pracę silnika? ps. mój silnik tez telepocze na biegu jałowym jak u kilku kolegów z forum.
Dokładnie to znaczy że jak chodzi silnik na wolnych obrotach na luzie to trzesie budą, czytałem na forum iż kilka osób tak miało/ma w tym modelu. Wystarczy wcisnąć trochę pedał gazu i trzęsiawka znika.
Podobno to objaw konca dwumasy ale ją wymienie jak bardziej da o osbie znać.
Dziękuje za pomoc, mechanik zażyczył sobie za uruchomienie auta całe 290 zł wraz z wymianą filtra paliwa na nowy (stary miał całe dwa tygodnie). Cena wydaje mi się lekko z kosmosu, ostatnia wizyta u niego.
Pozdrawiam.
oizo64, hmmm... nie wiem o jakim trzęsieniu mówisz - u mnie też jest odczuwalne jak silnik pracuje na wolnych obrotach, ale raczej nie ma to nic wspólnego z dwumasą.
Trochę się poprawiło jak wymieniłem poduszkę silnika - na wiosnę jeszcze planuję wymienić 2 pozostałe.
Do sprawdzenia także pompki.
Kilka razy już było o tym na forum i konkluzja generalnie jest taka, że - ten typ tak ma :szeroki_usmiech
krzygaj dokładnie mówię o tym trzęsieniu mówili że to dwumasa ale trzymając dystans do tej opinii nie wdaję się w zbędne wydatki i ją wymienie jak da on znać o sobie w typowy dla dwumas objaw. spacewalker mój ma juz nalatane 240 tys, mam go od 180 tys i nie zapeszając nie mogę narzekać na ten silnik.
Pozdrawiam serdecznie.
Komentarz