Kopszt wyminay tarczy hamulcowych i klockow na tylnej osi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wwidlak
    Classic
    • 2013
    • 7

    Kopszt wyminay tarczy hamulcowych i klockow na tylnej osi

    A gdzie reszta zdjęć z Wigilii ?
  • tcz
    Classic
    • 2011
    • 28

    #2
    Kopszt wyminay tarczy hamulcowych i klockow na tylnej osi

    Wiam,

    mam juz nastukane ok 83k KM i przyszedl czas na wyminae tarczy hamulcowych i klockow na tylnej osi. Tarcze i klocki zakupilem we wlasnym zakresie wiec zadzwonilem dzisiaj do ASO aby sie dowiedziec jaki jest koszt robocizny... pani na info linii poinformowala mnie, ze za wymiane tarczy i klockow na tylnej osi zaplace ... 420 PN Mowiac prawde troche zbladlem i sie rozlaczylem, po chwili zadzwonilem jeszcze raz aby sie upewnic, ze dobrze slyszalem... niestety sluch mnie nie zawiodl :-(

    Spodziewalem sie jakis 200 PLN... czy Koledzy moga podizelic sie informacja ile zaplacili za podobna usluge? Czy koszt takiej wymiany na osi przedniej bedzie taki sam?
    Dzięki,
    Tomek

    Komentarz

    • witachu
      L&K
      • 2011
      • 1319

      #3
      tcz, jak ci zalezy bardzo na to zeby zrobione było w ASO to zadzwoń do innego w trójmieście czy okolicach. a jak nie to polecam podjechac do jakiegos nieautoryzowanego warsztatu, który moim zdaniem spokojnie zrobi to za połowe tej ceny.
      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

      Auto Detailing: Dream Car Studio
      (znajdź również na fb)

      Komentarz

      • halpor
        Ambiente
        • 2011
        • 103

        #4
        tcz - koszt wymiany klocków i tarcz nie powinien przekroczyć 150zł (i jest to juz cena za którą serwis powinien się przyłożyć do roboty). Polecam omijać ASO bo jakość ich usług jest bardzo przeciętna a ceny bardzo wysokie...
        www.brakeparts.pl
        Facebook

        Komentarz

        • tcz
          Classic
          • 2011
          • 28

          #5
          Rozumiem, ze 150 PLN to cena za oba kola (obie tarcze i klocki)?
          Dzięki,
          Tomek

          Komentarz

          • Wally
            RS
            • 2012
            • 3790
            • Volkswagen

            #6
            Zamieszczone przez tcz
            Rozumiem, ze 150 PLN to cena za oba kola (obie tarcze i klocki)?
            zobacz ile biorą polecani na forum spece w Wawie
            1. DGW
            2. robecool
            jeden i drugi ma cenniki w swoich profilach
            więc cena 400 :shock: w ASO (poczytaj na forum o fachowcach w ASO) z wyjęta :lol: :!:
            Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

            => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
            => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
            => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
            "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

            Komentarz

            • tcz
              Classic
              • 2011
              • 28

              #7
              [quote...więc cena 400 :shock: w ASO (poczytaj na forum o fachowcach w ASO) z wyjęta :lol: :!:[/quote]

              No to chyba wszystko jasne. Zastanwialem sie jak bardzo skomplikowana jest wymina tarczy hamulcowych i klockow na tylnej osi... czy ktos bez doswiadczenia moze sie podjactakiego zadania...czy znacie jakis film/ screen cast pokazujacay na przykladzie Octavii II FL 1.8 TSI jak to przeprowadzic? Z gory dziekuje za pomoc :-)
              Dzięki,
              Tomek

              Komentarz

              • robreg
                L&K
                • 2010
                • 1195
                • Octavia I (1U2)
                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                #8
                jeśli tego nie robiłeś nigdy, wiele może pójść Ci nie tak. Potrzeba przyrządu do wkręcania tłoczków i trochę umiejętności, by krzywdy sobie i samochodowi nie zrobić.
                Pozdrawiam, Robreg.
                ----
                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                Komentarz

                • tcz
                  Classic
                  • 2011
                  • 28

                  #9
                  Mam taki zestaw do zaciskow hamulcowych:



                  Czy myslales o podobnym narzedziu?

                  Mam tez, klucze plaskie, oczkowe oraz zestaw kluczy nasadowych - mam tez klucz (nie pamietam nazwy) do odkrecenia zacisku jamulcowego - chtba jakis torx.

                  Mowiac prawde od jakiegos czasu zbieram narzedzia aby sie zajac samodzielnym serwisem mojeje Octavii - olej i filtr oleju juz sobie sam wymienilem... zastanawiam sie teraz nad tarczami i klockami ... podejrzewam, ze potrzebuje jeszcze szczotke druciana i spray z smarem miedziowym... Jakei sa opinie i rady osob, ktore tak jak ja zaczynaly od zera ale jakos im sie udalo to dobrze zrobic?
                  Dzięki,
                  Tomek

                  Komentarz

                  • witachu
                    L&K
                    • 2011
                    • 1319

                    #10
                    Zamieszczone przez tcz
                    i spray z smarem miedziowym...
                    tylko nie do hamulców!!!
                    OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                    Auto Detailing: Dream Car Studio
                    (znajdź również na fb)

                    Komentarz

                    • robreg
                      L&K
                      • 2010
                      • 1195
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXP 1.4 MPI 75 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez witachu
                      Zamieszczone przez tcz
                      i spray z smarem miedziowym...
                      tylko nie do hamulców!!!
                      a czym posmarujesz prowadnice klocków?

                      ale nie spray tylko smar miedziowy.

                      i jeszcze pasta ate do tłoczków hamulcowych itp itd...
                      Pozdrawiam, Robreg.
                      ----
                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                      Komentarz

                      • LUKI
                        RS
                        • 2005
                        • 5776

                        #12
                        tcz,

                        jesteś z 3city a tam masz krzynol'a



                        smaruj pw do niego :wink:
                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                        Komentarz

                        • witachu
                          L&K
                          • 2011
                          • 1319

                          #13
                          z tego co wiem to do hamulców nie stosuje się miedzianego
                          OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                          Auto Detailing: Dream Car Studio
                          (znajdź również na fb)

                          Komentarz

                          • spawalniczy
                            Classic
                            • 2014
                            • 24

                            #14
                            Zamieszczone przez robreg
                            Zamieszczone przez witachu
                            Zamieszczone przez tcz
                            i spray z smarem miedziowym...
                            tylko nie do hamulców!!!
                            a czym posmarujesz prowadnice klocków?

                            ale nie spray tylko smar miedziowy.

                            i jeszcze pasta ate do tłoczków hamulcowych itp itd...
                            Miedziowy jest za bardzo klejący do prowadnic. Są specjalne smary do zacisków hamulcowych - np plastilube.
                            Po zdjęciu starej tarczy piastę trzeba bardzo dokładnie wyczyścić z brudu i rdzy - musi się świecić! Na piastę też nie nakłada się piasty miedziowej - wystarczy lekko natłuścić np WD 40. Po założeniu tarczy powinno się sprawdzić bicie specjalnym czujnikiem, ale tej procedury niestety nie stosują stosują w większości warsztatów.
                            Po dwóch nieudanych wymianach tarcz w warsztatach, sam kupiłem sobie czujnik i zmieniłem tarcze. Wreszcie skończyło się bicie, którego warsztaty nie mogły ogarnąć. W sumie, to nie dziwne, bo na piastach mechanicy zostawili grubą, nierówną warstwę rdzy.

                            Komentarz

                            • Biszczu
                              RS
                              • 2011
                              • 5567

                              #15
                              tcz, zrób to sam





                              Po za tym widzę, że jesteś z Gdańska... I nie znasz krzynola. To tak jakby mieć Diesla i nie wiedzieć, że jeździ na ON :lol:
                              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                              Komentarz

                              • lockin
                                Rider
                                • 2013
                                • 706
                                • Superb II (3T4)

                                #16
                                @Biszczu
                                Biszczu pytanie na przyszlosc - do przedniej osi nie potrzeba klucza do wciskania tłoczkow jak na osi tynej ?
                                JEST >>> O2FL by Lockin

                                BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Nie potrzeba. Tzn, duzo wygodniej przy pomocy narzedzia wciska sie tloczek, ale mozna sobie poradzic, chocby trzonkiem od mlotka
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Titus
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 8

                                    #18
                                    Hamulce

                                    Witam
                                    kolego ja ostatnio robiłem hamulce z tyłu Koszt zakupu tarcz i klocków Roboty może 1,5 godziny ale z kumplem co miał Golfa IV i trochę się zna Pomyśl o samodzielnej wymianie do ASO nie miałbym zaufania no i ta cena z kosmosu Pozdro

                                    Komentarz

                                    • Biszczu
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 5567

                                      #19
                                      Zamieszczone przez lockin
                                      @Biszczu
                                      Biszczu pytanie na przyszlosc - do przedniej osi nie potrzeba klucza do wciskania tłoczkow jak na osi tynej ?
                                      nie, nie potrzeba
                                      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                      Komentarz

                                      • robreg
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1195
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                        #20
                                        odnośnie pytania o narzędzie do wciskania tłoczków, to pomimo, że do przodu nie jest wymagane, w jednej rzeczy znakomicie pomaga - bardzo pomaga w przesmarowywaniu tłoczków smarem - tym narzędziem wciskając tłoczek w cylinderek jednocześnie go obracamy co bardzo pomaga rozprowadzić smar po ściance tłoczka i ruszyć wszelkie śmieci jakie się ewentualnie nazbierały na ściance tłoczka pod gumką przeciwkurzową.

                                        [ Dodano: Pią 07 Lut, 14 13:17 ]
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Nie potrzeba. Tzn, duzo wygodniej przy pomocy narzedzia wciska sie tloczek, ale mozna sobie poradzic, chocby trzonkiem od mlotka
                                        albo dwoma dużymi kluczami oczkowymi wsadzonymi z dwóch stron w dziurę w tłoczku i użytymi jako dźwignia. parę tych patentów jest
                                        Pozdrawiam, Robreg.
                                        ----
                                        furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                        Komentarz

                                        Pracuję...