Kopszt wyminay tarczy hamulcowych i klockow na tylnej osi
Wiam,
mam juz nastukane ok 83k KM i przyszedl czas na wyminae tarczy hamulcowych i klockow na tylnej osi. Tarcze i klocki zakupilem we wlasnym zakresie wiec zadzwonilem dzisiaj do ASO aby sie dowiedziec jaki jest koszt robocizny... pani na info linii poinformowala mnie, ze za wymiane tarczy i klockow na tylnej osi zaplace ... 420 PN Mowiac prawde troche zbladlem i sie rozlaczylem, po chwili zadzwonilem jeszcze raz aby sie upewnic, ze dobrze slyszalem... niestety sluch mnie nie zawiodl :-(
Spodziewalem sie jakis 200 PLN... czy Koledzy moga podizelic sie informacja ile zaplacili za podobna usluge? Czy koszt takiej wymiany na osi przedniej bedzie taki sam?
tcz, jak ci zalezy bardzo na to zeby zrobione było w ASO to zadzwoń do innego w trójmieście czy okolicach. a jak nie to polecam podjechac do jakiegos nieautoryzowanego warsztatu, który moim zdaniem spokojnie zrobi to za połowe tej ceny.
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
tcz - koszt wymiany klocków i tarcz nie powinien przekroczyć 150zł (i jest to juz cena za którą serwis powinien się przyłożyć do roboty). Polecam omijać ASO bo jakość ich usług jest bardzo przeciętna a ceny bardzo wysokie...
Rozumiem, ze 150 PLN to cena za oba kola (obie tarcze i klocki)?
zobacz ile biorą polecani na forum spece w Wawie
1. DGW
2. robecool
jeden i drugi ma cenniki w swoich profilach
więc cena 400 :shock: w ASO (poczytaj na forum o fachowcach w ASO) z wyjęta :lol: :!:
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
[quote...więc cena 400 :shock: w ASO (poczytaj na forum o fachowcach w ASO) z wyjęta :lol: :!:[/quote]
No to chyba wszystko jasne. Zastanwialem sie jak bardzo skomplikowana jest wymina tarczy hamulcowych i klockow na tylnej osi... czy ktos bez doswiadczenia moze sie podjactakiego zadania...czy znacie jakis film/ screen cast pokazujacay na przykladzie Octavii II FL 1.8 TSI jak to przeprowadzic? Z gory dziekuje za pomoc :-)
jeśli tego nie robiłeś nigdy, wiele może pójść Ci nie tak. Potrzeba przyrządu do wkręcania tłoczków i trochę umiejętności, by krzywdy sobie i samochodowi nie zrobić.
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Mam tez, klucze plaskie, oczkowe oraz zestaw kluczy nasadowych - mam tez klucz (nie pamietam nazwy) do odkrecenia zacisku jamulcowego - chtba jakis torx.
Mowiac prawde od jakiegos czasu zbieram narzedzia aby sie zajac samodzielnym serwisem mojeje Octavii - olej i filtr oleju juz sobie sam wymienilem... zastanawiam sie teraz nad tarczami i klockami ... podejrzewam, ze potrzebuje jeszcze szczotke druciana i spray z smarem miedziowym... Jakei sa opinie i rady osob, ktore tak jak ja zaczynaly od zera ale jakos im sie udalo to dobrze zrobic?
i jeszcze pasta ate do tłoczków hamulcowych itp itd...
Miedziowy jest za bardzo klejący do prowadnic. Są specjalne smary do zacisków hamulcowych - np plastilube.
Po zdjęciu starej tarczy piastę trzeba bardzo dokładnie wyczyścić z brudu i rdzy - musi się świecić! Na piastę też nie nakłada się piasty miedziowej - wystarczy lekko natłuścić np WD 40. Po założeniu tarczy powinno się sprawdzić bicie specjalnym czujnikiem, ale tej procedury niestety nie stosują stosują w większości warsztatów.
Po dwóch nieudanych wymianach tarcz w warsztatach, sam kupiłem sobie czujnik i zmieniłem tarcze. Wreszcie skończyło się bicie, którego warsztaty nie mogły ogarnąć. W sumie, to nie dziwne, bo na piastach mechanicy zostawili grubą, nierówną warstwę rdzy.
Witam
kolego ja ostatnio robiłem hamulce z tyłu Koszt zakupu tarcz i klocków Roboty może 1,5 godziny ale z kumplem co miał Golfa IV i trochę się zna Pomyśl o samodzielnej wymianie do ASO nie miałbym zaufania no i ta cena z kosmosu Pozdro
odnośnie pytania o narzędzie do wciskania tłoczków, to pomimo, że do przodu nie jest wymagane, w jednej rzeczy znakomicie pomaga - bardzo pomaga w przesmarowywaniu tłoczków smarem - tym narzędziem wciskając tłoczek w cylinderek jednocześnie go obracamy co bardzo pomaga rozprowadzić smar po ściance tłoczka i ruszyć wszelkie śmieci jakie się ewentualnie nazbierały na ściance tłoczka pod gumką przeciwkurzową.
[ Dodano: Pią 07 Lut, 14 13:17 ]
Zamieszczone przez Maicroft
Nie potrzeba. Tzn, duzo wygodniej przy pomocy narzedzia wciska sie tloczek, ale mozna sobie poradzic, chocby trzonkiem od mlotka
albo dwoma dużymi kluczami oczkowymi wsadzonymi z dwóch stron w dziurę w tłoczku i użytymi jako dźwignia. parę tych patentów jest
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz