1.6 BSE MPI STUKANIE ZIMNEGO SILNIKA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jarox2008
    Classic
    • 2017
    • 2
    • Octavia II (1Z3)
    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

    1.6 BSE MPI STUKANIE ZIMNEGO SILNIKA

    zamknij szybę i przytrzymaj przycisk przez ok 3sek
    potem na sam dół i to samo zrób
  • jarox2008
    Classic
    • 2014
    • 34

    #2
    1.6 BSE MPI STUKANIE ZIMNEGO SILNIKA

    Witam wszystkich forumowiczów.
    Jestem posiadaczem skody octavia 1.6 bse (mpi) Lpg rok produkcji 2013. Ostatnio zauważyłem że po przestanej nocy, gdy samochód jest zimny po odpaleniu spod maski docierają niepokojące odgłosy. Odgłosy przypominają stukot hydraulicznych popychaczy zaworowych. Zaznaczyć chce iż po nagrzaniu się silnika wszystko cichnie i jest w jak najlepszym porządku.
    Pytanie moje brzmi, czy Wy tez tak macie w swoich samochodach z tym silnikiem?
    Oto link ilustrujący cala sytuacje.
    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

    Komentarz

    • uzio1
      Classic
      • 2012
      • 38

      #3
      TTTM

      Komentarz

      • jarox2008
        Classic
        • 2014
        • 34

        #4
        Tak też powiedziano mi w aso, dlatego próbuje się dowiedzieć czegoś o tym silniku tutaj.

        Komentarz

        • pepedealer
          Drive
          • 2009
          • 63
          • Subaru

          #5
          jarox2008, ja też tak mam i to nie hydrauliczne regulatory tylko wtryski od gazu. Jest na forum temat o tym. Poszukaj

          Komentarz

          • patrykL
            Rider
            • 2009
            • 588

            #6
            cos faktycznie klepie w tym silniku, ale według mnie to nie sa wtryski gazu

            Komentarz

            • kecaj
              RS
              • 2009
              • 1511
              • Superb II (3T4)

              #7
              na zimnym auto nie chodzi na gazie....

              jarox2008,

              jak długie odcinki robisz samochodem? Silnik porządnie rozgrzany? Na jakim oleju jeździsz? Kiedy była jego wymiana?
              Podejrzewam, albo "stary" olej lub przegrzany. Ja skłaniałby się w pierwszej kolejności do wymiany filtra i oleju w silniku.
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz

              • lockin
                Rider
                • 2013
                • 691
                • Superb II (3T4)

                #8
                Wtryski słychać tak samo i to bez znaczenia czy na zimnym czy rozgrzanym silniku. Natomiast w tle słychać stukanie i to na pewno nie jest normalne.
                JEST >>> O2FL by Lockin

                BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                Komentarz

                • jarox2008
                  Classic
                  • 2014
                  • 34

                  #9
                  Wtryski gazu na czas kręcenia tego filmu zostały wyłączone. Olej dopiero co został wymieniony na mobile 5w40, nie robię zbyt dużo km. Raczej nie dogrzewam samochodu.

                  Komentarz

                  • Mynia
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 112

                    #10
                    Brzydko to klekocze.

                    Diagnozowanie na odległość to lipa, szczególnie jak masz taki klekot.
                    Podjedź , i to szybko do mechaniksów jakiś.
                    Pozdrawiam
                    Marek

                    combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

                    Komentarz

                    • kecaj
                      RS
                      • 2009
                      • 1511
                      • Superb II (3T4)

                      #11
                      Zamieszczone przez jarox2008
                      ...., nie robię zbyt dużo km. Raczej nie dogrzewam samochodu.
                      Tu jest problem.
                      Brak smarowania na popychaczach (nagar olejowy).
                      Wsiadaj w auto rozgrzej go na wolnych obrotach i potem w trasę jakieś 20/30 km nie wrzucając ostatniego biegu. Silnik musi porządnie się rozgrzać. Jeżeli to nie pomoże, auto do mechanika i rozbiórka kapy zaworowej.
                      Miałem ten przypadek w O1, po pewnym czasie - brak dobrego smarowania (auto jeździ na odcinkach 1-5 km) - wałek rozrządu i popychacze, pierścienie na cylindrach itp. do wymiany.

                      "Przegoń" auto po trasie.
                      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                      Komentarz

                      • bishop
                        L&K
                        • 2012
                        • 1430

                        #12
                        Zamieszczone przez kecaj
                        Jeżeli to nie pomoże, auto do mechanika i rozbiórka kapy zaworowej.
                        Nie do mechanika , tylko do aso przecież to 2013r na gwarancji.

                        "Przegoń" auto po trasie.
                        Co mu da gonienie po trasie ? , na postoju też może kręcić 4000 obr

                        jarox2008 , zaczęło się po wymianie oleju ?

                        Komentarz

                        • jarox2008
                          Classic
                          • 2014
                          • 34

                          #13
                          Problem się pojawił przed wymiana oleju. Pojadę do aso i dam znać co tam wykombinują.

                          Komentarz

                          • Mynia
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 112

                            #14
                            Zamieszczone przez kecaj
                            Wsiadaj w auto rozgrzej go na wolnych obrotach i potem w trasę jakieś 20/30 km nie wrzucając ostatniego biegu. Silnik musi porządnie się rozgrzać.

                            "Przegoń" auto po trasie.
                            Najbardziej debilna rada na swiecie!

                            Kecaj powiedz mi , co powie serwis gdy korba wyjdzie bokiem, w trakcie Twojego przeganiania? !,,,,, ręce opadają :roll:
                            Pozdrawiam
                            Marek

                            combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

                            Komentarz

                            • zwolin
                              Rider
                              • 2010
                              • 656

                              #15
                              U mnie na mobilu ESP przez chwilę bylo słychać popychacze. Na LM nie słychać, a silnik zauważalnie ciszej i "kulturalniej" pracuje. Dodatkowo na mobilu słychać było takie coś jakby stuknięcia, rytmiczne, ale o częstotliwości mniejszej niż wskazywałyby obroty silnika. Na razie (ok 10kkm od wymiany) nie występują.
                              Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                              O II Tour Combi 1.6
                              Mitsu Carisma 4G93 GDI

                              Komentarz

                              • Philu
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 172
                                • Toyota

                                #16
                                Ja miałem takie objawy w Tourze z 2011r. bez gazu. Jeździłem na krótkich i dłuższych dystansach. Zgłaszałem w ASO.Raz został samochód na noc, bo chcieli rano posłuchać i klepało dokładnie jak u Ciebie. Przegonili samochód i na kilka dni-tygodni przeszło. Jak pojawiło się drugi raz to zmieniłem olej ale nic to nie pomogło. ASO znowu przegoniło samochód i była chwilowa cisza. Jak dla mnie to było ewidentne klepanie szklanek i nie wiem jak oni go musieli żyłować, że przestawało klepać na jakiś czas, skoro ja jeździłem dosyć agresywnie i mi się to klepanie pojawiało. Kazałem ASO zaglądać do szklanek ale twierdzili że jest już ok i nić nie będą robić, więc sprzedałem samochód.
                                Kiedyś były Octavie. Obecnie Toyota Auris TS FL 1.6 Valvematic i Toyota Yaris III 1.0 VVTi.

                                Komentarz

                                • aronus
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 643
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Raczej wątpię, że TTTM :shock: , przynajmniej mój tak nie ma, a jeżdżony był do 140 tys. na Castrolu Magnatecu, który za rewelacyjny olej nie uchodzi, wiec podejrzewam, że zmiana oleju przy aż takim klepaniu nie pomoże :roll:

                                  Komentarz

                                  • kecaj
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1511
                                    • Superb II (3T4)

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Mynia
                                    Zamieszczone przez kecaj
                                    Wsiadaj w auto rozgrzej go na wolnych obrotach i potem w trasę jakieś 20/30 km nie wrzucając ostatniego biegu. Silnik musi porządnie się rozgrzać.

                                    "Przegoń" auto po trasie.
                                    Najbardziej debilna rada na swiecie!

                                    Kecaj powiedz mi , co powie serwis gdy korba wyjdzie bokiem, w trakcie Twojego przeganiania? !,,,,, ręce opadają :roll:
                                    Po pierwsze nigdy nie napisałem, że Kogoś rada jest "debilna", mogę się z nią nie zgadzać, ale dyskusje prowadzę na poziomie i na argumenty.

                                    Aby uściślić z zawodu jestem mechanikiem samochodowym.

                                    Skąd przyszło Tobie na myśl, że korbowód wyjdzie bokiem?
                                    Gdybyś choć trochę się zastanowił wiedziałbyś dlaczego napisałem aby nie włączać ostatniego biegu ( nie wspominałem nic o żyłowaniu na wysokich obrotach)

                                    W zasadzie aby auto osiągnęło trochę obrotów właściciel musiałby wyjechać na autostradę. Przy naszej ilości autostrad nie ma raczej na to szans. Moja sugestia powoduje, że przy niższej prędkości samochodu auto ma dość wysokie obroty.
                                    Nigdzie nie wspomniałem o pełnym bucie ale o rozgrzaniu porządnym silnika.



                                    Zamieszczone przez bishop
                                    Co mu da gonienie po trasie ? , na postoju też może kręcić 4000 obr
                                    Współczuję Twojemu silnikowi - bez obciążenia 4000 obrotów przez kilka / kilkanaście minut...
                                    Ja jednak wolę z obciążeniem.
                                    Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                    Komentarz

                                    • niezal
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 283
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Ja mam BFQ i BSE, obydwa zagazowane, od zawsze coś tak w nich stuka, nie chodzi mi o wtryskiwacze LPG, coś innego, może jakiś zawór. Zaobserwuję i dam znać jeszcze dla pewności. U Ciebie faktycznie dość głośno ale nagranie nie może być tutaj dowodem. Tyle, że u mnie stuka z tego co kojarzę nie tylko na zimnym, stuka okresowo, jakby coś się załączało na pewien czas. Słychać to nawet przy zamkniętej masce.
                                      "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                      O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                      O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                      Komentarz

                                      • bishop
                                        L&K
                                        • 2012
                                        • 1430

                                        #20
                                        Zamieszczone przez kecaj
                                        Współczuję Twojemu silnikowi - bez obciążenia 4000 obrotów przez kilka / kilkanaście minut...

                                        Ja jednak wolę z obciążeniem.
                                        Przekażę mu...ale zaraz, :roll: mój się ma zupełnie dobrze i nie mam potrzeby wkręcać go na 4000obr na postoju nawet na 10s . :lol:

                                        A co do napraw aso , Przez "gonienie" :lol: , zawsze macie prawo być obecni w czasie jazdy próbnej, najlepiej zaznaczyć to w zleceniu.

                                        Komentarz

                                        • kecaj
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1511
                                          • Superb II (3T4)

                                          #21
                                          Zamieszczone przez bishop
                                          Przekażę mu...ale zaraz, :roll: mój się ma zupełnie dobrze i nie mam potrzeby wkręcać go na 4000obr na postoju nawet na 10s . :lol:
                                          ... ale innym radzisz to zrobić ....
                                          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                          Komentarz

                                          • bishop
                                            L&K
                                            • 2012
                                            • 1430

                                            #22
                                            Daleko mi do tego aby komuś dawać rady naprawy przez " gonienie silnika" , nigdzie nie napisałem ,że xx na wejść do samochodu i pedał w podłogę przez kilkanaście minut :szeroki_usmiech .
                                            Nawet teraz powinniśmy się ograniczyć do spamowania w temacie , ...ale czy Ty to zrobisz ? :lol:

                                            Komentarz

                                            • piotrex
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1116
                                              • Volkswagen

                                              #23
                                              Klekotanie jakie słychać na filmie występuje, np kiedy nie ma wystarczającej ilości oleju w silniku, co przekłada się na brak odpowiedniego ciśnienia w układzie regulacji luzu. Słyszałem coś takiego w pewnym "złomie", kiedy w silniku było 0,5 l zamiast 3,5 l.
                                              W tym przypadku oleju nie brakuje, ale może jest zatkany kanalik doprowadzający olej (np. przez syfy z niedogrzanego silnika) i przekłada się to na jego brak (za niskie ciśnienie) w pewnych rejonach silnika.
                                              Piotrek

                                              Fabia III Combi 1.0 CHYB
                                              Rapid Spaceback 1.2 CGPC

                                              Komentarz

                                              • patrykL
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 588

                                                #24
                                                nie chce być złym prorokiem, ale może trafil Ci się egzemplarz z wadliwa glowica, wiadomo oficjalnie, ze iles przypadkow się ujawnilo, może faktycznie warto przydusić aso, żeby chociaż posprawdzali, albo odwiedzić inne i zobaczyć czy diagnoza się potwierdzi/powtorzy?

                                                co do niskich obrotow, niedogrzania silnika, krótkich odcinkow itd., to powiem tak: przejechałem niecale 110tys. km tylko i wyłącznie w ruchu miejskim, krótkie odcinki, silnik zapalany i gaszony kilkadziesiąt razy dziennie, predkosci do ok. 80-90km/h, jezdze tak, by skrzynia przelaczala biegi przy ok. 2-2,5obr./min, a 6-ke zapina przy 57km/h i nie slychac zadnego klepania, szklanek, poychaczy i innych, przebiegi dzienne od 150 do 300km, dlatego jak czytam, ze silnik powinien chodzic na wysokich obrotach, a biegi powinno się przelaczac w jakims konkretnym zakresie predkosci obrotowej to zastanawiam się czy to jmam takie szczęście czy może jest trochę przesady i zbytniej dbalosci w takich poradach
                                                dodam, ze silnik od pierwszych kilometrow na lpg, a benzyny absolutne/wymagane minimum, wlacznie z odpalaniem na lpg przy odpowiedniej temperaturze, olej silnikowy 5w30

                                                Komentarz

                                                • logan_x
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 401
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez niezal
                                                  Ja mam BFQ i BSE, obydwa zagazowane, od zawsze coś tak w nich stuka, nie chodzi mi o wtryskiwacze LPG, coś innego, może jakiś zawór. Zaobserwuję i dam znać jeszcze dla pewności. U Ciebie faktycznie dość głośno ale nagranie nie może być tutaj dowodem. Tyle, że u mnie stuka z tego co kojarzę nie tylko na zimnym, stuka okresowo, jakby coś się załączało na pewien czas. Słychać to nawet przy zamkniętej masce.
                                                  Ten dźwięk wydaje zawór pochłaniacza par paliwa, mógłby być cichszy

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...