Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

inaczej pali na zimny silnik inaczej na ciepły...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • inaczej pali na zimny silnik inaczej na ciepły...

    eaglemirek, trzeba pogonić Rafała żeby w pierwszym poście tego topicu dopisał datę i godzinę spotkania, bo wstępne info już tam zamieścił nawet podpiął menu :P

  • #2
    inaczej pali na zimny silnik inaczej na ciepły...

    Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum i posiadaczy OCTAVII.

    Jestem posiadaczem od niecałego roku Skody Octavii 1.9 TDI z 2005 roku. Już przy zakupie auta istniał problem z odpalaniem silnika na ciepło ale widocznie auto zrobiło na mnie takie wrażenie że nie zwróciłem na to uwagi. ( miłość od pierwszego ... ) Były właściciel powiedział że wystarczy wymienić czujnik temperatury paliwa i będzie ok. Więc zaryzykowałem i kupiłem auto. Lecz problem pozostał. Zjeździłem praktycznie wszystkie warsztaty w Szczecinie i Policach i nikt nie miał mi pomóc, wiązało się to z ogromnym nakładem finansowym. Mimo tego dalej chcę naprawić to auto. i szukam pomocy u Was drodzy użytkownicy. Nie chcę kolejnego warsztatu który będzie kasował krocie za swoje bezsensowne teorie. POMOCY!!!
    Byłem też w serwisie i oni też mi nie pomogli. Sprecyzowali kilka teorii i na tym się skończyło bez sensownego wytłumaczenia dlaczego tak się dzieje???
    BOLSSS

    Komentarz


    • #3
      BOLSSS, właśnie tutaj powinien znaleźć się Twój temat. Podziękuj moderatorom za przeniesienia i ciesz się że nie przyrobiłeś owocka na dzień dobry.
      Paweł

      Komentarz


      • #4
        Myk w dawce startowej i Skoda bedzie paliła od strzała.
        Jedz do porzadnego tunera i załatwisz temat.
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz


        • #5
          dziwne palenie to zazwyczaj problem z nie trzymającą już ciśnienia pompa vacu ,a raczej zaworka zwrotnego w niej,niestety koszt wymiany spory ,dlatego jezeli jeszcze nie ma tragedi z odpalaniem zarowno na cieplym i zimnym to wystarczy pewnie wizyta u tunera

          Komentarz


          • #6
            Zgodnie z uwagami administratora przenoszę temat do usterek mechanicznych. dalej prosząc o Waszą pomoc... Pozdrawiam.

            [ Dodano: Nie 16 Mar, 14 19:13 ]
            ok. przepraszam. Jestem nowy i trochę się motam. Poprawię to i zacznę bardziej precyzować temat i lepiej go umieszczać. PRZEPRASZAM.

            wracając do tematu może to coś komuś podpowie



            [ Dodano: Nie 16 Mar, 14 19:15 ]
            problem zawsze pojawia się kiedy auto stoi dłużej niż 6h bez ruchu.
            BOLSSS

            Komentarz


            • #7
              Znajdź kogoś z Vagiem.Do zmiany w silniku i diagnostyki silnika wystarczy zwykły kabel do vaga KKL.Sam taki mam i to zmieniłem w swoim 1,9tdi 105KM.
              Niech ci zwiększy dawkę startową.A zrobi to tak:
              Silnik-adaptacje wpisze kod 12233-potem blok 1 i niech zwiększy ci do 50.Powinno pomóc.
              "Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal furę w gaz napier..laj"

              Komentarz


              • #8
                Byłem niedawno u fachowca. Zmienił mi dawkę przy zapalniu na ciepło i problem ustał. Jednak cały czas ma proble przy porannym starcie. Zwłaszcza jak postoi auto ponad 6h. Może cofa mi się paliwo???? Sam już nie wiem :idea:
                BOLSSS

                Komentarz


                • #9
                  BOLSSS, przeniosłem temat tutaj ( do mechanicznych ) a powielony wywaliłem.
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz


                  • #10
                    dziękuje ...

                    [ Dodano: Pią 21 Mar, 14 08:31 ]
                    Problem palenia na ciepło zostało rozwiązany przez zmianę mapy startowej. Jednak cały czas pozostaje problem palenia na zimno. Zamontowałem zaworek zwrotny na wężyku mieczy filtrem paliwa a pompą vacum. Problem ustał na 2 dni potem powrócił. Już nie mam pomysłu na to wszystko. Czy rzeczywiście pompa vacum już jest tak wykonczona że nawet zaworek zwrotny nie pomaga.???
                    BOLSSS

                    Komentarz


                    • #11
                      i jak poradziłeś sobie z tym problemem? Walczę z tym tak samo przy czym zauważyłem że u mnie ten problem występuje gdy paliwa w baku jest w okolicy połowy ...

                      Komentarz


                      • #12
                        Sprawdz cisnienie na pompie paliwa w zbiorniku.... no i jak tam filtr ?
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz


                        • #13
                          Dziś wymieniłem filtr paliwa
                          Podejrzewam jednak albo pompę paliwa albo pompę vaku poniżej film z porannego rozruchu :

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez 3rzeci3
                            Dziś wymieniłem filtr paliwa
                            Podejrzewam jednak albo pompę paliwa albo pompę vaku poniżej film z porannego rozruchu :
                            Masz ten problem regularnie codziennie czy sporadycznie? W golfie mam podobny problem tyle że występuje nie często. Potrafi przez 3 miesiące zapalać bez problemu.

                            Komentarz


                            • #15
                              Codziennie mam problem jeśli paliwa jest koło połowy zbiornika jak zalewam na Full zapala od pierwszego ...

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez 3rzeci3
                                Codziennie mam problem jeśli paliwa jest koło połowy zbiornika jak zalewam na Full zapala od pierwszego ...
                                Może warto sprawdzić pompke z baku. A zwłaszcza czy nie jest zaplatane cos na sitku ,bo w paliwie rozne rzeczy pływają,u mnie np byla pompka obkręcona jakims sznurkiem i takimi nitkami ,automatycznie to skutkuje gorszym pobieraniem paliwa jezeli zapcha sie sitko.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Sprawdz cisnienia na obu pompach... bo jak dla mnie to ta fura nie odpala wcale..
                                  Przemek
                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Problem zniknął po wymianie filtra paliwa i 1 pompowtrysku

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Pozwolę się podpiąć pod temat. Szwagier ma problem z O2 1.9 TDI BJB. Na zimno pali od strzała, na ciepło (ok. 75-80 stopni) po co najmniej 5-6 sekundach kręcenia, a jak już załapie to w momencie uruchamiania silnika słychać coś w rodzaju uderzenia (nie bardzo wiem jak to lepiej nazwać) - im cieplejszy tym trudniej odpalić. Świeży skan z VCDSa poniżej.

                                      Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
                                      Part No SW: 03G 906 016 DJ HW: 028 101 188 3
                                      Component: R4 1,9L EDC G000SG 6250
                                      Revision: 12345678 Serial number: SKZ7Z0E2940231
                                      Coding: 0000071
                                      Shop #: WSC 73430 790 00000
                                      VCID: 6ED328337962DE6E76F-803B

                                      3 Faults Found:
                                      17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11)
                                      P0672 - 000 - Electrical Fault
                                      Freeze Frame:
                                      RPM: 882 /min
                                      Torque: 48.0 Nm
                                      Speed: 0.0 km/h
                                      Load: 0.0 %
                                      Voltage: 14.36 V
                                      Bin. Bits: 00001100
                                      Temperature: 15.3°C
                                      Bin. Bits: 10110000

                                      17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12)
                                      P0673 - 000 - Electrical Fault
                                      Freeze Frame:
                                      RPM: 882 /min
                                      Torque: 48.0 Nm
                                      Speed: 0.0 km/h
                                      Load: 0.0 %
                                      Voltage: 14.36 V
                                      Bin. Bits: 00001100
                                      Temperature: 15.3°C
                                      Bin. Bits: 10110000

                                      17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13)
                                      P0674 - 000 - Electrical Fault
                                      Freeze Frame:
                                      RPM: 882 /min
                                      Torque: 48.0 Nm
                                      Speed: 0.0 km/h
                                      Load: 0.0 %
                                      Voltage: 14.36 V
                                      Bin. Bits: 00001100
                                      Temperature: 15.3°C
                                      Bin. Bits: 10110000

                                      Readiness: 0 0 0 0 0

                                      W czym może leżeć problem?
                                      رافال
                                      Spoty
                                      Cause freedom is a lonely road
                                      My O2FL

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        rafiki, świece żarowe do wymiany i dawka startowa do poprawienia.
                                        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Koledzy mam podobny problem , maxidot wyswietla emission Workshop, swieci sie check silnika ta pomaranczowa kontorlka, bledy jakie wyszly to cos z dwiema swiecami i jakis blad CO2 nie wiem o co biega , pozatym na zminym super pali a na cieplym trzeb krecic jak juz zalapie to tlucze silnikiem przez moment . Moj mechanik sprawdzil swece i niby sa ok , pomozcie prosze

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez BOLSSS
                                            Zamontowałem zaworek zwrotny na wężyku mieczy filtrem paliwa a pompą vacum. Problem ustał na 2 dni potem powrócił. Już nie mam pomysłu na to wszystko. Czy rzeczywiście pompa vacum już jest tak wykończona że nawet zaworek zwrotny nie pomaga.???

                                            Zawór zwrotny nie pomoże jak gdzieś dostaję się powietrze i paliwo wraca do baku przed zaworem lub przez wężyk powrotny, proponuje sprawdzić przewody, czy na końcach nie są popękań lub zgręmniałe na zacisku. Najczęściej spotykałem się z popękanymi wężami przez zbyt mocne zaciskanie na Cybantach, oryginalne spinki nie ściskają tak bardzo wężyka.

                                            [ Dodano: Czw 10 Lip, 14 14:05 ]
                                            A po przekręceniu kluczyka słychać pompę z baku ?

                                            u mnie po nocy słychać pompę paliwa z baku i taki specyficzny dźwięk, gdy paliwo jest zmieszane z powietrzem (słychać te bąbelki :wink: ), a jak zaraz znów przekręcę kluczyk to słychać tylko pompę i nic więcej, wygląda to tak jakby przez obieg paliwa pompa wytłoczyła powietrze.
                                            ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X