1.4 Tsi, problem z przyspieszeniem/notlauf

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kempes111
    • 2025

    1.4 Tsi, problem z przyspieszeniem/notlauf

    Witam
    MODEL: Octavia Kombi MY2015
    SILNIK: 1.4TSI 140kM
    UKŁAD DOLOTOWY: standard
    UKŁAD WYDECHOWY: standard
    ELEKTRONIKA: standard
    UKŁAD NAPĘDOWY: standard
    ZAWIESZENIE: felga 17 + zima 16
    UKŁAD HAMULCOWY: standard
    BODY-KIT: standard
    ŚRODEK: standard beż
    CAR-AUDIO: Bolero

    Autko na kołach zimowych jak zrobię lepsze zdęcia latem to zamienię
    1.4TSI Elegance, pakiet amazing, tapicerka beżowa, Sunset, pakiet chrom, srebrne relingi, koło zapas, kiera trójramienna, gwarancja 4 lata plus przeglądy
  • kempes111
    Classic
    • 2014
    • 7

    #2
    1.4 Tsi, problem z przyspieszeniem/notlauf

    To mój pierwszy post na tym forum dlatego witam wszystkich użytkowników

    Od dłuższego czasu zmagam się z problemem podczas przyśpieszania.
    1.4 TSI CAXC, 125ps (po chipie na 153ps), 08.2011r. 50tyś km przbiegu

    W skrócie - na 3, 4, 5 i 6 biegu mniej więcej od 2tyś do 3,8 tyś obrotów auto bardzo kiepsko przyśpiesza (im wyższy bieg tym gorzej). dodatkowo na 5 i 6 biegu jak się wciśnie gaz do oporu to potrafi rozłączyć turbine, wtedy w ogóle nie przyspiesza i bardzo hałasuje wydech, a po odpuszczeniu gazu jeszcze przez ok. 1sek trzyma obroty. Gasze silnik, zapalam i turbo znowu działa jednak dalej kiepsko przyśpiesza.
    Wyrzuca błędy: P0234, P0299 i P0238
    4043 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
    P0234 00 [096] - Open Circuit
    4044 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
    P0299 00 [101] - Electrical Fault in Circuit
    4166 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too High
    P0238 00 [032] - Short to Plus

    Cała historia - Miałem problem z falującym przyśpieszeniem (efekt karetki), na forach krzyczeli, że to wina turbo. Oddałem turbine do firmy specjalizującej się w turbosprężarkach i stwierdzili, że turbina ma się dobrze tylko jakaś klapka ma luz i się przycina. Coś tam porobili, wzieli 300zł i niby naprawiona. Rzeczywiście przez jeden dzień auto jeździło super, aż miałem wrażenie, że zbyt super bo przyśpieszało jakby chciało więcej niż może.
    W koncu miałem sytuacje, w ktorej troche ganiałem się z kolegą - 150km/h, 6 bieg, gaz do oporu i bah... notlauf. Zgasiłem odpaliłem i po chwili turbo znowu wstało. Od tamtej pory już dzieje się tak jak jest opisane wyżej "w skrócie"

    Auto odwiedzało już paru mechaników, były testy, logi dynamiczne, zostały wymienione dwa czujniki/zaworki ciśnieniowe (zaznaczone na zdjęciu), dodatkowo nowe świece i filtr paliwa i dalej nic.

    Jeżeli ktokolwiek ma jakiś pomysł jak sobie z tym problemem poradzić, jakieś sugestie i rady będę ogromnie wdzięczny bo już brakuje mi słów na opisanie mojego poirytowania tą sprawą.

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      #3
      kempes111,

      poczytaj


      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • Trusek
        Rider
        • 2009
        • 520
        • Octavia III (5E3)
        • DADA 1.5 TSI 150 KM

        #4
        ... a moze sensowne byloby pojechac do jakiegos orla od czipowania? Moze to kwestia sparametryzowania na nowo mapy i wraz z nia parametrow osprzetu (temperatur, cisnien, ilosci powietrza i paliwa).
        Moze to pomoze - zwazywszy ze juz pare czesci wymieniles.
        <<>> MACIEJ <<>>
        Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

        Komentarz

        • kempes111
          Classic
          • 2014
          • 7

          #5
          Właśnie coraz intensywniej zastanawiam się nad tym czy rzeczywiście problem nie leży w tym moim czipie. w następny tygodniu postaram się podjechać do mojego 'orła' od softów i zobaczymy co on na to.

          Komentarz

          • przemik
            RS
            • 2012
            • 1610

            #6
            Logi dynamiczne robiles przed/po czipsie ?
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz

            • kempes111
              Classic
              • 2014
              • 7

              #7
              Zamieszczone przez przemik
              Logi dynamiczne robiles przed/po czipsie ?
              10.2013 zrobiłem czip
              12.2013 zaczęły się problemy z falowaniem/szarpaniem podczas przyspieszenia
              02.2014 oddałem turbo na sprawdzenie
              no i od połowy marca jeżdżę po 'specach' od vagów, ktorzy robili testy, logi itd. podobno logi wskazywały na problem z przepływką(na zdjęciu to wyżej), jest nowa ale nic się nie zmieniło.

              Przewertowałem cały temat, który podesłał LUKI i może problem jednak leży w tym zacinającym się bolcu od gruszki w turbo tylko dziwi mnie, że ci co je diagnozowali tego nie wykryli.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Cos grubo ten program zrobiony. Pod paliwo 95 czy 98 ??
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • kempes111
                  Classic
                  • 2014
                  • 7

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Cos grubo ten program zrobiony. Pod paliwo 95 czy 98 ??
                  robiony na paliwie 98. seria 135ps 230nm, po programie 153ps/260nm

                  Komentarz

                  Pracuję...