[O2] Osłona gumowa amortyzatora tył.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawlito12
    Drive
    • 2010
    • 79

    [O2] Osłona gumowa amortyzatora tył.

    Zamieszczone przez woocasch
    no powiem że całkiem całkiem ale przebieg jak na 3 lata dosyć spory
    Myślę, że Ci skorygują na życzenie
    nie myśl o tym czego chciałeś ciesz się tym co dostałeś
  • maxpaynemm
    RS
    • 2008
    • 1764
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [O2] Osłona gumowa amortyzatora tył.

    Koledzy. Po 6 latach sparcialy i oberwały się gumy tylnych amorów. Te jak by osłony czy odboje. Pytanie czy są jakieś zalecenia co do zakupu tych gum, moze na rynku sa jakies lepszej jakości czy kierować się do ASO?? Czy ktoś z was wymieniał je samemu? Da się to zrobić bez podnośnika?? Może ktoś z was podzieli się uwagami na temat wymiany tego ustrojstwa? Dzięki
    Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      #3
      maxpaynemm, odboje

      jak ostatnio wymieniałem u siebie to mój magik powiedział, że różnicy 10-20pln i najlepiej wziąć oryginały :!:

      do wymiany odbojów musisz odkręcić amortyzatory
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • Nedar
        Ambiente
        • 2009
        • 209
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        do wymiany odbojów musisz odkręcić amortyzatory
        To fakt.
        Ale po kolei. Bez podnośnika można śmiało to zrobić.
        1. auto w górę na lewarku
        2. demontaż koła
        3. demontaż nadkola
        4. odkręcić dolną śrubę amortyzatora [klucz 21 lub 22]
        5. okręcić górne śruby amortyzatora [klucz 13]
        6. wyjąć amortyzator
        7. z górnego mocowania wyjąć zaślepkę plastikową
        8. okręcić nakrętkę na tłoku amortyzatora [poz. 7 na rys.] kluczem oczkowym odgiętym [optymalny do tej operacji - klucz 16], przytrzymując jednocześnie tłok amortyzatora przed obracaniem [najlepiej wkręcić tę część w imadło, ale można użyć kombinerek i dużo siły]
        9. zdjąć górne mocowanie amortyzatora
        10. wymienić odbojnik

        Montaż w odwrotnej kolejności.

        momenty dokręcania
        1. nakrętka amortyzatora - 25 Nm
        2. górne mocowanie - 50 Nm + 45 stopni [zaleca się użyć nowych śrub]
        3. dolne mocowanie - 130Nm + 90 stopni [dokręcać po założeniu koła i opuszczeniu pojazdu]

        Pozdrawiam
        Załączone pliki

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          ja tam naprawiłem stare
          na jedno koło 3x trytytka
          jedna na górną część, druga na dolną a trzecią spinamy obie :lol: :idea:

          Komentarz

          Pracuję...