Czyszczenie wtryskiwaczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • stylmenn
    Classic
    • 2018
    • 0

    Czyszczenie wtryskiwaczy

    Himenek

    w ASO mi powiedzieli, że to ponoć normalne dla tsi, że ciągnie olej i że dopuszczalna norma w l/kkm jest wyższa niż zużycie oleju w moim egzemplarzu silnika tsi (dla mnie to było swego rodzaju zaskoczenie i ,,nowinka techniczna", stąd sobie zażartowałem na forum, że kupiłem diesla, bo spala olej) -- mój wpis raczej daleki jest od ocen aut z silnikiem typu diesela

    ruwado

    wymiana nie równa się dolewka -- pełna zgoda !!!

    ja tylko chciałem zwrócić uwagę na to, że dolewki
    chyba są (??? :?: ) ,,formą odświeżenia'' oleju i być może (??? :?: ) może to stanowić pewien argument za tym aby nie przyśpieszać wymiany oleju (której nie kwestionuję)

    Tak przy okazji pytanie (może ktoś wie) : olej się zużywa, bo

    (1) termiczne obciążenie degraduje jego własności smarne

    (2) rośnie stężenie osadu - tj. tej jego części, której nie wychwytują filtry

    (3) inne zjawiska ???
  • stylmenn
    Classic
    • 2014
    • 9

    #2
    Czyszczenie wtryskiwaczy

    Drodzy forumowicze, potrzebuję waszej pomocy,
    Po odpaleniu samochodu czuc lekkie drganie i jakby przerywaną pracę silnika, dzieje się tak na zimnym jak i na ciepłym silniku, samochód jest słabszy . spalanie na wolnym biegu skacze jest to wartość 0,1-0,3 L. Stostowałem środek liqui moly diesel system reiniger wlewając go do baku, i tutaj chyba zrobiłem błąd ponieważ płyn jest do urzycia z urządzeniem jet clean tronic.
    w jaki sposób mogę wyczyścić tak mocno zabrudzone wtryski właśnie tym preparatem. Wiem że czyszczenie powinno trwać ok 35 minut w zależności jak mocno są one zabrudzone. Nie mam pojęcia jak podlączyć bezpośrednio przewody z pojemnika z preparatem, które wężyki odpiąć filterek paliwa unowersalny pod który podiąć itd. bardzo proszę o fachową instrukcję,pozdrawiam.
    tomasz

    Komentarz

    • canecorso
      Ambiente
      • 2014
      • 146

      #3
      Kolego jak nie wiesz jak to zrobić to lepiej nie kombinuj, wydaj te parę złotych i pojedź do mechanika. Niby prosta sprawa ale jednak zabawy trochę jest a doświadczony mechanik zrobi to raz dwa i na pewno nie drogo o ile w ogóle to przyczyną są brudne wtryski.
      Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

      Komentarz

      • stylmenn
        Classic
        • 2014
        • 9

        #4
        czyszczenie wtrysków 300 euro dlatego prosze o pomoc jak mozna to zrobic samemu
        tomasz

        Komentarz

        • kadmar
          Ambiente
          • 2013
          • 210
          • Octavia III combi (5E5)
          • CRMB 2.0 TDI 150 KM

          #5
          Kolego, w opisie produktu pisze takie coś:

          Pro-Line Diesel System Reniger Dodatek o właściwościach czyszczących do oleju napędowego. Pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa oraz redukuje emisje szkodliwych substancji.

          Zastosowanie:
          Jedno opakowania wystarcza na 70 litrów paliwa. Należy dolać w odpowiedniej proporcji podczas tankowania.



          Tak więc jeśli wlałeś ten preparat na bak paliwa to pompkom nie powinno sie nic stać. Nic nie pisze o konieczności zastosowania specjalnej maszynki.
          Jeżeli sądzisz jednak, że coś zaświniło wtryskiwacze odłącz przewody paliwowe od filtra paliwa i wsadź je bezpośrednio do LIQUI MOLY DIESEL SPÜLUNG. Na youtube jest filmik z instrukcją co i jak.
          Ten środek profilaktycznie sam stosuję raz na rok na pełny bak jako dodatek do paliwa. Jednak jeśli jest konieczność gruntownego czyszczenia pompowtryskiwaczy to można ten środek zastosować zamiast ON.

          Komentarz

          • stylmenn
            Classic
            • 2014
            • 9

            #6
            rozumiem a ktore przewody odlączyć i na zakupiony przewód paliwowy na ktory węzyk zamontować ten filterek paliwa. szacuję że bedą bardzo brudne wtryski bo ten płyn pomógł tylko na czas jak był w baku spalanie na postoju bylo 0.3 do 0,5 l a teraz znow szarpie i spalanie na postoju 0,1 do 0,2 l. skusilbym sie na czyszczenie wtrysków za pomocą ultradzwieków ale koszt jest naprawde duży, niestety niemieckie serwisy. silnik podczas czyszczenia ma pracowac na wolnych obrotach ? no i jeszcze raz z 4 węzy od filtra paliwa które dwa odpiąć i polączyć je z dokupionym przewodem paliwowym i na ktory zamontowac ten filterek paliwa czy jest jakaś rożnica. Ponoć czas spalania tego płynu 500 ml trwa ok 30 minut, czy powinienem czyscić aż cały płyn sie przepali ?Bardzo dziekuję za rady
            tomasz

            Komentarz

            • kadmar
              Ambiente
              • 2013
              • 210
              • Octavia III combi (5E5)
              • CRMB 2.0 TDI 150 KM

              #7
              Dokładnie nie potrafię opisać, który przewód ponieważ sam tego nie robiłem - nie miałem takiej potrzeby. Jakiś czas temu oglądałem ten filmik i wszystko było ładnie pokazane. Przepinasz tylko przewód zasilający i powrotny paliwa. Silnik pracuje z tego co pamiętam na wolnych obrotach i powinien zostać wyłączony zanim się skończy płyn w puszcz, żeby niepotrzebnie nie zassać powietrza.
              Tak z ciekawości - ile masz naklepane, że ci pompki siadają?

              Jeszcze jedno - warto byłoby podpiąć autko pod kompa i sprawdzić BIPy - ktoś opisywał na forum jak to zrobić.

              P.S. spalanie na postoju masz 0,1-0,2l/h??? Ja mam 0,6-0,7l/h - może to jest powód telepania?

              Komentarz

              • stylmenn
                Classic
                • 2014
                • 9

                #8
                200 tys km z tym że autko stalo około pół roku w komisie,no i teraz sa problemy, jak je kupilem naprawde czulem te 140 km a teraz duzy spadek mocy. te spalanie na postoju serwis skody w niemczech powiedzial ze są mocno zaklejone wtryski nagarem dlatego spalanie na postoju jest 0,1 l i proponowali nowe wtryski 650 euro za sztukę :/ filtry wymieniam regularnie olej leje castrol 5w30 o auto dbam jak mogę.tak to spalanie mam dlatego tak niskie jest wszystko zapchane po po wstepnej diagnostyce w serwisie skody wtryski nie są uszkodzone . jest niezły nagar na nich . wymiana filtra paliwa byla juz 3 razy na dystanie 20 tys km wiec bardzo czesto za kazdym razem filtr jest bardzo brudny a w komorze filtra jest oklejona taka maź.
                tomasz

                Komentarz

                • kadmar
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 210
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                  #9
                  no to komis nieźle ci autko załatwił. Myślę, że musiał ktoś kijowego paliwka nalać - może nawet opał ci ktoś wlał do baku, że taki szlam się pojawił. Dopóki tego nie usuniesz z układu paliwowego to nie masz co z wtryskami robić bo znowu je załatwisz.
                  Układ paliwowy doprowadź do ładu i składu i wtedy zabierz się za wtryski. Ja zacząłbym od opróżnienia baku, sprawdzenia co jest na dnie.

                  Komentarz

                  • stylmenn
                    Classic
                    • 2014
                    • 9

                    #10
                    takze plyn liqui moly do czyszczenia nie musialbym lac 500 ml na 70 litrow paliwa tylko chyba z 10 butelek . to jest przyklad dla wszytskich ze auto kupione w niemczech nie zawsze jest super , jesli jest tak niskie spalanie prawie zerowe jak to musi byc wszystko zatkane, ostatnio poszedl elektro uklad przepustnicy i znow placilem 400 euro za czesc i 150 wymiana. zakupię 1 l tego płynu i niech ten silnik chodzi nawet 2 godziny oczywiscie filtr a dodatkowo do baku zamiast wleję z 2 moze wyplucze ten caly syf. probelm naprawde ogromny :/
                    tomasz

                    Komentarz

                    • kadmar
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 210
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                      #11
                      Najpierw zobacz co masz w baku - jeżeli szlam jest w baku to musisz najpierw zbiornik paliwa oczyścić. Potem przyjdzie pora na resztę układu. Samo się do przewodów paliwowych nie dostało. Wyczyść zbiornik paliwa i zalej porządnym ON. Potem dopiero dolewki, filtry i na koniec czyszczenie pompek.

                      Komentarz

                      • stylmenn
                        Classic
                        • 2014
                        • 9

                        #12
                        ok w takim razie wyczyszcze najpierw bak opisze wszystko po zabiegu

                        [ Dodano: Pon 12 Maj, 14 06:24 ]
                        tomasz

                        Komentarz

                        Pracuję...