Himenek
w ASO mi powiedzieli, że to ponoć normalne dla tsi, że ciągnie olej i że dopuszczalna norma w l/kkm jest wyższa niż zużycie oleju w moim egzemplarzu silnika tsi (dla mnie to było swego rodzaju zaskoczenie i ,,nowinka techniczna", stąd sobie zażartowałem na forum, że kupiłem diesla, bo spala olej) -- mój wpis raczej daleki jest od ocen aut z silnikiem typu diesela
ruwado
wymiana nie równa się dolewka -- pełna zgoda !!!
ja tylko chciałem zwrócić uwagę na to, że dolewki
chyba są (??? :?: ) ,,formą odświeżenia'' oleju i być może (??? :?: ) może to stanowić pewien argument za tym aby nie przyśpieszać wymiany oleju (której nie kwestionuję)
Tak przy okazji pytanie (może ktoś wie) : olej się zużywa, bo
(1) termiczne obciążenie degraduje jego własności smarne
(2) rośnie stężenie osadu - tj. tej jego części, której nie wychwytują filtry
(3) inne zjawiska ???
w ASO mi powiedzieli, że to ponoć normalne dla tsi, że ciągnie olej i że dopuszczalna norma w l/kkm jest wyższa niż zużycie oleju w moim egzemplarzu silnika tsi (dla mnie to było swego rodzaju zaskoczenie i ,,nowinka techniczna", stąd sobie zażartowałem na forum, że kupiłem diesla, bo spala olej) -- mój wpis raczej daleki jest od ocen aut z silnikiem typu diesela
ruwado
wymiana nie równa się dolewka -- pełna zgoda !!!
ja tylko chciałem zwrócić uwagę na to, że dolewki
chyba są (??? :?: ) ,,formą odświeżenia'' oleju i być może (??? :?: ) może to stanowić pewien argument za tym aby nie przyśpieszać wymiany oleju (której nie kwestionuję)
Tak przy okazji pytanie (może ktoś wie) : olej się zużywa, bo
(1) termiczne obciążenie degraduje jego własności smarne
(2) rośnie stężenie osadu - tj. tej jego części, której nie wychwytują filtry
(3) inne zjawiska ???
Komentarz