Stukanie przód, zawieszenie ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lampart90
    Classic
    • 2015
    • 7

    Stukanie przód, zawieszenie ??

    OGŁOSZENIA OCYPLOWE
    Mała poprawka, mamy do dyspozycji 4 apartamenty i 8 domków

    Jesienne grzyborybobranie 2015

    1. mrfazi (2+3) - apartament
    2. wally (2+2) - domek
    3. klarus (2+4) - apartament
    4. mirek_p11 + justyna_p11 + piotrex + mati_p11 + El Zygmunto - apartament
    5. slawek31113 (?) - apartament
    6. krzynol (2+2)- domek
    7. sebastian7905 (2+2) - domek
    8. sopocianin (2) - domek
    9. gadula007 (2+2) - domek
    10. spj (2+2) - domek
    11. tom007???
    12. doctore (2+2) - domek
    13.
  • ljanowski
    Ambiente
    • 2013
    • 162

    #2
    Stukanie przód, zawieszenie ??

    Witam,
    Podczas podjeżdżania pod krawężnik, jechania po nierównym, ostrego ruszenia albo hamowania powstaje stuk zgrzyt jakby przesuniecie??

    Dokręcona końcówka (sworzeń), i tuleje trzymające wahacz

    gdzie szukac dalej ?

    Komentarz

    • ROBAL_26
      RS
      • 2010
      • 2320
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      ljanowski, sprawdź dolną poduszke silnika , ja miałem co prawda w O1 zrobioną całą zawiechę a i tak pukało przy wymianie 2massa okazło sie że włąśnie w tej poduszce zgnił korpus (aluminium) i pukało.ok tylko nie wiem jak jest to w O2 rozwiazane .ok
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz

      • 4tech
        RS
        • 2008
        • 4199
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        ljanowski, pojedź na stację diagnostyczną na szarpaki. Zobacz dokładnie jak się zachowuje zawieszenie.
        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

        Komentarz

        • canecorso
          Ambiente
          • 2014
          • 146

          #5
          Podpinam się, z tym że u mnie jest takie stuknięcie tylko wtedy gdy ruszam i jednocześnie skręcam na maxa w lewo, ruszam, skręcam i w tym momencie "bęc" z prawej strony. Luzów żadnych w zawieszeniu nie ma, kolega mówi ze to jest mocowanie amortyzatora, że tam jest jakieś łożysko czy coś takiego, miał ktoś podobny przypadek?
          Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

          Komentarz

          • ROBAL_26
            RS
            • 2010
            • 2320
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            canecorso, może to być łożyska na mcpersonie ,przychodzi ono pod poduszkę na amortyzator , ale również może to być objaw padającego przegubu , miałem taki przypadek właśnie u siebie , po wyjęciu półosi przy wymianie 2masa sie okazało że wew.przegub jest w agonalnym stanie . także można to sprawdzić również .
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz

            • 4tech
              RS
              • 2008
              • 4199
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              canecorso, jeśli piszę dokładnie, to również mam na myśli poduszki z łożyskami na mcpersonie na co własnie zwrócił uwagę ROBAL_26,
              To dość specyficzny moment tego stuknięcia. To o czym piszesz, właśnie może wystąpić w takim przypadku, kiedy skręcasz nawet wcale nie na maxa :wink:
              Więc jeśli byś pojechał raz jeszcze na szarpaki i dokładnie osłuchał górną część zawiechy podczas szarpania (bo zakładam, że dół już obejrzałeś), to da się to "wyniuchać" :diabelski_usmiech ale również dobrze oblukać półośki...
              Przy okazji - ile masz nalatane km???
              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

              Komentarz

              • Siemion
                Drive
                • 2008
                • 63
                • Volkswagen

                #8
                Re: Stukanie przód, zawieszenie ??

                Zamieszczone przez ljanowski
                Witam,
                Podczas podjeżdżania pod krawężnik, jechania po nierównym, ostrego ruszenia albo hamowania powstaje stuk zgrzyt jakby przesuniecie??

                Dokręcona końcówka (sworzeń), i tuleje trzymające wahacz

                gdzie szukac dalej ?
                Ja mam podobne pojedyncze stuknięcie u mnie podejrzenie jest na belkę aluminiową w przednim zawieszeniu. Ona jest chyba na 8 śrub montowana i podobno delikatnie potrafi się poruszyć. Rozwiązaniem są dziurkowane podkładki (wyglądają tak tarka do warzyw) które montuje się miedzy podłogę a aluminiową belkę.
                Konieczna jest wtedy wymiana wszystkich śrub mocujących tą belkę.
                Ja się zbieram, żebym to wymienić u siebie.

                Siemion
                "Doświadczenie przychodzi z wiekiem, szkoda tylko, że czasami jest to wieko od trumny..."

                Komentarz

                • boogoo
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 239

                  #9
                  A u mnie też taki zgrzyt bywał,a przyczyną była dokręcona śruba piasty do półosi- za mały moment.
                  Następna będzie panamera....????
                  Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                  Komentarz

                  • canecorso
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 146

                    #10
                    Zamieszczone przez boogoo
                    A u mnie też taki zgrzyt bywał,a przyczyną była dokręcona śruba piasty do półosi- za mały moment.
                    Miałem taki problem w Fabii że śruba była za mało dokręcona ale tam wtedy stuki miałem w czasie jazdy jak dodawałem lub odpuszczałem gaz, dokręcenie pomogło.
                    Aktualnie w Octavce mam 145 kkm. Dzięki za odp, sprawdzę przy najbliżeszej okazji, chyba mogę jeszcze z ta wadą, jeśli to jest to łożysko pojeździć? Mam nadzieję że nic nie rozwalę.
                    A ile może orjentacyjnie kosztować naprawa jeżeli to te łożysko na amorku?
                    Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                    Komentarz

                    • pawel_breslau
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 175

                      #11
                      Koszt samego łożyska to około 50-70zł ale trzeba liczyć jeszcze robotę mechaniki.
                      Pozdrawiam.
                      Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                      Komentarz

                      • leszekr
                        Classic
                        • 2013
                        • 5

                        #12
                        Panowie mam podobny problem w golfie:/ Nie moge zlokalizować o co chodzi bo cieżko "powtórzyć" jej występowanie usterki, a polega na pojedyńczym stuku jakby coś przeskoczyło albo puściło po naprężeniu) przy podjeżdżaniu ( i zjeżdżaniu) pod krawężnik napierw jedym a potem drugim kołem i chyba podczas dodawania gazu(kiedy koła napędzają auto). Za cholere nie mogę dojść co to jest:/ Dodam że manewry na płaskim na przemian lewo/prawo z dodawaniem ujmowaniem gazu nie powodują stuku

                        Komentarz

                        • canecorso
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 146

                          #13
                          Zamieszczone przez pawel_breslau
                          Koszt samego łożyska to około 50-70zł ale trzeba liczyć jeszcze robotę mechaniki.
                          Pozdrawiam.
                          Mój mechanik bierze 60 zł za stronę, co do części to mówił że tak 70-80 zł, te lepsze 120 zł. Sam jeszcze indywidualnie nie sprawdzałem, usterka póki co mało istotna więc odkładam sprawę.
                          Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                          Komentarz

                          • ROBAL_26
                            RS
                            • 2010
                            • 2320
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            leszekr, sprawdź dolną poduszkę silnika ,miałem identyczny problem przy wymianie 2masa okazało sie że dolna poduszka sie rozleciała , aluminiowy korpus zgnił i sie rozpadł.ok
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz

                            • Gzylu
                              Classic
                              • 2009
                              • 17

                              #15
                              najlepszy sposób na sprawdzenie łożyska amortyzatora to położyć rękę na sprężynę a druga osoba niech kręci kierownicą lewo prawo jeśli łożysko jest padnięte to gwarantuje ze poczujecie jak przeskakuje na sprężynie.

                              Komentarz

                              • 4tech
                                RS
                                • 2008
                                • 4199
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                Gzylu, +1
                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                Komentarz

                                Pracuję...