OK kadmar, tylko co to za wtyczki?
[O2] Dziwny hałas z prawej strony - piasek w puszce od piwa
Zwiń
X
-
[O2] Dziwny hałas z prawej strony - piasek w puszce od piwa
Witam,
Mam już moją Octavię prawie 3 lata. Dotychczas wszystkie problemy udawało się rozwiązać przy udziale serwisu (na gwarancji) lub mechanika - skrzynia biegów.
Niestety od jakiegoś czasu mam ciągle problem z hałasem z prawej strony gdzieś za schowkiem. Stąd mój pierwszy i mam nadzieję nie ostatni post.
Byłem u jednego mechanika i po przejechaniu się nie miał pojęcia co to jest. Tak samo oględziny auta nic nie pokazały. Żadnych wycieków, żadnych luzów, wszystko całe.
Poniżej link do pliku audio z nagraniem dźwięku. Mniej więcej odpowiada temu jakby piasek uderzał o ścianki puszki aluminiowej.
Dźwięk zanika przy skręcaniu w prawo. Przy ostrym zakręcie kompletnie się wyłącza. Podczas skręcania w lewo narasta.
Dźwięk pojawia się w pełnym zakresie obrotów, prędkości i biegów. Przy wsprzęgleniu i wrzuceniu na luz znika. Innymi słowy słychać go jak silnik jest połączony z napędem ale nie ma różnicy czy jadę 70 czy 140 brzmi mniej więcej tak samo. Czasem bardziej lub mniej intensywnie.
Pierwszy raz dźwięk pojawił się na autostradzie podczas dłuższej jazdy z prędkością powyżej 140km/h. Wcześniej trochę przelałem płyn chłodniczy (zresztą zamiast takiego zalecanego w instrukcji wlałem borygo ale też różowy). Po jakimś czasie dźwięk zniknął by znów się pojawić pod koniec trasy. W domu odciągnąłem strzykawką nadmiar płynu i problem zniknął. Pojawił się po 1,5 miesiąca na zakręcie w lewo na autostradzie i od tego czasu praktycznie cały czas słychać to terkotanie. Czasem zanika, chyba po tym jak zakręcę w prawo.
To nie dźwięk z klimy i wentylacji, działanie nawiewu i klimy nie ma wpływu na hałas.
Auto serwisowałem regularnie w serwisie. Rozrząd wymieniony też w ASO. Teraz już wymieniam olej i filtry u mechanika ale staram się robić wszystko zgodnie z książką serwisową.
Mam więc pytania:
Czy ktoś może miał podobny problem?
Czy znacie może jakiegoś mechanika z Gdańska, który na tyle zna Octavie, że mógłby pomóc w znalezieniu źródła dźwięku?
Może macie jakieś pomysły i sugestie?
Co sądzicie, żeby podjechać na jakąś hamownię i tam sprawdzić przy otwartej masce co może być źródłem? Czy znacie jakąś hamownię w Gdańsku
-
-
miałem podobne dźwięki przy ruchu kierownicy w lewo
u mnie to był obcierający łącznik elastyczny tłumika o blachę termiczną w tunelu
co prawda wynikało to z tego, że przerabiany miałem wydech pod turbinę ARL
ale może coś się u Ciebie zerwało pod spodem?
czy ten dźwięk jest zależny od obrotów silnika, bo u mnie był->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Dźwięk jest niezależny od obrotów silnika. Choć przy wolniejszej jeździe jest inny niż przy szybkiej ale nie w sensie intensywności tylko słyszalności. Chyba przy wolniejszej jeździe jest ciszej i wtedy lepiej go słychać ale jest też więcej manewrów więc czasem przy skręcaniu w prawo znika kompletnie.
A może w Warszawie znacie kogoś kto dobrze zna Octavkę i mógłby spróbować zdiagnozować problem? Często tam bywam.
Czasem już nie zwracam nawet na ten dźwięk uwagi ale wkurza niesamowicie i zastanawia.
@hyp
czasem firewall nie pozwala na otwieranie linków z mojego serwera. W większości przypadków działa.
Komentarz
-
-
dobry grześ wawa->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Problem rozwiązany. Sądzę, że tamat można zamknąć.
Przyczyną dziwnego dźwięku oraz hałasu przy wyższych prędkościach i obrotach była:
niedokręcona śruba od rozrządu
Rozrząd wymieniany w ASO
2 mechaników oglądało samochód, słuchało jeździło i jeden stwierdził, że trzeba rozkręcić rozrząd.
Przypadkiem dostałem numer do kolegi mechanika z Gdyni (dawno u niego nie byłem) i w ciągu minuty zdiagnozował problem a w ciągu 5 minut (w tym pójście po klucz) go naprawił.
Auto dalej śmiga bez żadnych hałasów i problemów.
Sorki za zamieszanie ale może komuś się też coś takiego przytrafi więc będzie wiedział gdzie szukać
Komentarz
-
-
Re: Problem rozwiązany. Sądzę, że tamat można zamknąć.
Zamieszczone przez brunotedSorki za zamieszanie ale może komuś się też coś takiego przytrafi więc będzie wiedział gdzie szukać
Niestety większość tematów na forum kończy się głucha cisza i nie wiadomo co było przyczyną i czy coś pomogło.
Tak więc gratulacje rozwiązanego problemu :!:↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑
Komentarz
-
Komentarz