[O2] Dziwny hałas z prawej strony - piasek w puszce od piwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • brunoted
    Classic
    • 2018
    • 0

    [O2] Dziwny hałas z prawej strony - piasek w puszce od piwa

    OK kadmar, tylko co to za wtyczki?
  • brunoted
    Classic
    • 2014
    • 3

    #2
    [O2] Dziwny hałas z prawej strony - piasek w puszce od piwa

    Witam,

    Mam już moją Octavię prawie 3 lata. Dotychczas wszystkie problemy udawało się rozwiązać przy udziale serwisu (na gwarancji) lub mechanika - skrzynia biegów.
    Niestety od jakiegoś czasu mam ciągle problem z hałasem z prawej strony gdzieś za schowkiem. Stąd mój pierwszy i mam nadzieję nie ostatni post.
    Byłem u jednego mechanika i po przejechaniu się nie miał pojęcia co to jest. Tak samo oględziny auta nic nie pokazały. Żadnych wycieków, żadnych luzów, wszystko całe.
    Poniżej link do pliku audio z nagraniem dźwięku. Mniej więcej odpowiada temu jakby piasek uderzał o ścianki puszki aluminiowej.

    Dźwięk zanika przy skręcaniu w prawo. Przy ostrym zakręcie kompletnie się wyłącza. Podczas skręcania w lewo narasta.
    Dźwięk pojawia się w pełnym zakresie obrotów, prędkości i biegów. Przy wsprzęgleniu i wrzuceniu na luz znika. Innymi słowy słychać go jak silnik jest połączony z napędem ale nie ma różnicy czy jadę 70 czy 140 brzmi mniej więcej tak samo. Czasem bardziej lub mniej intensywnie.
    Pierwszy raz dźwięk pojawił się na autostradzie podczas dłuższej jazdy z prędkością powyżej 140km/h. Wcześniej trochę przelałem płyn chłodniczy (zresztą zamiast takiego zalecanego w instrukcji wlałem borygo ale też różowy). Po jakimś czasie dźwięk zniknął by znów się pojawić pod koniec trasy. W domu odciągnąłem strzykawką nadmiar płynu i problem zniknął. Pojawił się po 1,5 miesiąca na zakręcie w lewo na autostradzie i od tego czasu praktycznie cały czas słychać to terkotanie. Czasem zanika, chyba po tym jak zakręcę w prawo.
    To nie dźwięk z klimy i wentylacji, działanie nawiewu i klimy nie ma wpływu na hałas.
    Auto serwisowałem regularnie w serwisie. Rozrząd wymieniony też w ASO. Teraz już wymieniam olej i filtry u mechanika ale staram się robić wszystko zgodnie z książką serwisową.

    Mam więc pytania:
    Czy ktoś może miał podobny problem?
    Czy znacie może jakiegoś mechanika z Gdańska, który na tyle zna Octavie, że mógłby pomóc w znalezieniu źródła dźwięku?
    Może macie jakieś pomysły i sugestie?
    Co sądzicie, żeby podjechać na jakąś hamownię i tam sprawdzić przy otwartej masce co może być źródłem? Czy znacie jakąś hamownię w Gdańsku

    Komentarz

    • hyp
      Ambiente
      • 2013
      • 146
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Hej, nie działa mi ten link z dźwiękiem, czy to coś u mnie, innym działa ?
      ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

      Komentarz

      • pawel_breslau
        Ambiente
        • 2014
        • 175

        #4
        Działa.
        Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10960
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          miałem podobne dźwięki przy ruchu kierownicy w lewo
          u mnie to był obcierający łącznik elastyczny tłumika o blachę termiczną w tunelu
          co prawda wynikało to z tego, że przerabiany miałem wydech pod turbinę ARL
          ale może coś się u Ciebie zerwało pod spodem?

          czy ten dźwięk jest zależny od obrotów silnika, bo u mnie był
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • brunoted
            Classic
            • 2014
            • 3

            #6
            Dźwięk jest niezależny od obrotów silnika. Choć przy wolniejszej jeździe jest inny niż przy szybkiej ale nie w sensie intensywności tylko słyszalności. Chyba przy wolniejszej jeździe jest ciszej i wtedy lepiej go słychać ale jest też więcej manewrów więc czasem przy skręcaniu w prawo znika kompletnie.

            A może w Warszawie znacie kogoś kto dobrze zna Octavkę i mógłby spróbować zdiagnozować problem? Często tam bywam.
            Czasem już nie zwracam nawet na ten dźwięk uwagi ale wkurza niesamowicie i zastanawia.

            @hyp
            czasem firewall nie pozwala na otwieranie linków z mojego serwera. W większości przypadków działa.

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 10960
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              dobry grześ wawa
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • brunoted
                Classic
                • 2014
                • 3

                #8
                Problem rozwiązany. Sądzę, że tamat można zamknąć.

                Przyczyną dziwnego dźwięku oraz hałasu przy wyższych prędkościach i obrotach była:
                niedokręcona śruba od rozrządu
                Rozrząd wymieniany w ASO
                2 mechaników oglądało samochód, słuchało jeździło i jeden stwierdził, że trzeba rozkręcić rozrząd.
                Przypadkiem dostałem numer do kolegi mechanika z Gdyni (dawno u niego nie byłem) i w ciągu minuty zdiagnozował problem a w ciągu 5 minut (w tym pójście po klucz) go naprawił.
                Auto dalej śmiga bez żadnych hałasów i problemów.
                Sorki za zamieszanie ale może komuś się też coś takiego przytrafi więc będzie wiedział gdzie szukać

                Komentarz

                • hyp
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 146
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Re: Problem rozwiązany. Sądzę, że tamat można zamknąć.

                  Zamieszczone przez brunoted
                  Sorki za zamieszanie ale może komuś się też coś takiego przytrafi więc będzie wiedział gdzie szukać
                  Ja jestem zadowolony jak na końcu pojawi się wypowiedz czy problem jest rozwiązany i co było przyczyną.

                  Niestety większość tematów na forum kończy się głucha cisza i nie wiadomo co było przyczyną i czy coś pomogło.

                  Tak więc gratulacje rozwiązanego problemu :!:
                  ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                  Komentarz

                  Pracuję...