[O2FL] Dymienie na niebiesko po odpaleniu 1.9 BXE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daniel625ww
    Classic
    • 2017
    • 0

    [O2FL] Dymienie na niebiesko po odpaleniu 1.9 BXE

    Zamieszczone przez Maicroft
    A co jak nie zdecydujemy sie przyjac mandatu ?? Bo caloscia postepowania jest mandat karny, punkty karne, blokada uprawnien :?: Jesli pkt byly zawieszane do dnia uprawomocnienia wyroku sadu, to dokument tez nie powinien byc zablokowany do tego czasu :?:
    W tym pojebanym kraju wszystko administracji wolno, prawko jest zabieranie z automatu a wyrok sądu o niczym nie swiadczy, wygrasz w sądzie a prawko i tak ci nie oddadzą, już prawnicy kombinują jak to zaskarżyć do trybunału.
    Po za tym jadąc np 30+ powyżej dopuszczalnej prędkości, misiek przedstawi ci pomiar 50+ i masz po prawku, nie masz praktycznie możliwości obrony!!!
  • daniel625ww
    Classic
    • 2014
    • 14
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [O2FL] Dymienie na niebiesko po odpaleniu 1.9 BXE

    Witam,
    borykam się od tygodnia z problemem; wcześniej nic się nie działo, lecz teraz po odpaleniu zimnego silnika, po przestoju 9-10 godzin, nawet przy temperaturze na zewnątrz +20 auto dymi na niebiesko. Dymienie maleje i ustaje po około 15 sekundach. Z rozruchem nie ma problemów, silnik pracuje równo. Przy rozgrzanym silniku tylko czarna mgiełka przy rozruchu. Brak spadków mocy, spalanie nie wzrosło, oleju pomiędzy wymianami nie dolewam. Przebieg 102 tys. Pod VAG jeszcze nie podłączałem. Może jakieś sugestie co może być nie tak?

    Komentarz

    • Eidos71
      RS
      • 2011
      • 2050
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Jeżeli dym ma niebieski kolor, to wskazuje to na olej silnikowy - choć niekoniecznie. Być może winne są pompowtryskiwacze (przepuszczający któryś z wtrysków), albo uszczelniacze zaworowe do wymiany... Z samego opisu można wróżyć, jak ze szklanej kuli...
      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
      MOJA FURKA

      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Potrzebna diagnoza nie sugestie. Trafna ocena sytuacji zmniejsza koszty usunięcia usterki :idea: sugestie często powodują zamęt :P
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • Eidos71
          RS
          • 2011
          • 2050
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          Zamieszczone przez robekcool
          Potrzebna diagnoza nie sugestie. Trafna ocena sytuacji zmniejsza koszty usunięcia usterki :idea: sugestie często powodują zamęt :P
          A do przeprowadzenia trafnej diagnozy potrzebne jest bezpośrednie "zbadanie" silnika. Bez tego jakakolwiek ocena przypomina wykonanie badania chorego pacjenta przez telefon, gdy lekarz ma określić chorobę i sposób jej leczenia na podstawie kaszlnięcia pacjenta do słuchawki...
          Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
          MOJA FURKA

          Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

          Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

          Komentarz

          • greg44
            L&K
            • 2011
            • 1198
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Oj dobrze prawita, dobrze. :szeroki_usmiech

            Komentarz

            • daniel625ww
              Classic
              • 2014
              • 14
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              W tygodniu jade na podpiecie pod komputer. Mam nadzieje, ze coś mi to podpowie.

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #8
                daniel625ww, ubywa płynu chłodniczego?
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • daniel625ww
                  Classic
                  • 2014
                  • 14
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Na razie nie zauważyłem ubytku płynu chłodniczego, dymienie zaczęło się od około tygodnia nagle. Jakieś sugestie lub kierunek w jakim należy zrobić diagnozę ?

                  Komentarz

                  • greg44
                    L&K
                    • 2011
                    • 1198
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Pompowtryski.

                    Komentarz

                    • endryu
                      RS
                      • 2006
                      • 3776
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      daniel625ww, Czy filtr powietrza jest czysty :?: Kiedy był wymieniany :?: I jakiej jest jakości :?:
                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                      =================================================

                      Komentarz

                      • rOBERTO795
                        RS
                        • 2009
                        • 3465
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        #12
                        Zrob loga 004.
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #13
                          Zrob kompletną diagnostyke dla Twojego silnika
                          Statyczne: 000,001,003,004,007,013,018 023
                          Statyczne w trybie Basic Settings: 003,011
                          Dynamiczne:000,001,003,004,008,010,011
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          • daniel625ww
                            Classic
                            • 2014
                            • 14
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Tak jak piszecie, najpierw diagnostykę komputerową wykonam. Apropo pompowtrysków- dymi tylko przy rozruchu i przez krótki czas i po jakimś przestoju. Czy jak pompowtrysk byłby winowajcą to czy nie powinna dymić tak cały czas? Dymienie zaznaczam zaczęło się z dnia na dzień a nie stopniowo. Przy 96 tys wymienione wszystkie możliwe filtry z olejem Motul- obecny przebieg 102 tys.

                            Komentarz

                            • robreg
                              L&K
                              • 2010
                              • 1195
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXP 1.4 MPI 75 KM

                              #15
                              daniel625ww, u mnie z dnia na dzień silnik zaczął chodzić na:
                              - błękitnie

                              potem było pięknie, a potem, znowu z dnia na dzień, zaczał pracować na:
                              - śnieżno biało
                              - czyściutko
                              - błękitnie
                              i od nowa Polska Ludowa

                              chodzenie na niebiesko - za to odpowiadał olej silnikowy (u mnie dostarczany do dolotu prowadnicami zaworowymi, a wcześniej turbiną)

                              chodzenie na biało - uszkodzone gniazda pompowtryskiwaczy + uszczelnienie pompowtryskiwaczy

                              chodzenie normalnie - moment na zdenerwowanie dobitniejsze właściciela.

                              komputer u mnie w pracy silnika nie pokazywał nic bardzo niepokojącego, pompki wyrabiały normę jak trzeba, jedynie dawki korekcyjne na wolnych obrotach mocno się zmieniały w czasie (był to chyba jedyny objaw prawdopodobnych problemów z obsadami gniazd pompowtryskiwaczy)

                              nie chcę Ci nic podpowiadać, bo jak koledzy napisali, domysły zaciemniają diagnozę, ale napisz możliwie dokładnie, co finalnie u Ciebie wyszło. Zweryfikuję swoją hipopotamotezę...
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz

                              • AdamB
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 8033
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                robreg, bo tych uszkodzeń/awarii komputer nie pokaże.
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz

                                • robreg
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1195
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez AdamB
                                  robreg, bo tych uszkodzeń/awarii komputer nie pokaże.
                                  Taki madrala to i ja jestem :-) (choć chwila, kiedy doszedłem do wniosku, że nadszedł czas, by odłożyć klawiaturę i zająć się śrubami był bardzo ciężkim momentem eksploatacji pojazdu) - dlatego napisałem koledze o moich doświadczeniach, by nie wierzył tak bardzo i nie ufał ślepo "diagnostyce kąpóterowej"
                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                  ----
                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                  Komentarz

                                  • AdamB
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 8033
                                    • Octavia IV (NX3)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez robreg
                                    Taki madrala to i ja jestem
                                    :lol:
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz

                                    • loru
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4286
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Mój BXE też dymił na niebieski, okazało się, że jest walnięta chłodnica spalin i za pośrednictwem egr płyn chłodzący dostawał się do dolotu, przyczyn może być wiele a komp nie zawsze pokaże, jest specjalny dział gdzie polecamy ogarniętych mechaników, poszukaj gdzie masz bliżej zadzwoń i umów się. :szeroki_usmiech
                                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                      Komentarz

                                      • daniel625ww
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 14
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Po wizycie u mechanika- pracownik autoryzowanego serwisu VW. Auto poddane diagnozie komputerowej. Wszystkie parametry książkowe- nie ma do czego się przyczepić, brak jakichkolwiek błędów. Dodam że auto po 3-4 dniach od założenia tematu zaczęło mniej dymić po odpaleniu ale dalej coś widać. Nie zostaje mi chyba nic tylko jeździć.
                                        Na marginesie to dość irytujące, że auto z przebiegiem 100 tys. do tej pory regularnie serwisowane w ASO ma takie niepokojące dla użytkowanika objawy. Bezproblemowe 1.9 to chyba już historia...
                                        Gdy ktoś miał podobne objawy jak wyżej opisane przeze mnie i udało mu się temu zaradzić to bede wdzięczny za sugestie i podpowiedzi co może być nie tak.

                                        Komentarz

                                        • loru
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4286
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez daniel625ww
                                          Gdy ktoś miał podobne objawy jak wyżej opisane przeze mnie i udało mu się temu zaradzić to bede wdzięczny za sugestie i podpowiedzi co może być nie tak.
                                          dostałeś już sugestie żebyś pojechał do prawdziwego mechanika a nie do ASO
                                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                          Komentarz

                                          • robreg
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1195
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez daniel625ww
                                            Gdy ktoś miał podobne objawy jak wyżej opisane przeze mnie i udało mu się temu zaradzić to bede wdzięczny za sugestie i podpowiedzi co może być nie tak.
                                            U mnie przestało dymic po całościowym remoncie głowicy i wymianie turbiny - chyba nie takiej porady się spodziewałeś ;-)
                                            Pozdrawiam, Robreg.
                                            ----
                                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                            Komentarz

                                            • daniel625ww
                                              Classic
                                              • 2014
                                              • 14
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              W kręgu podejrzanych padł EGR, w sobotę będzie wyczyszczony; póki co dymienie raz jest, raz nie ma. W między czasie auto po małym wirusie u Mastersa- na hamowni w serii wyszło 110 PS, także serce bije nienajgorzej.

                                              [ Dodano: Pon 23 Mar, 15 21:33 ]
                                              Wrócę do wątku ponieważ sprawa dymienia które opisałem powyżej dalej istnieje u mnie; swego czasu stwierdziłem, że będę tak jeździł ale nie ukrywam, że wstyd jak na parkingu przy rozruchu auto zadymi intensywnie na niebiesko; obecny stan licznika 121 tys i dalej przy porannym rozruchu przy 5 na 7 porannych rozruchów niebieski obłok widzę w lusterku (niekiedy wszystko jest ok i po odpaleniu dosłownie nic); parę sekund i już czysto; da się zauważyć czasami zaraz po odpaleniu na dosłownie chwilę, jakby silnik trochę nierówno pracował, ale to może już jestem przewrażliwiony, bo to w sumie 1.9 tdi...; przy -20 tej zimy silnik palił na dotyk; jeśli chodzi o zachowanie podczas jazdy to naprawdę nic się nie dzieje; płynu chłodniczego nie ubywa; oleju dolewał po wymianie po około 10 tys. km, więc myślę że jest ok; będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie które mogłyby naprowadzić mnie na trop;

                                              Komentarz

                                              • gruto
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 1262
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                hmm bardzo ciekawe
                                                Ostatnio edytowany przez gruto; 1235.

                                                Komentarz

                                                • loru
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 4286
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  gruto, moja dymiła jak się rozgrzała a do tego musiała chwile postać na biegu jałowym, najprościej odłączyć ten wężyk od egr, zaślepić i chwile kilka dni pojeździć i poobserwować.
                                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...