Wczoraj sobie trochę posiedziałem w mojej O3, na dole - chciałem się zorientować gdzie jest gateway. Stwierdzam, że sposób, w jaki zaprojektowano te plastiki, te połączenia i w ogóle - sprawia to wrażenie takiej chińskiej tandety, która ma się zepsuć przy byle okazji. Żeby nie być gołosłownym - brak niektórych śrubek przy klimatroniku (miejsca są, ale śrubek brak, element tylko wciśnięty), łożyska kolumny kierowniczej odkryte - widać kulki, osłona słupka A trzyma się tylko na podstopnicy, plastiki w tym rejonie totalnie tandetne, nie popodklejane niczym, brak osłony nad pedałami, materiał wygłuszający gródź silnika - to po prostu czarna wata grubości 10mm, kostka elektryki fotela ukryta gdzieś w czeluściach dywanika, natomiast przejście kabli jest przez dziurę w dywaniku, lampki oświetlenia skarpetek - luźno latają w wycięciach foteli - jakby nie był to prawidłowy model do tego, znaczek skody na feldze powoli odpada. I tak można długo jeszcze. Ja rozumiem oszczędności - ale cena jakoś się nie zmieniła, a powiedziałbym, że jest wyższa niż O2FL. Podejrzewam, że takie "detale" występują również w S3. Więc gdzie te porównania do Merca czy Audi.
[O2] Analiza logów - 000564 - Boost Pressure Regulation
Zwiń
X
-
[O2] Analiza logów - 000564 - Boost Pressure Regulation
Witam. Od jakiegoś czasu po przekroczeniu 3500 obr/min auto przełącza się w tryb awaryjny i turbina przestaje działać. Program wywala błąd:
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Part No SW: 03G 906 021 LD HW: 03G 906 021 LD
Component: R4 2,0L EDC G000SG 8514
Revision: --H03--- Serial number: SKZ7Z0F3597001
Coding: 0000072
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 6CD3C083361B
1 Fault Found:
000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
P0234 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Mileage: 246264 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:27:15
Freeze Frame:
RPM: 3612 /min
Speed: 90.0 km/h
Load: 83.1 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2162.4 mbar
Absolute Pres.: 2590.8 mbar
Readiness: 0 0 0 0 0
Moja prośba jest taka aby pomóc w analizie logów statycznych i dynamicznych. Logi zamieszczam poniżej.
Statyczne (Measuring blocks):
Bloki 003, 004
Bloki 007, 013, 018
Bloki 023, 001, 001
Statyczne (Bassic settings):
Blok 003
Blok 011
Dynamiczne:
Bloki 001, 003, 004
Bloki 008, 010, 011
Generalnie wiem, że trzeba coś z turbiną zrobić. Pytanie brzmi czy na podstawie logów da radę wywnioskować czy turbina do regeneracji czy do czyszczenia (dopuszczam też myśl że dzieją się inne nieprzewidziane przeze mnie cuda ).
Dziękuję za poświęcony czas.
Pozdrawiam.
-
-
jak dla mnie do czyszczenia - widać wyraźnie, że się gdzieś łopatki przycięły->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Dołączę do tematu.
[O2] Silnik BJB po wjechaniu na hamownie miał tylko 90 KM zamiast seryjnych 105.
Podmieniono przepływomierz, sprawdzono pompę podciśnienia, zdjęto i zaślepiono wężyk z EGR, sprawdzono sumy kontrolne z ECU i nic.
Po kolejnych mapach dostaliśmy 125 KM i 282 Nm.
Poniżej logi proszę o sprawdzenie i jakieś wskazówki gdzie uciekło 15 koni.
Statyczne:
Dynamiczne:
Komentarz
-
-
To auto nie bedzie miało mocy- program jest bardzo mocny- kto to robił?
Masz do regulacji kąt synchronizacji wałka rozrządu na poczatek!!!! Jak to auto odpala?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jacek1708Odpala od dotknięcia na zimno i ciepło bez różnicy.
Program robił DRTUNING z Czosnowa przy drodze z Warszawy na Gdańsk.
Kąt już zauważyłem, poprzedni właściciel zmieniał rozrząd w przypadkowym warsztacie.
Czy oprócz tego jest jeszcze coś niepokojącego. Czemu nie będzie miało mocy?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jacek1708OK. Tylko jedno pytanko, czy przy tak przyspieszonym kącie wystarczy przekręcić kołem na wałku, czy raczej należy sprawdzić ustawienie na znakach (źle założony pasek)?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikUstaw kąt synchro w granice -3 i zobacz czy bedzie lepiej...OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
dziś chciałem przestawić kąt, i jakie było moje zdziwienie, gdy po podłączeniu kabelka otrzymałem:
Na zimnym silniku
na gorącym:
Co to może oznaczać? czy coś źle wpoiłem? Program normalnie łączy się ze sterownikiem, a odczytów brak. Czy są na silniku jakieś czujniki które należy sprawdzić? Jak obliczany jet ten kąt synchronizacji?
Niczego jeszcze nie zdążyłem dotknąć, ani odkręcić
Komentarz
-
-
Masz inną prędkośc obrotową silnika- klima w poprzednich była włączona?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Klima wyłączona (padła sprężarka). Prędkość faktycznie poprzednio była większa. Tak czasem ma że wchodzi na 1050 na wolnych obrotach. Czytałem że ma to związek z napięciem ładowania alternatora. Mam jeszcze SKANER V-scan VAG 5053 its i on również w bloku 004 pokazywał 0,0
Czy to w ogóle możliwe, że kąt w IV kolumnie jest stały 0,0 i nie zmienia się przy dodawaniu gazu lub gdy silnik się rozgrzeje? Zmiany następują jedynie w kolumnie I i II w III bardzo nieznacznie, a w IV nic.
[ Dodano: Czw 28 Sie, 14 08:31 ]
Tak jeszcze myślę, czy może być uszkodzony czujnik G40? VCDS pokazuje błąd 18058 tablica przyrządów. Pierwszy właściciel wymieniał Max Dot i dokładał tempomat w ASO w Slovenji i łączyłem go z tym zdarzeniem. Jednak po przeczytaniu kilku postów źródeł tego błędu może być kilka między innymi czujniki.
[ Dodano: Czw 28 Sie, 14 18:18 ]
Dziś postanowiłem zajrzeć do rozrządu i co widzę:
Są jakieś znaki białym flamastrem zrobione które w ogóle się nie pokrywają. Ale skoro już miałem wszystko na wierzchu postanowiłem trochę pokręcić i sprawdzić czy zmienią się odczyty w bloku 004. gdy ustawiłem znaki flamastra tak by się pokryły, silnik w ogóle nie odpalił. Więc z powrotem i patrzę w VCDS, a tam jak było 0,0 tak dalej stoi. Podczas tej operacji silnik był jeszcze niedogrzany. Poskładałem wszystko do kupy i pojechałem na próbną jazdę. Silnik ładnie się zagrzał więc sprawdzam czy da się coś odczytać. No i proszę:
Można by przypuszczać, że jest jakaś funkcja która blokuje odczyt jeśli silnik niema odpowiedniej temperatury (czy ktoś o tym słyszał?). No ale skoro czyta to klucze w dłoń i kręcimy. Ustawiłem tak:
Znaki flamastra przesunęły się równo o ząb, tak jakby pasek był przestawiony.
zrobiłem jeszcze logi statyczne dla grupy 13 i 23:
Dynamicznych jeszcze nie było - zbyt duże korki na taką zabawę. Pojadę w weekend na A2 to sprawdzę dokładniej, ale już czuję po krótkiej jeździe że się poprawiło. Auto lepiej zbiera się od dołu i nie trzeba tak deptać gazu.
Pozostaje ocena gr 13. czy już należy się martwić wtryskami?
Komentarz
-
-
Dziś próbowałem określić mac i moment za pomocom Plugin do VCDS KPower.
Wyszło 172 KM i 364 Nm. Jeśli hamownia to potwierdzi, to chyba trzeba będzie korygowć mapę na minus. Obawiam się że coś nie wytrzyma, choć na co dzień jeżdżę raczej spokojnie.
Jakie są bezpieczne parametry dla tych silników sprzęgła itd?
Komentarz
-
-
Witam.
Jeżeli nie przeszkadzam to podepnę się tu.
W niedziele wracając z pracy na trasie chciałem wyprzedzić na 5 dwa auta.
Oczywiście na 5 przy 150 wyprzedziłem no złapałem notaufa. Zjechałem na pobocze, przestudziłem i zgasiłem go. Potem odpaliłem ruszyłem i moc wróciła ale do czasu ponownego przeciągnięcia go miedzy 150 a 160 na 5 biegu i znowu spadek mocy. całą procedurę powtórzyłem jeszcze raz i ogólnie po czwartym razie wyskoczył silnik na szafę.
Efekt:
Adres 01: Silnik ...
Znaleziono 1 błąd:
000564 - Regulacja ciśnienia doładowania
P0234 - 000 - przekroczona górna granica regulacji
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 2
Przebieg: 120529 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2023.14.02
Czas: 09:45:05
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 3150 /min
Prędkość: 144.0 km/h
Obciążenie: 100.0 %
Napięcie: 14.21 V
Bity binarnie: 00101000
Ciśnienie rzecz.: 2182.8 mbar
Ciśnienie rzecz.: 2539.8 mbar
Jeździłem w niedzielę i przeciągałem go na różnych biegach (np. na 4 na max-a do 160 i nic) , ale tego notlaufa łapie tylko na 5 biegu i tak między 150-160.
Turbo miałem regenerowane w Łodzi za 1150 (wymienili wszystkie bebechy) - nie pamiętam firmy ale mój teść zawsze tam wysyła i nigdy jeszcze nie miał od klientów reklamacji. auto od tej wymiany zrobiło 18000km. W czerwcu tego roku poprawiłem moda ( 140kM 325Nm + egr.off). No chodzi jak złoto, wciskał w siedzenie na każdym biegu, a na 5 szedł nawet do 205km/h. Nawet na wczasach nim byłem i było ok, w mieście bez szarżowania delikatniutki i mało palił.
A tu dziś taka niespodzianka. Czytam tu różne tematy i stad moje pytania:
Turbo do czyszczenia?????
A może G31 do wymiany.
Moje logi:
DYNAMICZNE:
Grupa 008, 010, 011: http://vaglog.pl/log_275377.html
Grupa 001, 003, 004: http://vaglog.pl/log_275376.html
STATYCZNE:
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_275375.html
Grupa 007, 013, 018: http://vaglog.pl/log_275374.html
Grupa 001, 003, 004: http://vaglog.pl/log_275373.html
BASIC SETTINGS:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_275256.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_275255.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_02ksWitam.
Jeżeli nie przeszkadzam to podepnę się tu.
W niedziele wracając z pracy na trasie chciałem wyprzedzić na 5 dwa auta.
Oczywiście na 5 przy 150 wyprzedziłem no złapałem notaufa. Zjechałem na pobocze, przestudziłem i zgasiłem go. Potem odpaliłem ruszyłem i moc wróciła ale do czasu ponownego przeciągnięcia go miedzy 150 a 160 na 5 biegu i znowu spadek mocy. całą procedurę powtórzyłem jeszcze raz i ogólnie po czwartym razie wyskoczył silnik na szafę.
Efekt:
Adres 01: Silnik ...
Znaleziono 1 błąd:
000564 - Regulacja ciśnienia doładowania
P0234 - 000 - przekroczona górna granica regulacji
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 2
Przebieg: 120529 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2023.14.02
Czas: 09:45:05
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 3150 /min
Prędkość: 144.0 km/h
Obciążenie: 100.0 %
Napięcie: 14.21 V
Bity binarnie: 00101000
Ciśnienie rzecz.: 2182.8 mbar
Ciśnienie rzecz.: 2539.8 mbar
Jeździłem w niedzielę i przeciągałem go na różnych biegach (np. na 4 na max-a do 160 i nic) , ale tego notlaufa łapie tylko na 5 biegu i tak między 150-160.
Turbo miałem regenerowane w Łodzi za 1150 (wymienili wszystkie bebechy) - nie pamiętam firmy ale mój teść zawsze tam wysyła i nigdy jeszcze nie miał od klientów reklamacji. auto od tej wymiany zrobiło 18000km. W czerwcu tego roku poprawiłem moda ( 140kM 325Nm + egr.off). No chodzi jak złoto, wciskał w siedzenie na każdym biegu, a na 5 szedł nawet do 205km/h. Nawet na wczasach nim byłem i było ok, w mieście bez szarżowania delikatniutki i mało palił.
A tu dziś taka niespodzianka. Czytam tu różne tematy i stad moje pytania:
Turbo do czyszczenia?????
A może G31 do wymiany.
Moje logi:
DYNAMICZNE:
Grupa 008, 010, 011: http://vaglog.pl/log_275377.html
Grupa 001, 003, 004: http://vaglog.pl/log_275376.html
STATYCZNE:
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_275375.html
Grupa 007, 013, 018: http://vaglog.pl/log_275374.html
Grupa 001, 003, 004: http://vaglog.pl/log_275373.html
BASIC SETTINGS:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_275256.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_275255.html
Masz zapieczona geometrie.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Gość z tej firmy co mi robili soft powiedział że egr nie wyłączają całkowicie tylko na mapie są podniesione jakieś parametry (już nie pamiętam jakie) żeby się nie otwierał.
A co do turbiny to jest taka możliwość żeby po 18000 się zapiekła kierownica? :?
Cały środek był wymieniony na nowy (stary otrzymałem w paczce oddzielnie do obejrzenia),
a obudowa była wypiaskowana i wyglądała jak nówka.
Tak jak pisałem na 3 i 4 na maxa (ponad 4500obr/min) nie wyłącza turbiny, tylko na 5 przy ok150km/h i przy około 3000obr/min. I poza tą przyczyną chodzi mi po dziś dzień jak złoto.
I ten też objaw może skłaniać się ku zapieczeniu geometrii? :?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_02ksGość z tej firmy co mi robili soft powiedział że egr nie wyłączają całkowicie tylko na mapie są podniesione jakieś parametry (już nie pamiętam jakie) żeby się nie otwierał.
A co do turbiny to jest taka możliwość żeby po 18000 się zapiekła kierownica? :?
Cały środek był wymieniony na nowy (stary otrzymałem w paczce oddzielnie do obejrzenia),
a obudowa była wypiaskowana i wyglądała jak nówka.
Tak jak pisałem na 3 i 4 na maxa (ponad 4500obr/min) nie wyłącza turbiny, tylko na 5 przy ok150km/h i przy około 3000obr/min. I poza tą przyczyną chodzi mi po dziś dzień jak złoto.
I ten też objaw może skłaniać się ku zapieczeniu geometrii? :?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
Komentarz