Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Bialo-szary dym na cieplym silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Bialo-szary dym na cieplym silniku

    Stan prawny
    Zgodnie z art. art. 32. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

    1. Posiadacz pojazdu mechanicznego, który przeniósł prawo własności tego pojazdu, jest obowiązany do przekazania posiadaczowi, na którego przeniesiono prawo własności pojazdu, potwierdzenia zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz do powiadomienia na piśmie zakładu ubezpieczeń, w terminie 14 dni od dnia przeniesienia prawa własności pojazdu, o fakcie przeniesienia prawa własności tego pojazdu i o danych posiadacza, na którego przeniesiono prawo własności pojazdu.

    4. Posiadacz pojazdu mechanicznego, na którego przeniesiono prawo własności pojazdu ponosi odpowiedzialność wobec zakładu ubezpieczeń za zapłatę składki należnej za okres od dnia, w którym nastąpiło przeniesienie na niego prawa własności pojazdu. Posiadacz pojazdu mechanicznego, który przeniósł prawo własności tego pojazdu, ponosi solidarną odpowiedzialność z posiadaczem pojazdu, na którego przeniesiono prawo własności pojazdu, za zapłatę składki należnej zakładowi ubezpieczeń za okres od dnia przeniesienia prawa własności do dnia powiadomienia przez niego zakładu ubezpieczeń o okolicznościach, o których mowa w ust. 1.

    Stan faktyczny:
    - nastąpiło zbycie pojazdu
    - nowy posiadacz otrzymał polisę i opłacił składkę OC (kontynuacja)
    - dotychczasowy posiadacz nie przekazał informacji o zbyciu ubezopieczycielowi
    - ubezpieczyciel wzywa starego posiadacza do natychmiastowej wpłaty składki za ten sam okres

    Pytanie
    - dlaczego ubezpieczyciel wykonuje ww. czynności windykacyjne pomimo tego, iż posiada dokumenty potwierdzające, iż nowy posiadacz opłacił już składkę kontynuację, co również i ja weryfikowałem z nabywcą ?
    - informacja o tym, że składka jest opłacona potwierdzona została przez pracownika ubezpieczyciela w rozmowie nagrywanej telefonicznej, ale ten nie potrafił mi odpowiedzieć na pytanie, co stałoby się w sytuacji, gdybym zrealizował ich monit wzywający do zapłaty gdybym zaufał przekazanej mi informacji w formie wezwania do zapłaty tj. iż ubezpieczenie nie jest opłacone i uregulowałbym płatność ?

    Ne bis in idem

  • #2
    [O2] Bialo-szary dym na cieplym silniku

    Czesc,

    kupilem Skode Octavie II Kombi, 2005, 1.9TDI, 77KW, od 2011 w Polsce i zaobserwowalem bialo-szary dym na cieplym silniku wydostajacy sie z rury wydechowej:

    Moje obserwacje:
    -silnik pracuje spoko, ma moc, nie dlawi sie, nie spadaja obroty
    -nie zauwazylem zmiany poziomu oleju
    -nie zauwazyelm zmiany poziomu plynu chlodniczego (jeszcze bede to obserwowal)
    -turbo smiga bez problemu, jest gwizd, nie ma spadku mocy
    -paliwo tankowane tylko na shxxx-u (nie wiem czy mozna podawac nazwy aby nie bylo kryptoreklamy) i zalane i wyjechane 5-6 razy na maxa


    Odpalam silnik bez problemu przejade kilka\kilkanascie kilometrow i jak zatrzymam sie na swiatlach i silnik ma temp. 90C to pojawia sie ten dym, po czym daje mocniej gazu, po czym pusci dymek i wszystko znika.
    Ostatnio zrobilem trase ok 250KM dosc agresywnie, duzo dodawania gazu, miesznia biegami, jazda na wysokich obrotach i problem ustal na jakis czas.
    Moge jechac 200-300 km autostrada i wszystko jest ok ale jak zatrzymam sie na bramce to znowu jest ten dym.
    Dodam ze samochod jest garazowany.

    Co bylo sprawdzone:
    -Weze ukladu chlodzenia sa ok
    -Turbo jest ok wg servisu Skoda, nie jest to ani czarny ani niebieski dym, co moglo by wskazywac na peknieta glowice lub przedostawanie sie oleju
    -Uszczelka pod glowica ok
    -Blok ok
    -Wg Servisu Skody nie jest to problem z EGR

    Podejrzenia:
    -Chlodniczka spalin?
    -Odma?
    -Swiece?
    -Rozrzad?


    Jezeli macie jakis pomysl lub mieliscie podobny przypadek prosze o podpowiedz

    Pozdr.
    Piotrek

    Komentarz


    • #3
      Hej, zawsze było tak:
      - niebieski dym - spalanie oleju
      - czarny dym - niesprawny układ paliwowy
      - szary dym - spalanie płynu chłodniczego

      od tego zawsze ja zaczynam i potem dochodzisz jak jest prawdziwa przyczyna problemu i nie zawsze jest to układ na który by wskazywał kolor dymu :/

      Widzę że masz już większość sprawdzone, a taki pomysł - może to jest para z katalizatora ?
      ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Piotr3k
        -Chlodniczka spalin?
        miałem u siebie uszkodzona chłodnice spalin, i moja dymiła przy rozgrzanym silniku i tylko w korkach podczas ruszania, przyjrzyj się temu elementowi.
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz


        • #5
          Widzę że masz już większość sprawdzone, a taki pomysł - może to jest para z katalizatora ?
          @hyp- katalizator odpada, nie jest to para, sprawdzane na samym poczatku

          @loru- wczoraj wpadlem na pomysl ze moze to byc, chlodniczka/chlodnica spalin, a czy pamietasz moze czy trudno sie dostac do niej? i ile tak mniej wiecej zaplaciles za wymiane?

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Piotr3k
            @loru- wczoraj wpadlem na pomysl ze moze to byc, chlodniczka/chlodnica spalin, a czy pamietasz moze czy trudno sie dostac do niej? i ile tak mniej wiecej zaplaciles za wymiane?
            obrazowo opisując to chłodnica spalin jest w okolicy turbo więc trochę się trzeba nagimnastykować żeby tak się dostać, żeby to sprawdzić odłącz przewód od EGR , wtedy spaliny nie będą przechodziły przez chłodnice, obecnie tak mam zrobione i czarna suka nie dymi, tylko to czymś po-zaślepiać ,żeby syfu nie naleciało, było bez kosztowe ale w planach mam zamiar to naprawić, w zimie poprawia grzanie silnika jaki i kabiny.

            koszty samej cześć to też nie kosmos : Link
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz


            • #7
              Cześć,
              postanowiłem wpisać mały update, ze jestem w trakcie załatwiania tej chłodnicy recyrkulacji spalin i odezwę sie po wymianie z informacja czy już jest wszystko ok.

              Komentarz


              • #8
                Tak trochę z innej beczki, co to jest pod spodem auta od strony kierowcy, bardziej z tyłu pod tylnymi fotelami, wystaje takie coś żebrowane, przypomina mi to wzmacniacz taki jaki jest przy tubach/subooferach.
                Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez canecorso
                  Tak trochę z innej beczki, co to jest pod spodem auta od strony kierowcy, bardziej z tyłu pod tylnymi fotelami, wystaje takie coś żebrowane, przypomina mi to wzmacniacz taki jaki jest przy tubach/subooferach.
                  A nie pod fotelem pasażera? Tam jest chłodnica paliwa.
                  www.k-mot.pl
                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                  Autoholowanie.
                  Robert Kulma

                  Komentarz


                  • #10
                    Czesc,
                    po testowaniu samochodu w trasie(dlatego nic nie pisalem) zjadl mi ok 1,5cm plynu chlodniczego i puszczaj mega kosmiczne kleby dymu, na piatek jestem ustawiony z mechanikiem aby wymienic chlodniczke + wszystkie uszczelki.

                    [ Dodano: Wto 29 Lip, 14 14:24 ]
                    Czesc,

                    chlodnica recerkulacji spalin zostala przetestowana i jest ok ale mam wiekszy problem.
                    Wlasnie jestem po rozmowie z servisem okazalo sie ze glowica jest peknieta i dlatego pobiera plyn ktory dostaje sie do komory spalania.

                    Czy mozecie mi powiedziec jakie macie doswiadczenia w tym temacie, poniewaz nie wiem czy probowac szukac jakiejs firmy ktora zregeneruje glowice czy np na allegro czy moze jest jakis zammienik?

                    Dzieki z gory wszystkim za odp.

                    [ Dodano: Sro 13 Sie, 14 21:32 ]
                    Update:
                    Glowica w regeneracji w firmie z Gliwic
                    Wtryskiwacze sprawdzone
                    Uszczelka pod glowica do wymiany
                    Nastepny krok to poskladanie i testowanie

                    [ Dodano: Pią 29 Sie, 14 22:13 ]
                    Czesc,
                    dzisiaj zamykam temat:
                    Glowica i wtryskiwacze zregenerowane.

                    Pozdr.
                    Piotr3k

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X