1.9 TDI BXE - robic czy wymienic?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pietro71
    Classic
    • 2018
    • 11
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    1.9 TDI BXE - robic czy wymienic?

    Poszło na OCP-owego fejsa, pójdzie więc i do tematu auta.

    Dzisiaj RSka bardzo zaskoczyła mnie spalaniem. Wracałem z Żywca, całkiem spory ruch, jedno auto za drugim - nie było więc sensu wyprzedzać. Więc sobie po prostu jechałem rekreacyjnie, dość płynnie. Po dotarciu do domu średnie spalanie:

    Jak dla mnie rewelacja. Fakt, nie pokorzystałem z tego co oferuje auto, ale uzyskany wynik w pełni mi to zrekompensował

    PS: Na widocznego trip'a nie zwracajcie uwagi. On wyznacza mi kiedy mam sprawdzić poziom oleju trasa miała ok. 80km.
  • pietro71
    Classic
    • 2014
    • 13
    • Octavia II (1Z3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    1.9 TDI BXE - robic czy wymienic?

    Witam,
    Tydzien temu moja maszyna odmowila dalszej współpracy. ASO stwierdzilo "luzny korbowod w drugim cylindrze" i zastrzeglo ze nie jest zainteresowane naprawa. Mechanik, u którego stoi teraz auto przedstawil mi dwie propozycje.
    1. szlifowanie słupka i brak gwaracji, ze awaria się nie powtorzy na kolejnym cylindrze;
    2. wymiana słupka z modelu BLS bo jest lepszy i akurat dostępny, koszt 2.5 razy większy niż przy szlifowaniu.

    Możecie mi cos doradzić?

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Jak dobrze bedzie zrobione to dlaczego mialoby sie powtorzyc... nie rozumiem ?
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • pietro71
        Classic
        • 2014
        • 13
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Może się powtórzyć bo jak stwierdził mechanik to silnik BXE, który tak już ma. Czy robiąc szlif i dając caly nowy osprzęt mogę mieć jakas pewność ze to się szybko nie powtorzy? Auto ma przejechane 166k. Do tej pory dzialalo bez zarzutu choć ja go mam dopiero pol roku.

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Gdzie jest luz ? Na panewce korbowodowej czy na sworzniu? Jakie objawy?
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • zajas
            Rider
            • 2009
            • 631

            #6
            Zamieszczone przez pietro71
            Może się powtórzyć bo jak stwierdził mechanik to silnik BXE, który tak już ma.
            zmień mechanika, i zapodaj opcję nr 1,

            jak nie masz alternatywy na innego machera- nowy słupek i miej nadzieję że to gość dobrze złoży...nie wiem jak bardzo mu ufasz

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8033
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              Zamieszczone przez pietro71
              2. wymiana słupka z modelu BLS bo jest lepszy i akurat dostępny, koszt 2.5 razy większy niż przy szlifowaniu.
              On nie jest lepszy, tylko jest to słupek od 1.9TDI z DPF, który na naszym rynku nie był w sprzedaży. JEżeli juz ma być bezawaryjny w domyśle problem z panewkami to BKC.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • pietro71
                Classic
                • 2014
                • 13
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez robekcool
                Gdzie jest luz ? Na panewce korbowodowej czy na sworzniu? Jakie objawy?

                Serwis napisał mi dokładnie tak: "Na drugim cylindrze widać ewidentnie luz, prawdopodobnie korbowod na drugim cylindrze, mechanik nie zauważył zadnej ingerencji w silnik
                Przyczyna nieznana."

                Pierwsze co zauważyłem to brak mocy na wyższych biegach i "drżenie" na piątym biegu przy około 100km/h, na obroty nie zwróciłem uwagi. Później doszedł stukot, którego częstotliwość zmieniała się z obrotami. Zatrzymałem się myśląc ze cos się "oberwało" ale wszystko było ok. Nic nie ciekło i nie zapaliła się żadna kontrolka. Zgasł po następnych około 10km.

                [ Dodano: Sro 02 Lip, 14 14:41 ]
                Zamieszczone przez zajas
                Zamieszczone przez pietro71
                Może się powtórzyć bo jak stwierdził mechanik to silnik BXE, który tak już ma.
                zmień mechanika, i zapodaj opcję nr 1,

                jak nie masz alternatywy na innego machera- nowy słupek i miej nadzieję że to gość dobrze złoży...nie wiem jak bardzo mu ufasz

                Zaufania nie mam do żadnego mechanika. Mechanik jest z polecenia osoby, której ufam i tylko dlatego auto stoi u niego. Problem polega na tym ze auto stanęło w trasie i teraz jest 200km od domu. Szlif robiłby jeszcze ktoś inny i to właśnie on przedstawił taka opinie o tym silniku.

                Komentarz

                • zajas
                  Rider
                  • 2009
                  • 631

                  #9
                  pietro71, ja bym na Twoim miejscu wyłożył na lawetę i auto wyremontował "na swoim terenie" no ale to Twoja decyzja co zrobisz

                  a tak btw: to 166kkm to ori przelot? auto krajowe?

                  Komentarz

                  • pietro71
                    Classic
                    • 2014
                    • 13
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez zajas
                    pietro71, ja bym na Twoim miejscu wyłożył na lawetę i auto wyremontował "na swoim terenie" no ale to Twoja decyzja co zrobisz

                    a tak btw: to 166kkm to ori przelot? auto krajowe?
                    Auto krajowe, poleasingowe, przebieg zgadza się mniej więcej z historia w serwisie.

                    Komentarz

                    • loru
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4286
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      pietro71,
                      bierz auto na lawetę i dogadaj się z jednych z polecanych mechaników w okolicy wawy :

                      podpowiem , że Robert dysponuje lawetą : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29513
                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                      Komentarz

                      • pietro71
                        Classic
                        • 2014
                        • 13
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Kolejny raz rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził, ze dla siebie wolałby użyć słupek z BLSa niż szlifować obecny bo ma grubsze korbowody i jest generalnie "mocniejszy". Czy tak faktycznie jest?

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #13
                          Co ma słupek do korbowodów gdzie Rzym gdzie Krym.... albo Ty cos przekrecasz albo zmien mechanika....
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          • pietro71
                            Classic
                            • 2014
                            • 13
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez przemik
                            Co ma słupek do korbowodów gdzie Rzym gdzie Krym.... albo Ty cos przekrecasz albo zmien mechanika....

                            Mechanik planuje użyć cały dół z BLSa razem z korbowodami. Głowicę użyje moja lub tą z BLS w zależności od tego, która będzie w lepszym stanie (moja ponoć źle nie wygląda).
                            Wymieni wszystkie panewki, rozrząd, uszczelki i wszystko co będzie potrzebne.
                            Czy to jest dobre podejście do tematu?

                            Komentarz

                            • przemik
                              RS
                              • 2012
                              • 1610

                              #15
                              Nie rozumiem. Znam przypadki ze i w BLS wychodzily korby bokiem. Jak zrobisz porzadnie BXE... to bedziesz miał spokoj.
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz

                              • pietro71
                                Classic
                                • 2014
                                • 13
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Epilog. Zdecydowałem się na szlif. Po całkowitym rozebraniu silnika (zrobili to dopiero w piątek!) okazało się, ze straty są większe niż zakładano. Wstępny koszt wycenili na 3500-4000. Jak dotrę do auta to porobię zdjęcia. Na razie szukam innego silnika. Gdybyście wiedzieli o sprawdzonym silniku do sprzedaży to dajcie proszę znać.

                                Komentarz

                                • abstinent
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4842
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  pietro71, przypomnij mi jutro między 11-19 na pw to zapytam się w robocie, mają jakiegoś sprawdzonego gościa od silników
                                  ale teraz nie pamiętam skąd
                                  póki co widziałem jeden axr i wygląda na to że nie kantują, tyle że to aso zamawiało :?
                                  korba poszła w OI, silnik właśnie axr

                                  Komentarz

                                  • pietro71
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 13
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Pytanie to znawców tematu. Namierzyłem silnik BKC (anglik) który działał z automatyczna skrzynia biegów. Czy wstawienie zamiast mojego BXE byłoby bezproblemowe czy potrzebne będą jakieś przeróbki?

                                    Komentarz

                                    • robekcool
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2041
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez pietro71
                                      Pytanie to znawców tematu. Namierzyłem silnik BKC (anglik) który działał z automatyczna skrzynia biegów. Czy wstawienie zamiast mojego BXE byłoby bezproblemowe czy potrzebne będą jakieś przeróbki?
                                      Kupuj, jeśli dostaniesz gwarancję rozruchu.
                                      www.k-mot.pl
                                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                      Autoholowanie.
                                      Robert Kulma

                                      Komentarz

                                      • pietro71
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 13
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        gwarancje dają na 14 dni. Podobno maja książkę serwisowa (do wglądu) z przebiegiem 79k mil, rocznik 2006

                                        Komentarz

                                        • hyp
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 146
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          A jaka cena ?
                                          ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                                          Komentarz

                                          • pietro71
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 13
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            wywoławcza 3500 ale negocjuje

                                            Komentarz

                                            • misza_zabrze
                                              L&K
                                              • 2013
                                              • 1371
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                              #23
                                              silnik kompletny czy goly ?? Jakby nie patrzec to nalatane prawie 130.000km

                                              Tak na marginesie autko przyjechalo na kolkach, na lawecie czy silnik sprowadzony. ??
                                              Dobrze wiem jak te silniki sa kupowane w UK
                                              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                              Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                              Bylo ->GOLF 3 1.8

                                              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                              Komentarz

                                              • hyp
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 146
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez pietro71
                                                wywoławcza 3500 ale negocjuje
                                                Cena ok, jak zejdziesz do 3000 to bierz (o ile wszytko sprawne)


                                                Zamieszczone przez pietro71
                                                ...okazało się, ze straty są większe niż zakładano. Wstępny koszt wycenili na 3500-4000.
                                                i co tam się stało że reanimacja droższa niż nowy silnik ??


                                                Zamieszczone przez misza_zabrze
                                                Dobrze wiem jak te silniki sa kupowane w UK
                                                Rozwiń temat :P
                                                ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                                                Komentarz

                                                • misza_zabrze
                                                  L&K
                                                  • 2013
                                                  • 1371
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                                  #25
                                                  hyp, wyglada to w ten sposob.

                                                  W Anglii masz szroty na ktore samemu sie wchodzi z narzedziami i wykreca z aut co sie chce. Nastepnie pokazuje przy okienku i placi tyle ile pan powie ew mozna sie dogadac.
                                                  Swego czasu troche szukalem czesci do swojego i napatrzylem sie na "robotnych Polakow".

                                                  Wyglada to tak ze przyjezdzaja z przyczepami z PL (lud duzymi dastawczakami) na duze szroty i dogaduja sie z pracownikami, wlascicielami. Mowia jakie silniki ich interesuja i jakie skrzynie biegow+ ew zamowienia na zyczenie. Po jakims czasie wracaja i odbieraja zaladowana przyczepe z czesciami. Sa to silniki i skrzynie wyciagne ze zlomowanych aut w takim stanie jakim przyjechaly, lub zostaly przywiezione na lawecie. Domyslam sie ze zeby nie miec problemow wyciagaja z aut ktore przyjechaly na wlasnych kolkach. Co wcale nie musi byc prawda. Wiec tak naprawde nigdy nie masz pewnosci co Ci sie trafi. Ciekawostka jest fakt za taki silnik kasuja w UK od 150-200 GBP , a wiem bo gadalem z jednym z pracownikow i powiedzial co i jak.
                                                  czasem mozna spotkac tez Panow meczacych sie z wyciaganiem silnikow w calosci (skrzynia, oski) z Transitow ...bardzo chodliwy towar nie wspominajac o silnikach i skrzyniach VAG

                                                  I wlasnie dlatego Pan daje Ci 1 albo 2 tygodnie gwarancji a nie 6-12 miesiecy
                                                  Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                                  Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                                  Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                                  Bylo ->GOLF 3 1.8

                                                  Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                                  Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...