witajcie,
tak jak pisałem w innym temacie wczoraj zaświeciły mi się kontrolki abs,esp oraz pulsuje kontrolka układu hamulcowego (czerwony wykrzyknik). po podłączeniu pod komputer została zdiagnozowana usterka, i niby mechanik twierdzi że jest to pompa abs'u, u mnie na pompie jest napisany nr częsci 1K0614517BH, próbowałem t o znalezc na allegro i nigdzie tego nie ma, czy ten typ pompy można zastąpić jakimś innym? jeśli tak to jakim? czy w ogóle ta część jest naprawialna?
pomóżcie mi bo nie wiem co mam z tym robić.... dzieki z góry
1 6 D a czemu musi być z tym samym sterownikiem? nie da się przeprogramować nowszego na ten sam co ten stary?
16D zęby pewnie zjadł na ABS-ach ....... więc dobrze Ci radzi.
jak Ty mechanikowi nie wierzysz, a on sam nie dopuszcza cie, bo nie bardzo wie co zrobić ..... kto Ci przeprogramuje ABS ?
od 2 dni błedów z VCDS-a nie mozna się doprosic a Ty tu o przeprogramowaniu ABS-u mowisz
Można nowszą założyć, ale trzeba wiedzieć czy kodowanie musi byc zmodyfikowane.
U kolegi w Eosie mam podobny problem z ABS(tu były błędy napięcia wzorcowego i za niskiego stałego plusa), ori pompa była AE i mechanik się upiera że tylko taką lub AP bo ETKA dopuszcza można wsadzić.
Kupiliśmy AJ, on się upiera że nie można, sam z VCDSem przyjechałem na warsztat, zmodyfikowane kodowanie z AE na AJ zaakceptowało od razu, zrobiłem adaptację G200 G201, G85 bez odpalenia silnika i jazdy nie mogłem. Pompa była tylko elektrycznie wpięta a wężyki hamulcowe luzem nieprzykręcone więc adaptacji G251 też nie zrobiło bo wartość poza zakresem. Do tego napięcie na aku spadło do 10V i chyba przez to przy ponownych próbach te samo kodowanie pisało już "not valid". Czekam jak przykręci wężyki i odpowietrzy aby można było się przejechać do adaptacji G58.
Reasumujac, jezeli kupie z tym samym sterownikiem to za pewne pozostanie kwestia przelozenia czy wtedy rowniez jakies provramowanie wchodzi w rachube?
Ps
Dzis szwagier zabral mi auto do swojego kumpla z pracy i jutro ma się roztrzygnac czy pompa do wymiany czy to cos innego..
o kurcze, to nie wiedziałem o tym, kurde nie wiem gdzie to mam jechać wymienić bo tutaj normalnie nie ma do kogo pojechać:-( kurde w naszym rejonie w warsztatach tecchnika stanęła w 1996r
[ Dodano: Nie 10 Sie, 14 15:48 ]
a co się stanie jeżeli ktoś nie zrobi adaptacji tych czujników?
o kurcze, to nie wiedziałem o tym, kurde nie wiem gdzie to mam jechać wymienić bo tutaj normalnie nie ma do kogo pojechać:-( kurde w naszym rejonie w warsztatach tecchnika stanęła w 1996r
[ Dodano: Nie 10 Sie, 14 15:48 ]
a co się stanie jeżeli ktoś nie zrobi adaptacji tych czujników?
2-3h , troche się pogimastykujesz i sam zrobisz.
Jak umiesz klucz w reku trzymac, i masz dobre klucze (czytaj nie z biedronki) to zrobisz bez problemu.
szukałem trochę nt adaptacji tych czujników. najwyzej gość mi zamontuje pompe a ja będę musiał chyba sam sobie z tym poradzić, czy ktos z was mógłby mi napisać albo przeslać procedurę adaptacji po polsku? po kolei co się robi itd, bo te które są na internecie są po angielsku, połowe rzeczy nie rozumiem, a nie chcę czegoś zepsuć. będę wdzięczny z góry...
asterix_007, po wymianie pompy adaptację robiłem samemu i nie stanowiło to większego problemu, oczywiście jeśli masz VCDSa. Piszę większego, bo do kalibracji G85 korzystałem z procedury Ross-Techa a tam wymagana jest jazda po "łuku" i problemem było znalezienie odpowiedniego placu.
okej, auto gotowe, pompa zmieniona, adaptacja pompy za pierwszym razem nie poszła, ale za dugim razem już okej. mam wrażenie ze teraz hamulce są lepsze niż były przed awarią ;-)
Komentarz