stukanie w silniku na postoju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bzyku190
    Classic
    • 2018
    • 0

    stukanie w silniku na postoju

    Będę w Krk na lotnisku więc,na kiełbaski też wpadnę na chwilę ;-)
  • bzyku190
    Classic
    • 2014
    • 7

    #2
    stukanie w silniku na postoju

    Witam wszystkich użytkowników.

    Mam pytanie. Od jakiegoś czasu obserwuję zmianę w pracy silnika w mojej Octavii. Na postoju słychać stukanie (jakby ktoś uderzał młotkiem). Stukanie cichnie po wciśnięciu sprzęgła lub gdy delikatnie pchnę drążek zmiany biegów do przodu ( jakbym chciał wrzucić trójkę ale bez sprzęgła). Co to może być? Czyżby dwumas?
    Proszę o poradę.
    Pozdrawiam

    [ Dodano: Pon 11 Sie, 14 21:31 ]
    poradzi ktoś coś? z góry dzięki

    Komentarz

    • hyp
      Ambiente
      • 2013
      • 146
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Nagraj film, to może wtedy ktoś coś powie, bo tak na odległość to raczej jest niemożliwe cokolwiek powiedzieć
      ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

      Komentarz

      • beaviso
        Elegance
        • 2010
        • 767
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Stuka tylko po uruchomieniu na zimno, czy także na dobrze rozgrzanym?
        Jeśli tłucze się tylko na zimno, to pierwsze objawy dwumasy.

        M.
        666 4U

        Komentarz

        • bzyku190
          Classic
          • 2014
          • 7

          #5
          Tłucze zarówno na zimnym i na dobrze rozgrzanym. Nawet na rozgrzanym wydaje mi się, że bardziej.

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Wyjmuj skrzynię. Po oględzinach dwumasu będzie wiadomo co jest przyczyną.
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • bzyku190
              Classic
              • 2014
              • 7

              #7
              To był jednak dwumas. Tylko mechanik mądra głowa przy wymianie sprzęgła wsadził mi stare łożysko oporowe bo uznał że dobre. Po 2 dniach zaczęło szeleścić sprzęgło, ponowne rozebranie i wymiana łożyska ( oczywiście musiał już mi to zrobić na gwarancji, jego pech). Problem rozwiązany. Pozdrawiam

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                bzyku190, ciekawe czy zmienił tulejkę prowadzącą łożysko, czy też stwierdził że jest dobra...
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • beaviso
                  Elegance
                  • 2010
                  • 767
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Wcześniej w tym wątku pytałem, czy problem występował tylko na zimnym silniku. Nie bez powodu, bo u siebie od jakiś 2 lat / 25-30 kkm obserwuję po uruchomieniu zjawisko "przewalania kamieni" pod maską. Samochód, uruchomiony po nocnym postoju, hałasuje - jakieś takie heavymetalowe łomoty potrafi z siebie wydawać. Po wciśnięciu sprzęgła hałas natychmiast ustaje. Dlatego uznałem to za dwumasę - ze zdziwieniem, bo jeżdżę "z głową", a przebieg 75 tys. km na pierwsze objawy dwumasy byłby dla O2 1.9 TDI raczej zbyt mały.

                  Niedawno, przy 102 kkm, uszkodzeniu uległ wysprzęglik - pedał wszedł w podłogę i nie odbił. ASO wymieniło wysprzęglik, z którego był wyciek, a pompa została stara. No i tu pytanie - czy wysprzęglik i łożysko oporowe to ten sam element? Bo, dziwnym trafem, od czasu wymiany wysprzęglika moje auto już nie hałasuje po odpaleniu. Noce wprawdzie były ciepłe, ale mimo to przed wymianą wysprzęglika zimne auto zawsze hałasowało (tzn. tłukło się pod maską). Dziś odpaliłem po 8 dniach postoju - i cisza - "wiadro z kamieniami" jakby się ulotniło spod maski.

                  M.
                  666 4U

                  Komentarz

                  • Czarna_LK
                    RS
                    • 2014
                    • 2255
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    beaviso, Nie do końca to samo, bo łożysko oporowe jest częścią wysprzęglika.
                    Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

                    _______
                    Piotr

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      Czarna_LK, w BXE łożysko oporowe nie jest częścią wysprzęglika, to dwa oddzielne elementy pomiędzy którymi znajduje się łapa sprzęgła.

                      beaviso, możliwe, że stary wysprzęglik łapał lewe powietrze/nie wracał do końca, przez co mógł delikatnie dociskać łożysko nawet "na luzie"...
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • bzyku190
                        Classic
                        • 2014
                        • 7

                        #12
                        kowal 2002, w sumie tego nie wiem, ale mam nadzieję, że już się problemu pozbyłem. Teraz, żeby nie było tak dobrze pojawił się delikatny hałas jakby z napinacza paska alternatora ;/ mam nadzieję, że to nie z rozrządu. Niedawno wymieniałem rozrząd więc raczej nic nie powinno się dziać.

                        Komentarz

                        • Czarna_LK
                          RS
                          • 2014
                          • 2255
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          kowal 2002, Wysprzęglik jest przy pedale sprzegła (taka pompka), a łożysko oporowe to zwykłe łożysko kulkowe znajduje się na słoneczku sprzegła miedzy skrzynią biegów a silnikiem. Przynajmniej tak mi się wydaję.
                          Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

                          _______
                          Piotr

                          Komentarz

                          • kowal 2002
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 5161

                            #14
                            Czarna_LK, źle Ci się wydaje. W BXE przy pedale sprzęgła jest pompa sprzęgła a na skrzyni ( na wierzchu ) wysprzęglik, który poprzez łapę sprzęgła porusza łożyskiem wyciskowym. W innym rozwiązaniu ( np. w silniku BKD ) wysprzęglik jest zintegrowany z łożyskiem i siedzi wewnątrz skrzyni, na wałku wejściowym skrzyni.
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz

                            • beaviso
                              Elegance
                              • 2010
                              • 767
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Jakby nie było, kolejne odpalenia po min. 1-dobowym postoju utwierdzają mnie w przekonaniu, że chyba naprawdę pozbyłem się problemu "stada kamieni pod maską". Byłem przekonany, że to koło dwumasowe się odzywa, a temat przypadkowo rozwiązała wymiana wysprzęglika. Ciekawe. Niezłą miałbym minę gdybym kazał zmienić dwumasę i następnego dnia usłyszał to samo

                              Skoro jesteśmy przy sprzęgle, to mały off-top:
                              Inny problem notuję od pewnego czasu - po postoju na dworze (raczej nie po garażowaniu), kilka pierwszych ruszeń może (choć nie zawsze) wiązać się z lekkimi szarpnięciami - na pewno pochodzi to od tarczy sprzęgła. Takie typowe "rwanie" z tarczy. Ruszam lekko pod górę, sprzęgło przyszarpie (na tyle, że nieprzygotowany na to kierowca pewnie zdławiłby silnik). Tylko po wielogodzinnym postoju i tylko przez pierwszych kilkaset metrów. Potem mogę jeździć do woli i sprzęgło bierze płynnie zawsze bez wyjątku. Co to jest? Wpływ wilgoci?

                              M.
                              666 4U

                              Komentarz

                              • matys2905
                                Drive
                                • 2014
                                • 42

                                #16
                                Witam
                                Podepnę się pod temat. Mam podobne objawy co kolega na zimnym silniku słychać dziwny stukot z okolic silnika po rozgrzaniu jego intensywność ustaje ale nie znika. tak jak opisywał beaviso jakby sie przewalały kamienie.
                                Przebieg 182000km
                                BEAVISO czy mógłbyś bardziej sprecyzować swoje objawy lub miejsce z którego dochodził owy stukot?

                                Komentarz

                                • beaviso
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 767
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez matys2905
                                  Witam
                                  Podepnę się pod temat. Mam podobne objawy co kolega na zimnym silniku słychać dziwny stukot z okolic silnika po rozgrzaniu jego intensywność ustaje ale nie znika. tak jak opisywał beaviso jakby sie przewalały kamienie.
                                  Przebieg 182000km
                                  BEAVISO czy mógłbyś bardziej sprecyzować swoje objawy lub miejsce z którego dochodził owy stukot?
                                  Dokładnie nie wiem - gdzieś tuż zza grodzi silnika. Co ważne - ustępowało przy wciśnięciu sprzęgła do połowy i głębiej. Na początku (przy 70 kkm) wystarczyło delikatnie wcisnąć sprzęgło a przestawało hałasować. Z czasem hałas ustępował po coraz to głębszym wciśnięciu sprzęgła (przy 100 kkm trzeba było wcisnąć już mniej więcej do połowy). Aż do wymiany wysprzęglika (wymuszonej czym innym). Na razie jest cicho, co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło. Jak ten stan ulegnie zmianie, nie zapomnę poinformować.

                                  M.
                                  666 4U

                                  Komentarz

                                  Pracuję...