[O2] Dziwne objawy Octavia II BKD 2.0TDI 140KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kastopb
    Classic
    • 2018
    • 0

    [O2] Dziwne objawy Octavia II BKD 2.0TDI 140KM

    Szkoda, że mam pracę jaką mam i w niedzielę muszę być w Austrii, a w piątek żona zabiera Skodziankę bo jedzie z dzieckiem nad morze. No i bądź tu mądry i spotkaj się na spocie...
  • kastopb
    Classic
    • 2014
    • 26

    #2
    [O2] Dziwne objawy Octavia II BKD 2.0TDI 140KM

    Panowie, licze na wasze wsparcie w rozwiązaniu mojego problemu
    od 2 miesięcy jestem świeżym posiadaczem Octavii II

    po kilku dniach użytkowania zauważyłem że samochód na zimnym silniku nie pali od szczała wchodzi na obroty po 1-2 sekundzie, przyczyną był faktycznie akumulator, po wymianie na nowy objawy nie zniknęły dalej mam to samo, i obserwuje też (nie za każdym razem) ze z rury idzie biały dym na zimnym silniku po kilku sekundach jest juz ok, dolewam czasem płynu chłodzącego 200ml na 2tys km,
    Okazało się że pompa wody była walnięta ciekła itp, wymieniłem kompletny rozrząd z pompą i wszystkie filtry itp
    I problem dalej jest dalej taki sam czyli rano przy odpalaniu wchodzi po 1-2 sekundach czasem leci biały dym i dalej niewiele ale ubywa opłynu chłodzącego (po odkręceniu korka ze zbiorniczna czy z oleju nie ma żadnych mazi lub innych niepokojących osadzeń) z góry dzięki za poradę co zrobić

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      W bkd pękają głowice - do sprawdzenia.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #4
        Moze tak czarno bym tego nie widzial.
        Zrob obejscie na chlodnicy spalin i pojezdzij troche. Jesli konsumpcja płynu się zmniejszy to juz masz odpowiedz. Jesli nie.... to Robek moze mieć racje.
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • kastopb
          Classic
          • 2014
          • 26

          #5
          Przemik obejscie czyli połączyć ze sobą te 2 czarne przewody grubsze wlot i wylot
          widoczne na zdjęciu pod tym linkiem http://allegro.pl/chlodnica-egr-spal...443707307.html

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Tak
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • kastopb
              Classic
              • 2014
              • 26

              #7
              Panowie zrobiłem obejście chłodniczki spalin nic nie pomogło w dalszym ciągu jest ubytek płynu chłodzącego i dymi przy odpalaniu po nocy.
              Zauwazylem jeszcze jedną rzecz przy odpalaniu rano (oczywiście lekko się dławi nie odpala od szczała) świeci się kontrolka ESP + ABS plus na desce koło klimy podswietla się ASR - jak już odpali wszystko znika
              może to ma jakieś powiązanie z moim problemem, chyba że pozostaje już tylko zdjęcie głowicy. ;(

              Komentarz

              • spacewalker
                Elegance
                • 2012
                • 941

                #8
                To obadaj po takim odpaleniu błedy - ale ich nie kasuj , tylko wklej tu
                bo by wychodziło ze napięcie akku spada na tyle ze ESP wywala błąd.

                Komentarz

                • kastopb
                  Classic
                  • 2014
                  • 26

                  #9
                  sprawdze ale wątpie czy coś odczyta skaner, gdyż już kilka razy skanowałem błedy po tych objawach i nic nie wykryło a żadnych błędów nie usuwałem, a akum jest nowy hm więc ciekawy przypadek

                  Komentarz

                  • witachu
                    L&K
                    • 2011
                    • 1319

                    #10
                    kastopb, jakie masz teraz objawy dokładnie? z głowicą za nim wszystkiego nie sprawdzisz to nie ma się co spieszyć. Zawsze zdążysz to zrobić
                    OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                    Auto Detailing: Dream Car Studio
                    (znajdź również na fb)

                    Komentarz

                    • kastopb
                      Classic
                      • 2014
                      • 26

                      #11
                      witachu,
                      objawy są następujące

                      - po nocy nie odpala od szczała
                      - ubytek płynu chłodzacego dolewam nawet 200 ml po przejechaniu ok300km w ciągu całego tygodnia
                      - przy odpaleniu chmara dymu za autem (jak są temperatury typu 20+ dymku nie ma)
                      - przez chwile kilka sekund nierówne obroty

                      po rozgrzaniu silnika, nie widać żadnych chmurek itp a silnik chodzi jak złoto (pod koniec wakacji trasa nad morze ponad 500km i w trakcie jazdy na postojach płyn był cały znikał dopiero w nocy hm)

                      wymieniłem już
                      akumulator bo faktycznie był padnięty
                      cały rozrząd z pompą wody
                      zrobiłem obejście na chłodnicy spalin - nie pomogło
                      przewody wporządku kilka razy wszystkie analizowaliśmy
                      pod samochdodem nie ma żadnych plam po płynie itp
                      dodatkowo nie mam żadnej mazi na korku wlewu oleju
                      jeśli chodzi o zbiornicznek też nic niepokojącego niezauważyłem

                      Komentarz

                      • zadariusz1
                        Rider
                        • 2011
                        • 543
                        • Octavia III (5E3)
                        • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                        #12
                        Zrób analizę płynu chłodniczego,czy nie masz w nim przypadkiem spalin,objawy wskazują na uszkodzoną głowicę(masz gdzieś mikropęknięcie),ale za głowicę zabierał bym się na samym końcu,bo tu koszta są największe. Z opisu z kontrolkami ESP i ABS wynika, że w chwili rozruchu za bardzo spada ci napięcie na aku, jeśli po odpaleniu wszystko wraca do normy tzn. że alternator ładuje. Zabawa polega na tym,że może kupiłeś walnięty aku,jeśli aku dobre to sprawdzić trzeba wiązki idące od aku do rozrusznika, altka itp. Osobiście mi to wygląda na przedmuch płynu do kanału wydechowego. Na początek zrób test spalin,może coś pokaże. W zdejmowanie czapki baw sie na samym końcu,bo tam koszta są dość znaczne

                        Komentarz

                        • djtomi2
                          Rider
                          • 2010
                          • 252
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          Panowie nie śmiejcie się z mojego porównania, ale w poprzednim tysiącleciu miałem podobne objawy w Starze.
                          Przyczyną był wyciekający płyn do wnętrza cylindra.
                          Obawiam się że tutaj może być podobnie, tym bardziej, że wszystki objawy pasują ( niestety).
                          U mnie lało się przez uszczelkę, ale pęknięcie głowicy może powodować dokładnie takie samo zachowanie silnika.
                          W trakcie jazdy nic się nie dzieje, bo jeżeli wyciek jest mały, to pod wpływem temperatury szczelina może się uszczelnić.
                          Inna sprawa gdy samochód stoi całą noc, silnik stygnie, szczelina się powiększa, a płyn cieknie do cylindra. Rano jest go już na tyle, że jest problem ze sprężeniem mieszanki powietrza i wody. Stąd problem z odpaleniem i zaraz po odpaleniu dym z rury . Potrzeba też większej mocy , żeby zakręcić silnikiem. Może stąd biorą się twoje spadki zasilania i w efekcie późniejsze błędy, bo akumulator który w normalnych warunkach jest dobry, w twoim przypadku może być za słaby
                          Oczywiście, życzę ci żebym się mylił.
                          Pozdrawiam.

                          Komentarz

                          • witachu
                            L&K
                            • 2011
                            • 1319

                            #14
                            kastopb, ja u siebie rowniez przerabiałem ubytek płynu. jedynym objawełm było ubywanie płynu, i pecherzyki powietrza w zbironiku wyrównawczym - wynika to ze w układzie chłodzenia pojawia sie cisnienie w wyniku walnietej uszczelki bądz pekniecia na głowicy. poza tym zadnych innych objawów nie było. jesli nie ma u ciebie zewnetrznego wycieku to musi to byc ubytek wewnetrzny, wiec mogła by byc to chłodnica oleju ale wtedy płyn w zbiorniczku by sie brudził od oleju.
                            Zamieszczone przez kastopb
                            (pod koniec wakacji trasa nad morze ponad 500km i w trakcie jazdy na postojach płyn był cały znikał dopiero w nocy hm)
                            w kilku autach sie spotkałem z czyms takim i własnie był problem z uszczleką badz glowicą. zrob analize oleju jesli potwiedzi sie obecnosc chłodziwa, to chyba zostanie jednak głowica to sprawdzenia, bo innej mozliwości nie widze. koszta zaleznosci od rozmiaru strat.
                            OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                            Auto Detailing: Dream Car Studio
                            (znajdź również na fb)

                            Komentarz

                            • djtomi2
                              Rider
                              • 2010
                              • 252
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #15
                              Tą moją teorię o wodzie na tłoku możesz łatwo sprawdzić. Wystarczy wykręcić świece żarowe i przez powstały w ten sposób otwór wyssać ewentualną wodę przy pomocy wąskiego wężyka gumowego zakończonego strzykawką. Jedyna niedogodność, to ta, że do wykręcenia świec trzeba zdjąć pokrywę zaworów. W sumie to ok. 1 godz. roboty i to jeszcze z przerwą na kawę. Dodatkowo będziesz wiedział, na którym cylindrze masz wyciek.
                              Pozdrawiam.

                              Komentarz

                              • kastopb
                                Classic
                                • 2014
                                • 26

                                #16
                                dzięki Panowie w najbliższym czasie zabieram się za sprawdzanie i zobaczymy co z tego będzie, zastanawiam się tylko gdzie mogą mi przeanalizować czy w oleju nie ma chłodziwa.

                                Komentarz

                                • witachu
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1319

                                  #17
                                  Zamieszczone przez kastopb
                                  tylko gdzie mogą mi przeanalizować czy w oleju nie ma chłodziwa.
                                  wyslij próbke oleju do kolegi Konkon lub Pidziek po dwóch tygodniach będziesz miał
                                  OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                  Auto Detailing: Dream Car Studio
                                  (znajdź również na fb)

                                  Komentarz

                                  • kastopb
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 26

                                    #18
                                    jestem już blisko aby ściągnąć głowice, obejscie nie pomoglo nie mam juz pomyslow co jeszcze można sprawdzić a jest taka pora roku, ze masakra z odpalaniem wyciek plynu pewnie jest wewnetrzny i siedzi na tlokach przy odpalaniu duza chmura i kreci sporo przy minusowych dzisiaj przy -5 ledow sie podniósł. Po odpaleniu zawsze przez chwile swieca kontrolki abs esp i asr ten guzik kolo klimy nie wiem czy to zwiazane z tym ze nie moze od szczala odpalic po przekreceniu stacyjki.
                                    jak macie jeszcze jakies rady bede wdzieczny

                                    [ Dodano: Nie 30 Lis, 14 14:18 ]
                                    Dodatkowo przy odpaleniu na zimnym przy minusowych temperatura pracuje chwile na wiekszych obrotach np 1k po 2-3min wskakuje na normalne 850 cos kolo tego.

                                    Komentarz

                                    • leszekmw
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5356

                                      #19
                                      kastopb, ale z teg
                                      Zamieszczone przez zadariusz1
                                      Zrób analizę płynu chłodniczego,czy nie masz w nim przypadkiem spalin,
                                      a to robiłeś czy nie ? analizator ma każdy dobry mechanik raczej..

                                      [ Dodano: Pon 01 Gru, 14 14:25 ]
                                      a na pewno mają w aso
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz

                                      • kastopb
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 26

                                        #20
                                        leszekmw
                                        jeszcze to mi pozostało do zrobienia tylko pytanie czy to jest warte świeczki hm i czy analiza będzie na tyle prawidłowa, że wykryje ile ml tego oleju bym musiał tam im wysłać czy cos zeby dobrze to zrobili wiem czy wiecej lepiej ale wyciaganie po bagnecie potrwa heh

                                        Komentarz

                                        • leszekmw
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5356

                                          #21
                                          kastopb, nic nie trzeba wysyłać , jedziesz , pobieraj płyn ze zbiorniczka i zaraz Ci odczytują . tak to mniej więcej wygląda , osobiście nigdy tego nie robiłem , . napisz do meridomaniaka , on to kiedyś robił , opowiadał mi co i jak ale już nie pamiętam..
                                          masz adres do niego jakby co.. [email protected]
                                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                          GVI 1.4TSI
                                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                          Komentarz

                                          • kastopb
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 26

                                            #22
                                            Zamieszczone przez leszekmw
                                            nic nie trzeba wysyłać , jedziesz , pobieraj płyn ze zbiorniczka i zaraz Ci odczytują . tak to mniej więcej wygląda , osobiście nigdy tego nie robiłem , . napisz do meridomaniaka , on to kiedyś robił , opowiadał mi co i jak ale już nie pamiętam..
                                            masz adres do niego jakby co.. [email protected]

                                            więc tutaj się nie zrozumieliśmy ty piszesz o sprawdzaniu w zbiorniczku czy są spaliny
                                            a mnie chodziło o sprawdzenie chłodziwa w oleju (aby potwierdzić czy to jest wyciek węwnętrzny)

                                            Komentarz

                                            • witachu
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1319

                                              #23
                                              Zamieszczone przez kastopb
                                              a mnie chodziło o sprawdzenie chłodziwa w oleju (aby potwierdzić czy to jest wyciek węwnętrzny)
                                              musisz spuscić około 250 ml oleju z auta, najkorzystniej to zrobic przy wymianie oliwy w trakcie jej spuszczania z silnika. wysyłasz i czekasz na odpowiedz
                                              OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                              Auto Detailing: Dream Car Studio
                                              (znajdź również na fb)

                                              Komentarz

                                              • kastopb
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 26

                                                #24
                                                Zamieszczone przez witachu
                                                Zamieszczone przez kastopb
                                                a mnie chodziło o sprawdzenie chłodziwa w oleju (aby potwierdzić czy to jest wyciek węwnętrzny)
                                                musisz spuscić około 250 ml oleju z auta, najkorzystniej to zrobic przy wymianie oliwy w trakcie jej spuszczania z silnika. wysyłasz i czekasz na odpowiedz
                                                nakorzystniej tak, tylko wymianę planuje na wiosne najwcześniej na obecnym przejechane z 5k, a chodzi mi o finalną diagnozę co mam robić (czy to napewno głowica i pęknięcia)zbyt długie czekanie może spowodować wieksze problemy albo koszty tak myslę..., dziękuję wam za każdą opinię i dyskusje w tym temacie

                                                Komentarz

                                                • witachu
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1319

                                                  #25
                                                  kastopb, to juz połowe kilometrów przejechałes na oleju wiec duzej straty chyba nie bedzie. z resztą jesli chłodziwo rozrzedza olej to pogarsza jego własciwosci. jesli nie chcesz zrzucac całego oleju to pozostaje oddesac. z ta analiza to bym nie czekał do wiosny
                                                  OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                                  Auto Detailing: Dream Car Studio
                                                  (znajdź również na fb)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...