Pomocy Turbina 1,9 TDI BXE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukasz_r
    Classic
    • 2010
    • 2

    Pomocy Turbina 1,9 TDI BXE

    ipa to alkohol izopropylowy?

    Pozdrawiam
  • jabemax
    Classic
    • 2008
    • 30

    #2
    Pomocy Turbina 1,9 TDI BXE

    Witam kolegów.

    Opiszę mój problem jak mogę najdokładniej ja już załamuję ręce.

    W maju 2013 roku wymieniłem turbinę w mojej Octi 1,9 TDI 2007 silnik BXE powód wymiany dość duży hałas (jakby karetka) i potrafiła przymulić przy wyprzedzaniu po restarcie silnika wszystko było ok. Turbinę oddałem do regeneracji a raczej mój kolega mechanik do autoryzowanego serwisu Boscha w Bielsku-Białej. Turbina została zregenerowana założona przez mechanika i wszystko było "cacy"oprócz kosztów 1,5 tys. zł . W tym roku dokładnie w maju po przejechaniu 10 tys km turbina odmówiła posłuszeństwa tzn. nagle przy prędkości 110 km/h samochód zwolnił zaczął się dusić, a auto "przeszło" w tryb awaryjny. Ponieważ spodziewałem się, że turbina po regeneracji jest jeszcze na gwarancji oddałem ponownie do mojego kumpla mechanika a on wymontował turbinę i odesłał do serwisu w Bielsku-Białej jak się okazało w turbinie ukręciło wał. Moje zdziwienie ponieważ firma nie uznała gwarancji bo było tydzień po musiałem zapłacić za naprawę 500 zł i tu zaczynają się schody i mój największy problem w którym mam nadzieje pomożecie.
    Po założeniu naprawionej/zregenerowanej turbiny auto zmieniło się nie do poznania:

    1. na 1 biegu doładowanie odczuwalne włącza się dopiero od 3,0 tys obrotów i samochód
    wyje a nie ma mocy max prędkość 40 km/h i spokojnie przekracza czerwoną strefę ponad 4,5 tys. obrotów i nie wysprzęgla ... wyje.

    2.na 2 biegu doładowanie odczuwalne włącza się dopiero od 3,3 tys obrotów i samochód wyje a nie ma mocy max prędkość 60 km/h i spokojnie przekracza czerwoną strefę ponad 4,5 tys. obrotów i nie wysprzęgla ... wyje.

    3. na 3 biegu doładowanie odczuwalne włącza się dopiero od 3,1 tys obrotów i samochód wyje a nie ma mocy max prędkość 80 km/h i spokojnie przekracza czerwoną strefę ponad 4,5 tys. obrotów i nie wysprzęgla ... wyje - z górki jedzie szybciej.

    Max prędkość 162 km/h i więcej się nie da bo nie ma mocy dodatkowo na każdym z biegów strasznie muli do włączenia turbiny , brak dynamiki aż strach było wyprzedzać.

    Po sprawdzeniu u innego mechanika na komputerze (jako powód podał złe ciśnienia na turbinie) oczywiście zareklamowałem turbinę, a mój mechanik stwierdził , że tak nie może być. Turbina znowu poszła do serwisu Boscha w Bielsku-Białej , a oni stwierdzili, że te samochody tak mają i tak jest dobrze. Po perturbacjach o których nie będę pisał stwierdzili, że jednak jest coś nie tak i oni to zrobią. Po paru dniach kazali auto odebrać i było jeszcze gorzej a oni stwierdzili, że turbina jest inna i wszystko jest ok tylko mam jakiś problem z elektryką ale oni nie są od tego. Szkoda słów. Poprosiłem mojego mechanika aby założył mi jakąś używaną turbinę i tak zrobił i tu cud wszystko z autem ok.

    1. na 1 biegu doładowanie odczuwalne włącza się dopiero od 1,8 tys obrotów i samochód ma moc max prędkość 60 km/h i jak przekracza czerwoną strefę to wysprzęgla.

    2. na 2 biegu doładowanie odczuwalne włącza się dopiero od 1,9 tys obrotów i samochód ma moc max prędkość 70 km/h i jak przekracza czerwoną strefę to wysprzęgla.

    3. na 3 biegu doładowanie odczuwalne włącza się dopiero od 1,8 tys obrotów i samochód ma moc max prędkość 90 km/h i jak przekracza czerwoną strefę to wysprzęgla.

    i max prędkość 180 km/h i jeszcze jest zapas.

    Turbina zregenerowana poszła do oceny do Świerklańca gdzie ją podobno sprawdzili i podregulowali do tego serwisu z Bielska-Białej już nie mam zaufania.

    Dzisiaj mechanik zamienił używaną turbinę na tą zregenerowaną/sprawdzoną i ponownie lipa czyli znowu auto wyje a turbina doładowuje powyżej 3 tys.

    Ratujcie mnie co może być przyczyną , nadmienię ,że przy wyprzedzaniu dzisiaj z prędkością max. 70 km/h innego samochodu mój samochód zamiast doładować i przyspieszyć to zmulił i musiałem zjechać na bok bo zabrakło mu mocy.

    Komentarz

    • slavi
      Rider
      • 2004
      • 422

      #3
      Re: Pomocy Turbina 1,9 TDI BXE

      Zamieszczone przez jabemax
      Ratujcie mnie co może być przyczyną .
      Przecież chyba sam wiesz że turbina, wymień na nową albo reklamuj do skutku i tyle.

      Komentarz

      • jabemax
        Classic
        • 2008
        • 30

        #4
        Re: Pomocy Turbina 1,9 TDI BXE

        Zamieszczone przez slavi
        Zamieszczone przez jabemax
        Ratujcie mnie co może być przyczyną .
        Przecież chyba sam wiesz że turbina, wymień na nową albo reklamuj do skutku i tyle.
        Turbina niby jest ok tak twierdzi autoryzowany serwis Boscha z ul. Stawowej w Bielsku-Białej i tak twierdzi autoryzowany serwis Boscha z Świerklańca. Twierdzą Ci z Bielska-Białej że coś z elektryką nie tak. Po założeniu używki wszystko jest ok.

        Więc co jest przyczyną elektryka czy wadliwie zregenerowana turbina. Domniemam że Ci z Bielska-Białej regenerowali turbinę własnie w Świerklańcu.

        Czy jest możliwość, że jakaś część/układ elektryczny ma wpływ na pracę turbiny tzn. inaczej w używce inaczej w regenerowanej ?

        Komentarz

        • kiki
          Rider
          • 2010
          • 359

          #5
          Daj do innej firmy do sprawdzenia i tyle. Skoro na innym turbo silnika działa więc winna jest twoja "zregenerowana" turbina

          Komentarz

          • xcracer
            Elegance
            • 2014
            • 851
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Polecam Ci Omnibusa z Tarnowskich Gór. Są uczciwi. Możesz zadzwonić i podeślą swojego kuriera po turbinę.

            Możesz również sprawdzić w Turbo Tecu w Jaworznie. W opinii wielu(m.in. Alligatora z Dynosoftu) to jedna z najlepszych firm w Polsce zajmująca się regeneracja.
            Moja FLka:

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Logi dynamiczne robiles ?
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #8
                Zamieszczone przez przemik
                Logi dynamiczne robiles ?

                Stawiam że nie
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • shu
                  Rider
                  • 2013
                  • 372
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  xcracer, mowisz o turbo tecu z Jaworzna, a ja ostatnio(od roku)slysze ,ze sie zje$&*li.zreszta kumpel tam robi.gadalem z nim i okazuje sie,ze "monterzy"nie maja zielonego pojecia o tym co robia.jego slowa"skladam do kupy tak jak mnie nauczyli".kiedys moze faltycznie robili to ludzie z pasja,znajacy sie na temacie.teraz to juz masowka.
                  Ale zrobisz jak uwazasz
                  ...a w garażu "zielona kura"...

                  Komentarz

                  • xcracer
                    Elegance
                    • 2014
                    • 851
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    shu, dzięki za informację. Tego nie wiedziałem.

                    Niedawno kupowałem u nich pompowtrysk i jestem bardzo zadowolony. Z tym, że akurat nie mieli takiego na stanie i ściągali dla mnie pompkę z innego, zagranicznego oddziału. .

                    W takim razie może EMP Turbo?
                    Moja FLka:

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                    Komentarz

                    • WojtekDM
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 119

                      #11
                      czy przy zejściu z obrotów turbina wydaje dziwne dźwięki?
                      Skoda Octavia RS Combi 2006
                      BWA w serii 214KM/303Nm, aktualnie 263KM/384Nm, Black Magic
                      http://www.dynamech.pl
                      Serwis & regeneracja turbosprężarek

                      Komentarz

                      • beaviso
                        Elegance
                        • 2010
                        • 767
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Sorry za gorzki komentarz, ale tak kończy się oszczędzanie p.t. "przecież turbinę można zregenerować". To zawsze, prędzej czy później, okazuje się gównianą oszczędnością.

                        No i jakieś bzdury piszesz w kwestii prędkości maksymalnych w BXE na tej niby dobrej turbosprężarce. Jaką masz skrzynię?
                        - na 1. biegu max 60 km/h??? Chyba w Subaru Impreza...
                        - na 2. biegu max 70 km/h? Słabo, powinno być z 10 więcej
                        - na 3. biegu max 90 km/h??? Nie żartuj sobie, powinien osiągnąć ze 120 km/h

                        M.
                        666 4U

                        Komentarz

                        • xcracer
                          Elegance
                          • 2014
                          • 851
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          Nie zgodzę się z Twoją teorią. Można zregenerować turbinę z powodzeniem tylko trzeba to powierzyć firmie, która taką usługę wykona profesjonalnie i zgodnie ze sztuką.
                          Moja FLka:

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                          Komentarz

                          • Dzida
                            RS
                            • 2006
                            • 2253

                            #14
                            Zamieszczone przez xcracer
                            Nie zgodzę się z Twoją teorią. Można zregenerować turbinę z powodzeniem tylko trzeba to powierzyć firmie, która taką usługę wykona profesjonalnie i zgodnie ze sztuką.
                            :!:

                            A jak kolega zaryzykował, to czasami tak jest że się nie uda. Żeby nie było że marudzę, napisz do którejś ze sprawdzonych firm niech Ci podeślą dobrą turbinę, i wtedy będziesz wiedział co i jak. . . .

                            Komentarz

                            • jabemax
                              Classic
                              • 2008
                              • 30

                              #15
                              Zamieszczone przez WojtekDM
                              czy przy zejściu z obrotów turbina wydaje dziwne dźwięki?
                              Nie nic.

                              [ Dodano: Sob 30 Sie, 14 18:19 ]
                              Zamieszczone przez przemik
                              Logi dynamiczne robiles ?
                              Tak jak wcześniej napisałem spec w Jastrzębiu-Zdroju robił wskazał jednoznacznie na turbinę. Pseudo firma z Bielska twierdzi że jest dobrze mimo wydruków z testów które im przedstawiłem.

                              [ Dodano: Sob 30 Sie, 14 18:22 ]
                              Zamieszczone przez beaviso
                              Sorry za gorzki komentarz, ale tak kończy się oszczędzanie p.t. "przecież turbinę można zregenerować". To zawsze, prędzej czy później, okazuje się gównianą oszczędnością.

                              No i jakieś bzdury piszesz w kwestii prędkości maksymalnych w BXE na tej niby dobrej turbosprężarce. Jaką masz skrzynię?
                              - na 1. biegu max 60 km/h??? Chyba w Subaru Impreza...
                              - na 2. biegu max 70 km/h? Słabo, powinno być z 10 więcej
                              - na 3. biegu max 90 km/h??? Nie żartuj sobie, powinien osiągnąć ze 120 km/h

                              M.
                              Przepraszam trochę namotałem z tym że w dobrej tak chodziło ... ale chodziło dobrze tzn. obecnie nie mogę powiedzieć dokładnie jak ale na pewno turbina odczuwalnie wlączała się przy 1,8 tys.obrotów co do max prędkości faktycznie na 3 dawało prawie 110 km/h na 1 coś koło 60 km/h

                              Komentarz

                              • Tozi
                                Drive
                                • 2011
                                • 73

                                #16
                                Wyślij do EMP Turbo z Wrocławia, jak tam robiłem hybrydę, oni ogarniają temat, powołaj sie na mnie ;-)

                                Komentarz

                                • jabemax
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 30

                                  #17
                                  Ta popaprana firma z Bielska-Białej stwierdziła, że oni naprawili z dobrej woli turbinę po gwarancji i nie dali na nową naprawę gwarancji "k.rwa" zapłaciłem 500 zł i mam niesprawną turbinę. Fakt tak napisali w tych swoich pseudo warunkach gwarancji. Tracę już cierpliwość i gdybym miał wolne środki to bym ich do sądu podał, a tak pozostaje mi kupno turbiny w zaufanym serwisie.
                                  Finał odradzam wszystkim firmę z Bielska-Białej z ul. Stawowej.
                                  A moja octi na ich pseudo naprawionej turbinie nie ma dalej mocy, a spalanie wzrosło o ponad 2 litry , komputer pokazuje błąd P0299 dla firmy z Bielska to inna przyczyna niż turbina jak to stwierdzili to już nie ich wina.

                                  Komentarz

                                  • przemik
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 1610

                                    #18
                                    Zamieszczone przez jabemax
                                    komputer pokazuje błąd P0299
                                    Zrób logi dynamiczne... albo jedz do kogos kto Ci zrobi...
                                    Przemek
                                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                    Komentarz

                                    • EMP-TURBO
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 89

                                      #19
                                      skoro miałeś założone inne turbo i było ok to chyba nie ma wątpliwości co jest grane, turbo prawdopodobnie jest źle ustawione jeśli chodzi o kwestję " budzenia" się do życie, ma prawdopodobnie niewłaściwie ustawiony przepływ spalin i stąd takie problemy, czy dalej jeździsz na tej turbosprężarce ?
                                      www.emp-turbo.pl
                                      www.facebook.com/emp-turbo

                                      Komentarz

                                      • jabemax
                                        Classic
                                        • 2008
                                        • 30

                                        #20
                                        Zamieszczone przez EMP-TURBO
                                        skoro miałeś założone inne turbo i było ok to chyba nie ma wątpliwości co jest grane, turbo prawdopodobnie jest źle ustawione jeśli chodzi o kwestję " budzenia" się do życie, ma prawdopodobnie niewłaściwie ustawiony przepływ spalin i stąd takie problemy, czy dalej jeździsz na tej turbosprężarce ?
                                        Tak jeżdżę na niej , na razie nie mam gotówki aby ją naprawić

                                        Komentarz

                                        Pracuję...