Opiszę mój problem jak mogę najdokładniej ja już załamuję ręce.
W maju 2013 roku wymieniłem turbinę w mojej Octi 1,9 TDI 2007 silnik BXE powód wymiany dość duży hałas (jakby karetka) i potrafiła przymulić przy wyprzedzaniu po restarcie silnika wszystko było ok. Turbinę oddałem do regeneracji a raczej mój kolega mechanik do autoryzowanego serwisu Boscha w Bielsku-Białej. Turbina została zregenerowana założona przez mechanika i wszystko było "cacy"oprócz kosztów 1,5 tys. zł . W tym roku dokładnie w maju po przejechaniu 10 tys km turbina odmówiła posłuszeństwa tzn. nagle przy prędkości 110 km/h samochód zwolnił zaczął się dusić, a auto "przeszło" w tryb awaryjny. Ponieważ spodziewałem się, że turbina po regeneracji jest jeszcze na gwarancji oddałem ponownie do mojego kumpla mechanika a on wymontował turbinę i odesłał do serwisu w Bielsku-Białej jak się okazało w turbinie ukręciło wał. Moje zdziwienie ponieważ firma nie uznała gwarancji bo było tydzień po musiałem zapłacić za naprawę 500 zł i tu zaczynają się schody i mój największy problem w którym mam nadzieje pomożecie.
Po założeniu naprawionej/zregenerowanej turbiny auto zmieniło się nie do poznania:
1. na 1 biegu doładowanie odczuwalne włącza się dopiero od 3,0 tys obrotów i samochód
wyje a nie ma mocy max prędkość 40 km/h i spokojnie przekracza czerwoną strefę ponad 4,5 tys. obrotów i nie wysprzęgla ... wyje.
2.na 2 biegu doładowanie odczuwalne włącza się dopiero od 3,3 tys obrotów i samochód wyje a nie ma mocy max prędkość 60 km/h i spokojnie przekracza czerwoną strefę ponad 4,5 tys. obrotów i nie wysprzęgla ... wyje.
3. na 3 biegu doładowanie odczuwalne włącza się dopiero od 3,1 tys obrotów i samochód wyje a nie ma mocy max prędkość 80 km/h i spokojnie przekracza czerwoną strefę ponad 4,5 tys. obrotów i nie wysprzęgla ... wyje - z górki jedzie szybciej.
Max prędkość 162 km/h i więcej się nie da bo nie ma mocy dodatkowo na każdym z biegów strasznie muli do włączenia turbiny , brak dynamiki aż strach było wyprzedzać.
Po sprawdzeniu u innego mechanika na komputerze (jako powód podał złe ciśnienia na turbinie) oczywiście zareklamowałem turbinę, a mój mechanik stwierdził , że tak nie może być. Turbina znowu poszła do serwisu Boscha w Bielsku-Białej , a oni stwierdzili, że te samochody tak mają i tak jest dobrze. Po perturbacjach o których nie będę pisał stwierdzili, że jednak jest coś nie tak i oni to zrobią. Po paru dniach kazali auto odebrać i było jeszcze gorzej a oni stwierdzili, że turbina jest inna i wszystko jest ok tylko mam jakiś problem z elektryką ale oni nie są od tego. Szkoda słów. Poprosiłem mojego mechanika aby założył mi jakąś używaną turbinę i tak zrobił i tu cud wszystko z autem ok.
1. na 1 biegu doładowanie odczuwalne włącza się dopiero od 1,8 tys obrotów i samochód ma moc max prędkość 60 km/h i jak przekracza czerwoną strefę to wysprzęgla.
2. na 2 biegu doładowanie odczuwalne włącza się dopiero od 1,9 tys obrotów i samochód ma moc max prędkość 70 km/h i jak przekracza czerwoną strefę to wysprzęgla.
3. na 3 biegu doładowanie odczuwalne włącza się dopiero od 1,8 tys obrotów i samochód ma moc max prędkość 90 km/h i jak przekracza czerwoną strefę to wysprzęgla.
i max prędkość 180 km/h i jeszcze jest zapas.
Turbina zregenerowana poszła do oceny do Świerklańca gdzie ją podobno sprawdzili i podregulowali do tego serwisu z Bielska-Białej już nie mam zaufania.
Dzisiaj mechanik zamienił używaną turbinę na tą zregenerowaną/sprawdzoną i ponownie lipa czyli znowu auto wyje a turbina doładowuje powyżej 3 tys.
Ratujcie mnie co może być przyczyną , nadmienię ,że przy wyprzedzaniu dzisiaj z prędkością max. 70 km/h innego samochodu mój samochód zamiast doładować i przyspieszyć to zmulił i musiałem zjechać na bok bo zabrakło mu mocy.
Przecież chyba sam wiesz że turbina, wymień na nową albo reklamuj do skutku i tyle.
Turbina niby jest ok tak twierdzi autoryzowany serwis Boscha z ul. Stawowej w Bielsku-Białej i tak twierdzi autoryzowany serwis Boscha z Świerklańca. Twierdzą Ci z Bielska-Białej że coś z elektryką nie tak. Po założeniu używki wszystko jest ok.
Więc co jest przyczyną elektryka czy wadliwie zregenerowana turbina. Domniemam że Ci z Bielska-Białej regenerowali turbinę własnie w Świerklańcu.
Czy jest możliwość, że jakaś część/układ elektryczny ma wpływ na pracę turbiny tzn. inaczej w używce inaczej w regenerowanej ?
Polecam Ci Omnibusa z Tarnowskich Gór. Są uczciwi. Możesz zadzwonić i podeślą swojego kuriera po turbinę.
Możesz również sprawdzić w Turbo Tecu w Jaworznie. W opinii wielu(m.in. Alligatora z Dynosoftu) to jedna z najlepszych firm w Polsce zajmująca się regeneracja.
xcracer, mowisz o turbo tecu z Jaworzna, a ja ostatnio(od roku)slysze ,ze sie zje$&*li.zreszta kumpel tam robi.gadalem z nim i okazuje sie,ze "monterzy"nie maja zielonego pojecia o tym co robia.jego slowa"skladam do kupy tak jak mnie nauczyli".kiedys moze faltycznie robili to ludzie z pasja,znajacy sie na temacie.teraz to juz masowka.
Ale zrobisz jak uwazasz
Niedawno kupowałem u nich pompowtrysk i jestem bardzo zadowolony. Z tym, że akurat nie mieli takiego na stanie i ściągali dla mnie pompkę z innego, zagranicznego oddziału. .
Sorry za gorzki komentarz, ale tak kończy się oszczędzanie p.t. "przecież turbinę można zregenerować". To zawsze, prędzej czy później, okazuje się gównianą oszczędnością.
No i jakieś bzdury piszesz w kwestii prędkości maksymalnych w BXE na tej niby dobrej turbosprężarce. Jaką masz skrzynię?
- na 1. biegu max 60 km/h??? Chyba w Subaru Impreza...
- na 2. biegu max 70 km/h? Słabo, powinno być z 10 więcej
- na 3. biegu max 90 km/h??? Nie żartuj sobie, powinien osiągnąć ze 120 km/h
Nie zgodzę się z Twoją teorią. Można zregenerować turbinę z powodzeniem tylko trzeba to powierzyć firmie, która taką usługę wykona profesjonalnie i zgodnie ze sztuką.
Nie zgodzę się z Twoją teorią. Można zregenerować turbinę z powodzeniem tylko trzeba to powierzyć firmie, która taką usługę wykona profesjonalnie i zgodnie ze sztuką.
:!:
A jak kolega zaryzykował, to czasami tak jest że się nie uda. Żeby nie było że marudzę, napisz do którejś ze sprawdzonych firm niech Ci podeślą dobrą turbinę, i wtedy będziesz wiedział co i jak. . . .
czy przy zejściu z obrotów turbina wydaje dziwne dźwięki?
Nie nic.
[ Dodano: Sob 30 Sie, 14 18:19 ]
Zamieszczone przez przemik
Logi dynamiczne robiles ?
Tak jak wcześniej napisałem spec w Jastrzębiu-Zdroju robił wskazał jednoznacznie na turbinę. Pseudo firma z Bielska twierdzi że jest dobrze mimo wydruków z testów które im przedstawiłem.
[ Dodano: Sob 30 Sie, 14 18:22 ]
Zamieszczone przez beaviso
Sorry za gorzki komentarz, ale tak kończy się oszczędzanie p.t. "przecież turbinę można zregenerować". To zawsze, prędzej czy później, okazuje się gównianą oszczędnością.
No i jakieś bzdury piszesz w kwestii prędkości maksymalnych w BXE na tej niby dobrej turbosprężarce. Jaką masz skrzynię?
- na 1. biegu max 60 km/h??? Chyba w Subaru Impreza...
- na 2. biegu max 70 km/h? Słabo, powinno być z 10 więcej
- na 3. biegu max 90 km/h??? Nie żartuj sobie, powinien osiągnąć ze 120 km/h
M.
Przepraszam trochę namotałem z tym że w dobrej tak chodziło ... ale chodziło dobrze tzn. obecnie nie mogę powiedzieć dokładnie jak ale na pewno turbina odczuwalnie wlączała się przy 1,8 tys.obrotów co do max prędkości faktycznie na 3 dawało prawie 110 km/h na 1 coś koło 60 km/h
Ta popaprana firma z Bielska-Białej stwierdziła, że oni naprawili z dobrej woli turbinę po gwarancji i nie dali na nową naprawę gwarancji "k.rwa" zapłaciłem 500 zł i mam niesprawną turbinę. Fakt tak napisali w tych swoich pseudo warunkach gwarancji. Tracę już cierpliwość i gdybym miał wolne środki to bym ich do sądu podał, a tak pozostaje mi kupno turbiny w zaufanym serwisie.
Finał odradzam wszystkim firmę z Bielska-Białej z ul. Stawowej.
A moja octi na ich pseudo naprawionej turbinie nie ma dalej mocy, a spalanie wzrosło o ponad 2 litry , komputer pokazuje błąd P0299 dla firmy z Bielska to inna przyczyna niż turbina jak to stwierdzili to już nie ich wina.
skoro miałeś założone inne turbo i było ok to chyba nie ma wątpliwości co jest grane, turbo prawdopodobnie jest źle ustawione jeśli chodzi o kwestję " budzenia" się do życie, ma prawdopodobnie niewłaściwie ustawiony przepływ spalin i stąd takie problemy, czy dalej jeździsz na tej turbosprężarce ?
skoro miałeś założone inne turbo i było ok to chyba nie ma wątpliwości co jest grane, turbo prawdopodobnie jest źle ustawione jeśli chodzi o kwestję " budzenia" się do życie, ma prawdopodobnie niewłaściwie ustawiony przepływ spalin i stąd takie problemy, czy dalej jeździsz na tej turbosprężarce ?
Tak jeżdżę na niej , na razie nie mam gotówki aby ją naprawić
Komentarz