Luzy w kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • velmo
    Classic
    • 2018
    • 8
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Luzy w kierownicy

    To żeś się pan napracowałeś :wink:
  • velmo
    Classic
    • 2014
    • 20

    #2
    Luzy w kierownicy

    Odnoszę wrażenie, ze mam ciut za duże luzy w kierownicy (szczególnie wyczuwalne przy większych prędkościach). Na zgaszonym silniku też czuje że kierownica się delikatnie rusza bez oporu.

    Sprawdziłem krzyżak ten koło pedałów, chciałbym sprawdzić jeszcze ten który jest przy maglownicy oraz słyszałem, że jest taka śruba do kasowania luzy na maglownicy.
    Czy mogę prosić o pomoc w tej kwestii - jak się dostać do tego krzyżaka bo z tego co widziałem jest osłonięty oraz gdzie znajduje się śruba regulacyjna??

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Nic nie reguluj.
      Jeśli sprawdziłeś krzyżak przy pedałach, to poniżej nie ma już kolejnego.
      Szukaj przyczyny gdzie indziej.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • Czarna_LK
        RS
        • 2014
        • 2255
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Sprawdź też końcówki drążków, może już odmawiają współpracy.
        Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

        _______
        Piotr

        Komentarz

        • robreg
          L&K
          • 2010
          • 1195
          • Octavia I (1U2)
          • AXP 1.4 MPI 75 KM

          #5
          Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale gdzie (w sensie jakim cudem na kierownicy) w elektrycznie wspomaganej przekładni chcecie poczuć luz na końcówkach, jeśli bez sprawnie działającego sterownika wspomagania w tym układzie kierowniczym nie działa nawet powrót kierownicy po skrecie do pozycji wyprostowanej (cecha konstrukcyjna o ile dobrze pamiętam, trapezowego układu kierowniczego).

          To, co odczuwamy na kierownicy w naszych samochodach jest bardzo mocno przefiltrowane przez to, co postanowi komputer. Luzy na końcówkach można sprawdzić jedynie siedząc pod obciążonym samochodem,

          Czy Kolega nie ma przypadkiem problemu, nie z kierownicą, tylko z myszkujacym przy wyższych prędkościach samochodem? Miałem to samo i nie miało to nic wspólnego z układem kierowniczym ;-)
          Pozdrawiam, Robreg.
          ----
          furmanka.blogspot.com fan ;-)

          Komentarz

          • velmo
            Classic
            • 2014
            • 20

            #6
            Dziękuję za zainteresowanie

            Owszem auto myszkowało, wymieniłem tylną prawą tuleję wahacza i jest lepiej.
            Jednak luz jaki wyczuwam w mojej opinii jest za duży i musze coś z tym zrobić..

            Auto ma 140tyś, niestety duża część tego przebiegu po mieście użytkowane przez kobietę :?

            Dodam tylko, że mam jeszcze jedną wadę - czasem np. przy parkowaniu czyli powoli i na skręconych kołach słychać pojedyncze puknięcie, dość głośne. Nie wiem jednak czy to ma związek?

            Komentarz

            • Czarna_LK
              RS
              • 2014
              • 2255
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              velmo, co do stuków np. podczas parkowania to miałem podobny problem w Seacie. Niestety okazał się to przegub. Najlepiej poszukaj kogoś sensownego i podjedź i wytłumacz o co chodzi bo i tak żaden z nas tu tego nie naprawi :szeroki_usmiech Może ktoś z Twojego regionu ma sprawdzonego mechanika.
              Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

              _______
              Piotr

              Komentarz

              • robreg
                L&K
                • 2010
                • 1195
                • Octavia I (1U2)
                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                #8
                Zamieszczone przez velmo
                Dziękuję za zainteresowanie

                Owszem auto myszkowało, wymieniłem tylną prawą tuleję wahacza i jest lepiej.
                Jednak luz jaki wyczuwam w mojej opinii jest za duży i musze coś z tym zrobić...

                Auto ma 140tyś, niestety duża część tego przebiegu po mieście użytkowane przez kobietę :?

                Dodam tylko, że mam jeszcze jedną wadę - czasem np. przy parkowaniu czyli powoli i na skręconych kołach słychać pojedyncze puknięcie, dość głośne. Nie wiem jednak czy to ma związek?
                tylną prawą którą? :-P bo jest ich kilka (tak jak i prawych tylnych wahaczy w Twoim pojeździe).

                stuk przy skręcaniu koła przy nieruchomym pojeździe (łożysko mcphersona) czy przy bardzo powolnej jeździe na już skręconych w konkretnej pozycji kołach (przegub zewnętrzny)? Trochę dużo usterek pasuje do Twojego opisu.

                większy wpływ na myszkowanie auta mają tuleje przedniego zawieszenia (moje nie pozwalały jeździć w rozsądny sposób szybciej niż 120km/h). A przy przekładni kierowniczej którą posiadasz bardzo trudno jest zauważyć luz na niej - przy minimalnym skręcie kierownicy do roboty bierze się komputer i elektryczne wspomaganie kierownicy.
                Pozdrawiam, Robreg.
                ----
                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                Komentarz

                • velmo
                  Classic
                  • 2014
                  • 20

                  #9
                  Z mojego doświadczenia wynika, że przegub grzechocze na skręconych kołach, a ja mam tylko pojedynczy stuk i to nie zawsze - jakby coś się przesunęło.

                  Miałem na myśli tylną tuleję wahacza przedniego prawego

                  Ale ale czy ktoś mi powie gdzie jest ta śruba do kasowania luzu w maglownicy?

                  Komentarz

                  • robreg
                    L&K
                    • 2010
                    • 1195
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXP 1.4 MPI 75 KM

                    #10
                    tylko jedną tuleję? bardzo źle przeprowadzona naprawa. Tak jak klocków czy tarcz nie zmienia się pojedynczo, tak samo innych elementów zawieszenia nie powinno się zmieniać pojedynczo, bo zużywały się jednocześnie - pojedyncze wymiany powodują głupienie samochodu.

                    napisał Ci robekcool - najpierw przekonaj się, że coś takiego jak luz na Twojej przekładni wystepuje. Wydaje mi się, że w Octavii 2 szukasz czegoś, co w tym samochodzie zupełnie nie ma miejsca.
                    Pozdrawiam, Robreg.
                    ----
                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                    Komentarz

                    • velmo
                      Classic
                      • 2014
                      • 20

                      #11
                      Tutaj akurat się nie zgodzę - elementy zawieszenia nie zużywają się jednakowo -prawa strona zawsze zużywa się szybciej :!: No i nie wydaje mi się, żeby przez to "auto głupiało".

                      No i nadal nie wiem gdzie ta śruba...

                      Komentarz

                      • robreg
                        L&K
                        • 2010
                        • 1195
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXP 1.4 MPI 75 KM

                        #12
                        velmo, szybciej się zużywa bo co? bajanie ślepego o kolorach. W mojej O2 zarówno przód jak i tył był bardziej roz..........ny z lewej strony, a auto zakupione w salonie w PL.

                        Spuść z prawego przedniego koła 1 bar ciśnienia. Pojeździj - przyspiesz, zahamuj itp. - wyciągnij wnioski

                        Szukaj śruby, szukaj... daj znać, jak ją znajdziesz :P
                        Pozdrawiam, Robreg.
                        ----
                        furmanka.blogspot.com fan ;-)

                        Komentarz

                        • velmo
                          Classic
                          • 2014
                          • 20

                          #13
                          Czyli co, w tej przekładni nie ma takiej śruby??
                          Co mam sprawdzić przez upuszczenie powietrza?

                          Dziś jeszcze raz sprawdziłem na odpalonym aucie stojąc w miejscu i obserwowałem ruch koła przy ruszaniu kierownicą, a później na zgaszonym - coś tu jest nie tak bo takiego luzu być nie powinno. Sprawdziłem jeszcze do porównania w passacie B6, tam siedzi taka sama przekładnia a luzu takiego nie ma

                          Komentarz

                          Pracuję...