To żeś się pan napracowałeś :wink:
Luzy w kierownicy
Zwiń
X
-
Luzy w kierownicy
Odnoszę wrażenie, ze mam ciut za duże luzy w kierownicy (szczególnie wyczuwalne przy większych prędkościach). Na zgaszonym silniku też czuje że kierownica się delikatnie rusza bez oporu.
Sprawdziłem krzyżak ten koło pedałów, chciałbym sprawdzić jeszcze ten który jest przy maglownicy oraz słyszałem, że jest taka śruba do kasowania luzy na maglownicy.
Czy mogę prosić o pomoc w tej kwestii - jak się dostać do tego krzyżaka bo z tego co widziałem jest osłonięty oraz gdzie znajduje się śruba regulacyjna??
-
-
Sprawdź też końcówki drążków, może już odmawiają współpracy.Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299
_______
Piotr
Komentarz
-
-
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale gdzie (w sensie jakim cudem na kierownicy) w elektrycznie wspomaganej przekładni chcecie poczuć luz na końcówkach, jeśli bez sprawnie działającego sterownika wspomagania w tym układzie kierowniczym nie działa nawet powrót kierownicy po skrecie do pozycji wyprostowanej (cecha konstrukcyjna o ile dobrze pamiętam, trapezowego układu kierowniczego).
To, co odczuwamy na kierownicy w naszych samochodach jest bardzo mocno przefiltrowane przez to, co postanowi komputer. Luzy na końcówkach można sprawdzić jedynie siedząc pod obciążonym samochodem,
Czy Kolega nie ma przypadkiem problemu, nie z kierownicą, tylko z myszkujacym przy wyższych prędkościach samochodem? Miałem to samo i nie miało to nic wspólnego z układem kierowniczym ;-)Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Dziękuję za zainteresowanie
Owszem auto myszkowało, wymieniłem tylną prawą tuleję wahacza i jest lepiej.
Jednak luz jaki wyczuwam w mojej opinii jest za duży i musze coś z tym zrobić..
Auto ma 140tyś, niestety duża część tego przebiegu po mieście użytkowane przez kobietę :?
Dodam tylko, że mam jeszcze jedną wadę - czasem np. przy parkowaniu czyli powoli i na skręconych kołach słychać pojedyncze puknięcie, dość głośne. Nie wiem jednak czy to ma związek?
Komentarz
-
-
velmo, co do stuków np. podczas parkowania to miałem podobny problem w Seacie. Niestety okazał się to przegub. Najlepiej poszukaj kogoś sensownego i podjedź i wytłumacz o co chodzi bo i tak żaden z nas tu tego nie naprawi :szeroki_usmiech Może ktoś z Twojego regionu ma sprawdzonego mechanika.Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299
_______
Piotr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez velmoDziękuję za zainteresowanie
Owszem auto myszkowało, wymieniłem tylną prawą tuleję wahacza i jest lepiej.
Jednak luz jaki wyczuwam w mojej opinii jest za duży i musze coś z tym zrobić...
Auto ma 140tyś, niestety duża część tego przebiegu po mieście użytkowane przez kobietę :?
Dodam tylko, że mam jeszcze jedną wadę - czasem np. przy parkowaniu czyli powoli i na skręconych kołach słychać pojedyncze puknięcie, dość głośne. Nie wiem jednak czy to ma związek?
stuk przy skręcaniu koła przy nieruchomym pojeździe (łożysko mcphersona) czy przy bardzo powolnej jeździe na już skręconych w konkretnej pozycji kołach (przegub zewnętrzny)? Trochę dużo usterek pasuje do Twojego opisu.
większy wpływ na myszkowanie auta mają tuleje przedniego zawieszenia (moje nie pozwalały jeździć w rozsądny sposób szybciej niż 120km/h). A przy przekładni kierowniczej którą posiadasz bardzo trudno jest zauważyć luz na niej - przy minimalnym skręcie kierownicy do roboty bierze się komputer i elektryczne wspomaganie kierownicy.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
tylko jedną tuleję? bardzo źle przeprowadzona naprawa. Tak jak klocków czy tarcz nie zmienia się pojedynczo, tak samo innych elementów zawieszenia nie powinno się zmieniać pojedynczo, bo zużywały się jednocześnie - pojedyncze wymiany powodują głupienie samochodu.
napisał Ci robekcool - najpierw przekonaj się, że coś takiego jak luz na Twojej przekładni wystepuje. Wydaje mi się, że w Octavii 2 szukasz czegoś, co w tym samochodzie zupełnie nie ma miejsca.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
velmo, szybciej się zużywa bo co? bajanie ślepego o kolorach. W mojej O2 zarówno przód jak i tył był bardziej roz..........ny z lewej strony, a auto zakupione w salonie w PL.
Spuść z prawego przedniego koła 1 bar ciśnienia. Pojeździj - przyspiesz, zahamuj itp. - wyciągnij wnioski
Szukaj śruby, szukaj... daj znać, jak ją znajdziesz :PPozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Czyli co, w tej przekładni nie ma takiej śruby??
Co mam sprawdzić przez upuszczenie powietrza?
Dziś jeszcze raz sprawdziłem na odpalonym aucie stojąc w miejscu i obserwowałem ruch koła przy ruszaniu kierownicą, a później na zgaszonym - coś tu jest nie tak bo takiego luzu być nie powinno. Sprawdziłem jeszcze do porównania w passacie B6, tam siedzi taka sama przekładnia a luzu takiego nie ma
Komentarz
-
Komentarz