Zatarty silnik w 1.8 TSI DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zakalszny
    Classic
    • 2019
    • 2
    • Octavia II (1Z3)

    Zatarty silnik w 1.8 TSI DSG

    Zamieszczone przez voltar
    Coraz mniej jestem do tego S3 przekonany ....

    - lipa z tym DSG7 w połączeniu z 1.8 TSI - ograniczenie momentu do poziomu tego w 1.4 TSI to po cholerę ten silnik brać i dopłacać jak za zboże ?
    - 1.8 TSI na pewno bardziej cichy i lepiej brzmiący ale to też kwestia wyciszenia auta. W 03 różnica w dzwięku auta z 1.4 jest zauważalna ale nie odbierałbym tego jako minus i że głośniej , po prostu czuje się i słyszy że inny silnik więc w S3 powinna być ta różnica jeszcze mniejsza
    - dodatkowo 1.4 TSI tańszy, lżejszy, mniejsze zużycie paliwa ACT i związane z tym wątpliwości co do trwałości

    - 1.8 TSI w manualu inna bajka . Po mojej O2 wiem że mocy nie brakuje ale jednak silnik to odczuł jak załadowałem ja kiedyś po dach na 1000 km trasę. Trzeba było brać poprawkę nie tylko na hamowanie ale i na przyspieszanie. W 1.4 może byc tylko gorzej.

    - Dodatkowo wkurzają mnie te fotele w S3. Jak za auto 100 tys. + to są one dla mnie zbyt mało wygodne i tandetnie wykonane. Materiał kiepski i nawet z wyglądu mi sie nie podobają (szczególnie wersja Style )Z przeszyć wyłażą różne niepoobcinane nitki itp
    Z wyglądu chyba najbardziej to mi się podoba tapicerka z wersji Ambiente. Taka kropkowana ale widziałem tylko na zdjęciu i przez szybę ale nie dotykałem i nie siedziałem.

    - Cena - Plus 5 tys? Słuszny ruch Skody skoro globalnie sie ludzie rzucili i produkcja nie wyrabia .... Będą mieli z czego ciąć jak sprzedaż kiedyś spadnie ... ale tymczasem tym bardziej nie kupię...

    - Działania "topowych" salonów Skody dodatkowo mnie zniechęcają do marki .... w jednym z nich czekam już 2 tydzień na konkretną ofertę na S3.
    Dodatkowo serwis zrobił wszystko bym przestał lubić tą markę ... Nie rozumiem jak można budować relacje biznesową z klientem przez lata by potem mieć go w dupie ?
    Takie wyrzucanie pieniędzy w błoto ....

    Przyjdzie chyba kupić lżejszego , tańszego i lepiej wykończonego Passata B8 ....
    Ceny Passata plus 1400 PLN od nowego roku ....

    Ciekawe czy teraz oprócz upustu rocznikowego dają standardowe rabaty ?
    Problem w tym, że jakos nowego paska tez jest marna.
    Czekam na mozliwosc jazdy thalismanem ciekawe kiedy pug pokaze nowego flagowca no i warto zerknac na toyote, niesmiertelne benzyny, tragiczne diesle, oblesne wykonczenie i zerowa awaryjnosc.
    Superb tez jest fajny ale tak jakosc i wybor silnikow :roll: 2.0 tsi jest super ale nie wiesz czy zaraz nie okaże się po 50 tys ze silnik to złom bo miałeś pecha ;/
  • zakalszny
    Classic
    • 2014
    • 5

    #2
    Zatarty silnik w 1.8 TSI DSG

    Skoda która miała być niezawodna i przejechać 300k bez zająknięcia okazało się, że przy ledwie 180k zatarł się silnik. Po 150k auto miało coraz większy apetyt na olej, ale w 2 serwisach pogwarancyjnych zapewnili, że mieści się to w normie i nie widać żadnego wycieku więc jest ok. Przy okazji akcji serwisowej skrzyni dsg w autoryzowanym serwisie również stwierdzili, że wszystko jest ok. Aż pewnego dnia zaświeciła się kontrolka ładowania akumulatora i żółta kontrolka silnika. W ten sam dzień ostawiłem auto do serwisu i po rozkręceniu silnika okazało się, że wszystko jest zatarte i nie wiadomo jaka jest przyczyna. Skodę zapakowałem na lawetę i zawiozłem do autoryzowanego serwisu tam również nie znaleźli przyczyny. Początkowo myśleli, że być może świeca się ukruszyła i jej resztki zrobiły spustoszenie bo jedna ze świec była zalana olejem, ale finalnie to nie to. Wymiana silnika w aucie kupionym w 2010r, i przez całe 4 lata jeżdżonym głównie na trasach to spory koszt i zawód... Może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem?

    Komentarz

    • EŁ
      L&K
      • 2004
      • 1168
      • Octavia III (5E3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

      #3
      zatarty tzn co? jezdziłeś bez oleju? nie zmieniałes na czas?

      co to znaczy "wszystko jest zatarte"?

      ps. chyba nie w tym dziale umiesciłeś......tu jest O1 :wink:

      Komentarz

      • zakalszny
        Classic
        • 2014
        • 5

        #4
        W ostatnim okresie skoda brała ok 1l/600-1100km.
        Od nowości wlewany ten sam olej czyli Castrol Edge 5W30.
        Faktycznie nie w tym temacie bo to O2FL.

        Komentarz

        • mirek_p11
          RS
          • 2010
          • 6630
          • Volkswagen
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          zakalszny, jest kilka tematów o problemach z 1.8 TSI, poczytaj sobie






          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz

          • Tippo
            L&K
            • 2009
            • 1349
            • Octavia III (5E3)
            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

            #6
            Zamieszczone przez zakalszny
            Po 150k auto miało coraz większy apetyt na olej, ale w 2 serwisach pogwarancyjnych zapewnili, że mieści się to w normie
            Wtedy pewno byl na gwarancji jeszcze, a do 150tys ile bral oleju??

            ps. Wg mnie winne sa gowniane pierscienie zgarniajace i wtedy jak sie nie doleje na czas, mozna silnik zatrzec, a radze wybrac dobry niezalezny serwis, zeby sprawdzic czy rzeczywiscie zatarty, czy np. przeskoczyl rozrzad.
            Tak czy siak, najtaniej bedzie kupic goly slupek i wsadzic

            ps2. Sprytniejsi srzedawcy oferuja juz nawet "zestaw naprawczy" ja bym go nazwal zestawem ostatniej szansy :P


            Jakbys mu zapodal taki zestawik przy 150tys, to pewno silnik bylby do odratowania.

            Komentarz

            • zakalszny
              Classic
              • 2014
              • 5

              #7
              do 150 tyś prawie wcale nie brał oleju, olej zawsze dolewałem na czas. W momencie kiedy octavia miała największy apetyt odstawiłem do serwisu, żeby sprawdzili czy gdzieś nie ma wycieku, i odpowiedź była. że nic nie widać i teoretycznie wszystko mieści się w normie.
              Mam jedno zdjęcie silnika...

              Różne rzeczy mechanicy mówią, ale prawie wszyscy uznali, że najlepiej wymienić cały
              silnik, czyli ok 10-12 tyś, no chyba, że ten zestaw naprawczy zdziała cuda.
              Tak czy inaczej kupując auto za 100 tyś. nastawiałem się na przejechanie ok 300 tyś. bez większych usterek w końcu 1.8 tsi miał być flagowym silnikiem grupy VW.
              Załączone pliki

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #8
                co ile km olej był wymieniany?
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • zakalszny
                  Classic
                  • 2014
                  • 5

                  #9
                  Olej wymieniany zgodnie z przeglądami. Nie pamiętam dokładnie przy jakich przebiegach...

                  Komentarz

                  • rOBERTO795
                    RS
                    • 2009
                    • 3465
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez zakalszny
                    Olej wymieniany zgodnie z przeglądami. Nie pamiętam dokładnie przy jakich przebiegach...
                    To pewnie jeden z powodów + niski jego poziom
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz

                    • EŁ
                      L&K
                      • 2004
                      • 1168
                      • Octavia III (5E3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      #11
                      longlife :chacha2

                      Komentarz

                      • loyd
                        RS
                        • 2010
                        • 2342

                        #12
                        Zamieszczone przez zakalszny
                        w końcu 1.8 tsi miał być flagowym silnikiem grupy VW.
                        No, ale się nie udało.

                        Może następny będzie flagowy .... :twisted:

                        Komentarz

                        • zakalszny
                          Classic
                          • 2014
                          • 5

                          #13
                          dopiero teraz kiedy okazało się, że nie jest tak kolorowo z tym silnikiem to znalazłem wiele innych przypadków awaryjności tych silników i zastanawia mnie czy jest sens tym jeździć kolejne 8-10 lat po ok 40tys km rocznie.

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Zeswapowac na 2.0TSI i zapomniec o problemie. Juz byli tacy, co tak zrobili :twisted:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • misiek180601
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 101
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #15
                              posiadam ten sam silnik CDAA przebieg 145 KK co do apetytu zgodzę się jest spory w tej chwili zmieniłem na Motula Specyfik podobno nie które osoby na forum zmieniły o drastycznie spadł apetyt na olej.

                              Komentarz

                              • arpo
                                Classic
                                • 2009
                                • 37
                                • Superb II combi (3T5)
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                #16
                                misiek180601 - podobno. Też się łudziłem, że po zmianie oleju jego zużycie się zmniejszy. Do przebiegu ok. 150-160kkm silnik brał mi akceptowalne (podobno) wartości oleju, potem apetyt zaczął się znacząco zwiększać. Cały czas jeździłem na LL 5W30 i w ramach eksperymentu zrzuciłem cały olej i filtr, zalewając silnik Motulem 5W40. Zużycie nie zmieniło się nawet odrobinę. Teraz jestem już po remoncie silnika i w serwisie dokładnie opisywali i pokazywali mi to, co znaleźli w silniku. Wniosek jest jeden - aby zmniejszyć zużycie oleju, trzeba byłoby go zalać chyba smołą, na pewno nie innym olejem.

                                Natomiast do tego co napisał zakalszny - wygląda na to, że miałem podobny przypadek, tylko więcej szczęścia, bo przejechałem jeszcze ok. 20-30kkm ze zużyciem 1L/1000km, a w ostatnim etapie nawet chyba więcej. Lałem regularnie olej przy każdym tankowaniu paliwa. Do zatarcia nie doszło, pękł natomiast zawór wydechowy drugiego cylindra. Na szczęście oprócz zniszczenia świecy nie narobił więcej problemów. Po rozbiórce poszedł zestaw naprawczy. Tylko nie taki, jak przytaczany powyżej z allegro. Moim zdaniem jest on mocno niekompletny. Nie ma w nim zaworów wydechowych, tłoków, korbowodów, panewek. Założenie tylko tego, co wystawia tu sprzedający IMO nie rozwiąże problemu i będzie niepotrzebną rozbiórką silnika. VW mówi o wadzie całego układu korbowo-tłokowego, a nie tylko pierścieni tłokowych. Stare tłoki nie pracują we właściwej płaszczyźnie i nie pozwalają właściwie pracować pierścieniom.

                                Inna sprawa, że należy jeszcze poczekać na efekty naprawy. Póki co od naprawy przejechałem 1000km i jak na razie zużycia oleju nie widać.

                                Komentarz

                                • SS
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 16209
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  arpo, ile Ciebie kosztowała naprawa i co obejmowała? może być na PW
                                  Pisał Sebastian

                                  Komentarz

                                  • marcink_1
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 312

                                    #18
                                    Toż to tylko sam blok i głowica po naprawie zostaje. Trochę syf ten silnik. Ciekawe ile wytrzyma 1,4 TSI?????????????

                                    Komentarz

                                    • Rosomak
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1365
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Jeżeli komuś zużywa olej w ilości 1L/1000km to zastanawiał się ktoś z Was co mieli taki przypadek, jaki jest stan katalizatora?
                                      Często duże zużycie oleju bardzo blokuje przepustowość kata drobinkami oleju i sadzą...
                                      Mieliśmy kiedyś taki przypadek w TRANSCO przy DAEWOO-FSO - przyjechał gość Nexią że już nie mógł odpalić bo był tak zapchany kat przez olej od tego że silnik łykał olej przez komorę spalania...

                                      Wiem że trochę OF.T. ale jak patrzę na przygody właścicieli 1,8TSI i 1,4TSI to cieszę się że mam 1,6MPI, kupno to był strzał w 10. Od nowości przez 22000km dolałem tylko 0,6L oleju i to przez pierwsze 10kkm...
                                      Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                      http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                      Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Zamieszczone przez mkania777
                                        Mieliśmy kiedyś taki przypadek w TRANSCO przy DAEWOO-FSO - przyjechał gość Nexią że już nie mógł odpalić bo był tak zapchany kat przez olej od tego że silnik łykał olej przez komorę spalania...
                                        Moze ten model tak ma, tez takie auto nagle stacilo moc. ASO diagnozowalo i guzik nadiagnozowali. Moc wrocila w dniu kiedy wydech odpadl przed katalizatorem :twisted:
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • SS
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 16209
                                          • Superb III (3V3)

                                          #21
                                          mkania777, ale przegląd przechodzi bez uwag dotyczących spali
                                          Pisał Sebastian

                                          Komentarz

                                          • Rosomak
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1365
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            SS, to znaczy że kat działa, ale ciekawe jak z jego wyjściową przepustowością...
                                            Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                            http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                            Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                            Komentarz

                                            • SS
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 16209
                                              • Superb III (3V3)

                                              #23
                                              jak będzie "wąski" to się będzie myśleć
                                              Pisał Sebastian

                                              Komentarz

                                              • mirek_p11
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 6630
                                                • Volkswagen
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Rosomak
                                                Często duże zużycie oleju bardzo blokuje przepustowość kata drobinkami oleju i sadzą...
                                                Trzeba ostro dawać w palnik to wypali się ten cały syf .

                                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                Fotki
                                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                Fotki

                                                Komentarz

                                                • Rosomak
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1365
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  mirek_p11, niekoniecznie, bo olej tworzy dużo więcej popiołu niż spalanie benzyny a co za tym idzie zapycha on otwory w katalizatorze...
                                                  Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                                  http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                                  Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...