[O2] Okropny hałas po porannym odpaleniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • geshoo
    Classic
    • 2015
    • 9

    [O2] Okropny hałas po porannym odpaleniu

    To jakieś jaja są
  • peter221
    Ambiente
    • 2013
    • 130
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O2] Okropny hałas po porannym odpaleniu

    Problem znika po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu. Pojawia się tylko na zimnym silniku, potem auto jedzie bezproblemowo.
    przebieg auta 180k, instalacja lpg, rok 2004, silnik 1.6 mpi, w vcds jest czysto.
    użytkuję go od roku i silnik jak dotąd nie sprawiał żadnych problemów, ostatnie wymiany: opornik dmuchawy 2 tygodnie temu i obudowa wentylatora dmuchawy 5 miesięcy temu.
    bardzo proszę o jakieś wskazówki, czy w ogóle mogę tym autem jeździć
    film: http://youtu.be/5TAUO4Ocw1o

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      ...wali tak jakby w wydech? A jakbys zaraz po odpaleniu dodal gazu tak do 2 tys... to ustanie?
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • Andrzej.P
        RS
        • 2011
        • 1516
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Może rozrusznik się przywiesza? Skoro już przy drugim odpaleniu jest OK.
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz

        • cieslo
          Ambiente
          • 2009
          • 206

          #5
          peter221, rozszczelnił Ci się któryś wąż przy pompie wtórnego powietrza, na zdjęciu zaznaczyłem tę pompę. Ona pracuje tylko 90 sekund na zimnym silniku i to jest jakiś ekologiczny wymysł. Miałem to samo, zrobili mi w ASO w kilka minut, tylko musiałem pokazać palcem co się zepsuło, bo sami nie mogli dojść (odpali ciepły i nie wyło).
          Załączone pliki

          Komentarz

          • peter221
            Ambiente
            • 2013
            • 130
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Dzięki bardzo za wszystkie wskazówki.
            u mnie silnik wygląda trochę inaczej, rozumiem, że mam wskazać mechanikowi to miejsce?

            Komentarz

            • cieslo
              Ambiente
              • 2009
              • 206

              #7
              Tak, w lewej dolnej części białego kółka jest ta pompa, częściowo schowana pod osłoną silnika.

              Komentarz

              • peter221
                Ambiente
                • 2013
                • 130
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                poruszałem trochę z ciekawości obudową filtra powietrza, okazało się, że praktycznie wisi niczym nieprzymocowana, swobodnie przemieszała się w górę i dół, jedyne co ją trzymało, to gruba rura, która idzie w stronę silnika.

                Jak w ogóle ta obudowa powinna być przymocowana?

                edit#1: zauwazyłem, że obudowa ma też z boku dziurę


                zaczep od strony silnika też nie trzyma

                Komentarz

                • robreg
                  L&K
                  • 2010
                  • 1195
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez peter221
                  poruszałem trochę z ciekawości obudową filtra powietrza
                  hesus mariola, kto temu filtrowi taką jesień średniowiecza urządził? to jakiś żart, czy co?
                  Pozdrawiam, Robreg.
                  ----
                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                  Komentarz

                  • peter221
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 130
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    nie no, sam się zdziwiłem, ciekaw w ogóle jestem ile z tym szajsem czasu już jeżdżę...

                    edit#1 dodam, że instalacja lpg byla zakladana w III br przez autoryzowany zakład STAG, wtedy też przed instalacją wymieniono mi przewody WN i przewód ssący, a miesiąc temu wymieniłem w tym samym zakładzie świecie zapłonowe (Bosch), wcześniej były bodajże NGK.

                    Doradźcie mi proszę, czy w ogóle mogę tym autem jeździć, czy doradzilibyście już tylko drogę do warsztatu?

                    Komentarz

                    • robreg
                      L&K
                      • 2010
                      • 1195
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXP 1.4 MPI 75 KM

                      #11
                      peter221, na dzien dobry, nie do warsztatu, tylko zidentyfikować elementy zniszczone (znaczy zdemontować je i odczytać ich numery katalogowe), kupić je jakkolwiek bądź (ASO albo używki) i złożyć dolot jak należy - nie ma nawet pewności, że dolot jest szczelny po "czystej" stronie filtra.

                      Do demontażu potrzebny wkrętak krzyżakowy PH2 oraz prawdopodobnie dużego kalibru szczypce w rodzaju bocianki

                      np takie jak na stronie
                      Kod:
                      http://narzedziaforce.pl/index.php?id_product=118&controller=product
                      - chodzi o rodzaj, nie o konkretny sklep.

                      No albo do naprawde zaufanego warsztatu podjechać, bo przecież ktoś to xxxxxxxxxxxxxxx wcześniej popełnił!
                      Pozdrawiam, Robreg.
                      ----
                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                      Komentarz

                      • peter221
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 130
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        po przygazowaniu poranny odgłos w ogóle się nie zmienia, jest niezależny od obrotów.

                        [ Dodano: Pon 24 Lis, 14 09:27 ]
                        pompa wtórnego powietrza poszła do wymiany.
                        przy okazji obudowa filtra, podstawa akumulatora i zbiornik spryskiwaczy.
                        pewnie auto było wcześniej uderzone, a żaden z mechaników jakoś nie zwrócił na to uwagi.
                        urok używanego sprzętu.

                        Komentarz

                        Pracuję...