[O2] Koszty remontu silnika...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • _Tomek
    Classic
    • 2018
    • 0

    [O2] Koszty remontu silnika...

    caxap77, tylne tłoczki nigdy nie wkręcają się łatwo
    z drugiej strony, [p 300km nie nic nie ma prawa sięgrzać aż tak
  • _Tomek
    Drive
    • 2014
    • 58

    #2
    [O2] Koszty remontu silnika...

    Witam
    Zakupiłem w tym roku samochód Octavie 2 1.6 102 KM - przebieg 169 tyś. Zrobiłem nim 10 kkm i musiałem przez ten okres dolać oleju około 1l.
    Z faktów - po zakupie założyłem od razu gaz, a że gaziarz tani był to słabo gaz wyregulował i cisnęło mi błędami o ubogiej mieszance (kod błędu 16555). Dzięki pomocy kolegów z tego forum trafiłem do gościa w Krakowie który poustawiał wszystko jak należy, ale jakiś czas - ok. 6 miesięcy jeździłem z ubogą mieszanką na gazie.
    Nie wiem jak to się mogło odbić na silniku - czy przez to np. brał olej, albo zaczął brać olej - nie wiem.
    Pytania mam do kolegów takie -
    czy przy takim zużyciu oleju - około 1l na 10 kkm to należy się już zastanawiać na remontem silnika??
    Jakie koszty są takiego remontu - części + robocizna - oczywiście tak około bo region regionowi nie równy ??

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8030
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      _Tomek, W tym silniku to całkiem normalne zuzycie.
      Przez 10kkm raczej instalacja zle wyregulowana nic zlego nie zrobi.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Jak jest ubogo a nawet bardo ubogo to uszczelniacze zaworowe w starym silniku poleca szybko. Wiec remont tego silnika to bym zaczal od zrobienia uszczelniaczy zaworowych, a pierscienie zostawil na pozniej

        Druga sprawa jesli to jest tylko 1l na 10kkm, a przebiegu auta nie jestes pewny w 100% bo moze to jest 269 albo 369kkm to ja bym poczekal, bo zdjecie glowicy to koszt rzedu min. 1000zl ze zrobieniem, chyba ze ktos podejmie sie wymiany samych uszczelniaczy bez ruszania glowicy, ale pasek rozrzadu trzeba wrzucic, a 1l oleju ile kosztuje.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • aronus
          Rider
          • 2008
          • 643
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez AdamB
          _Tomek, W tym silniku to całkiem normalne zuzycie
          Wszystko zależy od stylu jazdy. Koledzy pisali, że jak dużo jeżdżą z prędkościami autostradowymi, albo jak kręcą ten silnik na obrotach to lubi trochę oleju wypić. Mi osobiście ten silnik oleju nie bierze prawie wcale.

          Szczerze powiedziawszy to na Twoim miejscu przy zużyciu oleju 1 litr na 10kkm jeszcze remontu bym nie robił bo o ile dobrze pamiętam to ten silnik ma taką dopuszczalną normę zużycia, a jeżeli kręcisz ten silnik na obrotach to może to być zużycie jak najbardziej normalne.

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            Szczerze powiedziawszy to na Twoim miejscu przy zużyciu oleju 1 litr na 10kkm jeszcze remontu bym nie robił bo o ile dobrze pamiętam to ten silnik ma taką dopuszczalną normę zużycia, a jeżeli kręcisz ten silnik na obrotach to może to być zużycie jak najbardziej normalne.
            Norma to jest od 0.7 do 1L /1000km a nie 1L/10kkm.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8160
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez _Tomek
              czy przy takim zużyciu oleju - około 1l na 10 kkm to należy się już zastanawiać na remontem silnika??
              przy tym silniku to norma. Jak miałem 1,6 z lpg to był jedyny samochód do którego musiałem dolewać oliwy tak ok 1l/ 10 tys....
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • _Tomek
                Drive
                • 2014
                • 58

                #8
                Kolego AdamB chyba brakło ci jednego zera.
                Napisałeś od 0,7 do 1 l na 1000 km

                Czyli mam wrzucić na luz.
                A powiedzcie jakie inne objawy wskazują na zbliżającą się czystkę w portfelu??

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8030
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #9
                  _Tomek, nic się nie pomyliłem,ani nie brakło żadnego zera :wink:

                  Zamieszczone przez _Tomek
                  A powiedzcie jakie inne objawy wskazują na zbliżającą się czystkę w portfelu??
                  Jeżeli podczas porannego uruchomienia z wydechu leci niebieski dymek lekko gryzący tzn że uszczelniacze zaworowe. Ale przy tym zużyciu tzn 1L/10000km nic nie będzie widać ani czuć. Popraw instalację LPG i ciesz się oszczędną jazdą.
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • _Tomek
                    Drive
                    • 2014
                    • 58

                    #10
                    Dziękuje wszystkim za odpowiedź.

                    W takim razie wrzucam na luz - jak pisałem wcześniej .

                    Komentarz

                    Pracuję...