Witam
Zakupiłem w tym roku samochód Octavie 2 1.6 102 KM - przebieg 169 tyś. Zrobiłem nim 10 kkm i musiałem przez ten okres dolać oleju około 1l.
Z faktów - po zakupie założyłem od razu gaz, a że gaziarz tani był to słabo gaz wyregulował i cisnęło mi błędami o ubogiej mieszance (kod błędu 16555). Dzięki pomocy kolegów z tego forum trafiłem do gościa w Krakowie który poustawiał wszystko jak należy, ale jakiś czas - ok. 6 miesięcy jeździłem z ubogą mieszanką na gazie.
Nie wiem jak to się mogło odbić na silniku - czy przez to np. brał olej, albo zaczął brać olej - nie wiem.
Pytania mam do kolegów takie -
czy przy takim zużyciu oleju - około 1l na 10 kkm to należy się już zastanawiać na remontem silnika??
Jakie koszty są takiego remontu - części + robocizna - oczywiście tak około bo region regionowi nie równy ??
Jak jest ubogo a nawet bardo ubogo to uszczelniacze zaworowe w starym silniku poleca szybko. Wiec remont tego silnika to bym zaczal od zrobienia uszczelniaczy zaworowych, a pierscienie zostawil na pozniej
Druga sprawa jesli to jest tylko 1l na 10kkm, a przebiegu auta nie jestes pewny w 100% bo moze to jest 269 albo 369kkm to ja bym poczekal, bo zdjecie glowicy to koszt rzedu min. 1000zl ze zrobieniem, chyba ze ktos podejmie sie wymiany samych uszczelniaczy bez ruszania glowicy, ale pasek rozrzadu trzeba wrzucic, a 1l oleju ile kosztuje.
Wszystko zależy od stylu jazdy. Koledzy pisali, że jak dużo jeżdżą z prędkościami autostradowymi, albo jak kręcą ten silnik na obrotach to lubi trochę oleju wypić. Mi osobiście ten silnik oleju nie bierze prawie wcale.
Szczerze powiedziawszy to na Twoim miejscu przy zużyciu oleju 1 litr na 10kkm jeszcze remontu bym nie robił bo o ile dobrze pamiętam to ten silnik ma taką dopuszczalną normę zużycia, a jeżeli kręcisz ten silnik na obrotach to może to być zużycie jak najbardziej normalne.
Szczerze powiedziawszy to na Twoim miejscu przy zużyciu oleju 1 litr na 10kkm jeszcze remontu bym nie robił bo o ile dobrze pamiętam to ten silnik ma taką dopuszczalną normę zużycia, a jeżeli kręcisz ten silnik na obrotach to może to być zużycie jak najbardziej normalne.
Norma to jest od 0.7 do 1L /1000km a nie 1L/10kkm.
_Tomek, nic się nie pomyliłem,ani nie brakło żadnego zera :wink:
Zamieszczone przez _Tomek
A powiedzcie jakie inne objawy wskazują na zbliżającą się czystkę w portfelu??
Jeżeli podczas porannego uruchomienia z wydechu leci niebieski dymek lekko gryzący tzn że uszczelniacze zaworowe. Ale przy tym zużyciu tzn 1L/10000km nic nie będzie widać ani czuć. Popraw instalację LPG i ciesz się oszczędną jazdą.
Komentarz