Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

blokuje biegi wsteczny i "1"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • blokuje biegi wsteczny i "1"

    Wally, mam nadzieję że poszła w równie dobre ręce

  • #2
    blokuje biegi wsteczny i "1"

    Witam Wszystkich Szanownych Forumowiczów

    jetem nowym posiadaczem oktawki ( choć autko znałem wcześniej ) i mam taki problem,
    przewertowałem forum i tak nie do końca znalazłem odpowiedź .....
    objawy :
    nie zawsze - czasami blokuje wsteczny że nie można go bez użycia dużej siły wyciągnąć ,
    "1" - blokuje do momentu uzyskania dużych obrotów
    pedał sprzęgła takie odnosze wrażenie jakby lekko pulsował ...
    jest objaw że na "1" jakby ciągneło autko - jakby nie do końca rozsprzęgliło

    nie do końca wiem czy te objawy występowały przed wymianą dwumasy , ale :
    mechanior ponoć :
    -wymienił dwumase
    -wymienił wysprzęglik
    -odpowietrzył układ
    -zmienił olej w skrzynce

    jeszcze jedna sprawa ....
    jak nie jest wciśnięte sprzęgło do końca ( tak w 3/4 ) to odnoszę wrażenie że wsteczny jakby lekko wchodzi i wychodzi.

    mechanior straszy wymianą skrzyni - ja nie wiem tak do końca czy to dobra diagnoza....

    autko 2.0 DTI 2009rok

    z góry dziękuję za podpowiedzi ...

    Komentarz


    • #3
      Wlał właściwy olej ?? przy wymianie ja miałem wymieniany faktycznie teraz przy temperaturach poniżej zera na zimno faktycznie wsteczny stawia opór przy wyłączaniu ale jak już auto się rozgrzeje jest ok.
      OCTA

      Komentarz


      • #4
        jak było w "+" też to samo - temperatura nie jest tym problemem

        Komentarz


        • #5
          joker71,
          jak miałem BKD 2.0 TDI, to miałem to samo.
          Po wymianie sprzęgła i dwumasy nic się nie zmieniło.
          Jedynka tak się blokowała, że czasem nie mogłem jej wyłączyć

          Komentarz


          • #6
            Re: blokuje biegi wsteczny i "1"

            Ja mam pewnie inny typ skrzyni niż TY, ale objawy takie same. Jak rozmawiałem z mechanikiem to stwierdził, że ten typ tak ma, bo skrzynia jest starej konstrukcji pamiętającej jeszcze golfa II z małymi zmianami konstrukcyjnymi i nic się na to nie poradzi.
            Przy wrzucaniu jedynki u mnie pomaga wolniejsze jej wkładanie i w 90% to pomaga. Na wsteczny nie mam sposobu, także w 50% haczy a w 50% nie. Także na Twoim miejscu nie obawiałbym się groźby wymiany skrzyni, a do haczącej jedynki i wstecznego trzeba się przyzwyczaić.

            Komentarz


            • #7
              mozna by poprobowac z inna oliwa do skrzyni i przede wszystkim zalalbym jej troszke wiecej. Bylo cos podobnego w oplach kiedys i nawet GM podawal zeby zalac ponad stan tej oliwy.
              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

              Komentarz


              • #8
                Nie wiem czy wsteczny i 1 są na jednym wałku osadzone, ale może to wyglądać na problemy z synchronizatorem - ale tu trzeba by wiedzieć model skrzyni.
                Może to też być problem z oliwą - nalał nie takiej jak trzeba i jest problem.
                Na ciepłej/zimnej objawy takie same czy jest jakaś różnica??

                Komentarz


                • #9
                  Witam,
                  nie ma znaczenia - zacina się podobnie ,

                  Komentarz


                  • #10
                    gadula007,
                    możesz powiedzieć jakie było rozwiązanie? Ciężko wchodząca jedynka mnie tez dotyczy, poza tym drążek jakby nie precyzyjnie chodził "miał luzy". Czy jest szansa, że to jakaś błahostka, jeśli tak to jaka?
                    Dzieki!
                    Octavia 2 2.0 TDI PD BKD

                    Komentarz


                    • #11
                      damianb2, ja nic z tym nie zrobiłem.
                      Jeździłem z tym cały czas.
                      Wymiana sprzęgła nic nie dała. Przez kolejne lata z tym jeździłem i tak go sprzedałem.
                      Kiedyś widziałem wątek o jakimś łożysku w skrzyni, przetoczeniu gniazda tego łożyska, dlatego sobie odpuściłem.

                      Komentarz


                      • #12
                        moze luz podluzny na walku w skrzyni. W niektorych 1.9 byl z tym problem. Bieg wsteczny zdaje sie jest niesynchronizowany wiec nei moz etu byc mowa o problemie z tym elmentem. Luz na walku powoduje wlasnie takei problemy z wbijaniem biegow i najbardziej objawia sie to na 1 i wstecznym.
                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X