Enriquez,
Stuki w kabinie po stronie pasażera
Zwiń
X
-
Stuki w kabinie po stronie pasażera
Witam serdecznie,
Sprawa dotyczy Octavii II Ambiente przed liftingiem.
Od jakiegoś czasu trapi mnie problem dziwnych stuków w kabinie po stronie pasażera. Hałas rozlega się w miejscu schowka (okolice poduszki pasażera). Co jakiś czas podczas jazdy dochodzą z tego miejsca dźwięk przypominający chrobotanie tak jakby jakieś elementy mechaniczne wyskoczyły z zazębienia i ocierały się o siebie. Może jest w tym miejscu zamontowany jakiś mechanizm regulacyjny? Obstawiam coś związanego z obiegiem powietrza w kabinie.
Zaczęło się jakieś 2 lata temu od pojedynczych stuków które szybko się skończyły. Teraz znowu się zaczęło ale stuki trwają już kilka sekund i ustają. Powtarza się to co kilka/kilkanaście kilometrów. Często dzieje się to po odpaleniu silnika.
Bardzo proszę o pomoc i sugestie co to może być.
Dziękuję i pozdrawiam
-
-
Może wpadło coś za kratkę do nawiewu powietrza od strony pasażera?
Możesz też zdjąć pokrywę boczną kokpitu i sprawdzić czy tam nie znajduje się jakiś luźny element, może jakaś spinka się poluzowała.
W moim przypadku były tam małe stuki mechanizmu otwierania schowka (trybik i listwa z ząbkami). Nasmarowałem je smarem i problem znikł.
Najlepiej jak usiądziesz sobie na miejscu pasażera a przekażesz kierownicę zaufanej osobie. Wtedy powinno Ci się udać zlokalizować to stukanie.
Ale przyczyn naprawdę może być wiele.
Pozdrawiam.
PawełPowoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"
Komentarz
-
-
Mam już pewność że hałasuje silniczek obiegu wewnętrznego. Daje o sobie znać przy każdym odpaleniu silnika zanim "złapie" pozycje, czasami w trakcie jazdy co kilkanaście kilometrów i za każdym razem jak włączę obieg zamknięty. Dźwięk jest naprawdę głośny i denerwujący. Delikatnie tez zaczyna być słychać drugi silniczek od regulacji temperatury (obok zegarów).
Jak to naprawić lub wymienić? Czy dysponujecie jakimś manualem? Jakie są koszty? Czy można z tym jeździć?
Bardzo proszę o pomoc.
Komentarz
-
-
mariusz8, demontujesz schowek, ten silniczek znajduje się z lewej strony klapy obiegu zamkniętego. Jest on zablokowany w konstrukcji takim "plastikiem". Demontuje się go bez demontażu klapy obiegu zamkniętego. Bardzo prosta robota. Silniczek kupisz na allegro bez problemu.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Najczęściej problem polega na tym, że zanieczyszcza się potencjometr zabudowany w silniczku, który służy do określania położenia przekładni. Gdy tryba w silniczku są jeszcze całe (zdarza się często że tryba są uszkodzone, dlatego że potencjometr nie wskazywał poprawnego położenia i silniczek kręci przekładnia do oporu uszkadzając tryba) można zakupić preparat do czyszczenia potencjometrów i je przeczyścić. Ja stosowałem kontakt do potencjometrów i na razie rozwiązało problem, tylko po zabudowie nowego lub czyszczonego pamiętaj o zrobieniu resetu nastawów, aby Clima nauczyła się zakresu działania nowego/czyszczonego potencjometru.↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑
Komentarz
-
-
Czyli pewnie uszkodzona zębatka skoro tak hałasuje. Dzięki za zdjęcie. Dużo mi się wyjaśniło. Potrzebny jest jeszcze manual krok po kroku jak przeprowadzić wymianę. Czyli nie ma tam blaszek ani potencjometru o którym gdzieś kiedyś czytałem. Być może takie wersje są stosowane w Climatronicu. Ja mam prostszego Climatica. Czy da się bez kompa w Climaticu zrobić nastawy podstawowe (np. kombinacja przycisków)?
Komentarz
-
-
Dla zainteresowanych na YouTube znalazłem film z wymiany tego silniczka w VW Bora i Audi. Nic więcej nie trzeba.
Hasło do wpisania w polu wyszukiwania na YouTube: replacing a vw recirculator flap motor
Numer katalogowy części to 1K0 907 511 C
Ostatnie pytanie dotyczące dostępności tej części. Na allegro są same używki które w albo już są uszkodzone albo niebawem będą. Czy macie jakieś zaufane źródło nowych części?
Dziękuję wszystkim za pomoc i nakierowanie mnie na usterkę.
Komentarz
-
-
Żeby nie zakładać nowego tematu...
Chcę wymienić potencjometr w silniczku regulacji temperatury (ten od strony kierowcy) i potrzebuje dawcy- czyli silniczek z potencjometrem ale takim który pracuje w skrajnych położeniach (jest szansa, że ścieżka nie będzie wytarta w położeniach pośrednich).
I teraz pytanie: jaki numer silniczka ma mieć dawca?
pozdroNie masz żadnej szansy ale ją wykorzystaj
Komentarz
-
Komentarz