Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Stuki w kabinie po stronie pasażera

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Stuki w kabinie po stronie pasażera

    Enriquez,

  • #2
    Stuki w kabinie po stronie pasażera

    Witam serdecznie,
    Sprawa dotyczy Octavii II Ambiente przed liftingiem.
    Od jakiegoś czasu trapi mnie problem dziwnych stuków w kabinie po stronie pasażera. Hałas rozlega się w miejscu schowka (okolice poduszki pasażera). Co jakiś czas podczas jazdy dochodzą z tego miejsca dźwięk przypominający chrobotanie tak jakby jakieś elementy mechaniczne wyskoczyły z zazębienia i ocierały się o siebie. Może jest w tym miejscu zamontowany jakiś mechanizm regulacyjny? Obstawiam coś związanego z obiegiem powietrza w kabinie.

    Zaczęło się jakieś 2 lata temu od pojedynczych stuków które szybko się skończyły. Teraz znowu się zaczęło ale stuki trwają już kilka sekund i ustają. Powtarza się to co kilka/kilkanaście kilometrów. Często dzieje się to po odpaleniu silnika.

    Bardzo proszę o pomoc i sugestie co to może być.

    Dziękuję i pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Może wpadło coś za kratkę do nawiewu powietrza od strony pasażera?
      Możesz też zdjąć pokrywę boczną kokpitu i sprawdzić czy tam nie znajduje się jakiś luźny element, może jakaś spinka się poluzowała.
      W moim przypadku były tam małe stuki mechanizmu otwierania schowka (trybik i listwa z ząbkami). Nasmarowałem je smarem i problem znikł.
      Najlepiej jak usiądziesz sobie na miejscu pasażera a przekażesz kierownicę zaufanej osobie. Wtedy powinno Ci się udać zlokalizować to stukanie.
      Ale przyczyn naprawdę może być wiele.
      Pozdrawiam.
      Paweł
      Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

      Komentarz


      • #4
        mariusz8, obieg zamknięty działa prawidłowo? Tam tylko może rzegotac silniczek klapy obiegu zamkniętego. On jest centralnie za schowkiem. Jak się przekladnia w nim wyrobu to tak halasuje
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz


        • #5
          Mam już pewność że hałasuje silniczek obiegu wewnętrznego. Daje o sobie znać przy każdym odpaleniu silnika zanim "złapie" pozycje, czasami w trakcie jazdy co kilkanaście kilometrów i za każdym razem jak włączę obieg zamknięty. Dźwięk jest naprawdę głośny i denerwujący. Delikatnie tez zaczyna być słychać drugi silniczek od regulacji temperatury (obok zegarów).
          Jak to naprawić lub wymienić? Czy dysponujecie jakimś manualem? Jakie są koszty? Czy można z tym jeździć?

          Bardzo proszę o pomoc.

          Komentarz


          • #6
            mariusz8, demontujesz schowek, ten silniczek znajduje się z lewej strony klapy obiegu zamkniętego. Jest on zablokowany w konstrukcji takim "plastikiem". Demontuje się go bez demontażu klapy obiegu zamkniętego. Bardzo prosta robota. Silniczek kupisz na allegro bez problemu.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz


            • #7
              Najczęściej problem polega na tym, że zanieczyszcza się potencjometr zabudowany w silniczku, który służy do określania położenia przekładni. Gdy tryba w silniczku są jeszcze całe (zdarza się często że tryba są uszkodzone, dlatego że potencjometr nie wskazywał poprawnego położenia i silniczek kręci przekładnia do oporu uszkadzając tryba) można zakupić preparat do czyszczenia potencjometrów i je przeczyścić. Ja stosowałem kontakt do potencjometrów i na razie rozwiązało problem, tylko po zabudowie nowego lub czyszczonego pamiętaj o zrobieniu resetu nastawów, aby Clima nauczyła się zakresu działania nowego/czyszczonego potencjometru.
              ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

              Komentarz


              • #8
                hyp, tan silniczek działa na otwarty/zamknięty i nie ma potencjometru jak w silniczkach od regulacji nawiewu od klimatyzacji.
                Załączone pliki
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz


                • #9
                  aaaa to przepraszam, mój błąd
                  ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                  Komentarz


                  • #10
                    Czyli pewnie uszkodzona zębatka skoro tak hałasuje. Dzięki za zdjęcie. Dużo mi się wyjaśniło. Potrzebny jest jeszcze manual krok po kroku jak przeprowadzić wymianę. Czyli nie ma tam blaszek ani potencjometru o którym gdzieś kiedyś czytałem. Być może takie wersje są stosowane w Climatronicu. Ja mam prostszego Climatica. Czy da się bez kompa w Climaticu zrobić nastawy podstawowe (np. kombinacja przycisków)?

                    Komentarz


                    • #11
                      mariusz8, do tego nie trzeba robić nastaw, tylko wymienić silniczek.
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz


                      • #12
                        Dla zainteresowanych na YouTube znalazłem film z wymiany tego silniczka w VW Bora i Audi. Nic więcej nie trzeba.

                        Hasło do wpisania w polu wyszukiwania na YouTube: replacing a vw recirculator flap motor

                        Numer katalogowy części to 1K0 907 511 C

                        Ostatnie pytanie dotyczące dostępności tej części. Na allegro są same używki które w albo już są uszkodzone albo niebawem będą. Czy macie jakieś zaufane źródło nowych części?

                        Dziękuję wszystkim za pomoc i nakierowanie mnie na usterkę.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez AdamB
                          mariusz8, do tego nie trzeba robić nastaw, tylko wymienić silniczek.
                          no jak nie ma potencjometra to nie trzeba robić nastawów
                          ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez mariusz8
                            1K0 907 511 C
                            nowy 580zl :twisted: Grubo nie ma co
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #15
                              mariusz8, kupiłem używkę i wytrzymała dwa lata i potem auto sprzedałem.
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz


                              • #16
                                Używka 50zł na pobliskim szrocie, w ASO nowy za "jedyne" 400 zł. Chyba nie mam wyjścia i skuszę się na używkę.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Żeby nie zakładać nowego tematu...
                                  Chcę wymienić potencjometr w silniczku regulacji temperatury (ten od strony kierowcy) i potrzebuje dawcy- czyli silniczek z potencjometrem ale takim który pracuje w skrajnych położeniach (jest szansa, że ścieżka nie będzie wytarta w położeniach pośrednich).
                                  I teraz pytanie: jaki numer silniczka ma mieć dawca?
                                  pozdro
                                  Nie masz żadnej szansy ale ją wykorzystaj

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X