zdjęcia volvo gdzieś znalazłem.
dłużej odpala kiedy chłodniej, abo dopiero za drugim razem
Zwiń
X
-
dłużej odpala kiedy chłodniej, abo dopiero za drugim razem
Cześć. Od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem samochodu przy niższych temperaturach.
Samochód który posiadam to RS 2.0 tdi. Problem pojawia się kiedy temperatura zejdzie do 3stopni i idzie w dół. trzeba dłużej kręcić albo odpali dopiero za drugim razem. Po odpaleniu i ruszeniu samochód poszarpuje kiedy jadę powoli na 1 biegu (wyjazd z posesji) dalej jest wszystko ok.
Sadziłem że to problem świec żarowych ale zeskanowałem samochód kompem i nic nie wykazało. Ma ktoś jakiś pomysł?
-
-
hans860, kąt się nie zmienia, ale może być źle ustawiony. Przerabiałem to u siebie. przy temperaturze >10 *C palił bez problemu a im chłodniej tym dłużej trzeba było kręcić. Okazało się, że miałem kąt wtrysku sporo poniżej optimum. Przy okazji dowiedziałem się, że mam termostat do wymiany, bo nie mogłem zrobić wykresu ze względu na zbyt niską temperaturę silnika (musi być >80 *C)
Komentarz
-
-
hans860, nie powinien mieć a jeśli już to ledwo zauważalne. Przykładowo mi na rozgrzanym pokazywał 0,5 l/h na postoju a teraz 0,4 więc jak widzisz różnica żadna a dodatkowo mam nowy termostat. Nie orientuję się jaki powinien być dla 2.0, ale poszukaj dobrze po necie, ja znalazłem info na forum golfa.
Komentarz
-
-
Kat wtrysku ustawia sie na silniku z pompa a nie na pompowtryskach czy common rail.
Z tego co znalazlem to pompowtrysk. Mozesz pokazac grupe 7 vag z temperaturami czy nie ma odstepstw od normy a jesli temp sa ok i nie generuje bledow to zaczal bym od swiec zarowych. Jesli okaza sie dobre to uszczelnienia pompowtryskow. Ile ma przelotu?
Komentarz
-
-
mirekm71, dobrze myślałem, źle napisałem. Synchronizacja wałka rozrządu (przez niektórych też nazywana kątem wtrysku w przypadku pd).
hans860, może spójrz na to: http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?...6b3512dc738c44
ale nie gwarantuję, że wartości dla BKC i BMN są podobne.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafikimirekm71, dobrze myślałem, źle napisałem. Synchronizacja wałka rozrządu (przez niektórych też nazywana kątem wtrysku w przypadku pd).
hans860, może spójrz na to: http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?...6b3512dc738c44
ale nie gwarantuję, że wartości dla BKC i BMN są podobne.
Komentarz
-
-
I to jest pomiar wtryskow. W/g mnie jest wporzo ale ja sie za bardzo nie znam. Zrob jeszcze grupe 5ta. Nie pamietam w ktorej jest synchronizacja ale i tak uwazam, ze jak wymieniali Ci pompki to zlozyli na starych uszczelkach do czego nikt sie nie przyzna ale nowe juz dostal ktos w garazu ktoregos z serwisantow. Zaloz albo przenies temat do mechanicznego tam sa chlopaki obcykane w temaci i moze cos lepszego wymysla. Dla mnie powinienes jeszcze wkleic na zimno grupe 7 statycznie (bez odpalania) i grupe 5 podczas pracy.
Komentarz
-
-
Nie szukal bym problemu w rozrzadzie. Nie pali bo ma zla dawke- grupa7 temperatury albo sie zapowietrza czyli uszczelniacze pompek, pompa vacu i zapomnialbym... nawet filtr paliwa. Swiece zarowe przy tych temp, nie wiem nie uzywam.
w 1,9 rozrzad wymieniam co 100k i nie zagladam.
Mozesz to jeszcze olac, idzie wiosna moze jak sie poglebi bedzie latwiej zdignozowac.
Komentarz
-
-
Swiece sa szybkiego grzania i grzeje sie je tylko raz a diesel ma palic na strzal. Na pocieszenie moge podac dwa przyklady.
1. Mialem sharana, ktorego kupilem z przebiegiem 310k i przez 6lat dobilem do 670. Swiece grzalem jak bylo -10 i to nie raz zapominalem. Zawsze palil na strzal a do 500tys rano nawet nie chodzil glosniej niz palony w dzien (w lecie). Pozniej troche klekotal.
2. Mam sharana, ktorego kupilem z silnikiem j/w auy i przebiegiem 165k dwa lata temu. Zrobilem nim trochę ponad 100k i zawsze rano jak odpalam zwlaszcza w zimie mam lomot i kakofonie dzwiekow. Nic nie robie, jezdze, uznalem, ze ten typ tak ma. Czytalem o ludziech, ktorzy wlozyli po kilka tys zl probujac to naprawic a przeciez pali i jedzie. Zarabia, przebieg ma maly bo tylko 270tys po co szukac problemow ;-)
Komentarz
-
-
hans860 "pocieszę Cię", bo powodów może być kilka, jedne tańsze, inne droższe w naprawie..
Tak więc:
1) uciekające paliwo - wina:
a) przepuszczające uszczelniacze pompek
b) nieszczelność w układzie paliwowym
Spróbuj przez kilka dni zostawiać samochód na noc z tyłem wyżej, np. najeżdżając tylnymi kołami na krawężnik - jeśli rano będzie odpalał bez problemu znaczy się ucieka paliwo.
2) padnięty czujnik temperatury cieczy:
Po nocy, przed odpaleniem podepnij VCDS-a i sprawdź wartość temperatury, jaką wskazuje czujnik.
Jeśli wartość będzie zbliżona do temperatury otoczenia - OK, jeśli będzie się różnić - komp dostaje błędny sygnał, przez co przy odpalaniu robi się problem.
3) padnięta Vacum Pompa
4) padnięta pompa paliwa w zbiorniku - czasem pomimo tego, że ją słychać daje za niskie ciśnienie.
5) wiązka pompowtryskiwaczy - zdarza się, że styki wiązki z upływem lat stają się za luźne, są zasyfione olejem, itp. Powoduje to brak styku we wtyczkach pompek i świec żarowych.
6) świece żarowe - zdarza się, że pomimo padniętej świecy VCDS nie wywala błędu.
7) akumulator - przy wyeksploatowanym akumulatorze zdarza się, że niski prąd rozruchu powoduje problemy z odpalaniem.
8) rozrusznik - wyeksploatowany rozrusznik będzie powodował problemy z odpalaniem.
9) klapa gasząca - uszkodzona klapa gasząca potrafi się przyblokować w pozycji zamkniętej, powodując problem z odpalaniem. Mniejszy problem jeśli klapa przyblokuje się przy odpalaniu, większy jeśli zrobi to np. w czasie wyprzedzania, gasząc silnik.
Ja w swoim BKD zaraz po kupnie miałem podobne problemy jak Ty.
Jak było ciepło to ze 2-3 razy zdarzyło mi się, że rano miałem problem z odpaleniem.
Wraz z upływem czasu/km i ochłodzeniem problemy z odpalaniem zaczęły się nasilać i zdarzało się to 2-3 razy w tygodniu.
Na początek poszedł czujnik temperatury cieczy - problem rozwiązał się częściowo - ciężkie odpalanie miało miejsce rzadziej, ale jednak nie zniknęło.
Potem wymieniłem rozrusznik, bo oryginalny zaczynał niedomagać, a trafił się nowiutki Bosch w dobrej kasie. Jednak problem z odpalaniem nie zniknął.
W końcu wleciała nowa klapa gasząca, bo oryginalna zupełnie padła (szarpanie przy gaszeniu, jak się okazało problemy z odpalaniem). Po wymianie od kilku miesięcy mam spokój z odpalaniem
Tak więc niestety ale przed Tobą sprawdzanie kolejnych elementów w zasadzie metodą prób i błędów..
Komentarz
-
-
Rozrusznik, aq i swiece przy +3st na razie bym odstawil auto odpala i dalej szarpie wiec prawdopodobnie jest zapowietrzony (powinien troche dymic na bialo i smierdziec niespalonym paliwem).
Nie zawsze i nie wszystkie objawy sa jednakowe i mozliwe do zdjagnozowania. Nieraz trzeba cos wymienic na probe. Najpierw komp. Jesli nic nie pokaze to trzeba uzyc mozgu :-)
Komentarz
-
-
kamel1980, a więc tak:
1) uciekające paliwo - ostatnio miałem samochód na kanale i sprawdziłem wszystkie przewody tam gdzie dało się i wszystko było suche.
a) przepuszczające uszczelniacze pompek - to zostawię na koniec bo to już grubsza dłubanina
b) nieszczelność w układzie paliwowym - jak to inaczej sprawdzić sprawdzić?
Bo u mnie parking jest pod lekkim spadem, więc samochód jest przechylony
i auto raz odpali na dotyk a raz dłużej trzeba pokręcić
2) czójnik sprawdzę jutro koło południa i dam znać
3) padnięta Vacum Pompa- co ona ma wspólnego z tego co wiem to odpowiada ona za podcisnienie dla hamulca oraz do sterowania turbo, egr
5) wiązka pompowtryskiwaczy - jeśli coś z nią jest nie tak to zwykle bipy są wysokie
6) świece żarowe - zdarza się, że pomimo padniętej świecy VCDS nie wywala błędu.
Jest możliwy jakiś inny test świec żarowych?
7) akumulator - Mam 2 letni akumulator
8) rozrusznik - jego też bym zostawił... bo przy odpalaniu nawet kontrolki nie przygasają a jak jest cieplej to odpalał od strzału
9) klapa gasząca -tu coś chyba w tym jest bo mam jeszcze jeden problem. Otóż przy normalnej jeździe i gwałtownym przyspieszeniu mam takie 2 strzały -jak by przerwa w dostawie mocy. Jak sprawdzić klapę gaszącą i czy da się ją jakoś przeczyścić?
mirekm71, samochód rano dymi na biało ale przy dzisiejszych temperaturach to norma więc ciężko mi stwierdzić czy to przez zapowietrzenie. Jednak jak stanę za samochodem to czuje nie przyjemny zapach. Jednak to zapowietrzenie miało by sens bo na zdjęciach w 1 poście na jednym z wtrysków jest spora korekcja, a to też może wynikać z nieszczelności pompki, uszkodzenie raczej wykluczam bo cholera wtryski mają raptem rok a nie tankuje na stacjach "no name"
[ Dodano: Nie 22 Lut, 15 14:31 ]
A więc tak, sprawdziłem kilka rzeczy.
zimny silnik i nie włączony :
- synchronizacja kąta wtrysku 0.00*
-grupa 7 pokazała :
temp. paliwa 2*C
temp. na zewnątrz 3.0 *C
temp płynu chłodniczego 0.0*C
praca na zimnym silniku:
-synchronizacja kąta wtrysku 0.74* , 0,35*
korekcja wtrysków skakała dość sporo bo na cylindrze 1 : 0.28 - 1.25mg
Reszta w miarę ok
sprawdziłem też jak wygląda klapa gasząca. Jest trochę zabrudzona, ale nie jakoś masakrycznie. Zauważyłem również źle założoną uszczelkę (odgiętą i wychodzącą poza kołnierz w którym powinna być) na rurze od IC. poprawiłem to choć i tak chyba kwalifikuje się na wymianę
Komentarz
-
Komentarz